Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
R.O.F.L
MartinLindgren
Sniperace
ericTheDog
formsvackan
RedMentalCase
10 posters

    Vänstern går ihop med SD

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstern går ihop med SD Empty Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-01, 20:59

    Vänsteroppositionen har gått ihop med SD i frågan om försäljning av bland annat SBAB.

    Det står ju alldeles klart var skiljelinjen i svensk politik går.

    Populisterna hittar varandra.

    Tvi för dessa stockkonservativa.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  formsvackan 2011-03-01, 21:05

    RedMentalCase skrev:Vänsteroppositionen har gått ihop med SD i frågan om försäljning av bland annat SBAB.

    Det står ju alldeles klart var skiljelinjen i svensk politik går.

    Populisterna hittar varandra.

    Tvi för dessa stockkonservativa.
    Jaha, alla som inte tycker som du är numera stockkonservativa populister. Är det bättre eller sämre än sektvänster ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-01, 21:12

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Vänsteroppositionen har gått ihop med SD i frågan om försäljning av bland annat SBAB.

    Det står ju alldeles klart var skiljelinjen i svensk politik går.

    Populisterna hittar varandra.

    Tvi för dessa stockkonservativa.
    Jaha, alla som inte tycker som du är numera stockkonservativa populister. Är det bättre eller sämre än sektvänster ?

    Hur känns det att i de stora frågorna alltid hamna på samma sida som SD ?

    Jag konstaterar bara att man ser var DEN RIKTIGA skiljelinjen i svensk politik går.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-01, 21:14

    Den som gång på gång tycker samma som sd kanske borde rösta på dem. Vad säger du formsvackan?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  Sniperace 2011-03-01, 21:18

    Jag tycker att alla politiker ska rösta efter SIN EGEN personliga övertygelse....

    Och är det så att de i SD har den övertygelsen så är det korrekt röstat, och vio ser ju att de ofta röstar med regeringen, och ofta mot, så inte fan sitter de i ett block och röstar mot bara för att det är ett annat parti.

    Här kan vi ju annars ofta se dem som ALDRIG skulle rösta med regeringen även om det som röstats om är något de länge haft viljan att införa själva.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  formsvackan 2011-03-01, 21:43

    RedMentalCase skrev:Hur känns det att i de stora frågorna alltid hamna på samma sida som SD ?

    Jag konstaterar bara att man ser var DEN RIKTIGA skiljelinjen i svensk politik går.
    Nu vet jag väl inte om detta är någon av de stora frågorna, men OK då. Ska "DEN RIKTIGA skiljelinjen i svensk politik" avgöras av SD´s ställningstagande, kan vi kanske se det som så att varje förslag regeringspartierna får igenom i riksdagen, påvisar att de egentligen lirar under täcket med SD Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  MartinLindgren 2011-03-01, 21:48

    SD eller inte, nu sitter dom trots allt i sveriges riksdag, och röstar man med övriga oppositionen mot utförsäljning av svenska folkets egendom så ser jag inget fel med det, varför ska hela sverige säljas ut...? Arrow
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  Sniperace 2011-03-01, 21:53

    MartinLindgren skrev:SD eller inte, nu sitter dom trots allt i sveriges riksdag, och röstar man med övriga oppositionen mot utförsäljning av svenska folkets egendom så ser jag inget fel med det, varför ska hela sverige säljas ut...? Arrow

    Javisst, det är helt riktigt att göra så, och det är lika riktigt att gå emot ex opossitionen i andra frågor om det vill sig så, så länge de går efter sin egen övertygelse, och inte går efter att det kommer från ett motståndarparti...
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-01, 21:55

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Hur känns det att i de stora frågorna alltid hamna på samma sida som SD ?

    Jag konstaterar bara att man ser var DEN RIKTIGA skiljelinjen i svensk politik går.
    Nu vet jag väl inte om detta är någon av de stora frågorna, men OK då. Ska "DEN RIKTIGA skiljelinjen i svensk politik" avgöras av SD´s ställningstagande, kan vi kanske se det som så att varje förslag regeringspartierna får igenom i riksdagen, påvisar att de egentligen lirar under täcket med SD Very Happy

    Jag har aldrig påstått att SDs ställningstagande avgör var skiljelinjen går, sluta fantisera.

    Jag konstaterar att när det bränner till så hamnar rödgrön röra i samma låda som SD.

    Det lär visa sig fler gånger under mandatperioden.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  formsvackan 2011-03-01, 22:00

    RedMentalCase skrev:Det lär visa sig fler gånger under mandatperioden.
    Säger fantasigeneratorn dig detta ?

    Om du låter samma apparat "avgöra" huruvida en majoritet av landets befolkning önskar utförsäljning av våra gemensamma företag, tror jag att den lurar dig då också Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  Sniperace 2011-03-01, 22:01

    Det påstås dock att SD har röstat MED alliansen fler gånger än mot, så att de fäller alliansförslag eller går mot alliansen händer färre gånger än att de går med alliansen.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  formsvackan 2011-03-01, 22:03

    Sniperace skrev:Det påstås dock att SD har röstat MED alliansen fler gånger än mot, så att de fäller alliansförslag eller går mot alliansen händer färre gånger än att de går med alliansen.
    Aj fan då, "DEN RIKTIGA skiljelinjen i svensk politik" kanske inte går där den lille dyngsprättaren tror Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  Sniperace 2011-03-01, 22:07

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Det påstås dock att SD har röstat MED alliansen fler gånger än mot, så att de fäller alliansförslag eller går mot alliansen händer färre gånger än att de går med alliansen.
    Aj fan då, "DEN RIKTIGA skiljelinjen i svensk politik" kanske inte går där den lille dyngsprättaren tror Very Happy

    Jag tror inte att SD vill vara en skiljelinje mellan höger/vänster, de stöder den som för tillfället passar deras åsikt i just den frågan. dvs de är varken höger eller vänster i normal bemärkelse, och ska jag vara ärlig så gillar jag det, för då gäller inte vanliga partipolitiska gränser i detta med höger och vänster.

    Att det sedan finns en del skit hos dem är en helt annan sak, men å andra sidan vilka har inte det Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  formsvackan 2011-03-01, 22:10

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Det påstås dock att SD har röstat MED alliansen fler gånger än mot, så att de fäller alliansförslag eller går mot alliansen händer färre gånger än att de går med alliansen.
    Aj fan då, "DEN RIKTIGA skiljelinjen i svensk politik" kanske inte går där den lille dyngsprättaren tror Very Happy

    Jag tror inte att SD vill vara en skiljelinje mellan höger/vänster, de stöder den som för tillfället passar deras åsikt i just den frågan. dvs de är varken höger eller vänster i normal bemärkelse, och ska jag vara ärlig så gillar jag det, för då gäller inte vanliga partipolitiska gränser i detta med höger och vänster.

    Att det sedan finns en del skit hos dem är en helt annan sak, men å andra sidan vilka har inte det Very Happy
    Med andra ord så må var och en som är folkvald i riksdagen rösta utifrån det "program/åsikter" man gick till val på. Kan det bli mera korrekt ?

    Dillandet om en "riktig skiljelinje" är då enbart ett dillande och inget annat.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-01, 22:13

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Det påstås dock att SD har röstat MED alliansen fler gånger än mot, så att de fäller alliansförslag eller går mot alliansen händer färre gånger än att de går med alliansen.
    Aj fan då, "DEN RIKTIGA skiljelinjen i svensk politik" kanske inte går där den lille dyngsprättaren tror Very Happy

    Jag tror inte att SD vill vara en skiljelinje mellan höger/vänster, de stöder den som för tillfället passar deras åsikt i just den frågan. dvs de är varken höger eller vänster i normal bemärkelse, och ska jag vara ärlig så gillar jag det, för då gäller inte vanliga partipolitiska gränser i detta med höger och vänster.

    Att det sedan finns en del skit hos dem är en helt annan sak, men å andra sidan vilka har inte det Very Happy
    Med andra ord så må var och en som är folkvald i riksdagen rösta utifrån det "program/åsikter" man gick till val på. Kan det bli mera korrekt ?

    Dillandet om en "riktig skiljelinje" är då enbart ett dillande och inget annat.

    Är du ALLDELES aäker på att du orkar ha fel en gång till ?

    Vi får väl se vad som utkristalliserar sig under mandatperioden.

    Vi såg ju hur det gick i denna viktiga fråga, kanske den allra viktigaste sen riksdan öppnade i höstas.

    SD + rödgrön röra = sant
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  Sniperace 2011-03-01, 22:14

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Det påstås dock att SD har röstat MED alliansen fler gånger än mot, så att de fäller alliansförslag eller går mot alliansen händer färre gånger än att de går med alliansen.
    Aj fan då, "DEN RIKTIGA skiljelinjen i svensk politik" kanske inte går där den lille dyngsprättaren tror Very Happy

    Jag tror inte att SD vill vara en skiljelinje mellan höger/vänster, de stöder den som för tillfället passar deras åsikt i just den frågan. dvs de är varken höger eller vänster i normal bemärkelse, och ska jag vara ärlig så gillar jag det, för då gäller inte vanliga partipolitiska gränser i detta med höger och vänster.

    Att det sedan finns en del skit hos dem är en helt annan sak, men å andra sidan vilka har inte det Very Happy
    Med andra ord så må var och en som är folkvald i riksdagen rösta utifrån det "program/åsikter" man gick till val på. Kan det bli mera korrekt ?

    Dillandet om en "riktig skiljelinje" är då enbart ett dillande och inget annat.
    Skulle jag gå till val och bli inkryssad pga att folk vet mina åsikter, då skulle jag rösta efter dem även om det i just det fallet gick emot "partiet" FOLK I ALLMÄNHET STÖDER INTE 100% AV ETT PARTIS OFFICIELLA LINJE, men jag anser att jag skulle svika mina väljare om de kryssat in mig på vetskap om hur jag tycker i olika frågor....

    så, det skulle maoi var mer renhårigt att rösta mot partiet i de frågor mitt samvete säger annat..
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  formsvackan 2011-03-01, 22:14

    RedMentalCase skrev:SD + rödgrön röra = sant
    I så fall borde Reinfeldt snarast begära att bli entledigad Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-01, 22:17

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:SD + rödgrön röra = sant
    I så fall borde Reinfeldt snarast begära att bli entledigad Very Happy

    Dina kunskaper om skillnaden mellan regeringsbildning och riksdagsarbete är lika låg som på alla andra område.

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  formsvackan 2011-03-01, 22:18

    Sniperace skrev:Skulle jag gå till val och bli inkryssad pga att folk vet mina åsikter, då skulle jag rösta efter dem även om det i just det fallet gick emot "partiet" FOLK I ALLMÄNHET STÖDER INTE 100% AV ETT PARTIS OFFICIELLA LINJE, men jag anser att jag skulle svika mina väljare om de kryssat in mig på vetskap om hur jag tycker i olika frågor....

    så, det skulle maoi var mer renhårigt att rösta mot partiet i de frågor mitt samvete säger annat..
    Chansen att någon med mot sitt parti motstående åsikter skulle bli personligen "inkryssad" i riksdagen är nog ganska liten. I kommuner är det en helt annan sak, i alla fall i de mindre.

    Sitter man i riksdagen, representerar man ett parti och dess program och får då finna sig i att rösta därefter, eller kliva av.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  Sniperace 2011-03-01, 22:19

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:SD + rödgrön röra = sant
    I så fall borde Reinfeldt snarast begära att bli entledigad Very Happy

    Dina kunskaper om skillnaden mellan regeringsbildning och riksdagsarbete är lika låg som på alla andra område.


    men det stämmer faktiskt, för hade de alltid varit med de rödgröna skulle de utan vidare kunna fälla regeringen....
    tillsammans skulle de kunna utverka ett misstroendevotum och vinna detta.

    men de har inget att vinna på detta, kanske tvärtom...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  formsvackan 2011-03-01, 22:20

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:SD + rödgrön röra = sant
    I så fall borde Reinfeldt snarast begära att bli entledigad Very Happy

    Dina kunskaper om skillnaden mellan regeringsbildning och riksdagsarbete är lika låg som på alla andra område.

    Om nu oppositionen, inkl. SD vilket du anför, är i majoritet i riksdagen torde detta ge upphov till funderingar om huruvida vi verkligen har en folkvald regering, eller hur ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  formsvackan 2011-03-01, 22:21

    Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:SD + rödgrön röra = sant
    I så fall borde Reinfeldt snarast begära att bli entledigad Very Happy

    Dina kunskaper om skillnaden mellan regeringsbildning och riksdagsarbete är lika låg som på alla andra område.


    men det stämmer faktiskt, för hade de alltid varit med de rödgröna skulle de utan vidare kunna fälla regeringen....
    tillsammans skulle de kunna utverka ett misstroendevotum och vinna detta.

    men de har inget att vinna på detta, kanske tvärtom...
    Var snäll och tala om detta för GA !
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-01, 22:35

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:SD + rödgrön röra = sant
    I så fall borde Reinfeldt snarast begära att bli entledigad Very Happy

    Dina kunskaper om skillnaden mellan regeringsbildning och riksdagsarbete är lika låg som på alla andra område.

    Om nu oppositionen, inkl. SD vilket du anför, är i majoritet i riksdagen torde detta ge upphov till funderingar om huruvida vi verkligen har en folkvald regering, eller hur ?

    Riksdagen är folkvald, riksdagen utser sedan regering, ingen svensk regering väljs direkt av folket.
    Sluta med ditt lallande, du är så pinsam att man ömkar dig.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  formsvackan 2011-03-01, 22:59

    RedMentalCase skrev:Riksdagen är folkvald, riksdagen utser sedan regering, ingen svensk regering väljs direkt av folket. Sluta med ditt lallande, du är så pinsam att man ömkar dig.
    Ja nu är det väl inte riksdagen som utser regeringen. Talmannen har väl ett och annat ord med i spelet.

    Ska man tro dig på det du tidigare framfört har oppositionen inkl. SD "gaddad ihop sig" i de stora frågorna. Av vilken anledning ska vi då ha en minoritetsregering som enbart kan "bestämma" över småsaker ?

    För fan GA, läs vad du själv skriver !

    Är det inte dags att skrota fantasigeneratorn snart och komma ut ur skrubben. Take a step outside and face the day .....
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-01, 23:45

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Riksdagen är folkvald, riksdagen utser sedan regering, ingen svensk regering väljs direkt av folket. Sluta med ditt lallande, du är så pinsam att man ömkar dig.
    Ja nu är det väl inte riksdagen som utser regeringen. Talmannen har väl ett och annat ord med i spelet.

    Ska man tro dig på det du tidigare framfört har oppositionen inkl. SD "gaddad ihop sig" i de stora frågorna. Av vilken anledning ska vi då ha en minoritetsregering som enbart kan "bestämma" över småsaker ?

    För fan GA, läs vad du själv skriver !

    Är det inte dags att skrota fantasigeneratorn snart och komma ut ur skrubben. Take a step outside and face the day .....

    Jisses vad vrickad du är, och jisses vad du sitter och ljuger om vad jag sagt eller inte.

    Du är lika blåst som vilken berra som helst när det gäller politik, vad gör du här ?

    En rad stora frågor läggs numera inom ramen för budgeten där oppositionen inte kan rösta ner utan med mindre än att man själv måste bilda regering.




    Sponsored content


    Vänstern går ihop med SD Empty Sv: Vänstern går ihop med SD

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 00:51