Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
ericTheDog
RedclownIII
Gandalf
formsvackan
RedMentalCase
Infra
Freedom
Thetaxpayer
12 posters

    Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-10, 16:09

    http://gt.expressen.se/nyheter/1.2397280/motdemonstranter-och-poliser-motte-sdu


    Varför har extremvänstern så svårt för demokrati? Vem betalar yrkesdemonstranterna? Vilken pest för samhället.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Freedom 2011-04-10, 16:16

    Inga rasister på våra gator

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. 41
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-10, 16:21

    Freedom skrev:
    Inga rasister på våra gator

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. 41





    Betyder detta att du inte stöder mötesfriheten?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Freedom 2011-04-10, 17:02

    Betyder detta att du inte stöder mötesfriheten?

    Vilka tossiga idioter som helst ska få demonstrera i det här landet,
    dock ska de inte behöva göra det oemotsagda.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Freedom 2011-04-10, 17:25

    2011
    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Sdu-demo-660

    1938
    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Standard-bearers-at-a-Nur-001

    två nyanser av brunt
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Infra 2011-04-10, 18:31

    Det förvånar en smula att Taxpayer kallar Åkesonnarnas ungdomsförbund för "den demokratihatande vänstern". Har han missat att SD röstat med högern i 90 % av alla frågor, tro?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-10, 19:13

    Freedom skrev:
    Betyder detta att du inte stöder mötesfriheten?

    Vilka tossiga idioter som helst ska få demonstrera i det här landet,
    dock ska de inte behöva göra det oemotsagda.




    Jag för min del föredrar i alla fall att man respekterar mötesrätten, som man borde i en demokrati. Vilket inte extremvänstern vill göra. Därför är de emot demokrati vad de än må säga.
    Naturligtvis skall de inte bli emotsagda. Men de skall bli det på ett demokratiskt riktig sätt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  RedMentalCase 2011-04-10, 19:19

    Thetaxpayer skrev:
    Freedom skrev:
    Betyder detta att du inte stöder mötesfriheten?

    Vilka tossiga idioter som helst ska få demonstrera i det här landet,
    dock ska de inte behöva göra det oemotsagda.




    Jag för min del föredrar i alla fall att man respekterar mötesrätten, som man borde i en demokrati. Vilket inte extremvänstern vill göra. Därför är de emot demokrati vad de än må säga.
    Naturligtvis skall de inte bli emotsagda. Men de skall bli det på ett demokratiskt riktig sätt.

    Och just där tappade du bort AFA anhängaren rc.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Freedom 2011-04-10, 19:25

    Naturligtvis skall de inte bli emotsagda. Men de skall bli det på ett demokratiskt riktig sätt.

    Förra gången de här krafterna fick spelrum i samhället slutade det med en slakt på 60 000 000 människor, idag sitter vi inne med facit. Detta facit säger: aldrig mer.

    Eller vill du se en repris på eländet ?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-10, 19:33

    Freedom skrev:
    Naturligtvis skall de inte bli emotsagda. Men de skall bli det på ett demokratiskt riktig sätt.

    Förra gången de här krafterna fick spelrum i samhället slutade det med en slakt på 60 000 000 människor, idag sitter vi inne med facit. Detta facit säger: aldrig mer.

    Eller vill du se en repris på eländet ?



    Jag vill att demokratin får verka och brottsliga element som stör en laglig demonstration spärras in. De är ett hot mot demokratin.
    Sedan är det ju bara löjligt att jämföra detta med 30-talets Tyskland. Men jag tolkar dina inlägg som att det är ok att med odemokratiska metoder stoppa en laglig demonstration. Vilka är dina nästa förslag till att inskränka de demokratiska rättigheterna?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Freedom 2011-04-10, 19:35

    Sedan är det ju bara löjligt att jämföra detta med 30-talets Tyskland.

    EXAKT samma krafter då som nu.
    Deras hat är bara PK-flyttat från judar till muslimer.

    Men jag tolkar dina inlägg som att det är ok att med odemokratiska metoder stoppa en laglig demonstration.

    Tolka på du. Det är ingen demonstration som är stoppad.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  formsvackan 2011-04-10, 19:36

    RedMentalCase skrev:Och just där tappade du bort AFA anhängaren rc.
    Undrar vad du tappat bort, nej det gör jag egentligen inte .... Frågan är förmodligen om du någonsin haft något.

    https://acbladet.swedishforum.se/t51609-vanstern-gar-ihop-med-sd

    Hur var det nu med ditt svammel om att vänstern går ihop med SD ?
    Very Happy
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-10, 19:38

    Freedom skrev:
    Sedan är det ju bara löjligt att jämföra detta med 30-talets Tyskland.

    EXAKT samma krafter då som nu.
    Deras hat är bara PK-flyttat från judar till muslimer.

    Men jag tolkar dina inlägg som att det är ok att med odemokratiska metoder stoppa en laglig demonstration.

    Tolka på du. Det är ingen demonstration som är stoppad.



    Nej men det har varit en olaglig motdemonstration med syfte att försöka. Anser du att det är rätt eller fel?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Freedom 2011-04-10, 19:39

    Anser du att det är rätt eller fel?

    Fullständigt nödvändigt.

    When injustice becomes law, rebellion becomes duty.


    (kan bara fantisera om vad Teflon-sniper kommer med för hypotetiska amsagor över detta)
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-10, 19:44

    Freedom skrev:
    Anser du att det är rätt eller fel?

    Fullständigt nödvändigt.

    When injustice becomes law, rebellion becomes duty.


    (kan bara fantisera om vad Teflon-sniper kommer med för hypotetiska amsagor över detta)




    Varför blir jag inte förvånad att en extremvänster som dig inte gillar demokrati? Personligen hoppas jag att det var många av vänsterslöddret som fick uppsöka läkare efter. Att Polisen gjorde sitt jobb.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Freedom 2011-04-10, 19:46

    Varför blir jag inte förvånad att en extremvänster som dig inte gillar demokrati?


    jag är inte extremvänster, samt jag förordar demokrati, två fel på raken, försök igen

    Personligen hoppas jag att det var många av vänsterslöddret som fick uppsöka läkare efter.

    Högern gillar ju våld, jag är inte förvånad

    Att Polisen gjorde sitt jobb.

    Det borde de göra.

    *****************************************************

    En fråga till dig, hade det varit rätt att stoppa NSDAP på trettiotalet med icke-demokratiska motdemonstrationer ?
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Civilisation

    Inlägg  Gandalf 2011-04-10, 19:53

    "Vilka tossiga idioter som helst ska få demonstrera i det här landet,
    dock ska de inte behöva göra det oemotsagda."


    Att vilka som helst "tossiga" idioter har rätten att demonstrera i vårt land, är just det som är det unika med vårt demokratiska samhälle!

    "dock ska de inte behöva göra det oemotsagda"
    Men primitivt gatuslagsmål är väl inte lika med argumentation?

    Inga rasister, inga nazister, inga antidemokratiska kommunister på våra gator! men deras rättigheter att demonstrera tänker jag fortsatt kämpa för, motargumenten får ta sig mer civiliserade uttryck än det primitiva AFA-sättet.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-10, 19:54

    Freedom skrev:
    Varför blir jag inte förvånad att en extremvänster som dig inte gillar demokrati?


    jag är inte extremvänster, samt jag förordar demokrati, två fel på raken, försök igen

    Personligen hoppas jag att det var många av vänsterslöddret som fick uppsöka läkare efter.

    Högern gillar ju våld, jag är inte förvånad

    Att Polisen gjorde sitt jobb.

    Det borde de göra.

    *****************************************************

    En fråga till dig, hade det varit rätt att stoppa NSDAP på trettiotalet med icke-demokratiska motdemonstrationer ?


    Visst, med facit i hand. Men vad du inte inser är att det är vänsterdrägget som är de nya nazisterna. Det är de som försöker skrämma och med våld hindra demokratin. Jag menar. Vad är de rädda för? Det är ju bara att motbevisa deras argument muntligen Jag är säker på att polisen beviljar dem en demonstration också. Precis som de borde.
    Du säger att du förordar demokrati. Men du verkar bara gilla "viss" demokrati.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Freedom 2011-04-10, 19:57

    Men vad du inte inser är att det är vänsterdrägget som är de nya nazisterna.

    Nej det är nog bara du och övriga SD-kramare som kommer på ngt så urbota korkat.

    Det är ju bara att motbevisa deras argument muntligen

    Stygga stygga Adolf, elda inte upp sex miljoner judar, snälla.....

    Men du verkar bara gilla "viss" demokrati.

    I demokratin ingår också möjligheten att visa sin avsky mot rasister och fascister.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Freedom 2011-04-10, 19:59

    Visst, med facit i hand.

    Facit har vi, människor med civilkurage också.
    Du kallar dom drägg.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-10, 20:01

    Freedom skrev:
    Men vad du inte inser är att det är vänsterdrägget som är de nya nazisterna.

    Nej det är nog bara du och övriga SD-kramare som kommer på ngt så urbota korkat.

    Det är ju bara att motbevisa deras argument muntligen

    Stygga stygga Adolf, elda inte upp sex miljoner judar, snälla.....

    Men du verkar bara gilla "viss" demokrati.

    I demokratin ingår också möjligheten att visa sin avsky mot rasister och fascister.


    Så ingen kommentar angående vilken demokrati som är att föredra? Bara anklagelser att jag skulle vara Sdkramare när jag i själva verket är en demokratikramare och sedan patetiska jämförelser med nazisterna igen. Ts ts, Det tillför inget till debatten.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Freedom 2011-04-10, 20:03


    Så ingen kommentar angående vilken demokrati som är att föredra?

    Jag visste inte att det fanns olika sorter...

    och sedan patetiska jämförelser med nazisterna igen

    SD I love you Nazism är sant för alla som inte blundar
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Civilslagsmål

    Inlägg  Gandalf 2011-04-10, 20:04

    ""Facit har vi, människor med civilkurage också.""

    Är våld civilkurage? Gillar Du krig också?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-10, 20:05

    Freedom skrev:
    Visst, med facit i hand.

    Facit har vi, människor med civilkurage också.
    Du kallar dom drägg.




    Ja drägg. Inte civilkurage. En huliganmobb som aldrig skulle våga göra något ensam utan sin mob bakom sig.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-10, 20:08

    Freedom skrev:
    Så ingen kommentar angående vilken demokrati som är att föredra?

    Jag visste inte att det fanns olika sorter...

    och sedan patetiska jämförelser med nazisterna igen

    SD I love you Nazism är sant för alla som inte blundar





    Jo enligt dig så är det till och med ett måste att störa ett demokratiskt möte. Men bara de som passar dig att störa. Vilket ju måste betyda att du föredrar en selektiv demokrati.
    Men Sverige blir säkert ett jättefint land om du låter Kristoffer Lundberg och hans rättviseparti ta över. De har ju så mycket civilkurage. lol!

    Sponsored content


    Den demokratihatande vänstern slår till igen. Empty Sv: Den demokratihatande vänstern slår till igen.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 07:00