seg måndag.. trodde aldrig den skulle sluta.. allt gick i sloooowmoooootion ..
jag lovar att rösta på det partiet som tar bort måndagar.. gör du??=)
jag lovar att rösta på det partiet som tar bort måndagar.. gör du??=)
martin7lindgren skrev:Måndagsmorgon, härliga måndagar, äntligen vardag igen!
Så ser den sanna verkligheten ut för många människor,
Fredag eftermiddag, sverige stänger för helgen, många som söker handläggare på SOC, FK, AF eller läkare o.s.v,
Har inget val än att vänta ut helgen och göra nya försök igen, när det blir, just det måndagmorgon igen!
Vercingetorix skrev:Sista dan på jobbet inför den alltför korta åtta-nioveckorssemestern... :-D
Påökt fick jag också.. Fler sådana måndagar, tack!
Vercingetorix skrev:Jag kopplade ihop min musiksal efter avslutningskonserten, lämnade av min dotter till den efterlängtade kolloresan, tog ett par fikor med kollegorna, cabbade ner och åkte hem. :-)
Snart är det midsommar!
Vercingetorix skrev:Jag tycker nog att jag har det oförskämt bra, Martin. Som musiklärare har man det rätt bra, förutsatt att man vet vad man pysslar med.
Har iofs haft det knapert det sista halvåret pga att jag haft barnen på heltid utan vare sig barnbidrag eller bidragsförskott vilka jag egentligen har rätt till, men nu ser det ut att ljusna även på den fronten. Förhoppningsvis kan jag tack vare det hitta på något lite extra kuligt för ungarna i sommar.
Gladast är jag nog ändå för att ha ett jobb att gå till, och att jag o ungarna hållit oss friska. Sedan får det vara solförmörkelse hela sommarn om det vill. (Hemska tanke...)
Vercingetorix skrev:Det håller jag fullständigt med om, FR.
(Fast underhåll har man nog rätt till i de flesta demokratier, ifall man har ungarna på heltid.)