Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
MartinLindgren
GustavAnder
RedCloud
MammaGuevara
theward
KickTheRasist
formsvackan
Thetaxpayer
Corven
marxisten
Sniperace
IK HAAT COMMUNISME
Redvictory
Susz X
18 posters

    Dödade av sina män..

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-12, 09:55

    Inte heller kan en man försvara sig med att han blev provocerad. Detta är vanligt hos männen....de kan då skylla sitt agerande på någon annan. Det är aldrig kvinnans fel att mannen slår. En man skall ta ansvar för sina egna handlingar utan att skylla ifrån sig.

    Ok, så att OM kvinnan kommer med stekpannan eller en hammare i högsta hugg under ett gräl så ska mannen bara ta emot slagen? (utan att han lyft handen mot henne innan)

    Det finns alltså INGET försvar för mannen om han fredar sig och kvinnan skadas?

    Även detta är provokation och allt är inte svartvitt, men i ett sådant fall ligger ÄNDÅ mannen illa till eftersom han ÄR man, och den största (all?) tilltron ska läggas hos kvinnan.

    Jag vill INTE förminska våldet MOT kvinnor, men ändå måste vi vara medvetna om att MOTSATSEN förekommer och att mannen ÄNDÅ döms av en rasande hop kvinnor.

    Och visst reagerar vi män när vi ser kvinnor misshandlas, både jag och min som har på olika håll ingripit och jag har fått REJÄLT med stryk när jag ingrep, men kvinnan slapp ju undan iallafall, min som klarade sig genom att springa, kasta sig i bilen och dra som ett skållat troll...

    I hans fall var det en utländsk kvinna som fick rejält med stryk av en man, min son tvärnitade och rusade fram och försökte först med ord stoppa, sedan med våld, mannen drog iväg runt hörnet och min som hjälpte kvinnan upp och undrade om han skulle köra henne till läkare eller polis, innan han fick svar kom mannen tillbaka med en rejäl hop andra män med PÅKAR i händerna, då fanns bare en sak att göra, det var att FLY fältet, men han säger att han skulle göra om samma sak igen om det behövdes.

    å andra sidan, hur många reagerar och stoppar en kvinna som vevar och slår på en man?

    garanterat inte många, då står de bara o tittar och till och med skrattar!!

    men återigen, ALLT förtryck och våld utförs av svin, sedan kvittar det av vilket kön de är, för MIG är kvinnan normalt en gudinna man ser upp till, och att slå henne är FEL!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  formsvackan 2009-05-12, 11:02

    Regndrottning skrev:För att en bestående förbättring skall kunna genomföras måste dessa misshandlande män först censureras av sin jämlika...dvs. andra män.
    Det finns troligtvis inget annat sätt, men för att detta ska kunna bli verklighet måste problemet kunna ventileras på ett sätt som inte skapar ytterligare motsättningar mellan könen.
    Regndrottning skrev:Men, detta ligger väl i generna... För det första kända fallet av att skylla ifrån sig finns hos Adam.
    Om man nu ska hänge sig åt de gamla bibliska sagorna, finns det väl en hel del i den berättelsen som kan ses på ett antal olika sätt Very Happy


    1 Mos 3:5

    Men Gud vet att den dag ni äter av frukten öppnas era ögon, och ni blir som gudar med kunskap om gott och ont."


    Ormen lovade att vi skulle bli som gudar om vi bröt mot förbudet och åt av den förbjudna frukten. Det är intressant att i det sammanhanget konstatera att en del mycket ivriga förkunnare, inom främst trosrörelsen, bygger sitt budskap på vår egen gudomlighet.


    1 Mos 3:6

    Kvinnan såg att trädet var gott att äta av: det var en fröjd för ögat och ett härligt träd, eftersom det skänkte vishet. Och hon tog av frukten och åt. Hon gav också till sin man, som var med henne, och han åt.


    Det allra första brottet i historien utfördes med en kvinnas hand

    1 Mos 3:7

    Då öppnades deras ögon, och de såg att de var nakna. Och de fäste ihop fikonlöv och band dem kring höfterna.


    Hade Eva inte plockat den förbjudan frukten, hade vi förmodligen frusit ihjäl för länge sedan


    1 Mos 3:8
    De hörde Herren Gud vandra i trädgården i den svala kvällsvinden. Då gömde sig mannen och kvinnan bland träden för Herren Gud.

    1 Mos 3:9
    Men Herren Gud ropade på mannen: "Var är du?"

    1 Mos 3:10

    Han svarade: "Jag hörde dig komma i trädgården och blev rädd, eftersom jag är naken, och så gömde jag mig."

    1 Mos 3:11

    Herren Gud sade: "Vem har talat om för dig att du är naken? Har du ätit av trädet som jag förbjöd dig att äta av?"

    1 Mos 3:12

    Mannen svarade: "Kvinnan som du har ställt vid min sida, hon gav mig av trädet, och jag åt."


    Gud hade ännu inte hunnit skapa några advokater, så därför sket det sig för Adam.


    1 Mos 3:13
    Då sade Herren Gud till kvinnan: "Vad är det du har gjort?" Hon svarade: "Ormen lurade mig, och jag åt."

    Att skylla ifrån sig tycks inte vara speciellt könsrelaterat.

    1 Mos 3:14
    Då sade Herren Gud till ormen:
    "Du som gjorde detta,
    förbannad skall du vara,
    utstött från boskapen och de vilda djuren.
    På din buk skall du kräla
    och jord skall du äta så länge du lever.

    1 Mos 3:15
    Jag skall väcka fiendskap mellan dig och kvinnan,
    mellan din avkomma och hennes:
    de skall trampa på ditt huvud
    och du skall hugga dem i hälen."


    Om det är kvinnligt att ogilla ormar, lär många av oss män dras med något defekt kromosomuppsättning.

    1 Mos 3:16
    Till kvinnan sade han:
    "Stor skall jag göra din möda
    när du är havande,
    med smärta skall du föda dina barn.
    Din man skall du åtrå,
    och han skall råda över dig."


    Kvinnan blir pga sitt brott straffad av Gud genom att bli underställd mannen.

    1 Mos 3:17
    Till mannen sade han:
    "Du som lyssnade till din hustru
    och åt av trädet som jag förbjöd dig att äta av,
    förbannad skall marken vara för din skull.
    Med möda skall du hämta din näring från den
    så länge du lever,


    Sens moral. Man, lyssna aldrig på din hustru Very Happy
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  DirtyDog 2009-05-12, 11:28

    Regndrottning skrev:När det gäller våld mot kvinnor så hjälper det inte att kvinnor protesterar.

    De män som missshandlar sina kvinnor visar tydligt att de har förakt för kvinnor, annars skulle de inte slå på dem. En kvinna är något underlägset, inget att bry sig om.
    queen
    Jag tror att du har fel här. Jag tror att män som slår sin kvinnor gör det eftersom de känner sig mentalt underlägsna i de flesta fall. Är man mentalt stark så kan man stå emot någon som överöser en med förolämpningar. Man kan stå emot att lockas tysta en hysteriskt skrikande röst mitt i natten med våld. Man kan stå emot att fysiskt ingripa när motparten förstör porslin, inredning, din gamla gitarr eller "you name it". Svårast av allt brukar väl vara att stå emot det faktum att man blivit bedragen eller förödmjukad inför andra.
    Inget av det jag nämner ovan är orsak till att rättfärdiga misshandel även om en del anser att vissa ibland "förtjänar lite smisk". Är man av den åsikten så måste man ju samtidigt fråga sig VEM som skall anses ha rätten att avgöra ifall motparten har gjort sig "förtjänt" av smisk? En sak är säker, en upprörd man kan knappast anses kapabel till att fatta ett sådant beslut. Vissa påstår att hysteriker kan lugna sig genom att de får en örfil. Själv tror jag att risken är minst lika stor att deras hysteri förvärras.
    Jag tror att män som misshandlar sin kvinna lika gärna misshandlar andra män (om de har fysisk kapacitet att göra detta) eftersom de inte kan hävda sig mentalt och istället använder våld. Det innebär dock inte att de FÖRAKTAR vare sig kvinnor eller män. De använder sig av de enda medel som de har tillgång till för att vinna en tvist.
    Regndrottning skrev:
    För att en bestående förbättring skall kunna genomföras måste dessa misshandlande män först censureras av sin jämlika...dvs. andra män.
    queen

    "Censureras"? Det där får du nog utveckla lite? Skall de som slåss för att de har svårt att hävda sig på annat sätt förhindras från att ens få försöka att hävda sig på annat sätt?
    Regndrottning skrev:
    Inte heller kan en man försvara sig med att han blev provocerad. Detta är vanligt hos männen....de kan då skylla sitt agerande på någon annan. Det är aldrig kvinnans fel att mannen slår. En man skall ta ansvar för sina egna handlingar utan att skylla ifrån sig.

    Men, detta ligger väl i generna... För det första kända fallet av att skylla ifrån sig finns hos Adam.
    queen
    Det sorgliga här är väl att du försöker göra det till en genetisk fråga. Isåfall ger man dem ett försvar för sitt agerande.
    Det är f.ö. inte bara män som försvarar våld med att de blivit provocerade. Tror även kvinnan med stekpannan gör det. Våld används eftersom de inte anser sig ha något annat medel att ta till.
    Det FINNS andra medel, men de leder kanske inte till en omedelbar "vinst" i tvisten. Det gäller att lära sig acceptera att man inte alltid kan vinna för stunden. Lär man sig det så blir man nog ändå en vinnare på sikt. Detta gäller både män och kvinnor.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  DirtyDog 2009-05-12, 12:30

    formsvackan skrev:
    Om man nu ska hänge sig åt de gamla bibliska sagorna, finns det väl en hel del i den berättelsen som kan ses på ett antal olika sätt Very Happy
    Jo, och eftersom RD drog upp Adam så kanske denna passar också?

    Efter ett par dagar på den nyskapade jorden ropade Gud till Adam:
    - Det är dags att du och Eva börjar med befolkningsprocessen av världen. Så jag vill att du kysser henne nu.
    - Ja, Herre, men vad är en kyss?
    Gud gav Adam en förklaring, varpå Adam tog Evas hand och drog henne till ett buskage. Några minuter senare dök Adam upp igen:
    - Tack Herre! Det var riktigt njutningsfullt.
    Och Gud svarade:
    - Jag trodde nog att du skulle gilla det där. Nu vill jag att du ska ha förspel med Eva.
    - Vad är ett förspel?
    Gud gav honom en detaljerad beskrivning av vad det var, och Adam gick tillbaka in i buskaget till sin Eva. Några minuter senare kom Adam tillbaka med ett smil på sina läppar:
    -Oh Herre! Det var till och med bättre än en kyss!
    Då svarade Gud:
    - Du har varit duktig, Adam. Nu vill jag att du skall älska med Eva.
    Och Adam undrade vad 'älska' innebar, så Gud gav ånyo Adam en beskrivning av vad det var han skulle göra. Och Adam återvände till sin Eva i buskarna, men bara för att återkomma ett par sekunder senare:
    - Herre, vad är huvudvärk?


    Gillar även denna som passar i vår debatt och förklarar mitt resonemang tidigare:

    Käre Gud,
    Jag ber om visdom till att förstå min man, kärlek till att förlåta honom och tålamod för hans skiftande humör. För du vet Gud, att om jag ber om styrka, kommer jag att slå ihjäl honom!
    AMEN
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-12, 14:17

    Hahaha!

    Den var klockren, DD! Laughing

    Får jag lov att kopiera och skicka vidare?
    Wink

    queen
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Susz X 2009-05-12, 16:29

    theward skrev:Som tror sig veta att alla av det motsatta könet är svin eller bitches.
    De får nog tyvärr leva bittra och ensamma.

    Oavsett vilka egna erfarenheter man har: negativa som positiva, får man ju inte sluta tänka rationellt eller logiskt för det.

    Jag har själv både träffat riktiga psykfall(som det visade sig) och tjejer som är rena änglarna i jämförelse.

    Hade jag dock efter att blivit ordentligt bränd(ett par gånger), istället blivit kvinnohatare..

    Då hade jag missat många lyckliga stunder i mitt liv...

    Det hela är sådeles enligt mig ett individproblem, inte ett könsproblem.
    Det finns riktigt svarta själar av båda könen, ingen är bättre än de andra.
    Visst män är i regel starkare rent fysiskt, men skadan en elaksinnad kvinna kan göra är minst lika stor iaf

    Du har så rätt- oxå i att FÖRAKT förstör och är det mest destruktiva som finns egentligen..
    För att inte ramla in i den bitterheten är nog förutsättningen att man förstår/ har kunskap av vikten av bearbetning/ självkännedom innebär..
    Svårt att förklara- men det handlar om en egen känslomässig frihetKanske oxå att ha makt över sina egna känslor ..?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Susz X 2009-05-12, 16:48

    formsvackan skrev:
    Regndrottning skrev:För att en bestående förbättring skall kunna genomföras måste dessa misshandlande män först censureras av sin jämlika...dvs. andra män.
    Det finns troligtvis inget annat sätt, men för att detta ska kunna bli verklighet måste problemet kunna ventileras på ett sätt som inte skapar ytterligare motsättningar mellan könen.
    Regndrottning skrev:Men, detta ligger väl i generna... För det första kända fallet av att skylla ifrån sig finns hos Adam.
    Om man nu ska hänge sig åt de gamla bibliska sagorna, finns det väl en hel del i den berättelsen som kan ses på ett antal olika sätt Very Happy


    1 Mos 3:5

    Men Gud vet att den dag ni äter av frukten öppnas era ögon, och ni blir som gudar med kunskap om gott och ont."


    Ormen lovade att vi skulle bli som gudar om vi bröt mot förbudet och åt av den förbjudna frukten. Det är intressant att i det sammanhanget konstatera att en del mycket ivriga förkunnare, inom främst trosrörelsen, bygger sitt budskap på vår egen gudomlighet.


    1 Mos 3:6

    Kvinnan såg att trädet var gott att äta av: det var en fröjd för ögat och ett härligt träd, eftersom det skänkte vishet. Och hon tog av frukten och åt. Hon gav också till sin man, som var med henne, och han åt.


    Det allra första brottet i historien utfördes med en kvinnas hand

    1 Mos 3:7

    Då öppnades deras ögon, och de såg att de var nakna. Och de fäste ihop fikonlöv och band dem kring höfterna.


    Hade Eva inte plockat den förbjudan frukten, hade vi förmodligen frusit ihjäl för länge sedan


    1 Mos 3:8
    De hörde Herren Gud vandra i trädgården i den svala kvällsvinden. Då gömde sig mannen och kvinnan bland träden för Herren Gud.

    1 Mos 3:9
    Men Herren Gud ropade på mannen: "Var är du?"

    1 Mos 3:10

    Han svarade: "Jag hörde dig komma i trädgården och blev rädd, eftersom jag är naken, och så gömde jag mig."

    1 Mos 3:11

    Herren Gud sade: "Vem har talat om för dig att du är naken? Har du ätit av trädet som jag förbjöd dig att äta av?"

    1 Mos 3:12

    Mannen svarade: "Kvinnan som du har ställt vid min sida, hon gav mig av trädet, och jag åt."


    Gud hade ännu inte hunnit skapa några advokater, så därför sket det sig för Adam.


    1 Mos 3:13
    Då sade Herren Gud till kvinnan: "Vad är det du har gjort?" Hon svarade: "Ormen lurade mig, och jag åt."

    Att skylla ifrån sig tycks inte vara speciellt könsrelaterat.

    1 Mos 3:14
    Då sade Herren Gud till ormen:
    "Du som gjorde detta,
    förbannad skall du vara,
    utstött från boskapen och de vilda djuren.
    På din buk skall du kräla
    och jord skall du äta så länge du lever.

    1 Mos 3:15
    Jag skall väcka fiendskap mellan dig och kvinnan,
    mellan din avkomma och hennes:
    de skall trampa på ditt huvud
    och du skall hugga dem i hälen."


    Om det är kvinnligt att ogilla ormar, lär många av oss män dras med något defekt kromosomuppsättning.

    1 Mos 3:16
    Till kvinnan sade han:
    "Stor skall jag göra din möda
    när du är havande,
    med smärta skall du föda dina barn.
    Din man skall du åtrå,
    och han skall råda över dig."


    Kvinnan blir pga sitt brott straffad av Gud genom att bli underställd mannen.

    1 Mos 3:17
    Till mannen sade han:
    "Du som lyssnade till din hustru
    och åt av trädet som jag förbjöd dig att äta av,
    förbannad skall marken vara för din skull.
    Med möda skall du hämta din näring från den
    så länge du lever,


    Sens moral. Man, lyssna aldrig på din hustru Very Happy

    Vem bestämmer sensmoralen? Som du själv skrev- utan Eva hade vi frusit ihjäl...
    även utan ormen- och det där trädet- var det kunskapens träd?!
    Är sensmoralen snarare BALANS?tongue
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-12, 16:51

    Spelade ingen roll för 81 åringen som mulade sin sambo med yxa igår, No
    Och inte var han invandrare heller? No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Susz X 2009-05-12, 16:54

    martin7lindgren skrev:Spelade ingen roll för 81 åringen som mulade sin sambo med yxa igår, No
    Och inte var han invandrare heller? No

    Va? Det har väl INGET med etnicitet att göra alls- det vet ju alla..
    Finns invandrade män som skapat föreningar som slåss mot misshandel/ mord av kvinnor..
    Borde svenska TYSTA män hänga på dessa?!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-12, 16:58

    martin7lindgren skrev:Spelade ingen roll för 81 åringen som mulade sin sambo med yxa igår, No
    Och inte var han invandrare heller? No

    Javisst, men ännu verkar INGEN veta varför, kanske var det som han gjorde henne en tjänst?
    Tänk om hon hade en obotlig smärtsam sjukdom och BAD honom döda.

    Eller också kan han ha gjort det i självförsvar.

    eller också ett vansinnesdåd eftersom han blivit arg, ännu vet vi inget...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Susz X 2009-05-12, 17:01

    Sluta för faan att spekulera- att döda med yxa är ingen tjänst.
    Ej heller smärtfritt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-12, 17:02

    Susz X skrev:Sluta för faan att spekulera- att döda med yxa är ingen tjänst.
    Ej heller smärtfritt.

    *suck*
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  DirtyDog 2009-05-12, 18:31

    Susz X skrev:Sluta för faan att spekulera- att döda med yxa är ingen tjänst.
    Ej heller smärtfritt.
    Kan ingen göra Susz X en tjänst? Laughing

    Hon har rätt i att det inte är smärtfritt. Träffar man i huvudet hinner man nog känna smärtan i nån tusendels sekund. Laughing

    Sponsored content


    Dödade av sina män.. - Sida 5 Empty Sv: Dödade av sina män..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 09:23