Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
formsvackan
Vercingetorix
RedCloud
GustavAnder
blueheaven
råttan.
Redvictory
Regndrottning
Susz X
KickTheRasist
R.O.F.L
15 posters

    Piratpartiet

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Piratpartiet Empty Piratpartiet

    Inlägg  R.O.F.L 2009-05-28, 01:32

    Ni som tänkt att rösta på Piratpartiet, tänk om och tänk rätt, Om du är för Sverigevänliga åsikter och funderar på att rösta på Piratpartiet – läs detta och tänk om!

    Även om Piratpartiet enbart driver frågor som man betecknar som “medborgarrätt på internet”, så innebär en röst på Piratpartiet inte bara en röst för just dessa frågor utan också en röst för bland annat ökad invandring till Europa, mer maktöverföring från nationalstaterna till EU och ett Turkiskt EU-medlemskap.

    Toppkandidaten Christian Engström , är en f.d aktiv folkpartistsom inte ser några problem med att rösta för en legalisering av narkotika och prostitution. Vintern 2008 skrev Engström ett inlägg på en kommunistisk blogg, där han sade sig helt hålla med blogginnehavaren om dennes beskrivning av Sverigedemokraterna, som ett förljuget, rasistiskt parti, som överdriver problemen med brottslighet i Sverige.

    Piratpartiets andranamn, Amelia Andersdotter, ingår i styrelsen för svenska FN-förbundet, som vill förbjuda Sverigedemokraternaoch andra invandringskritiska organisationer. Andersdotter var fram tills nyligen företrädare för den mångkulturalistiska organisationen ”Alla lika, alla olika”. Hon är också engagerad i vänsterorganisationenAttac, som öppet samarbetar med terrororganisationer som AFA och Revolutionära fronten. Hösten 2007 arrangerade Piratpartiet en manifestation, där man på Andersdotters initativ bjöd in Syndikalistiska Ungdomsförbundet, SUF, som medarrangörer. SUF, som de senaste åren varit drivande bakom våldet och överfallen på Sverigedemokraterna och andra oliktänkande och som av SÄPO klassas som ett hot mot rikets inre säkerhet, förväntades bland annat stå för ljudanläggningen vid Piratpartiets manifestation.

    Har snappat upp att exremvänster nick som redvictory och redcloud ¨kommer lägga sin röst på PP och svika Ohlys långfinger så låter detta inte helt orimligt?

    Piratpartiet får ej min röst iallafall....


    Senast ändrad av R.O.F.L den 2009-05-28, 01:58, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  KickTheRasist 2009-05-28, 01:35

    R.O.F.L skrev:Ni som tänkt att rösta på Piratpartiet, tänk om och tänk rätt, Om du är för Sverigevänliga åsikter och funderar på att rösta på Piratpartiet – läs detta och tänk om!

    Även om Piratpartiet enbart driver frågor som man betecknar som “medborgarrätt på internet”, så innebär en röst på Piratpartiet inte bara en röst för just dessa frågor utan också en röst för bland annat ökad invandring till Europa, mer maktöverföring från nationalstaterna till EU och ett Turkiskt EU-medlemskap.

    Toppkandidaten Christian Engström , är en f.d aktiv folkpartistsom inte ser några problem med att rösta för en legalisering av narkotika och prostitution. Vintern 2008 skrev Engström ett inlägg på en kommunistisk blogg, där han sade sig helt hålla med blogginnehavaren om dennes beskrivning av Sverigedemokraterna, som ett förljuget, rasistiskt parti, som överdriver problemen med brottslighet i Sverige.

    Piratpartiets andranamn, Amelia Andersdotter, ingår i styrelsen för svenska FN-förbundet, som vill förbjuda Sverigedemokraternaoch andra invandringskritiska organisationer. Andersdotter var fram tills nyligen företrädare för den mångkulturalistiska organisationen ”Alla lika, alla olika”. Hon är också engagerad i vänsterorganisationenAttac, som öppet samarbetar med terrororganisationer som AFA och Revolutionära fronten. Hösten 2007 arrangerade Piratpartiet en manifestation, där man på Andersdotters initativ bjöd in Syndikalistiska Ungdomsförbundet, SUF, som medarrangörer. SUF, som de senaste åren varit drivande bakom våldet och överfallen på Sverigedemokraterna och andra oliktänkande och som av SÄPO klassas som ett hot mot rikets inre säkerhet, förväntades bland annat stå för ljudanläggningen vid Piratpartiets manifestation.

    Har snappat upp att exremvänster nick som redvictory och redcloud ¨kommer lägga sin röst på PP och svika Ohlys långfinger så låter detta inte helt orimligt?

    Piratpartiet för ej min röst iallafall....

    Varför flyttar du inte till Ungern då lille blatte ??
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  R.O.F.L 2009-05-28, 02:03

    Antirasisten visar sitt rätta rasistansikte! Har din mamma inte lärt dig att inte använda ord som blatte. Blatte har en negativ klang IMO!

    Vad ska jag göra i Ungern? Jag är Svensk medborgare, jobbar och bor här...
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Piratpartiet Empty KTR

    Inlägg  R.O.F.L 2009-05-28, 02:04

    Försök att hålla dig till topic också! Vill du smutskasta mig så pma mig så har vi en intern debatt där så alla andra slipper se dina infantila inlägg Very Happy
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  KickTheRasist 2009-05-28, 02:14

    R.O.F.L skrev:Antirasisten visar sitt rätta rasistansikte! Har din mamma inte lärt dig att inte använda ord som blatte. Blatte har en negativ klang IMO!

    Vad ska jag göra i Ungern? Jag är Svensk medborgare, jobbar och bor här...



    Varför snackar du om hur svensken skall göra med andra minoriteter ?

    Och det som är patetisk med dig är att du är inte Svensk , och "OBS!!"


    "Du" kommer aldrig någonsin att bli Svensk .. så det spelar ingen roll om du
    har Svensk medborgarskap din lille Mongol!!


    Min mamma och pappa har lärt mig att jag föddes som Kroat och kommer
    att Dö som Kroat ...!!

    Vad lärde dig din mongol familj då ???


    Skjuta en random Zigenare??

    Skulle vara intressant att se hur skulle vara med din kärra
    assyrian frugan i Ungern om ni skulle flytta dit ...

    Du kanske ifrågasätter dig varför jag undrar om något sådant ...

    Tja Assyrianer ser ut nästan samma som Rommer (
    Zigenare) i Skinnet !!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Piratpartiet Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-05-28, 02:24

    Ute och cyklar igen? varför skulle jag var emot romer för att nationalistiska krafter i Ungern är det?

    BTW så är min fru som är syrian ljusare än mig, Mina barn är blåögda...vill du dikutera raslära finns det säkert forum för "Ustasja" antar att du är likatänkade med dem då de ansåg att de sålt sin kroatiska själ åt serberna.

    Topic min vän tack, som jag sa tidigare, pma mig om du vill smutskasta. Avslöja inte dina rasitiska åsikter, ditt nick rimmar så illa....
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  KickTheRasist 2009-05-28, 02:41

    citat:
    "Ute och cyklar igen? varför skulle jag var emot romer för att nationalistiska krafter i Ungern är det?"


    Nej det gör jag inte alls !! D

    Du har själv kallat mig för Zigenare Avkomman
    och efter lite forskning har jag kommit fram att du är en Ungrare.


    Sen var det inte svårt att komma fram hur Ungrarna gör med sina minoriteter, har även skickat en länk till dig vart det stor svart på
    vitt vad ni gör med romer !!





    citat:
    "BTW så är min fru som är syrian ljusare än mig, Mina barn är blåögda...vill du dikutera raslära finns det säkert forum för "Ustasja" antar att du är likatänkade med dem då de ansåg att de sålt sin kroatiska själ åt serberna."


    Så du är en Rom med blåa ögon eller hur är det nu ??


    OBS!!

    Det är ingen Rasläran det är som det är En Svart är Svart och En vitt är Vitt ..(Ingen rasistisk i det eller)??

    citat:
    "Topic min vän tack, som jag sa tidigare, pma mig om du vill smutskasta. Avslöja inte dina rasitiska åsikter, ditt nick rimmar så illa...."


    Jag är inte vän med personer som tillskriver mig olika epiteter och
    speciellt inte en Ungrar -rasist
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Susz X 2009-05-28, 02:47

    Jag kommer att rösta enbart för att ingen makt skall ges till rasister/ högerextremister.
    DET borde alla riktiga svenskar noga tänka på..
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-28, 03:05

    Jag kommer att rösta på PP för demokratins skull. Att poäntera att jag anser den personliga integriteten är av största vikt! Utan den har vi ingen demokrati... Med FRA och IPRED har vi stasi.

    FRA och Ipred är bara första steget till åsiktsregistrering och inget privatliv.

    Och vi kommer att få invandringen iaf. För billig arbetskraft är vad som önskas av marknadskrafterna. Och marknadskrafterna köper vad helst de önskar.... även den politiska inriktningen och lagarna.

    Det är marknadskrafterna som styr... inbilla er inget annat!


    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Redvictory 2009-05-28, 05:06

    Tack R.O.F.L!

    Om jag var det minsta tveksam tidigare så blev jag destå säkrare sen jag läst ditt inlägg! det blir Piratpartiet såklart!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  råttan. 2009-05-28, 08:59

    I EU-valet kommer jag också att rösta på PP. Håller med Regndrottning här.

    Dock har jag ingenting emot invandringen. Vill man komma hit och arbeta hårt och hjälpa oss betala våra höga skatter så är man välkommen.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  blueheaven 2009-05-28, 10:37

    Susz X skrev:Jag kommer att rösta enbart för att ingen makt skall ges till rasister/ högerextremister.
    DET borde alla riktiga svenskar noga tänka på..

    Sååå och vad innebär detta, ge din röst till extremvänstern? No
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  blueheaven 2009-05-28, 10:45

    Regndrottning skrev:Jag kommer att rösta på PP för demokratins skull. Att poäntera att jag anser den personliga integriteten är av största vikt! Utan den har vi ingen demokrati... Med FRA och IPRED har vi stasi.

    FRA och Ipred är bara första steget till åsiktsregistrering och inget privatliv.

    Och vi kommer att få invandringen iaf. För billig arbetskraft är vad som önskas av marknadskrafterna. Och marknadskrafterna köper vad helst de önskar.... även den politiska inriktningen och lagarna.

    Det är marknadskrafterna som styr... inbilla er inget annat!


    queen

    Men vilka är då marknadskrafterna, Bilderberggruppen?

    Det är väl klart att marknadskrafterna det vill säga alla aktörer på marknaden skall bestämma?

    Hur blir resultatet när marknaden skall bestämmas av politiker?

    Känner du till någon politiker som gör något utan egenintresse?

    Med överreglering snedvrider man marknaden och begränsar konkurrensen och vem dikterar då villkoren tror du, slutkunden, den lilla människan eller den mäktigaste politikern? affraid
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Piratpartiet Empty IQ

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-28, 10:51

    Susz X skrev:Jag kommer att rösta enbart för att ingen makt skall ges till rasister/ högerextremister.
    DET borde alla riktiga svenskar noga tänka på..

    Och hade du haft nåt förstånd hade du resonerat detsamma om vänsterextremister.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Piratpartiet Empty missnöje på lägsta nivå

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-28, 10:54

    Regndrottning skrev:Jag kommer att rösta på PP för demokratins skull. Att poäntera att jag anser den personliga integriteten är av största vikt! Utan den har vi ingen demokrati... Med FRA och IPRED har vi stasi.

    FRA och Ipred är bara första steget till åsiktsregistrering och inget privatliv.

    Och vi kommer att få invandringen iaf. För billig arbetskraft är vad som önskas av marknadskrafterna. Och marknadskrafterna köper vad helst de önskar.... även den politiska inriktningen och lagarna.

    Det är marknadskrafterna som styr... inbilla er inget annat!


    queen

    Dom /du som eventuellt röstar på PP kommer att bli sådär 100% totalt blåsta.
    De är inget annat än en fjantig grupp missnöjes "politiker" vars agenda grundas i stort på EN sak, att gratis kunna ladda ner andras verk från nätet...
    Deras "motstånd" mot FRA och annat grundas också bara på det simpla faktum att de vill sitta hemma hos mamma med flottigt hår och ostört kunna ladda ner grejer utan att nån kan kolla dom. De skiter ju fullständigt i några högre värde eller syfte.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  RedCloud 2009-05-28, 10:59

    "att de vill sitta hemma hos mamma med flottigt hår och ostört kunna ladda ner grejer utan att nån kan kolla dom. De skiter ju fullständigt i några högre värde eller syfte."

    dumhögerns mentala sammanbrott...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Vercingetorix 2009-05-28, 11:33

    Det räcker med att läsa (pp)'s partiprogram för att inse vad agendan är. Den s.k. kampen för mänskliga fri- och rättigheter är en illa dold chimär som dessutom är uselt underbyggd.

    Att de utöver denna chimär har noll (0) ideologiska ståndpunkter i andra frågor, torde vidare framkalla ett höjt ögonbryn hos den med t o m endast ett minimum av förstånd.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-28, 11:45

    Vercingetorix skrev:Det räcker med att läsa (pp)'s partiprogram för att inse vad agendan är. Den s.k. kampen för mänskliga fri- och rättigheter är en illa dold chimär som dessutom är uselt underbyggd.

    Att de utöver denna chimär har noll (0) ideologiska ståndpunkter i andra frågor, torde vidare framkalla ett höjt ögonbryn hos den med t o m endast ett minimum av förstånd.


    Utan denna punkt, (integritet och friheten till ett PRIVATLIV), så är överiga politiska frågor av ringa värde.

    Friheten från konstant övervakning är den ABSOLUT viktigaste punkten, enligt mig. Och detta måste vi markera genom att rösta på denna enfrågaparti. Just så att de etablerade verkligen får veta hur illa vi tycker om konstant övervakning av våra privata förehavanden.

    För FRA och IPRED är bara första oinskränkningen av vår frihet....det kommer mera så fort vi har vant oss med det nuvarande.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Vercingetorix 2009-05-28, 11:48

    Men nu har ju den ståndpunkten ett syfte, väsensskilt från det förespeglade. Det måste du ju inse?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-28, 11:56

    Vercingetorix skrev:Men nu har ju den ståndpunkten ett syfte, väsensskilt från det förespeglade. Det måste du ju inse?

    Självklart har det ett syfte!

    Men jag är av åsikten att syftet är av ondo!

    Syftet är att övervaka våra kommunikationer via nätet. Syftet är att hålla koll på vad vi gör och säger.

    Vad blir nästa steg, tror du?

    Syftet för FRA och IPRED ligger inte i våra intressen. Syften för dessa lagar är för politikernas och marknadens intresse... inte väljarnas.


    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  blueheaven 2009-05-28, 12:02

    blueheaven skrev:
    Regndrottning skrev:Jag kommer att rösta på PP för demokratins skull. Att poäntera att jag anser den personliga integriteten är av största vikt! Utan den har vi ingen demokrati... Med FRA och IPRED har vi stasi.

    FRA och Ipred är bara första steget till åsiktsregistrering och inget privatliv.

    Och vi kommer att få invandringen iaf. För billig arbetskraft är vad som önskas av marknadskrafterna. Och marknadskrafterna köper vad helst de önskar.... även den politiska inriktningen och lagarna.

    Det är marknadskrafterna som styr... inbilla er inget annat!


    queen

    Men vilka är då marknadskrafterna, Bilderberggruppen?

    Det är väl klart att marknadskrafterna det vill säga alla aktörer på marknaden skall bestämma?

    Hur blir resultatet när marknaden skall bestämmas av politiker?

    Känner du till någon politiker som gör något utan egenintresse?

    Med överreglering snedvrider man marknaden och begränsar konkurrensen och vem dikterar då villkoren tror du, slutkunden, den lilla människan eller den mäktigaste politikern? affraid

    Favorit i repris!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Vercingetorix 2009-05-28, 12:13

    Nu var det (pp)'s ståndpunkt i frågan jag åsyftade, och (pp) har ingenting med integritet och frihat att göra. Det är bara vad som förespeglas.

    Fråga dig själv vem eller vilka som skulle lida störst ekonomisk skada av en hårdare fildelningslagstiftning. (Den industrin är minst lika stor som musik och filmindustrin.)


    Senast ändrad av Vercingetorix den 2009-05-28, 12:16, ändrad totalt 1 gång
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-28, 12:16

    blueheaven skrev:
    blueheaven skrev:
    Regndrottning skrev:Jag kommer att rösta på PP för demokratins skull. Att poäntera att jag anser den personliga integriteten är av största vikt! Utan den har vi ingen demokrati... Med FRA och IPRED har vi stasi.

    FRA och Ipred är bara första steget till åsiktsregistrering och inget privatliv.

    Och vi kommer att få invandringen iaf. För billig arbetskraft är vad som önskas av marknadskrafterna. Och marknadskrafterna köper vad helst de önskar.... även den politiska inriktningen och lagarna.

    Det är marknadskrafterna som styr... inbilla er inget annat!


    queen

    Men vilka är då marknadskrafterna, Bilderberggruppen?

    Det är väl klart att marknadskrafterna det vill säga alla aktörer på marknaden skall bestämma?

    Hur blir resultatet när marknaden skall bestämmas av politiker?

    Känner du till någon politiker som gör något utan egenintresse?

    Med överreglering snedvrider man marknaden och begränsar konkurrensen och vem dikterar då villkoren tror du, slutkunden, den lilla människan eller den mäktigaste politikern? affraid

    Favorit i repris!

    Hur blir resultatet när marknaden ensam bestämmer? Inget önskvärt, i min åsikt.

    Nej, alla politiker har egenintresse.. det är självklart. Det finns ingen som gör någonting utan egenintresse. Det gäller att få intressen att passa ihop med göromålen.

    Med oreglerad marknad är det storbolagen som bestämmer... inte småkunden eller individen. Regler måste fastställas så att den lilla människa inte kan skrupellöst uttnyttjas. Regler måste fastställas så att vintintresset inte förstör planeten. Vinstintresset måste stävjas så att vi inte får det som i industraliseringens första tidevarv. Arbetare i baracker, skuldsättning för inköpen, barn i fabrikerna...de var ju billigaste att anställa.

    Nej, marknaden får inte allenarådande bestämma...Det blir inget bra.

    queen
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-28, 12:26

    Vercingetorix skrev:Nu var det (pp)'s ståndpunkt i frågan jag åsyftade, och (pp) har ingenting med integritet och frihat att göra. Det är bara vad som förespeglas.

    Fråga dig själv vem eller vilka som skulle lida störst ekonomisk skada av en hårdare fildelningslagstiftning. (Den industrin är minst lika stor som musik och filmindustrin.)

    Det är inte fildelning som det handlar om. Fildelning är bara en liten grej som har fått störst uppmärksamhet.

    "Så länge vi har den självklara medborgarrätten att skicka privata förseglade brev, som kan innehålla film, böcker och musik. Enda sättet att hindra medborgare från att skicka kopierade filmer, böcker och musikstycken till varandra i förseglade elektroniska paket – genom fildelning, är att ta bort rätten att skicka privata förseglade brev. Ta bort brevhemligheten, alltså.

    Och det är precis däråt dagens upphovsrättslobby strävar. På Irland har de stämt den största internetleverantören och kräver att få installera avlyssningsutrustning i deras största knutpunkter. De kräver rätten att lyssna på allt som folk gör på nätet: dejtar, bokar resor, surfar porr och pratar privat. I Sverige har skivindustrin redan krävt att få självständig tillgång till det övervakningsdata som uppstår när våra mobiltelefoner blir statliga spårsändare, så att de kan kartlägga både hur vi rör oss och vilka vi pratar med. Och ja – det var faktiskt precis så det var i Östtyskland. Fast privata industrier var inte lika inblandade. Om en storfilmsindustri kräver avveckling av så vitala medborgarrätter som brevhemlighet, meddelarskydd och budbärarimmunitet för att de inte kan tjäna pengar, får de hitta andra sätt att få inkomster eller också gå under.

    Egentligen handlar det inte om pengar. Det handlar om kontroll över kultur och kunskap."


    http://www.aftonbladet.se/debatt/article5201695.ab

    queen
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Vercingetorix 2009-05-28, 12:30

    Det du beskriver är alltså den förespeglade ståndpunkten hos (pp).

    Om sedan (pp) endast är nyttiga idioter i sammanhanget, eller lobbyister för en betydligt större industri återstår ju att se. Dock är resultatet detsamma.

    Egentligen handlar det visst om pengar. Det har det gjort hela tiden.

    Sponsored content


    Piratpartiet Empty Sv: Piratpartiet

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 12:11