Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
MartinLindgren
GustavAnder
RedCloud
MammaGuevara
theward
KickTheRasist
formsvackan
Thetaxpayer
Corven
marxisten
Sniperace
IK HAAT COMMUNISME
Redvictory
Susz X
18 posters

    Dödade av sina män..

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  RedCloud 2009-05-11, 08:00

    Här står jag fullkomligt och till 100 % på MammaGs sida.
    Jag såg det på ABs forum och jag ser det här.
    Det dyker alltid upp en gollum som försöker förminska det enorma problemet vi har med våld mot kvinnor genom att komma med patetiska "men män som blir slagna av kvinnor då..." eller "män blir också slagna av andra män..." osv.
    Fokusförskjutning och förminskning.

    Det dör en kvinna av mäns våld VAR TREDJE DAG dag i Sverige.

    Det har jag inga som helst problem med att klart och tydligt ta avstånd ifrån.
    Detta utan några som helst undantag.

    "Män i ett nötskal."


    Döm inte a-l-l-a män bara MammaG.
    Vi finns, vi som inte slår, hotar eller trakasserar.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-11, 08:22

    MammaGuevara skrev:
    Sniperace skrev:
    Det MG, har jag aldrig påstått, och inte ens haft tanken..
    men jag vidhåller att det FINNS kvinnor som försöker provocera fram ett slag.. för att sedan ta fram det stora artilleriet *s*
    men jag skulla ALDRIG falla för sådant

    Jag tycker det är SKAMLIGT att det ska vara så förbannat svårt att utan undantag fördöma våld mot kvinnor. Män har genom århundraden satt dagordningen och stått i centrum för universum (i era egna ögon). Men diskuteras våld mot kvinnor, då blir det dels "Ja, men våld mot män då" (sagt med en gnällig, självömkande stämma), eller, "Men är det inte så att det är något hos kvinnorna själva...."
    Diskuterar man bröstcancer så blir det genast "Ja, men prostatacancer då.... (sagt med samma gnälliga, självömkande stämma) Och detta trots att män fortfarande dominerar dagordningen i 98 % av alla samhällsfrågor.

    Missunsamma, osolidariska och egoistiska. Män i ett nötskal.



    Ojojojojoj
    så HÅRT man kan reagera och gå ut i raseri.

    Jag har ALDRIG förringat mäns våld mot kvinnor, men jag VÄGRAR att LJUGA, för visst fan FÖREKOMMER det att kvinnor provocerar fram våldet, att mannen i själva verket någon gång faktiskt KAN vara oskyldig och som bara FÖRSVARAT sig, men i det ögonblick han slagit tillbaka DÅ är denne ett SVIN som borde kastreras, eller?

    Fortfarande MÄN som misshandlar sina kvinnor ÄR svin, och de SKA straffas, dessas våld är inte ett dugg mindre för att det finns kvinnor som bär sig illa åt i andra fall, har du inte förmågan att se detta utan att börja stampa av ilska?

    Har DU någon gång stoppat en kvinnomisshandel?
    HAr du någongång blivit skadad pga detta?
    Har du någongång gett husrum till en kvinna som flytt sin man?

    JAG har det så nu tycker jag du kniper igen och lägger av med ditt helt rabiata raseri.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Corven 2009-05-11, 08:41

    Sniperace skrev:
    Ojojojojoj
    så HÅRT man kan reagera och gå ut i raseri.

    Jag har ALDRIG förringat mäns våld mot kvinnor, men jag VÄGRAR att LJUGA, för visst fan FÖREKOMMER det att kvinnor provocerar fram våldet, att mannen i själva verket någon gång faktiskt KAN vara oskyldig och som bara FÖRSVARAT sig, men i det ögonblick han slagit tillbaka DÅ är denne ett SVIN som borde kastreras, eller?

    Fortfarande MÄN som misshandlar sina kvinnor ÄR svin, och de SKA straffas, dessas våld är inte ett dugg mindre för att det finns kvinnor som bär sig illa åt i andra fall, har du inte förmågan att se detta utan att börja stampa av ilska?

    Har DU någon gång stoppat en kvinnomisshandel?
    HAr du någongång blivit skadad pga detta?
    Har du någongång gett husrum till en kvinna som flytt sin man?

    JAG har det så nu tycker jag du kniper igen och lägger av med ditt helt rabiata raseri.

    Ett av dom mord som beskrivs i sammanställningen är just ett sådant mord. Där mannen i många år levt i hustruns bojor. Tror det är kvinnan som står som Kvinna i Småland, 51. I papperstidningen var det mycket tydligare beskrivet. Jag försvarar på inget sätt att mannen högg ihjäl henne. Och det gör han inte själv heller. Han accepterade domen rakt av, och har svårt att förlåta sig själv. Men där var det han som blev misshandlad av kvinnan, under många år. Till slut slog det slint för honom.

    (Jag kan inte låta bli att le lite åt en del inlägg här. Någon vill bredda diskussionen, till att omfatta allt våld i hemmet, men det får man inte göra, för nu ska det enbart handla om våldet mot kvinnor. Det jag ler åt är att när hedersvåldet tas upp, så vill vi (på vänsterkanten) gärna bredda diskussionen till att gälla allt våld mot kvinnor, men nu när det handlar om våld mot kvinnor, då får ingen annan bredda diskussionen...)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-11, 08:53

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:
    Ojojojojoj
    så HÅRT man kan reagera och gå ut i raseri.

    Jag har ALDRIG förringat mäns våld mot kvinnor, men jag VÄGRAR att LJUGA, för visst fan FÖREKOMMER det att kvinnor provocerar fram våldet, att mannen i själva verket någon gång faktiskt KAN vara oskyldig och som bara FÖRSVARAT sig, men i det ögonblick han slagit tillbaka DÅ är denne ett SVIN som borde kastreras, eller?

    Fortfarande MÄN som misshandlar sina kvinnor ÄR svin, och de SKA straffas, dessas våld är inte ett dugg mindre för att det finns kvinnor som bär sig illa åt i andra fall, har du inte förmågan att se detta utan att börja stampa av ilska?

    Har DU någon gång stoppat en kvinnomisshandel?
    HAr du någongång blivit skadad pga detta?
    Har du någongång gett husrum till en kvinna som flytt sin man?

    JAG har det så nu tycker jag du kniper igen och lägger av med ditt helt rabiata raseri.

    Ett av dom mord som beskrivs i sammanställningen är just ett sådant mord. Där mannen i många år levt i hustruns bojor. Tror det är kvinnan som står som Kvinna i Småland, 51. I papperstidningen var det mycket tydligare beskrivet. Jag försvarar på inget sätt att mannen högg ihjäl henne. Och det gör han inte själv heller. Han accepterade domen rakt av, och har svårt att förlåta sig själv. Men där var det han som blev misshandlad av kvinnan, under många år. Till slut slog det slint för honom.

    (Jag kan inte låta bli att le lite åt en del inlägg här. Någon vill bredda diskussionen, till att omfatta allt våld i hemmet, men det får man inte göra, för nu ska det enbart handla om våldet mot kvinnor. Det jag ler åt är att när hedersvåldet tas upp, så vill vi (på vänsterkanten) gärna bredda diskussionen till att gälla allt våld mot kvinnor, men nu när det handlar om våld mot kvinnor, då får ingen annan bredda diskussionen...)


    Njaa, nu var det ju inte riktigt så för min del, jag höll bara med Thewards inlaga att det finns kvinnor som provocerar och som gör på samma sätt som männen, men avsåg ABSOLUT inte att förringa kvinnovåldet genom detta, jag ser det som horribelt att tvingas antingen hålla TYST, eller säga att NEJ, sådant FÖREKOMMER inte.

    Vad gäller hedersvåldet såg jag inte att man försökte stoppa en breddad diskussion om detta, men väl att det blev hett när man försökte komma fram till VAD som var hedersvåld...
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Corven 2009-05-11, 09:13

    Sniperace skrev:

    Vad gäller hedersvåldet såg jag inte att man försökte stoppa en breddad diskussion om detta, men väl att det blev hett när man försökte komma fram till VAD som var hedersvåld...

    Det är inte ämnet som sådant jag menar, utan just det faktum att varje gång som hedersvåldet kommer upp, så vill vi på vänsterkanten genast bredda det till att gälla allt våld mot kvinnor, detta händer varje gång.

    Men när thetaxpayer försökte bredda diskussionen här till allt våld i hemmet, så blev han ganska påhoppad, av folk på vänsterkanten, för här skulle det minsann inte breddas någon diskussion inte.

    Det är dubbelmoralen i det jag ler åt.



    Jag vill bestämt påpeka att jag tar avstånd från all form av våld i hemmet, vare sig det är riktat mot kvinna, man eller barn. Har levt några år med en nära vän som blev misshandlad, och min dåvarande man fick gå och "banka" lite vett i skallen på hennes sambo. Vilket åtminstone hade det goda med sig att han höll sig lugn så länge vi bodde i närheten. Han var definitivt ett svin, men hon provocerade honom också, så fort hon fick chansen.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-11, 09:32

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

    Vad gäller hedersvåldet såg jag inte att man försökte stoppa en breddad diskussion om detta, men väl att det blev hett när man försökte komma fram till VAD som var hedersvåld...

    Det är inte ämnet som sådant jag menar, utan just det faktum att varje gång som hedersvåldet kommer upp, så vill vi på vänsterkanten genast bredda det till att gälla allt våld mot kvinnor, detta händer varje gång.

    Men när thetaxpayer försökte bredda diskussionen här till allt våld i hemmet, så blev han ganska påhoppad, av folk på vänsterkanten, för här skulle det minsann inte breddas någon diskussion inte.

    Det är dubbelmoralen i det jag ler åt.



    Jag vill bestämt påpeka att jag tar avstånd från all form av våld i hemmet, vare sig det är riktat mot kvinna, man eller barn. Har levt några år med en nära vän som blev misshandlad, och min dåvarande man fick gå och "banka" lite vett i skallen på hennes sambo. Vilket åtminstone hade det goda med sig att han höll sig lugn så länge vi bodde i närheten. Han var definitivt ett svin, men hon provocerade honom också, så fort hon fick chansen.

    Då kan jag inte annat än säga att vi tydligen har samma åsikt i detta
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  formsvackan 2009-05-11, 10:01

    MammaGuevara skrev:Vad gäller att ha den minsta aning om vad du tycker så gäller det väl också att du inte har den minsta aning om hur det är att leva i ständig fruktan för någon som bor under samma tak som du själv.
    Nej, och jag beklagar naturligtvis dig om du har det.
    MammaGuevara skrev:De "trevliga och anvarskännande" männen kommer jag att respektera den dag de som en man och utan vidare krussiduller fördömer våld mot kvinnor. Inte en sekund innan.]
    Jag fördömer här och nu, utan vidare krusiduller allt våld mot kvinnor !
    MammaGuevara skrev:Jag har dessutom samma rätt att generalisera vad gäller män och deras mesiga hålling inför våld mot kvinnor som någon annan har att generalisera och skuldbelägga kvinnor. Och ALLA män har ett ansvar att få stopp på det, inbilla dig inget annat.
    Jag är oskyldig och anser mig ha rätt att slippa bli beskylld för att vara ansvarslös, våldsverkare, presumtiv kvinnomisshandlare och våldtäktsman, enbart utifrån mitt kön. Jag anser dock inte att ALLA kvinnor har ett ansvar att få stopp på anklagelserna, utan enbart de som slänger ur sig sådant strunt.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty allt

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-11, 11:15

    Vad är det för mening att specifiera våld mot kvinnor ?
    Snarare så gör det att könsroler bevaras , om man har en sån uppdelning.
    Det vanligaste våldet är naturligtvis där män slår män, om man nu ska dela upp det.

    Det förekommer naturligtvis även våldsamma kvinnor.

    Om man ska komma till rätta med våld i samhället måste man motarbeta allt våld , annat är fruktlöst.
    Det gör man genom kärlek. Smile
    Lätt sagt, svårt att genomföra.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-11, 11:26

    "Män i ett nötskal", protest, inte alla! No

    Jag själv är jämlik, har aldrig slagit någon kvinna, kommer aldrig göra heller!
    Och jag kan ju inte vara den enda?


    MÅNGA MÄN KANSKE; MEN LÅNGT IFRÅN ALLA, PROTEST!
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 11:34

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

    Vad gäller hedersvåldet såg jag inte att man försökte stoppa en breddad diskussion om detta, men väl att det blev hett när man försökte komma fram till VAD som var hedersvåld...

    Det är inte ämnet som sådant jag menar, utan just det faktum att varje gång som hedersvåldet kommer upp, så vill vi på vänsterkanten genast bredda det till att gälla allt våld mot kvinnor, detta händer varje gång.

    Men när thetaxpayer försökte bredda diskussionen här till allt våld i hemmet, så blev han ganska påhoppad, av folk på vänsterkanten, för här skulle det minsann inte breddas någon diskussion inte.

    Det är dubbelmoralen i det jag ler åt.



    Jag vill bestämt påpeka att jag tar avstånd från all form av våld i hemmet, vare sig det är riktat mot kvinna, man eller barn. Har levt några år med en nära vän som blev misshandlad, och min dåvarande man fick gå och "banka" lite vett i skallen på hennes sambo. Vilket åtminstone hade det goda med sig att han höll sig lugn så länge vi bodde i närheten. Han var definitivt ett svin, men hon provocerade honom också, så fort hon fick chansen.


    Ja det är en konstig inställning en del har. Man får aldrig diskutera en vinkling på ett problem för att det finna andra vinklingar också, och ibland får man inte ens diskutera ett specifikt problem för att det finns andra problem som är värre. Fast jag har sett det från båda håll Corven, det är inget specifikt för "vänstern" Är det inte det som folk brukar gapa "fokusförskjutning" om?

    Vad är det för fel att diskutera mäns våld mot kvinnor och endast det? Det utesluter ju inte att nästa debatt handlar om mäns våld mot män, eller kvinnors våld mot män osv.

    Däremot är det oförsvarbart att slå en människa som man lever med vare sig det är en man, ett barn eller en kvinna, hur provocerad man än blir. Det kan vara en orsak, men aldrig en ursäkt. Barn provocerar ofta sina föräldrar, får man slå dem då? Där håller jag med MG, om man inte kan vara trygg i sitt eget hem, var fan ska man då vara trygg?

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Tyvärr är sådan här trådar helt meningslösa

    Inlägg  theward 2009-05-11, 12:57

    Det enda som dessa trådar går ut på är att man ska hålla med till 100%...

    Har man andra vinköingar och åsikter som rör eller snuddar ämnet.
    Då är det helt fel enligt vissa.

    Mao finns det öht inget att diskutera...

    ps jag tycker att är man av det provocerande slaget, får man till slut skylla sig själv .........

    Vare sig man är man eller kvinna...
    Svinigt beteende vare sig det är psykiskt eller fyskisk våld...måste bestraffas enligt mig..

    Jag skiter högaktning om jag blir påhoppad pga det jag skriver.
    Men ibland förtjänar människor lite "smisk"...

    Då menar jag inte brutal misshandel eller våld per definition.

    Men någon form av kännbar bestraffning behövs helt klart...

    Tillrättavisningar behöver även barn när de är helt oregerliga...
    Men det räcker med att ta tag i dem osv

    Som sagt lär jag väl få politiskt korrekta människor efter mig nu...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 14:14

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:Jag anser också att sådant är under allt människovärde, och att de som håller på så inte kan få straff hårda nog..

    Men EN sak förundrar mig, många kvinnor går från ett förhållande där det misshandlas till ett nytt där samma sak återupprepas GÅNG på gång, jag vet ex en kvinna som i FEM olika förhållanden mishandlats, inte kan det väl ändå vara så att det är så stor risk att fem gånger i rad bara råka ut för sådana män, KAN det var VAL av man som spelar in, att vissa kvinnor helt enkelt faller för en viss typ av man?

    Jag fattar inte ens att någon man kan få för sig det, eller att någon människa kan slå och misshandla en annan helt utan orsak. Om två slåss på puben kan jag förstå det med ruset och lite irritation, men att man systematiskt förnedrar och slår en annan människan, inte alltför sällan barn och kvinnor är för mig ett under. Vad har dessa personer under pannbenet?

    Nu var ju min frågeställning hur det kan komma sig att vissa kvinnor gång på gång väljer män som misshandlar dem, finns det SÅ väldigt många män som gör detta att risken är uppenbar att man fem gånger i FÖLJD väljer en man som misshandlar?

    Eller är det så att dessa kvinnor söker en speciell sorts man, som tyvärr är denna typ av man?

    Är det så? Och hur vet man i förskott om någon misshandlar?
    Står det en stämpel i pannan?
    Menar du att det är "en speciell TYP av man som misshandlar?
    Vilken typ av man då?


    Det är ju det som är frågan, vad säger du själv, HUR stora är chanserna att en kvinna lever fem förhållanden i rad där hon i ALLA utsätts för misshandel?

    Tror DU att andelen män som misshandlar kvinnor är så stor att det blir så oavsett val?

    Så frågan är HUR stora är oddsen att om du väljer ut FEM män i en klunga av 100 st att alla dessa fem är kvinnomisshandlare?

    en aspekt, om du slumpmässigt väljer fem, utan att se eller ha hört dem, hur många tror du då är kvinnomisshandlare?

    JAG tror att man faller för en viss typ av män, UTAN att veta att de är kvinnomisshandlare, men NÅGOT måste det vara

    Snipe- jag tror inte.
    Du har fel. Det är mannen som väljer kvinnan. När hon är i ett sårbart läge
    - och behov av att bli bekräftad.
    Dessa män är bra på det- och att höja en person till skyarna- få henne att blomma- för att sedan bryta ned och ta makten över henne.
    Har den utsatte/ utsatta inte haft möjlighet att bearbeta med rätt stöd
    och självinsikt..dvs egenmakt- då är det nog lätt hänt att trilla dit igen..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-11, 14:29

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:Jag anser också att sådant är under allt människovärde, och att de som håller på så inte kan få straff hårda nog..

    Men EN sak förundrar mig, många kvinnor går från ett förhållande där det misshandlas till ett nytt där samma sak återupprepas GÅNG på gång, jag vet ex en kvinna som i FEM olika förhållanden mishandlats, inte kan det väl ändå vara så att det är så stor risk att fem gånger i rad bara råka ut för sådana män, KAN det var VAL av man som spelar in, att vissa kvinnor helt enkelt faller för en viss typ av man?

    Jag fattar inte ens att någon man kan få för sig det, eller att någon människa kan slå och misshandla en annan helt utan orsak. Om två slåss på puben kan jag förstå det med ruset och lite irritation, men att man systematiskt förnedrar och slår en annan människan, inte alltför sällan barn och kvinnor är för mig ett under. Vad har dessa personer under pannbenet?

    Nu var ju min frågeställning hur det kan komma sig att vissa kvinnor gång på gång väljer män som misshandlar dem, finns det SÅ väldigt många män som gör detta att risken är uppenbar att man fem gånger i FÖLJD väljer en man som misshandlar?

    Eller är det så att dessa kvinnor söker en speciell sorts man, som tyvärr är denna typ av man?

    Är det så? Och hur vet man i förskott om någon misshandlar?
    Står det en stämpel i pannan?
    Menar du att det är "en speciell TYP av man som misshandlar?
    Vilken typ av man då?


    Det är ju det som är frågan, vad säger du själv, HUR stora är chanserna att en kvinna lever fem förhållanden i rad där hon i ALLA utsätts för misshandel?

    Tror DU att andelen män som misshandlar kvinnor är så stor att det blir så oavsett val?

    Så frågan är HUR stora är oddsen att om du väljer ut FEM män i en klunga av 100 st att alla dessa fem är kvinnomisshandlare?

    en aspekt, om du slumpmässigt väljer fem, utan att se eller ha hört dem, hur många tror du då är kvinnomisshandlare?

    JAG tror att man faller för en viss typ av män, UTAN att veta att de är kvinnomisshandlare, men NÅGOT måste det vara

    Snipe- jag tror inte.
    Du har fel. Det är mannen som väljer kvinnan. När hon är i ett sårbart läge
    - och behov av att bli bekräftad.
    Dessa män är bra på det- och att höja en person till skyarna- få henne att blomma- för att sedan bryta ned och ta makten över henne.
    Har den utsatte/ utsatta inte haft möjlighet att bearbeta med rätt stöd
    och självinsikt..dvs egenmakt- då är det nog lätt hänt att trilla dit igen..

    Så du degraderar kvinnan till ett viljelöst djur som MANNEN väljer?

    Att FEM misshandlarmän i rad som inte känner varandra alla lyckas hitta just denna kvinna, KANSKE är det en nassekonspiration bak detta, för att förtrycka "villiga" kvinnor?

    Njaa, jag vet ett fall där jag känner kvinnan VÄL som råkat ut för detta , och det var INTE männen som valde HENNE, utan HON som valde DEM, och detta MOT min inrådan... hon ville INTE ha en "mjukis" osv....

    Att dessa sedan utövar makt genom att lirka, och charma i början är en annan sak, men fortfarande HUR stor tror du risken är att DU ex skulle välja fem misshandlarmän i rad?

    hur många förhållanden har DU haft, och hur många av dessa har misshandlat DIG?

    följer vi sannolikheten så BORDE du om du haft tre förhållande, MINST en av dessa varit misshandlare...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty En annan sak är hur vi värderar ord och dess betydelse

    Inlägg  theward 2009-05-11, 14:48

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:Jag anser också att sådant är under allt människovärde, och att de som håller på så inte kan få straff hårda nog..

    Men EN sak förundrar mig, många kvinnor går från ett förhållande där det misshandlas till ett nytt där samma sak återupprepas GÅNG på gång, jag vet ex en kvinna som i FEM olika förhållanden mishandlats, inte kan det väl ändå vara så att det är så stor risk att fem gånger i rad bara råka ut för sådana män, KAN det var VAL av man som spelar in, att vissa kvinnor helt enkelt faller för en viss typ av man?

    Jag fattar inte ens att någon man kan få för sig det, eller att någon människa kan slå och misshandla en annan helt utan orsak. Om två slåss på puben kan jag förstå det med ruset och lite irritation, men att man systematiskt förnedrar och slår en annan människan, inte alltför sällan barn och kvinnor är för mig ett under. Vad har dessa personer under pannbenet?

    Nu var ju min frågeställning hur det kan komma sig att vissa kvinnor gång på gång väljer män som misshandlar dem, finns det SÅ väldigt många män som gör detta att risken är uppenbar att man fem gånger i FÖLJD väljer en man som misshandlar?

    Eller är det så att dessa kvinnor söker en speciell sorts man, som tyvärr är denna typ av man?

    Är det så? Och hur vet man i förskott om någon misshandlar?
    Står det en stämpel i pannan?
    Menar du att det är "en speciell TYP av man som misshandlar?
    Vilken typ av man då?


    Det är ju det som är frågan, vad säger du själv, HUR stora är chanserna att en kvinna lever fem förhållanden i rad där hon i ALLA utsätts för misshandel?

    Tror DU att andelen män som misshandlar kvinnor är så stor att det blir så oavsett val?

    Så frågan är HUR stora är oddsen att om du väljer ut FEM män i en klunga av 100 st att alla dessa fem är kvinnomisshandlare?

    en aspekt, om du slumpmässigt väljer fem, utan att se eller ha hört dem, hur många tror du då är kvinnomisshandlare?

    JAG tror att man faller för en viss typ av män, UTAN att veta att de är kvinnomisshandlare, men NÅGOT måste det vara

    Snipe- jag tror inte.
    Du har fel. Det är mannen som väljer kvinnan. När hon är i ett sårbart läge
    - och behov av att bli bekräftad.
    Dessa män är bra på det- och att höja en person till skyarna- få henne att blomma- för att sedan bryta ned och ta makten över henne.
    Har den utsatte/ utsatta inte haft möjlighet att bearbeta med rätt stöd
    och självinsikt..dvs egenmakt- då är det nog lätt hänt att trilla dit igen..

    Så du degraderar kvinnan till ett viljelöst djur som MANNEN väljer?

    Att FEM misshandlarmän i rad som inte känner varandra alla lyckas hitta just denna kvinna, KANSKE är det en nassekonspiration bak detta, för att förtrycka "villiga" kvinnor?

    Njaa, jag vet ett fall där jag känner kvinnan VÄL som råkat ut för detta , och det var INTE männen som valde HENNE, utan HON som valde DEM, och detta MOT min inrådan... hon ville INTE ha en "mjukis" osv....

    Att dessa sedan utövar makt genom att lirka, och charma i början är en annan sak, men fortfarande HUR stor tror du risken är att DU ex skulle välja fem misshandlarmän i rad?

    hur många förhållanden har DU haft, och hur många av dessa har misshandlat DIG?

    följer vi sannolikheten så BORDE du om du haft tre förhållande, MINST en av dessa varit misshandlare...

    Vad som är misshandel, vare sig det är psykisik eller fysiskt kan variera beroende på vem man frågar.

    Tex finns det ju de som känner sig mobbade, bara de får mothugg är får utstå lite kritik.

    Så säkert finns det folk som känner sig fysiskt misshandlade, där andra som blivit utsatta för samma sak. Tar det med en klackspark..

    Så den enes sanning, behöver inte vara en annans....

    Tror nog tex att i de flesta förhållanden.
    Förekommer någon form att fysisk kontakt(som ej är kärleksfull), någon gång.

    Lika dant med barnuppfostran.

    De som påstår annat tror jag medvetet eler omevetet förtränger denna sanning.

    Som sagt ska vi komma någonstans med riktig misshanbdel och våld mot både kvinnor och män.

    Måste vi vara sakliga och inte bara få det till att män är svin hela tiden.

    De flesta män är trots allt helt ok och det finns inget som män hatar så mkt som andra män som ger sig på kvinnor och barn....

    ps jag föredömmer allt våld, men är jag mindre värd för att jag inte aktivt motverkar detta våld?

    Hur många agerar öht så handfast i någon politisk eller samhällsfråga??

    Däremot tvekar jag "aldrig" att försvara svaga, mot starkare angripare om jag ser sånt IRL
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 14:54

    KickTheRasist skrev:I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...



    MVH

    //KTR

    Hur är det då när en kvinna mördas i ett förhållande?

    Svar till Snipe: Varför ställer du en fråga när du hela tiden hävdar att alla svar är fel? Vore det inte bättre att du då frågar personen det tydligen handlar om ?
    Eller är det en mentalitet som att: "den mördade/ misshandlade får skylla sig själv"
    jag anar?
    F.Ö tycker jag Thewards inlägg är bra..
    skulle faktiskt vilja se ett reportage framöver där män framträder
    som råkat illa ut- det behövs. Lixom män som rakryggat står för
    fördömande av misshandel/ mord i förhållanden..



    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-11, 15:02, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-11, 14:59

    Susz X skrev:
    KickTheRasist skrev:I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...



    MVH

    //KTR

    Hur är det då när en kvinna mördas i ett förhållande?
    '

    Det sa ju KTR klart och tydligt,I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...
    han ser INGEN skillnad på om det är inom eller utanför äktenskapet, varför skulle han mena annat tror du? för att han inte är Svensk?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-11, 15:00

    Mitt ex.. kan idag inte svara på vem som valde vem och hade jag inte haft min lill prins hade jag önskat att vi aldrig setts. Very Happy

    efter 7 år avslutade jag förhållandet dels för min stora sons skull som ofta fick fan för sin existen dock ej fysiskt.
    Samt ett enormt spelmissbruk.
    Denne man var aldrig fysisk innan brytningen men efter ett och annat strypgrepp vid barn skifte.
    var av en gång trodde jag att nu är det kört tack och adjö x-medborgare.
    Samt ett näsben avslaget på tre ställen villket han dömdes för.
    Sedan blev det barn byte på dagis.

    Så hatet/våldet kan komma efter inte inom förhållandet, Very Happy Very Happy
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 15:04

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    KickTheRasist skrev:I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...



    MVH

    //KTR

    Hur är det då när en kvinna mördas i ett förhållande?
    '

    Det sa ju KTR klart och tydligt,I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...
    han ser INGEN skillnad på om det är inom eller utanför äktenskapet, varför skulle han mena annat tror du? för att han inte är Svensk?

    Men snipe- att misshandla eller våldta är inte riktigt detsamma som att mörda.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Självklart är det så

    Inlägg  theward 2009-05-11, 15:09

    x-medborgare skrev:Mitt ex.. kan idag inte svara på vem som valde vem och hade jag inte haft min lill prins hade jag önskat att vi aldrig setts. Very Happy

    efter 7 år avslutade jag förhållandet dels för min sons skull som ofta fick fan för sin existen dock ej fysiskt.
    Samt ett enormt spelmissbruk.
    Denne man var aldrig fysisk innan brytningen men efter ett och annat strypgrepp vid barn skifte.
    var av en gång trodde jag att nu är det kört tack och adjö x-medborgare.
    Samt ett näsben avslaget på tre ställen villket han dömdes för.
    Sedan blev det barn byte på dagis.

    Så hatet/våldet kan komma efter inte inom förhållandet, Very Happy Very Happy

    Frustration och andra känslor kan skapa monster av människor.

    Inte för att jag tror du använde barnen som maktmedel efter seperationen.
    Men det finns kvinnor som är fullständigt vedervärdiga i sådana situationer.
    Har själv haft(men har inte det längre) det problemet..

    Att det då slår över för vissa män är ganska förståligt.
    Menar när det tom finns kvinnor som tex går så långt att de hittar på historier om att deras fd män är pedofiler. Så de inte ska få träffa barnen öht. Bor man dessutom på ett mindre ställe, kommer rykten ut och man kan bli av med sina vänner och även arbetet........

    Då kan jag faktiskt både förstå och faktiskt försvara män som då slår sin fd kvinna....
    Blir man inträngd i ett hörn och hela ens liv raseras pga att falska anklagelser..då är det inte konstigt om något brister förr eller senare

    När det gäller vårdnadstvister är män väldigt rättslösa, längre än så har vi inte kommit i jämnställdhetens sverige

    Att bra män, hamnar i kläm i vårdnadstvister tror jag tyvärr är minst lika vanligt som att kvinnor blir misshandlade av sina neanderthalare till män eller ex-män
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-11, 15:11

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    KickTheRasist skrev:I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...



    MVH

    //KTR

    Hur är det då när en kvinna mördas i ett förhållande?
    '

    Det sa ju KTR klart och tydligt,I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...
    han ser INGEN skillnad på om det är inom eller utanför äktenskapet, varför skulle han mena annat tror du? för att han inte är Svensk?

    Men snipe- att misshandla eller våldta är inte riktigt detsamma som att mörda.

    *suck* att mörda är många gånger värre, det ger en definitiv skada som aldrig går göra ogjord, tror du at han ser annorlunda på det för att han inte är svensk??

    Då är du tammejfan RASIST!!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Fattar heller inte frågeställningen

    Inlägg  theward 2009-05-11, 15:13

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    KickTheRasist skrev:I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...



    MVH

    //KTR

    Hur är det då när en kvinna mördas i ett förhållande?
    '

    Det sa ju KTR klart och tydligt,I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...
    han ser INGEN skillnad på om det är inom eller utanför äktenskapet, varför skulle han mena annat tror du? för att han inte är Svensk?

    Men snipe- att misshandla eller våldta är inte riktigt detsamma som att mörda.

    *suck* att mörda är många gånger värre, det ger en definitiv skada som aldrig går göra ogjord, tror du at han ser annorlunda på det för att han inte är svensk??

    Då är du tammejfan RASIST!!

    Klat att döda nån är värre.....kanske inte alltid för offret.
    För att leva med de övergrepp man utsatts för, är inte alltid det lättaste.
    Speciellt inte om det är grovt, systematiskt och pågått under lång tid
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 15:14

    Kamma till dig Snipe..
    Grejjen här var att du påstod att jag ställde en fråga som KTR redan givit svar på
    - du hade fel- för så var det inte.
    Vad är problemet? Att DU beskyller mig att vara rasist. Hur din hjärna funkar i dag vet jag inte.- men hoppa faan inte på mig och släng dynga.

    För övrigt tycker jag TheWard kommer med en viktig verklighet här..
    Den systematiska misshandeln/ övergreppen..


    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-11, 15:19, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty vilket onödigt tjat...

    Inlägg  theward 2009-05-11, 15:18

    Susz X skrev:Kamma till dig Snipe..
    Grejjen här var att du påstod att jag ställde en fråga som KTR redan givit svar på
    - du hade fel- för så var det inte.
    Vad är problemet?

    Tjatas det för tjatandets skull eller?

    Att märka ord ....för varandra är väldigt onödigt..
    Bättre att fokusera sig på det väsentliga tycker jag iaf..

    och det är väl hur vi ska minska våldet mot kvinnor och även mot män.

    personligeen ser jag det som att en attitydförändring är ett steg i rätt riktning.
    Folk måste helt enkelt bry sig mera om varandra
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-11, 15:20

    theward skrev:
    x-medborgare skrev:Mitt ex.. kan idag inte svara på vem som valde vem och hade jag inte haft min lill prins hade jag önskat att vi aldrig setts. Very Happy

    efter 7 år avslutade jag förhållandet dels för min sons skull som ofta fick fan för sin existen dock ej fysiskt.
    Samt ett enormt spelmissbruk.
    Denne man var aldrig fysisk innan brytningen men efter ett och annat strypgrepp vid barn skifte.
    var av en gång trodde jag att nu är det kört tack och adjö x-medborgare.
    Samt ett näsben avslaget på tre ställen villket han dömdes för.
    Sedan blev det barn byte på dagis.

    Så hatet/våldet kan komma efter inte inom förhållandet, Very Happy Very Happy

    Frustration och andra känslor kan skapa monster av människor.

    Inte för att jag tror du använde barnen som maktmedel efter seperationen.
    Men det finns kvinnor som är fullständigt vedervärdiga i sådana situationer.
    Har själv haft(men har inte det längre) det problemet..

    Att det då slår över för vissa män är ganska förståligt.
    Menar när det tom finns kvinnor som tex går så långt att de hittar på historier om att deras fd män är pedofiler. Så de inte ska få träffa barnen öht. Bor man dessutom på ett mindre ställe, kommer rykten ut och man kan bli av med sina vänner och även arbetet........

    Då kan jag faktiskt både förstå och faktiskt försvara män som då slår sin fd kvinna....
    Blir man inträngd i ett hörn och hela ens liv raseras pga att falska anklagelser..då är det inte konstigt om något brister förr eller senare

    När det gäller vårdnadstvister är män väldigt rättslösa, längre än så har vi inte kommit i jämnställdhetens sverige

    Att bra män, hamnar i kläm i vårdnadstvister tror jag tyvärr är minst lika vanligt som att kvinnor blir misshandlade av sina neanderthalare till män eller ex-män

    Skickar svaret i mail.. Vissa storys bör ej spridas.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-11, 15:20

    theward skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:
    KickTheRasist skrev:I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...



    MVH

    //KTR

    Hur är det då när en kvinna mördas i ett förhållande?
    '

    Det sa ju KTR klart och tydligt,I mitt land anses det väldigt väldigt lågt att slå en kvinna
    och då skall vi inte nämna våldtäkt det är nästan straffbart med
    döden ...
    han ser INGEN skillnad på om det är inom eller utanför äktenskapet, varför skulle han mena annat tror du? för att han inte är Svensk?

    Men snipe- att misshandla eller våldta är inte riktigt detsamma som att mörda.

    *suck* att mörda är många gånger värre, det ger en definitiv skada som aldrig går göra ogjord, tror du at han ser annorlunda på det för att han inte är svensk??

    Då är du tammejfan RASIST!!

    Klat att döda nån är värre.....kanske inte alltid för offret.
    För att leva med de övergrepp man utsatts för, är inte alltid det lättaste.
    Speciellt inte om det är grovt, systematiskt och pågått under lång tid

    Men att tro att någon som anser det vara FEL att misshandla eller våldta, skulle tycka det är ok att MÖRDA, kräver ju en väldigt konstig logik....


    så fortfarande ser jag det som ett rasistiskt uttryck att ens ställa en sådan fråga...

    Sponsored content


    Dödade av sina män.. - Sida 3 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 05:57