Susz X skrev:fredrik rahm skrev:smilet skrev:Det är ju inte det samma som yttrandefrihet.
Det diskuteras åsiktsfrihet i den här tråden har jag förstått. Vore det inte mer lämpligt att diskutera mänskliga rättigheter och yttrandefrihet.
SD vad jag har förstått så är deras syn på yttrandefrihet lika med noll.Ett populistiskt parti som vänder kappan efter vinden,säger vad de tror folk vill höra.
DET är en helt annan fråga och där håller jag med dig.
(inte mycket i sd sorgliga 50 tals folkhems taggtrådsmentalitet jag kan ens försöka att gilla)
Dock har sd gjort en sak och det är att sakta ta bort "pk" stämpeln på invandring.
Man MÅSTE kunna diskutera ett växande problem innan det eskalerar och blir som tex i Frankrike med regelrätta upplopp ...
Att tiga ihjäl det med en fet "politiskt korrekt" stämpel"" gagnar ingen allra minst invandrarna själva
Det kan jag hålla med om- och då anser jag att man inte enbart ska "diskutera om" - utan MED...
Sverige har totalt misslyckats i integreringen- och det är inte invandrares eller flyktingars fel.
Men- att ranta runt och tysta människor på nätet- även sd:are som har en annan åsikt än de som försöker sprida rent främlingsfientligt hat- det är ett direkt hot mot åsiktsfriheten som mynnar i diktaturliknande fasoner...
måste göra dig besviken .jag anser FYSISKT våld värre än internet tystnade.
som sagt ute í VERKLIGA världen utanför lilla datorn verkar sd NUMERA 2009 mera städade än vänsterns stormtrupper med sina stenar och ständiga förstörelse och rena hat