Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
marxisten
Potatiskungen
x-medborgare
fingubben
MartinLindgren
Sniperace
Redvictory
Dao
formsvackan
RedMentalCase
RedCloud
F.I.S.T
16 posters

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 6 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Infra 2010-06-02, 15:00

    Nu börjar Snappes lol-lol-gubbar att åka fram.
    Då är han svarslös den brune fan.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 6 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 15:04

    Infra skrev:Nu börjar Snappes lol-lol-gubbar att åka fram.
    Då är han svarslös den brune fan.

    nej det är jag inte din blodröde djävul Very Happy Very Happy
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 6 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  DMustaine 2010-06-02, 18:00

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Olyckligt det hela och båda sidor går att anklaga. Men jag funderar lite över Israels i allra högsta grad amatörmässiga insats: https://2img.net/r/ihimizer/img23/7439/fastroping101.png

    Smile Jag vet inte ens om länken funkar så meddela mig plz!

    Hur vet du att båda sidor går att anklaga? Vilken information har du som massmedia inte har?

    Israels? Laughing

    Man kan vara objektiv lr så kan man vara som du!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 6 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  DMustaine 2010-06-02, 18:03

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    det finns också ett uttryck, kom aldrig med kniv till en revolverfight.



    men som jag sa, hade de inte attackerat så är jag helt säker på att soldaterna inte skulle skjutit.....

    Ja, OM valmöjligheten finns!!!

    Soldaterna angrep skeppet och var våldsamma från start! Hade försvararna haft revolvrar, skulle de använt dem, men nu hade de inte det!

    Anklagar du dem nu för att vara FÖR LITE beväpnade???

    Skitsnack man angrep inte skeppet man bordade det, och blev genast attackerade av pöbeln ombord! Det finns att se överallt! Jag är på snipers linje, hade inte islamisterna attackerat hade liv inte behövt gå till spillo! Sen kan man ju diskutera om det var nödvändigt att ens borda skeppet!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 6 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Corven 2010-06-02, 18:10

    DMustaine skrev:

    Skitsnack man angrep inte skeppet man bordade det, och blev genast attackerade av pöbeln ombord! Det finns att se överallt! Jag är på snipers linje, hade inte islamisterna attackerat hade liv inte behövt gå till spillo! Sen kan man ju diskutera om det var nödvändigt att ens borda skeppet!

    Dom hade inte ombord på skeppet att göra överhuvudtaget. Turkiet ligger inte i krig med Israel, alltså kan Israel inte åberopa krigslagar för att rättfärdiga sitt angrepp på på ett turkiskt fartyg på internationellt vatten. Man lyder under fredslagar, och på internationellt vatten har dom ingen rätt att borda andra fartyg. Så enkelt är det.

    Att sen dom ombord på fartyget försvarade sig är deras fulla rätt, och vad jag förstår så pågick det rätt mycket vapenskrammel från Israels sida innan bordningen inleddes, så dom hade nog tid att samla ihop det som gick att använda som vapen.

    Att folk dödades och kom till skada är helt åt helvete, oavsett vilken sida dom tillhör. Men ansvaret för det hela ligger utan någon som helst tvekan på det befäl som beordrade bordningen.

    Vilket i stort sett hela världen verkar anse också, med tanke på de fördömanden som kommit från alla världens hörn. När till och med USA kritiserar Israel för det, hur kan någon sitta och försvara det?

    Har USA förvandlats till antisemiter också?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 6 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 18:18

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    en fråga rekommenderar polis och handel att de som utsätts för rånförsök lämnar sina pengar till rånaren eller rekommenderar de att de gör motstånd?

    JA eller NEJ?

    har de fel när de rekommenderar detta?

    Nej!

    Men din liknelse fungerar inte om de som blir rånade känner att de kommer att bli skjutna vilket fall som helst!

    Då kommer överlevnadsinstinkten!

    Jag har lett ett otal kurser i konflikthantering och självförsvar, så dessa frågor brottas jag ofta med. Av de information som FINNS - är det självklart att aktivisterna handlade i nödvärn. Om de i detta använde övervåld går inte att säga - än så länge.

    Men Israel har inte släppt NÅGON av de som var vittne till händelsen, så just nu finns som enda källa Israel, som är part i dramat. De visar upp en klart redigerad video som bara visar ATT tumull uppstod. Inget mer!

    Hur du än gör, så KAN du inte koka en soppa på en spik!

    nej, de visar INTE en klart redigerad video, den visar INGA tecken på atrt vara redigerad, DET skulle upptäckts genast.... så glöm det... lol!


    jag tror inte ett ögnblick på din utsaga om konflikthantering, som jag ser det är din inställning där skrattretande och tvärsemot vad polis och handel säger...


    och vad gäller dem på båten sp var de VÄL förberedda på vad som skulle ske, men ihopsamlade vapen, det är inga saker som ligger och skräpar på däck osv, de hade bensinbomber, slangbellor, yxor, påkar, järnrör osv, ochj som sagt Aljazeera har rapporterat om detta med eggande tal om att bli martyrer om att slå till hårt, om antisemitiska sånger osv osv....

    men det är förstås bara lögner och förtal i dina ögon...

    de befann sig INTE i fara förrän DE attackerade.

    [size=18]Så ringarna i videon är naturfenomen? Laughing

    Nej - min inställning är HELT i linje med vad lagen säger! Du anser att däremot att våldsoffer skall förbli passiva - oavsett vad som sker. Och det skulle INGEN polis skriva under på!

    OM de var väl förberedda på det sättet du beskriver, så borde det väl ha framkommit i media, och då även från annat håll än från Israel!

    Och som sagt, vad som sägs på al-Jazeera tar jag reda på själv när jag kan. Ditt omdömme litar jag inte ett skit på, med tanke på vad du hävdar är "sanning" om de andra filmerna...

    Du VET INTE om de befann sig i fara innan de agerade som de gjorde!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 6 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 18:19

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Olyckligt det hela och båda sidor går att anklaga. Men jag funderar lite över Israels i allra högsta grad amatörmässiga insats: https://2img.net/r/ihimizer/img23/7439/fastroping101.png

    Smile Jag vet inte ens om länken funkar så meddela mig plz!

    Hur vet du att båda sidor går att anklaga? Vilken information har du som massmedia inte har?

    Israels? Laughing

    Man kan vara objektiv lr så kan man vara som du!

    Det är just därför jag frågade! På vilket sätt kan man anklaga de som blev skjutna och angripna av soldaterna? Att de inte dog snabbare?

    Du får gärna förklara varför din synvinkel skulle vara mer objektiv än min!!!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 6 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  DMustaine 2010-06-02, 20:20

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Olyckligt det hela och båda sidor går att anklaga. Men jag funderar lite över Israels i allra högsta grad amatörmässiga insats: https://2img.net/r/ihimizer/img23/7439/fastroping101.png

    Smile Jag vet inte ens om länken funkar så meddela mig plz!

    Hur vet du att båda sidor går att anklaga? Vilken information har du som massmedia inte har?

    Israels? Laughing

    Man kan vara objektiv lr så kan man vara som du!

    Det är just därför jag frågade! På vilket sätt kan man anklaga de som blev skjutna och angripna av soldaterna? Att de inte dog snabbare?

    Du får gärna förklara varför din synvinkel skulle vara mer objektiv än min!!!
    Det kan jag göra och det är enkelt! Du är så förblindad av hat mot Israel och USA så hälften vore nog gott och väl! Jag säger det igen, återhållsamhet från islamisterna ombord hade skonat en massa liv! Nu drog man igång en våldsspiral man inte kunde styra över!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 6 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 20:22

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Olyckligt det hela och båda sidor går att anklaga. Men jag funderar lite över Israels i allra högsta grad amatörmässiga insats: https://2img.net/r/ihimizer/img23/7439/fastroping101.png

    Smile Jag vet inte ens om länken funkar så meddela mig plz!

    Hur vet du att båda sidor går att anklaga? Vilken information har du som massmedia inte har?

    Israels? Laughing

    Man kan vara objektiv lr så kan man vara som du!

    Det är just därför jag frågade! På vilket sätt kan man anklaga de som blev skjutna och angripna av soldaterna? Att de inte dog snabbare?

    Du får gärna förklara varför din synvinkel skulle vara mer objektiv än min!!!
    Det kan jag göra och det är enkelt! Du är så förblindad av hat mot Israel och USA så hälften vore nog gott och väl! Jag säger det igen, återhållsamhet från islamisterna ombord hade skonat en massa liv! Nu drog man igång en våldsspiral man inte kunde styra över!

    de gjorde vad de planerat, som jag ser det nu så var detta deras MÅL.....
    och många nappar direkt på betet och sväljer det utan eftertanke

    Sponsored content


    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 6 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 17:22