Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
marxisten
Potatiskungen
x-medborgare
fingubben
MartinLindgren
Sniperace
Redvictory
Dao
formsvackan
RedMentalCase
RedCloud
F.I.S.T
16 posters

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Infra 2010-06-02, 10:16

    RC har rätt. Sniper försöker desperat gripa
    ett sista halmstrå som kan rättfärdiga massmorden som israel utförde på internationellt vatten.
    Han misslyckas.


    Senast ändrad av Infra den 2010-06-02, 10:16, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  RedCloud 2010-06-02, 10:16

    Dags att ge upp snart..?

    han har precis som terrorstaten Israel målat in sig i ett hörn...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 10:21

    Sniper!

    ISRAEL valde våldet!

    Det är NATURLIGT hos människan att göra NÅGON FORM av motstånd, när man blir beskjuten och utsatt för våld!

    Att NÅGRA inta klarar av att förhålla sig passiva när de utsätts för elstötar, gummikulor och annat brutalt våld, är inget konstigt alls!

    Skulle du själv stå och se ut som det regnar, när någon faktiskt tänker slå ner dig?

    Det är beklagligt at vissa gjorde motstånd - men det var ISRAEL som valde våldet - inte fredsaktivisterna!

    Samma diskussion var det om Göteborgskravallerna, där det idag är ställt utom allt tvivel att det var polisens agerande som skapade förutsättningarna för kravallerna. De som vandaliserade gjorde fel - men det var polisen som valde våldet!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 10:22

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Potatiskungen skrev:
    Sniperace skrev:Andra experter har talat om att så kan man göra om fartyget är på väg till ett område som behärskas av det land som bordar...

    de kan då leta efter just VAPEN helt legitimt.

    Nu är jag ingen expert på det internationella havsreglementet och som reservofficer försvarar jag fosterlandet, medans flottan försvarar fostervattnet (och de är säkert homosexuella hela bunten).

    MEN jag är tämligen säker på att det strider mot internationell rätt att borda ett fartyg från helikopter, utan att först genomgå ett antal föreskrivna formalia.

    det finns det säkert, men som jag minns det från min tid till sjöss så var regeln att ALDRIG sätta sig till motvärn om ett lands myndighet begärde att få borda, och det oavsett om det var inne på landets vatten eller internationellt.



    Du minns fel din blåbruna tomte. Om ett enskillt lands marin
    tar sig ton på internationellt vatten så är den inte bara ute
    och cyklar - den tar sig vatten över huvudet.


    Nej, jag minns RÄTT, det är nämligen så att de flesta inser att ett handelsfartyg har INGET att sätta upp mot en militär som vill borda för att inspektera, det resulterar bara i förluster av liv, så som jag sa, man ska då protestera att detta kommer vi rapportera till vårt lands regering som tar kontakt mer er osv...

    jag tror du lider av någon sorts revolutionsromantik där du tror att det är hur lätt som helst att slå tillbaka mot ex en bestyckad fregatt men yxor, knivar och järnstänger Very Happy

    det fruktansvärda i detta hade varit OM de lyckats slå tillbaka de bordande, då skulle missilerna eller torpederna kommit, och de hade orsakat en ännu värre incident, istället för att följa de riktlinjer de fått....

    Alla juridiskt kunniga personer, specisalister på sjörätt, säger emot dig, Sniper!

    Dags att ge upp snart..?

    angående LAGLIGHETEN JA, men inte detta att följa lite vettiga regler, som ex att INTE göra mer än passivt motstånd om ett land bryter mot dessa, och att låta diplomatin sedan föra saken vidare....
    så, jag ger INTE upp...
    anser du att alla världens handelsflottor har fel när de har detta som riktlinje?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 10:23

    RMC har uppenbarligen insett att det inte går att stå fast vid sin version längre, varpå han sänder sitt senaste inlägg... Reträtt med svansen mellan benen, utmålad som att "de andra" är galna idioter...

    Inget annat att vänta från det hållet...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 10:24

    RedCloud skrev:
    Anser du att det är en BRA sak att gå till angrepp mot en övermäktig styrka som vill inspektera?

    Ja, jag tror inte på makten som utgår från vem som har störts bössa...

    med andra ord ser du hellre att liv går till spillo i en hopplös kamp?

    gör du samma sak mot beväpnade rånare?
    anser du att bankkassörer gör fel som överlämnar pengarna utan motstånd?

    Anser du att de ska sätta sig till motvärn och försöka sticka pennan i ögat på rånaren även om detta innebär att hennes kolleger blir dödade?


    det bör du breätta för bankväsendet och för polisen Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 10:26

    Sniperace skrev:angående LAGLIGHETEN JA, men inte detta att följa lite vettiga regler, som ex att INTE göra mer än passivt motstånd om ett land bryter mot dessa, och att låta diplomatin sedan föra saken vidare....
    så, jag ger INTE upp...
    anser du att alla världens handelsflottor har fel när de har detta som riktlinje?

    Nej - jag tycker DU har fel, när du försvarar övervåld och olagligheter!

    Att ENSKILDA personer faktiskt försvarar sig ser jag INTE som något problem i sig! Hade Israel valt ett mindre våldssamt sätt att göra sin idiotiska åtgärd, hade det som ägde rum inte ägt rum!

    Israel hade givetvis gjort bort sig, men ingen skulle ha dödats!

    Ja, du borde ge upp snart, för din inställning strider mot all form av sunt förnuft!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 10:30

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:angående LAGLIGHETEN JA, men inte detta att följa lite vettiga regler, som ex att INTE göra mer än passivt motstånd om ett land bryter mot dessa, och att låta diplomatin sedan föra saken vidare....
    så, jag ger INTE upp...
    anser du att alla världens handelsflottor har fel när de har detta som riktlinje?

    Nej - jag tycker DU har fel, när du försvarar övervåld och olagligheter!

    Att ENSKILDA personer faktiskt försvarar sig ser jag INTE som något problem i sig! Hade Israel valt ett mindre våldssamt sätt att göra sin idiotiska åtgärd, hade det som ägde rum inte ägt rum!

    Israel hade givetvis gjort bort sig, men ingen skulle ha dödats!

    Ja, du borde ge upp snart, för din inställning strider mot all form av sunt förnuft!

    ok, meddela din åsikt till samhället att alla ska göra motstånd vid väpnade rån osv...
    istället för att ge dem pengarna och sedan låta polisen leta efter rånarna....

    det är väl en sund inställning eller?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 10:31

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Anser du att det är en BRA sak att gå till angrepp mot en övermäktig styrka som vill inspektera?

    Ja, jag tror inte på makten som utgår från vem som har störts bössa...

    med andra ord ser du hellre att liv går till spillo i en hopplös kamp?

    gör du samma sak mot beväpnade rånare?
    anser du att bankkassörer gör fel som överlämnar pengarna utan motstånd?

    Anser du att de ska sätta sig till motvärn och försöka sticka pennan i ögat på rånaren även om detta innebär att hennes kolleger blir dödade?


    det bör du breätta för bankväsendet och för polisen Very Happy

    Din jämförelse är KORKAD, Sniper!

    Om man nu förväntar sig att ens liv går till spillo ÄNDÅ, är det naturligt, och rätt, att göra motstånd.

    Om en bankkassörska känner att hon kommer att bli misshandlad eller dödad, är det OCKSÅ naturligt, och rätt, att göra motstånd!

    Det jag skriver vet man inom bankväsendet och polisen!

    Nödvärnsrätten talar klarspråk här: Man får använda det våld som nöden kräver!

    Att sitta på avstånd och i lugn och ro hävda att de som försvarade sig gjorde fel, är smått patetiskt.

    Det finns ett amerikanskt uttryck som beskriver det hela rätt bra: Rather be judged by twelwe, than carried by six!

    Du bör tänka på det, Sniper!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 10:32

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:angående LAGLIGHETEN JA, men inte detta att följa lite vettiga regler, som ex att INTE göra mer än passivt motstånd om ett land bryter mot dessa, och att låta diplomatin sedan föra saken vidare....
    så, jag ger INTE upp...
    anser du att alla världens handelsflottor har fel när de har detta som riktlinje?

    Nej - jag tycker DU har fel, när du försvarar övervåld och olagligheter!

    Att ENSKILDA personer faktiskt försvarar sig ser jag INTE som något problem i sig! Hade Israel valt ett mindre våldssamt sätt att göra sin idiotiska åtgärd, hade det som ägde rum inte ägt rum!

    Israel hade givetvis gjort bort sig, men ingen skulle ha dödats!

    Ja, du borde ge upp snart, för din inställning strider mot all form av sunt förnuft!

    ok, meddela din åsikt till samhället att alla ska göra motstånd vid väpnade rån osv...
    istället för att ge dem pengarna och sedan låta polisen leta efter rånarna....

    det är väl en sund inställning eller?

    Det behöver jag inte. Alla med sunt sinne vet att vanlig nödvärnsrätt finns och att den fungerar!

    Det är inte "istället för" som du skriver!

    Du kan inte ändra på fakta så den passar din världsbild hela tiden, Sniper! Det blir bara fånigt då...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 10:33

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Anser du att det är en BRA sak att gå till angrepp mot en övermäktig styrka som vill inspektera?

    Ja, jag tror inte på makten som utgår från vem som har störts bössa...

    med andra ord ser du hellre att liv går till spillo i en hopplös kamp?

    gör du samma sak mot beväpnade rånare?
    anser du att bankkassörer gör fel som överlämnar pengarna utan motstånd?

    Anser du att de ska sätta sig till motvärn och försöka sticka pennan i ögat på rånaren även om detta innebär att hennes kolleger blir dödade?


    det bör du breätta för bankväsendet och för polisen Very Happy

    Din jämförelse är KORKAD, Sniper!

    Om man nu förväntar sig att ens liv går till spillo ÄNDÅ, är det naturligt, och rätt, att göra motstånd.

    Om en bankkassörska känner att hon kommer att bli misshandlad eller dödad, är det OCKSÅ naturligt, och rätt, att göra motstånd!

    Det jag skriver vet man inom bankväsendet och polisen!

    Nödvärnsrätten talar klarspråk här: Man får använda det våld som nöden kräver!

    Att sitta på avstånd och i lugn och ro hävda att de som försvarade sig gjorde fel, är smått patetiskt.

    Det finns ett amerikanskt uttryck som beskriver det hela rätt bra: Rather be judged by twelwe, than carried by six!

    Du bör tänka på det, Sniper!

    det finns också ett uttryck, kom aldrig med kniv till en revolverfight.



    men som jag sa, hade de inte attackerat så är jag helt säker på att soldaterna inte skulle skjutit.....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 10:35

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:angående LAGLIGHETEN JA, men inte detta att följa lite vettiga regler, som ex att INTE göra mer än passivt motstånd om ett land bryter mot dessa, och att låta diplomatin sedan föra saken vidare....
    så, jag ger INTE upp...
    anser du att alla världens handelsflottor har fel när de har detta som riktlinje?

    Nej - jag tycker DU har fel, när du försvarar övervåld och olagligheter!

    Att ENSKILDA personer faktiskt försvarar sig ser jag INTE som något problem i sig! Hade Israel valt ett mindre våldssamt sätt att göra sin idiotiska åtgärd, hade det som ägde rum inte ägt rum!

    Israel hade givetvis gjort bort sig, men ingen skulle ha dödats!

    Ja, du borde ge upp snart, för din inställning strider mot all form av sunt förnuft!

    ok, meddela din åsikt till samhället att alla ska göra motstånd vid väpnade rån osv...
    istället för att ge dem pengarna och sedan låta polisen leta efter rånarna....

    det är väl en sund inställning eller?

    Det behöver jag inte. Alla med sunt sinne vet att vanlig nödvärnsrätt finns och att den fungerar!

    Det är inte "istället för" som du skriver!

    Du kan inte ändra på fakta så den passar din världsbild hela tiden, Sniper! Det blir bara fånigt då...

    en fråga rekommenderar polis och handel att de som utsätts för rånförsök lämnar sina pengar till rånaren eller rekommenderar de att de gör motstånd?

    JA eller NEJ?

    har de fel när de rekommenderar detta?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  DMustaine 2010-06-02, 10:57

    Olyckligt det hela och båda sidor går att anklaga. Men jag funderar lite över Israels i allra högsta grad amatörmässiga insats: https://2img.net/r/ihimizer/img23/7439/fastroping101.png

    Smile Jag vet inte ens om länken funkar så meddela mig plz!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 11:00

    DMustaine skrev:Olyckligt det hela och båda sidor går att anklaga. Men jag funderar lite över Israels i allra högsta grad amatörmässiga insats: https://2img.net/r/ihimizer/img23/7439/fastroping101.png

    Smile Jag vet inte ens om länken funkar så meddela mig plz!

    länken funkar, och fanns den möjlighet som visas så har de ju inte lyckats bra....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  formsvackan 2010-06-02, 11:25

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: det är kutym inom handelsflottorna att aldrig göra mer än passivt motstånd om en militär makt vill borda och inspektera....
    Även om detta mycket väl skulle kunna stämma, är det ändå svammel från din sida. Det är fasiken inte kutym inom något lands militärmakt att borda handelsfartyg på internationellt vatten.

    nej, men det har hänt ett stort antal gånger, och kommer hända fler gånger, och som jag skrev så är det just detta med passivt motstånd som varit grunden för att liv sparats i de situationerna.
    Har det ? När ? Var ? Vem ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 11:34

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: det är kutym inom handelsflottorna att aldrig göra mer än passivt motstånd om en militär makt vill borda och inspektera....
    Även om detta mycket väl skulle kunna stämma, är det ändå svammel från din sida. Det är fasiken inte kutym inom något lands militärmakt att borda handelsfartyg på internationellt vatten.

    nej, men det har hänt ett stort antal gånger, och kommer hända fler gånger, och som jag skrev så är det just detta med passivt motstånd som varit grunden för att liv sparats i de situationerna.
    Har det ? När ? Var ? Vem ?

    över hela världen, men det blir inte mer än diplomati som resultat eftersom handelsflottan följer just detta med passivt motstånd, blir det inte mer än att de får komma ombord och inspektera.

    så att myndigheter går ombord på fatyg på internationellt vatten är inget direkt ovanligt, och reaktionerna blir enbart diplomatiska.

    men så vill ni väl inte ha det, ni vill hellre att det BLIR blodsutgjutelse enbart för att vi har rätten på vår sida eller?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 11:36

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  DMustaine 2010-06-02, 11:36

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: det är kutym inom handelsflottorna att aldrig göra mer än passivt motstånd om en militär makt vill borda och inspektera....
    Även om detta mycket väl skulle kunna stämma, är det ändå svammel från din sida. Det är fasiken inte kutym inom något lands militärmakt att borda handelsfartyg på internationellt vatten.

    nej, men det har hänt ett stort antal gånger, och kommer hända fler gånger, och som jag skrev så är det just detta med passivt motstånd som varit grunden för att liv sparats i de situationerna.
    Har det ? När ? Var ? Vem ?

    Tror inte det blir svårt att hitta exempel alls: snabbläste bara lite: "Dessutom menar doktor Robbie Sabel, expert på internationell rätt, att om man vid en konflikt genomför en blockad/embargo är det lagligt att omhänderta civila fartyg som ämnar bryta detta embargo som befinner sig på internationellt vatten. Skulle våld användas mot dem vid ett sådant ingripande har de all rätt att agera i självförsvar.

    Sabel poängterade också att det finns en lång historia av blockader/embargo på internationellt vatten."
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 11:43

    The San Remo Manual (or convention) says that it is permissible under rule 67(a) to attack neutral vessels on the high seas when the vessels "are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture."
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  formsvackan 2010-06-02, 12:42

    Sniperace skrev:The San Remo Manual (or convention) says that it is permissible under rule 67(a) to attack neutral vessels on the high seas when the vessels "are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture."

    Du refererar till krigslagar !
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 13:10

    Sniperace skrev:
    det finns också ett uttryck, kom aldrig med kniv till en revolverfight.



    men som jag sa, hade de inte attackerat så är jag helt säker på att soldaterna inte skulle skjutit.....

    Ja, OM valmöjligheten finns!!!

    Soldaterna angrep skeppet och var våldsamma från start! Hade försvararna haft revolvrar, skulle de använt dem, men nu hade de inte det!

    Anklagar du dem nu för att vara FÖR LITE beväpnade???
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 13:14

    Sniperace skrev:
    en fråga rekommenderar polis och handel att de som utsätts för rånförsök lämnar sina pengar till rånaren eller rekommenderar de att de gör motstånd?

    JA eller NEJ?

    har de fel när de rekommenderar detta?

    Nej!

    Men din liknelse fungerar inte om de som blir rånade känner att de kommer att bli skjutna vilket fall som helst!

    Då kommer överlevnadsinstinkten!

    Jag har lett ett otal kurser i konflikthantering och självförsvar, så dessa frågor brottas jag ofta med. Av de information som FINNS - är det självklart att aktivisterna handlade i nödvärn. Om de i detta använde övervåld går inte att säga - än så länge.

    Men Israel har inte släppt NÅGON av de som var vittne till händelsen, så just nu finns som enda källa Israel, som är part i dramat. De visar upp en klart redigerad video som bara visar ATT tumull uppstod. Inget mer!

    Hur du än gör, så KAN du inte koka en soppa på en spik!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 13:16

    DMustaine skrev:Olyckligt det hela och båda sidor går att anklaga. Men jag funderar lite över Israels i allra högsta grad amatörmässiga insats: https://2img.net/r/ihimizer/img23/7439/fastroping101.png

    Smile Jag vet inte ens om länken funkar så meddela mig plz!

    Hur vet du att båda sidor går att anklaga? Vilken information har du som massmedia inte har?

    Israels? Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Dao 2010-06-02, 13:21

    Vad gäller nödvärn är passivitet mycket bra, till en viss punkt!

    När den punkten är överskriden, är nödvändigt våld en självklarhet!

    Undersökningar i USA har visat vad som händer med kvinnor efter fullbordad våldtäckt. De våldtagna delades in i två grupper - de som gjorde fysiskt motstånd och de som var passiva. Våldtäckterna blev i alla fallen fullbordade!

    Resultatet visar att de som gjorde motstånd var de som snabbast och enklast kunde återhämta sig från den traumatiska upplevelsen och återgå så gott som möjligt till ett vanligt liv igen!

    Palestinierna har i 60 år använt sig av Ghandis icke-våldsmetod, men det har ALDRIG ett uns lett till ett bättre liv under ockupation och i apartheidssystemet i Israel!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sniperace 2010-06-02, 13:43

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    en fråga rekommenderar polis och handel att de som utsätts för rånförsök lämnar sina pengar till rånaren eller rekommenderar de att de gör motstånd?

    JA eller NEJ?

    har de fel när de rekommenderar detta?

    Nej!

    Men din liknelse fungerar inte om de som blir rånade känner att de kommer att bli skjutna vilket fall som helst!

    Då kommer överlevnadsinstinkten!

    Jag har lett ett otal kurser i konflikthantering och självförsvar, så dessa frågor brottas jag ofta med. Av de information som FINNS - är det självklart att aktivisterna handlade i nödvärn. Om de i detta använde övervåld går inte att säga - än så länge.

    Men Israel har inte släppt NÅGON av de som var vittne till händelsen, så just nu finns som enda källa Israel, som är part i dramat. De visar upp en klart redigerad video som bara visar ATT tumull uppstod. Inget mer!

    Hur du än gör, så KAN du inte koka en soppa på en spik!

    nej, de visar INTE en klart redigerad video, den visar INGA tecken på atrt vara redigerad, DET skulle upptäckts genast.... så glöm det... lol!


    jag tror inte ett ögnblick på din utsaga om konflikthantering, som jag ser det är din inställning där skrattretande och tvärsemot vad polis och handel säger...


    och vad gäller dem på båten sp var de VÄL förberedda på vad som skulle ske, men ihopsamlade vapen, det är inga saker som ligger och skräpar på däck osv, de hade bensinbomber, slangbellor, yxor, påkar, järnrör osv, ochj som sagt Aljazeera har rapporterat om detta med eggande tal om att bli martyrer om att slå till hårt, om antisemitiska sånger osv osv....

    men det är förstås bara lögner och förtal i dina ögon...

    de befann sig INTE i fara förrän DE attackerade.

    Sponsored content


    "Enda demokratin" i området, har slagit till igen - Sida 5 Empty Sv: "Enda demokratin" i området, har slagit till igen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 19:23