Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
R.O.F.L
lazy
Susz X
7 posters

    Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Susz X 2009-06-13, 04:03




    "Den 72-årige prästen Mehdi Karroubi är tämligen chanslös men valets mest radikala kandidat. I hans marsch till Vali Asr-torget ropar unga män: ”Befria Irans kvinnor!” "


    Nytt för i dag!
    DU kan maila en vädjan som stöd, här finner du mailadresser och info,
    ta hjälp av "translater på google" så sätter inte språket några hinder!
    Klicka här:


    http://shooresh1917.blogspot.com/2009/06/amnesty-internationaltrade-union.html





    Att kräva lika rättigheter för kvinnor som för män kan i Iran leda till två års fängelse. Ändå har det blivit en het valfråga inför presidentvalet i dag.

    – Vi ser det som en seger. Vi har tvingat dem att tala om det, säger Azadeh Faramarziha, 30, aktivist i kampanjen En miljon underskrifter.

    http://sydsvenskan.se/varlden/article441868/Kvinnors-rattigheter-heta-i-valet-trots-fangelsehot.html

    Önskar av hela mitt hjärta att det blir en förändring i rätt riktning för människorna i Iran nu..!
    De är modiga dessa kvinnor och män!

    flower


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-14, 06:35, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Susz X 2009-06-14, 00:52

    Vad händer? Valfusk...?
    Klipp ur” kingsanden “på Twitter:
    <LI>-Var försiktiga, säger hon. -Polisen är överallt. Hon rör knappt på läpparna. -De har stulit våra röster.
    <LI>En medelålders kvinna stannar o frågar tolken varifrån vi kommer. Hennes röst är nästan ohörbar. Hon darrar.
    Facebook, BBC News är blockerade nu. På #IranElection finns en massa länkar jag inte heller kommer åt. Vi drar ut igen.

    http://twitter.com/kingasanden</LI>

    saxat ur Sydsvenskan:
    " De har smutsat ner våra id-kort. Jag vill ha tillbaka min röst, sa Kian, 20 år, med ett smalt, grönt sidenband runt höger handled.

    Farzaneh, 19, kom inrusande med andan i halsen:

    – Jag fick inte rösta! De sa att det var något fel på mina papper. Och i min röstlokal fanns bara Ahmadinejads valövervakar, inte Mousavis! "

    http://sydsvenskan.se/varlden/article442443/quotDe-har-stulit-vara-rosterquot.html



    Fruktansvärt- vad händer nu? Finns det någon som ser till att diktatorn sätts inom lås och bom?

    Innan helvetet bryter lös värre..
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  lazy 2009-06-14, 00:59

    Demonstration utanför riksdagshuset i morgon 12.00
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Susz X 2009-06-14, 01:00

    lazy skrev:Demonstration utanför riksdagshuset i morgon 12.00
    Har du en länk? Kanske finns det på fler ställen än i STH?
    För du menade väl att det var i Sverige som stöd?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  lazy 2009-06-14, 01:13

    Det är den infon som jag har genom mina kompisar 12.00 utanför
    riksdagshuset, vet inte om det kommer att bli på fler ställen
    men hoppas att det blir större uppslutning än det var när Delara
    Darabi hade hängts men vi får väl se.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Susz X 2009-06-14, 01:17

    lazy skrev:Det är den infon som jag har genom mina kompisar 12.00 utanför
    riksdagshuset, vet inte om det kommer att bli på fler ställen
    men hoppas att det blir större uppslutning än det var när Delara
    Darabi hade hängts men vi får väl se.

    Ja- hoppas det..ska kolla lite på nätet- vi kan nog samordna något virtuellt oxå..
    Känner jag de goda människorna rätt har det påbörjats...i syfte att stödja.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  R.O.F.L 2009-06-14, 02:41

    Bojkotta Iranska varor Very Happy

    Dadlarna i din affär kan komma från Iran! Likaså saffran till lussekatterna. Titta på ursprungsmärkningen, och köp inte iranska varor! Gör världen en tjänst och ta cykeln till jobbet!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Infra 2009-06-14, 03:51

    SuszX och Lazy. Jag vill ogärna dra er över en kam även om Lazy skulle gilla det. Ljusår skiljer er åt i engagemang och åsikter.

    Demonstrera för vad? Mot vad?

    Imbilla er inte för en minut att valet i Iran var ett demokratiskt val. Visst behöver Iran politisk förändring men ett sånt här val kan inte bidra till någonting av den sorten. Lazy skulle demonstrera till stöd för själve fan så länge hon fick demonstrera mot Iran. Var det kanske inte Perserriket som låg bakom "Den babyloniska fångenskapen"? Nähä, det var det inte, nej?

    Det enda jag kan sägas är: Allt är inte guld som glimmar.

    http://newsmill.se/artikel/2009/06/12/reformisten-mousavi-avrattade-mina-slaktingar
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Susz X 2009-06-14, 04:17

    Infra skrev:SuszX och Lazy. Jag vill ogärna dra er över en kam även om Lazy skulle gilla det. Ljusår skiljer er åt i engagemang och åsikter.

    Demonstrera för vad? Mot vad?

    Imbilla er inte för en minut att valet i Iran var ett demokratiskt val. Visst behöver Iran politisk förändring men ett sånt här val kan inte bidra till någonting av den sorten. Lazy skulle demonstrera till stöd för själve fan så länge hon fick demonstrera mot Iran. Var det kanske inte Perserriket som låg bakom "Den babyloniska fångenskapen"? Nähä, det var det inte, nej?

    Det enda jag kan sägas är: Allt är inte guld som glimmar.

    http://newsmill.se/artikel/2009/06/12/reformisten-mousavi-avrattade-mina-slaktingar

    Tack Infra. Det är sant som du skriver- och det är misstänkt valfusk..Irans innevånare är helt avstängda från det mesta på nätet ocå- men finns på Twitter..eftersom det är mobilt.
    Sydsvenskan har även reportrar på plats.
    Klart något konstruktivt måste göras..det räcker inte med demonstrationer- men
    dessa är inte att förkasta heller...att göra något är gott nog tycker jag.
    Önskvärt vore om förtryckarna kunde ställas inför rättslig prövning
    - för just brott mot folkrätten..
    Varför ska det vara så förbannat omöjligt? Jag förstår inte...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Susz X 2009-06-14, 04:21

    Detta är ju inget som hjälper just nu- men kanske på sikt ...
    ett strå till stacken..klicka här kolla läget- och det är
    gott nig att signera kan jag tycka!


    http://www.amnesty.se/nuvetdu/

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Nuvetjag1Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! W204


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-14, 04:32, ändrad totalt 2 gånger
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Infra 2009-06-14, 04:28

    Iran har nu åtminstonde framställt en robot som kan nå Israel. Nu kan man hårt och skoningslöst vedergälla eventuella, nya isrelitiska bombningar av sitt lands forskningsanläggningar. Se där, något att glädjas över.

    Varför skulle inte Iran och Nordkorea få bygga upp kapacitet till försvar av sina respektive territorium, liksom alla andra? Det är väl två suveräna stater precis som USA. Statsskicket är väl mer en inrikespolitisk fråga.

    Hur många decennier sedan var det dom hade demokrati i staterna? 1?


    http://www.bed.nu/artikel.asp?id=149
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Infra 2009-06-14, 04:30

    Susz X skrev:
    Infra skrev:SuszX och Lazy. Jag vill ogärna dra er över en kam även om Lazy skulle gilla det. Ljusår skiljer er åt i engagemang och åsikter.

    Demonstrera för vad? Mot vad?

    Imbilla er inte för en minut att valet i Iran var ett demokratiskt val. Visst behöver Iran politisk förändring men ett sånt här val kan inte bidra till någonting av den sorten. Lazy skulle demonstrera till stöd för själve fan så länge hon fick demonstrera mot Iran. Var det kanske inte Perserriket som låg bakom "Den babyloniska fångenskapen"? Nähä, det var det inte, nej?

    Det enda jag kan sägas är: Allt är inte guld som glimmar.

    http://newsmill.se/artikel/2009/06/12/reformisten-mousavi-avrattade-mina-slaktingar

    Tack Infra. Det är sant som du skriver- och det är misstänkt valfusk..Irans innevånare är helt avstängda från det mesta på nätet ocå- men finns på Twitter..eftersom det är mobilt.
    Sydsvenskan har även reportrar på plats.
    Klart något konstruktivt måste göras..det räcker inte med demonstrationer- men
    dessa är inte att förkasta heller...att göra något är gott nog tycker jag.
    Önskvärt vore om förtryckarna kunde ställas inför rättslig prövning
    - för just brott mot folkrätten..
    Varför ska det vara så förbannat omöjligt? Jag förstår inte...

    Det är mullorna som har makten i Iran. Mullorna håller Iran i ett järngrepp.
    Jo, du har rätt! Förändringen måste komma inifrån - nerifrån.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Susz X 2009-06-14, 04:35

    Vet det Infra..men ärligt. Borde inte skickliga infiltratörer kunna lösa den biten?
    Även från andra håll? Jisses- det måste bli ett slut på att tillåta de där mullorna ta makten.
    Varifrån får de sina vapen? Utan dem är de maktlösa..det måste vara kärnan vännen?!


    Burmas mullor fick en del av sina vapen från Sverige....
    och påstå inte att inte vapen/krigsvapentillverkaren och muslimhatare
    INTE vill att det ska bli krig..
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Infra 2009-06-14, 04:45

    Susz X skrev:Vet det Infra..men ärligt. Borde inte skickliga infiltratörer kunna lsa den biten?
    Även från andra håll? Jisses- det måste bli ett slut på att tillåta de där mullorna ta makten.
    Varifrån får de sina vapen? Utan dem är de maktlösa..det måste vara kärnan vännen?!


    Burmas mullor fick en del av sina vapen från Sverige....
    och påstå inte att inte vapen/krigsvapentillverkaren INTE vill att det ska bli krig..

    Jag inbillar mig att infiltratörerna redan är på plats. Iran borde ha tagit hjälp av internationella valobservatörer men de är ju så hatade världen runt. Men kanske just därför. Jag tror Iran har god hjälp av Kina, Pakistan och i viss mån Ryssland då det gäller vapen och vapenteknologi.. Presidenten är den jordiska företrädaren. Mullorna i väktarrådet är de som vakar över allt och har den reella makten. Iranierna är en mycket ung befolkning. Jag förstår mycket väl hur de törstar efter frihet och luft. I synnerhet kvinnorna önskar sig större armbågsrum och mindre förteryck. Som det nu är kan de få kjollängden mätt på gatan om de stoppas av milisen. För djävligt ju. Hade väl kanske inte varit mycket bättre med "Lejonet av juda" vid makten. Shaen.
    Måste slafa. Natt SuszX


    Senast ändrad av Infra den 2009-06-14, 04:56, ändrad totalt 2 gånger
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Susz X 2009-06-14, 04:46

    R.O.F.L skrev:Bojkotta Iranska varor Very Happy

    Dadlarna i din affär kan komma från Iran! Likaså saffran till lussekatterna. Titta på ursprungsmärkningen, och köp inte iranska varor! Gör världen en tjänst och ta cykeln till jobbet!

    Det borde i stället vara en självklarhet att inte sälja vapen / krigsmaterial till diktatorer.
    Kanske kan du tänka dig att jobba för att påverka det rofl?
    DU kan maila en vädjan att släppa frihetskämpar som stöd, här finner du mailadresser och info,
    ta hjälp av "translater på google" så sätter inte språket några hinder!
    Klicka här:


    http://shooresh1917.blogspot.com/2009/06/amnesty-internationaltrade-union.html


    Senast ändrad av Susz X den 2009-06-14, 06:42, ändrad totalt 4 gånger
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Susz X 2009-06-14, 04:48

    Infra skrev:
    Susz X skrev:Vet det Infra..men ärligt. Borde inte skickliga infiltratörer kunna lsa den biten?
    Även från andra håll? Jisses- det måste bli ett slut på att tillåta de där mullorna ta makten.
    Varifrån får de sina vapen? Utan dem är de maktlösa..det måste vara kärnan vännen?!


    Burmas mullor fick en del av sina vapen från Sverige....
    och påstå inte att inte vapen/krigsvapentillverkaren INTE vill att det ska bli krig..

    Jag tror Iran har god hjälp av Kina, Pakistan och i viss mån Ryssland då det gäller vapen och vapenteknologi.. Presidenten är den jordiska företrädaren. Mullorna i väktarrådet är de som vakar över allt och har den reella makten. Iranierna är en mycket ung befolkning. Jag förstår mycket väl hur de törstar efter frihet och luft. I synnerhet kvinnorna önskar sig större armbågsrum och mindre förteryck. Som det nu är kan de få kjollängden mätt på gatan om de stoppas av milisen. För djävligt ju. Hade väl kanske inte varit mycket bättre med "Lejonet av juda" vid makten. Shaen.

    Vad göra mer vi i omvärlden måste ju finnas nu..varföär är diplomatin så förbannat TYST????Var i helvete hålle USA, EU och Sveriges diplomater hus???
    Det är ju rena kriget i Iran..kolla dettta..
    http://www.flickr.com/photos/mousavi1388/

    http://www.flickr.com/photos/mousavi1388/
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  lazy 2009-06-14, 15:39

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  lazy 2009-06-14, 16:21

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  lazy 2009-06-14, 17:16

    Vem Infra har någonsin påstått att Iran är ett demokratiskt
    land? Definitivt inte jag men om man hade kunnat ersätta en
    galning med någon som är lite mindre galen hade det kunnat
    vara ett litet framsteg men å andra sidan skulle det ju kunna
    bli så att det här är startskottet till hela den Islamiska
    republikens fall, många skulle välkomna en sådan utveckling
    inte minst de som utsätter sej för risker geom att demonstrera
    mot regimen.

    http://shooresh1917.blogspot.com/2009/06/blog-post_13.html
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Infra 2009-06-14, 21:25

    SuszX. jag hade från början kunnat tro att det var valfusk. Har inte kunnat följa nyheterna under dan men jag har erfarit att demonstrationer fortfarande pågår. Jag tror inte längre att valfusk har ägt rum. Det kan ju vara legitimt för myndigheterna ändå att försöka skapa lugn på gator och torg. Förhoppningarna om "change" blev bara större och större före valet och det är besvikelsen efter det vi nu ser i Theheran. Ahmadinejad har stöd i breda folklager, bland fattiga ooch bland landsbyggdsbefolkningen. Han har nämligen infriat sina löften från tidigare val att omvandla oljepengar till mat på de fattigas matbord t ex. På landsbyggden har han starkt stöd efter reformer och ekonomiska satsningar. Den unga iranska befolkningen rymmer också brushuvuden, bråkstakar och hetsporrar som kan elda upp kraftiga proteststämningar. I väst harr vi ofta sett hur minoriteter kan skapa helveten och kravallungar på gator och torg (Göteborg, Paris förorter som ex). Varför skulle Theheran vara förskonad från ungdomlig protestlust. Jag tror man måste stilla sig och acceptera att valet gick rätt till. Tänk att det är så förbannat svårt, Lazy att respektera demokratiskla valutslag i muslimska stater som man hatar.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-14, 21:27

    alla som hävdar att det var valfusk SKJUTS med en ak47.. DET är demokrati det!!!=)
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Infra 2009-06-14, 21:31

    fredrik rahm (namnnappad) skrev:alla som hävdar att det var valfusk SKJUTS med en ak47.. DET är demokrati det!!!=)

    Det du nämner är precis vad vi inte ser i Iran just nu! Vad gör du aka Micke Wrede? Du demoniserar det du redan hatar i hopp om att fler skall haka på ditt hat. Lycka till. Det kan du behöva.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-14, 21:51

    hat... nejnej jag garvar..vad som driver dig är dock ingen hemlis..Rent och oförfalskat hat..liksom så många av dina "kamrater"
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  lazy 2009-06-14, 22:08

    Iran är idag politiskt och ekonomiskt isolerat, arbetslösheten och inflationen är skyhög och brotten mot de mänskliga rättigheterna blir allt fler och värre. Medan Khatami med viss framgång höll de värsta elementen inom regimen på mattan har Ahmadinejad inte bara släppt lös dem utan också gett dem fria tyglar. Majed Safaee
    friairanvanner.blogspot.com

    Låter onekligen som att din teori när det gäller ekonomin i Iran
    inte överensstämmer med verkligheten Infra.Sen kan man ju undra
    hur det kan vara "lugnande" att arrestera journalister och politiker,
    misshandla studenter inne på universiteten och vad det verkar som
    även börja kasta ut utländska journalister, lägg också till att sidor
    på nätet stängts.

    From TehranBureau:

    Ghalam News, Mousavi's official setad [campaign] site, has officially confirmed the march along Valiasr Street tomorrow (Monday) and a national strike on Tuesday. ...

    There is another rumor going around that the basij [volunteer-based paramilitary force] has stationed SNIPERS on Valiasr [street dividing the metropolis into western and eastern parts. It is considered one of Tehran's main thoroughfares and commercial centres: Wikipedia] ... this may be a scare tactic rumor, but it is not unlikely ... which makes things so much more deadly. This should also be warned so people see how brutal the regime is prepared to be - worse than the Shah's army.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Infra 2009-06-14, 23:13

    Lazy went:

    "Låter onekligen som att din teori när det gäller ekonomin i Iran
    inte överensstämmer med verkligheten Infra.Sen kan man ju undra"...etc

    Nä, nu jävlar Lazy tror jag tamejfan att jag "lillagummar" dig.
    Uttrycket att "Ahmedineyad har omvandlat oljepengarna till mat på den fattiges bord" är inte mina "fantasier". Jag har lånat det, ja, till och med stulit det mer eller mindre ordagrant från Cecilia Udéns reportage på `Godmorgon världen` i morse. Jag trodde att jag skulle slippa erkänna det. Men ok. Embarassed

    Jag säger till dig dig som jag säger åt din gode vän Fredrik Rahm: du demoniserar det du hatar i förhoppningen om att sprida hatet mot (i detta fall)
    Infra och Iran.


    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1798365&BroadcastDate=&IsBlock=

    Lazy went further:

    "...hur det kan vara "lugnande" att arrestera journalister och politiker,
    misshandla studenter inne på universiteten och vad det verkar som
    även börja kasta ut utländska journalister, lägg också till att sidor
    på nätet stängts."

    Någonsin hört talas om uppvigling, Lazy? Jag förstår att i din värld är det bara i Väst och israel det är legitimt att bekämpa uppvigling.


    Senast ändrad av Infra den 2009-06-15, 07:21, ändrad totalt 1 gång

    Sponsored content


    Befria Irans Quinnor!  Människornas sång ljuder högt! Empty Sv: Befria Irans Quinnor! Människornas sång ljuder högt!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 02:23