Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
MartinLindgren
SiP
fredrik rahm70
Dao
Susz X
9 posters

Åsiktsfrihet och sd- hur är det egentligen?

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Åsiktsfrihet och sd- hur är det egentligen? Empty Åsiktsfrihet och sd- hur är det egentligen?

Inlägg  Susz X 2009-02-28, 01:25

Åsiktsfrihet och sd?

Ur HD:
    "Kräk och idioter. Det kallar SD-politikern Björn Pålsson Republikanska föreningen i ett hätskt mejl. Han anser att föreningen är odemokratisk, men vill samtidigt själv verka för att avskaffa den. Föreningen tycker att mejlet är hotfullt och kräver nu att partiet klargör sin syn på fri åsiktsbildning."

http://hd.se/landskrona/2009/02/27/ni-aer-stora-kraek/

Att kalla en förenings medlemmars familjer för ett "stort jävla skämt" och hota..
    Är det sådana politiker vi ska ha i riksdagen?
    affraid
    Susz X
    Susz X

Åsiktsfrihet och sd- hur är det egentligen? Empty Sv: Åsiktsfrihet och sd- hur är det egentligen?

Inlägg  Susz X 2009-03-03, 12:35

Man behöver ju inte gå längre än till nätet egentligen för att uppleva att förnedring , hot, stalking, personliga påhopp systematiserats av SD- politiker.
    Dock inte alla- det finns de som vill vara seriösa och vill diskutera olika
    synvinklar och lösningar! Hade en verkligen givande diskussion på en av dessas bloggar- men så- rätt som det var stängdes bloggen och en "papa" trädde in och kallade den trevlige SD: aren för OBJUDEN!!!!
    Shocked
    Han fick alltså inte fortsätta diskutera....
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Åsiktsfrihet och sd- hur är det egentligen? Empty Sv: Åsiktsfrihet och sd- hur är det egentligen?

Inlägg  Dao 2009-03-03, 21:14

Av en händelse så är det just de som har uttalade sd-sympatier, som på Aftonbladets Forum tidigare, ville begränsa meningsmotståndarnas åsikter.

Det är nog upp till var och en att avgöra om det hänger samman på något sätt, men jag har min bedömning klar... tack vare dessa sd-sympatisörers metoder...
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-03, 21:57

Dao skrev:Av en händelse så är det just de som har uttalade sd-sympatier, som på Aftonbladets Forum tidigare, ville begränsa meningsmotståndarnas åsikter.

Det är nog upp till var och en att avgöra om det hänger samman på något sätt, men jag har min bedömning klar... tack vare dessa sd-sympatisörers metoder...

Heej Dao- trevligt att råka Dig igen..
    Självklart är det upp till var och en att välja att se en helhet eller inte här
    - vilket givetvis blir svårt om man inte delar erfarenhet- eller har varit ute så mycket på nätet..
    Men- visst är det lite knepigt att dessa även gör allt för att osynliggöra just nazism oxå? Samt Exit och Expo...Som om det hade ett uppenbart samband ..Varför vill man annars lägga locket på genom att hota, förnedra etc..?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-08, 16:54

Intressant att åsiktsfriheten är så ointressant- eller har folk redan kommit på detta?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-08, 16:56

vänsterns stormtrupper visar sin "åsiktsfrihet"

http://www.expressen.tv/Nyhetskanalen/1.1490292/stenattack-mot-polisen-i-malmo

var skall vi skicka polisens räkning??

ps stoppa melodi-festivalen Israel spelar där!!!!=)
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-08, 17:10

Den demonstrationen har du redan länkat till i andra trådar och finns även som diskussion där- och det är inte vad denna tråden handlar om alls..läs gärna en gång till - säg till om jag skrivit något oklart så ska jag genast förtydliga!
    mvh/ susz
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-08, 17:12

surz x med många alter egon (humlor bla.)

har jag??

skumt det hände igår men aja..

kommentera händelsen och frågorna klarade du ej dock...

nå stoppa melodifetivalen.. Israel spelar där??=)
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-08, 18:21

Susz X skrev:

Åsiktsfrihet och sd?

Ur HD:
    "Kräk och idioter. Det kallar SD-politikern Björn Pålsson Republikanska föreningen i ett hätskt mejl. Han anser att föreningen är odemokratisk, men vill samtidigt själv verka för att avskaffa den. Föreningen tycker att mejlet är hotfullt och kräver nu att partiet klargör sin syn på fri åsiktsbildning."

http://hd.se/landskrona/2009/02/27/ni-aer-stora-kraek/

Att kalla en förenings medlemmars familjer för ett "stort jävla skämt" och hota..
    Är det sådana politiker vi ska ha i riksdagen?
    affraid

Är det rätt att politiker/ förespråkare inom sd håller på och dödar åsiktsfiheten?
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-03-08, 18:31

Då skulle jag vilja veta hur du ställer dig till att AFA (vänsterextremister) åker hem till politiker inom SD och slår yxor i deras dörrar samt att de hotar deras familjer, är detta beteende mer rättfärdigat just för att det är SD politiker??
    Eller gäller åsiktsfrihet enbart de partier och personer som AFA godkänner??
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-08, 18:56

vill du veta det sip??

vänta länge ...för hon ignorerar.

detta tex:

vänsterns stormtrupper visar sin "åsiktsfrihet"

http://www.expressen.tv/Nyhetskanalen/1.1490292/stenattack-mot-polisen-i-malmo

var skall vi skicka polisens räkning??

ps stoppa melodi-festivalen Israel spelar där!!!!=)
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-03-08, 18:59

Jag vet Fredrik, jag har väntat på en länk i över sex månader ang. en högerextremist som hon påstod de hade tagit i ett villaområde i Borås, med både bomber och knark....utan att Borås tidning visste nånting om det....
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-08, 19:27

Okej- ta denna tråden till det ni vill diskutera då- eftersom ni gör allt för att splittra diskussionens kärna så startar jag en annan i ämnet åsiktsfrihet kontra sd...och dessas förfarande på nätet och till synes även i detta forum.Bedrövliga är ni.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-08, 19:28

ja jisses, team Sip/Mr Rahm i sitt esse, Sad Very Happy
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-08, 19:29

martin7lindgren skrev:ja jisses, team Sip/Mr Rahm i sitt esse, Sad Very Happy

debatt POLISEN och forumets självutnämnde moderator /ägare ..uttrycker igen sin överlägsna "debattstil " och censur.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt - fast fråga martin innan du skriver annars hopar han på dig
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-08, 19:33

Susz X skrev:Okej- ta denna tråden till det ni vill diskutera då- eftersom ni gör allt för att splittra diskussionens kärna så startar jag en annan i ämnet åsiktsfrihet kontra sd...och dessas förfarande på nätet och till synes även i detta forum.Bedrövliga är ni.

så du vill ha en enögd debatt om bara sd..utan andra sidan då??

blunda hårt så finns det ej??

aja inte ovanligt bland "smutsvänstern"
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-08, 19:40

Det är ju tur att man tränat klacksparkar, det har man verkligen haft glädje av idag, eller hur? Wink
    Tycker ni inte det Team Sip/Mr.Rahm? Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-08, 19:42

martin7lindgren skrev:Det är ju tur att man tränat klacksparkar, det har man verkligen haft glädje av idag, eller hur? Wink
    Tycker ni inte det Team Sip/Mr.Rahm? Wink

debatt POLISEN och forumets självutnämnde moderator /ägare MARTIN ..uttrycker igen sin överlägsna "debattstil " och censur.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt - fast fråga MARTIN innan du skriver annars hoppar han på dig
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-03-08, 19:48

"Då skulle jag vilja veta hur du ställer dig till att AFA (vänsterextremister) åker hem till politiker inom SD och slår yxor i deras dörrar samt att de hotar deras familjer, är detta beteende mer rättfärdigat just för att det är SD politiker??
    Eller gäller åsiktsfrihet enbart de partier och personer som AFA godkänner??"

Tycker absolut denna fråga tillhör denna tråd, eller är det enögd åsiktsfrihet a´la Martin vi skall ha??

Eller tycker du inte det Susz, att det är lite värre med fysisk våld än hot i ett mail??
    Och om du tycker det är ok att AFA hotar och trackaserar valda SD politiker, så vem/vilka skall bestämma vilka som skall regera Sverige...AFA??
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-08, 22:39

Så ni anser det är helt okej att sd:are inte tillåter svenskar/ andra etnicitetr åsiktsfrihet- är vad ni vill ha sagt med ert beteende och sätt att
    försöka osynliggöra kärnan i ämnet i enlighet med syftet i tråden? Undrar hur många seriösa sd:are som är kuvade/ förtryckta egentligen?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-08, 22:48

Susz X skrev:Så ni anser det är helt okej att sd:are inte tillåter svenskar/ andra etnicitetr åsiktsfrihet- är vad ni vill ha sagt med ert beteende och sätt att
    försöka osynliggöra kärnan i ämnet i enlighet med syftet i tråden? Undrar hur många seriösa sd:are som är kuvade/ förtryckta egentligen?

VI ni?? (här generaliserar vi hej vilt)

Jag anser att det är lika illa vem som än pajjar rätten..det är ej VÄRRE om det är ett sd nät eller ett vänster extremist nöt.

Dock tycker jag din "jakt" på just sd´folk är ganska ohälsosam, när det i VÄNSTERNS led finns folk som är etter värre.

Idag 2009 framstår faktiskt sd som ganska rumsrent emot vad vänsterextremister sysslar med.
    (igår är ett bra exempel på detta)

Sopa framför din egen dörr och kasta sedan första stenen??

extremist som extremist ..enligt MIG är dom nötter allihopa

smilet
    smilet

Antal inlägg : 53

Åsiktsfrihet och sd- hur är det egentligen? Empty Åsiktsfrihet

Inlägg  smilet 2009-03-08, 22:57

Det är ju inte det samma som yttrandefrihet.
    Det diskuteras åsiktsfrihet i den här tråden har jag förstått. Vore det inte mer lämpligt att diskutera mänskliga rättigheter och yttrandefrihet.
    SD vad jag har förstått så är deras syn på yttrandefrihet lika med noll.Ett populistiskt parti som vänder kappan efter vinden,säger vad de tror folk vill höra.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-08, 23:00

Extremist som extremist, jaha, beskriv gärna för mig vad är en extremist i dina ögon?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-08, 23:02

smilet skrev:Det är ju inte det samma som yttrandefrihet.
    Det diskuteras åsiktsfrihet i den här tråden har jag förstått. Vore det inte mer lämpligt att diskutera mänskliga rättigheter och yttrandefrihet.
    SD vad jag har förstått så är deras syn på yttrandefrihet lika med noll.Ett populistiskt parti som vänder kappan efter vinden,säger vad de tror folk vill höra.

DET är en helt annan fråga och där håller jag med dig.

(inte mycket i sd sorgliga 50 tals folkhems taggtrådsmentalitet jag kan ens försöka att gilla)

Dock har sd gjort en sak och det är att sakta ta bort "pk" stämpeln på invandring.

Man MÅSTE kunna diskutera ett växande problem innan det eskalerar och blir som tex i Frankrike med regelrätta upplopp ...

Att tiga ihjäl det med en fet "politiskt korrekt" stämpel"" gagnar ingen allra minst invandrarna själva
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-03-09, 01:44

fredrik rahm skrev:
    smilet skrev:Det är ju inte det samma som yttrandefrihet.

DET är en helt annan fråga och där håller jag med dig.

(inte mycket i sd sorgliga 50 tals folkhems taggtrådsmentalitet jag kan ens försöka att gilla)

Dock har sd gjort en sak och det är att sakta ta bort "pk" stämpeln på invandring.

Man MÅSTE kunna diskutera ett växande problem innan det eskalerar och blir som tex i Frankrike med regelrätta upplopp ...

Att tiga ihjäl det med en fet "politiskt korrekt" stämpel"" gagnar ingen allra minst invandrarna själva

Det kan jag hålla med om- och då anser jag att man inte enbart ska "diskutera om" - utan MED...
    Sverige har totalt misslyckats i integreringen- och det är inte invandrares eller flyktingars fel.
    Men- att ranta runt och tysta människor på nätet- även sd:are som har en annan åsikt än de som försöker sprida rent främlingsfientligt hat- det är ett direkt hot mot åsiktsfriheten som mynnar i diktaturliknande fasoner...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:54