Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
smilet
MartinLindgren
MammaGuevara
RedCloud
fredrik rahm70
cleopatra
Vercingetorix
lazy
blueheaven
Susz X
14 posters

Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. - Sida 2 Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

Inlägg  Susz X 2009-05-08, 20:07

Vercingetorix skrev:
    Susz X skrev:
    Vercingetorix skrev:Den tysta diplomatin kanske är mer verkningsfull när man sitter som statsminister?

Jasså- försvarar du något så ryggradslöst?
    Även om jag vore Moderat för hela slanten
    skulle jag inte göra det alls.

Varken du eller jag vet vad som försigår bakom lyckta dörrar. Att då öppet gå ut och fördöma (det som iofs ska fördömas) vore kontraproduktivt i sak.

Nja- vår politik bör inte ske bakom lykta dörrar i en demokrati kan jag tycka.
    Och att sedan tysta ned kritik med den motivationen? Vad liknar det?

Ingen demokratisk anda precis..inte i mina ögon..är det det i DINA?
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. - Sida 2 Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 20:38

Nej tvärtom Susz, man har ett större ansvar och kan inte skriva på enskilda upprop efter eget huvud. Det betyder inte att man inte stöder sakfrågan för det. Det tyder isället på ett starkt ledarskap, det vore betydligt enklare att skriva under och slippa all kritik. Kan du förklara för mig hur en öppen konflikt med Eritrea, som skulle kunna bli följden av att Reinfeldt skrev på, skulle hjälpa Isaak? Inser du inte att genom att utåt hålla sig neutral i frågan, vad han än personligen tycker, så ger han andra chansen att arbeta för en frigivning.

Har du insett att du hade fel om artikeln än?

Och VAD menar du med indoktrinerad moderat!!! Uttala dig inte om saker du inte har en aning om Susz, och tillskriv mig inga politiska åsikter som du har fabricerat! Tack!
    smilet
    smilet

Antal inlägg : 53

Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. - Sida 2 Empty Tyst diplomati

Inlägg  smilet 2009-05-08, 20:56

Tyst är det från regeringen, man bedriver visst tyst diplomati.Kallas det så när man inte bryr sig.Kan det vara så att Bildts ekonomiska intressen i Lundins oil är orsaken till att det ät tyst för inte ska man Bildts eko intressen i regionen.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-05-08, 21:02

Men Cleo- nu gör du ju EXAKT som hjag gjorde tidigare.. Wink
    citat :

"Och VAD menar du med indoktrinerad moderat!!! Uttala dig inte om saker du inte har en aning om Susz, och tillskriv mig inga politiska åsikter som du har fabricerat! Tack!"

Citat mitt inlägg:

"Och? Som stadsminister/ ledare är man ansvarbefriad- är det det du menar?
    Men det är helt okej att de inom partiet som inte håller med i allt blir nedtryckta av Reinfelt????ETT exempel var FRA- lagen..
    Jösses- du ser väl själv vad ett svagt ledarskap som du försvarar leder till..
    Eller VILL du inte se pga indoktrinerad moderat?"

Om du läser en gång till - så ställde jag en fråga- inte ett påstående..
    Du är snabb att kritisera andra Cleo- Inget fel i det- TVÄRTOM!men hu tål du dito själv?
    Det ger sig..Inget illa menat från min sida..

Senast ändrad av Susz X den 2009-05-08, 21:17, ändrad totalt 2 gånger
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-05-08, 21:08

smilet skrev:Tyst är det från regeringen, man bedriver visst tyst diplomati.Kallas det så när man inte bryr sig.Kan det vara så att Bildts ekonomiska intressen i Lundins oil är orsaken till att det ät tyst för inte ska man Bildts eko intressen i regionen.

HUR menar du Smilet? Intressant det du skriver- men vill du utveckla lite så vi förstår? Menar du att Lundin Oil har intresse i Eritrea? Men vad har våra politiker för intresse i det då? Finns det privata aktier/ fonder- eller vad menar du?
    Har inte så mycket kunskap i detta- och är nyfiken..
    mvh
    smilet
    smilet

Antal inlägg : 53

Inlägg  smilet 2009-05-08, 21:30

Susz X skrev:
    smilet skrev:Tyst är det från regeringen, man bedriver visst tyst diplomati.Kallas det så när man inte bryr sig.Kan det vara så att Bildts ekonomiska intressen i Lundins oil är orsaken till att det ät tyst för inte ska man Bildts eko intressen i regionen.

HUR menar du Smilet? Intressant det du skriver- men vill du utveckla lite så vi förstår? Menar du att Lundin Oil har intresse i Eritrea? Men vad har våra politiker för intresse i det då? Finns det privata aktier/ fonder- eller vad menar du?
    mvh

Som fd styrelsemedlem i Lundin Oil så har ju Bildt vissa ekonomiska intressen i regionen.
    Även om Bildts aktier förvaltas av en advokat eller fondförvaltare så måste intresset finnas kvar.
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 21:39

Susz X skrev:

Text

Först anklagar du mig ju för att försvara ett svagt ledarskap. Nu tycker jag ju inte att Reinfeldts agerande är svagt utan starkt, det var du som tyckte det var svagt, men om jag tyckte att det var svagt så skulle jag aldrig försvara det. Visst tål jag kritik, men jag tål inte att tillskrivas egenskaper eller åsikter jag inte besitter, och det var ju det jag försvarade mig emot.

Sen undrar jag lite över din formulering i din "fråga" För även om det är ett frågetecken efter så tolkar jag det mer som ett påstående så som du har formulerat dig. Att du anklagar mig för att blunda för att slippa bry mig kan jag överse med, men jag tolkar resten som att jag alltså skulle blunda för att slippa bry mig för att jag har blivit indoktrinerad av moderaterna. Förklara gärna annars hur du menar, och hur jag ska tolka det.
    MammaGuevara
    MammaGuevara

Antal inlägg : 255

Inlägg  MammaGuevara 2009-05-08, 21:45

cleopatra skrev:

Skillnaden MG, är att Edelstam inte var statsminister, och nu var det faktiskt frågan om Reinfeldt skulle skrivit på eller inte som diskuterades.

Sen kan man väl kanske ha lite mer kritiska åsikter om resten av diplomatkåren, och hur de har agerat.

Jaha du, så du menar att man inte kan kritisera Reinfeldt för hans agerande? Jo tjena. Det som karaktärserar hela hans ledarskap är slicka uppåt och sparka nedåt, och den hållningen går att applicera på frågan om hans agerande, eller icke-agerande i frågan om Davit Isak också. Man vill inte stöta sig med Eritrea (slicka uppåt) och då får gärna Isak sitta där han sitter (sparka nedåt).

Detta förhållningssätt karaktiserar även samtliga pellejönsar som tror de åstadkommit något genom att rösta fram Sveriges skitregering.
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-05-08, 21:51

Och ni rödingar tyckte Göran Persson skytte sig ypperligt när han skickade egyptier som kränktes och torterades 2001?

Självmål susx
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-05-08, 21:54

Hittade det här tack vare MammaG:s länk, mycket intressant.

http://newsmill.se/artikel/2009/03/13/tyst-diplomati-ar-det-enda-som-fungerar
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-05-08, 22:21

lazy skrev:Hittade det här tack vare MammaG:s länk, mycket intressant.

Japp- absolut intressant-
    ett utdrag:

"Presidenten svarade att hans land låg i krig och att Sverige genom EU borde utöva påtryckningar mot Etiopien för att landet ska ge tillbaka områden som tillhör Eritrea. Och på den punkten måste jag ge honom rätt: för små länder är det oerhört frustrerande när världssamfundet inte implementerar sina egna beslut, i det här fallet handlar det om att man inte utövat tillräckligt starka påtryckningar på Etiopien, som enligt FN-beslut är skyldigt att lämna tillbaka landområden till Eritrea."

"Den svenska kampanjen för att få Dawit Isaak frigiven har varit och är högljudd. Den har gjort mer skada än nytta, från eritreansk håll uppfattas den som fientlig och man tror att den egentligen handlar om andra saker, som kriget mot Etiopien. Jag vet att de eritreanska diplomaterna i Stockholm tyckte att det var konstigt med den aggressiva uppvaktningen utanför ambassaden. Det kan ha varit ett av skälen till att ambassadören fick uppdrag i ett annat land.!"

Verkligen synd att inte en diplomatisk tvåvägskommunikation ens existerat kan jag tycka. Där ser man vad den "tysta doplomatin" kan ställa till det- absurda missförstånd mellan länder..
    När ska man begripa hur viktigt det är även med tydliga, raka markeringar och en öppen tvåvägskommunikation
    egentligen?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-05-08, 22:31

Ps- ett tillägg, glömde , sorry:

Vi får aldrig glömma VARFÖR riktiga medmänniskor och massmedia agerade..
    Enda orsaken var den tysta diplomatin- som struntade i att göra något
    alls.Inte ens öppna käften och visa en vilja till kommunikation för att ge den
    fängslade svenske medborgaren sitt stöd.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-05-08, 22:37

Blåfront skrev:Och ni rödingar tyckte Göran Persson skytte sig ypperligt när han skickade egyptier som kränktes och torterades 2001?

Självmål susx

Jasså? Kallar du det självmål och mig röd? Av vilken anledning då?
    Fast egentligen är det totalt ointressant- du verkar ju inte vara typen som
    seriöst anammat mänskliga rättigheter--
    Mer en palkastar snubbe utan rang.
    MammaGuevara
    MammaGuevara

Antal inlägg : 255

Inlägg  MammaGuevara 2009-05-08, 22:41

Jaså? Den innehåller inget annat än spekulationer. Och när detta hon nämnerhände fanns det INGET som tydde på att det var en frigivning för återförande till sverige det handlade om. Jag har via Journalisten följt detta enda sedan han greps, och det finns de i Sverige som är betydligt mer insatta i turerna kring detta än vad hon är.
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-05-08, 22:46

Kanaljen svensson har inte heller skrivit på! Om man vill ha ut gubben så låter man UD ta hand om det, inte media
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-05-08, 22:48

Läs och läs på igen!

Det var just tyst diplomati som fick Dawit Isaak frigiven, om än bara för några dygn. Tyvärr förstod inte den till Eritrea skickade ambassadören att hålla tyst om frigivningen tills Isaak lämnat landet. Uppmärksamheten kring frisläppandet sågs som en skym av regimen, som svarade med att fängsla Isaak igen och hävda att han aldrig frigivits.

I ovanstående citat så förstår man ganska snabbt varför vi INTE ska
    "dumma" oss mot en diktatur, vilket Eritrea faktiskt är.
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 22:51

MammaGuevara skrev:Text

Visst kan och får man kritisera honom, jag gör det hela tiden. Men just i den här frågan tycker jag han handlade rätt. Med det är det inte sagt att jag har rätt, men jag tror helt ärligt att man mer riskerade att skada Isaaks chanser till frigivning, än förbättra dem, om Reinfeldt skrivit på.

Att slicka uppåt och sparka neråt är väl helt normalt politikerbeteende? Iaf enligt min åsikt, och det gäller politiker från alla partier.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-05-08, 23:01

Jaså? Den innehåller inget annat än spekulationer. Och när detta hon nämnerhände fanns det INGET som tydde på att det var en frigivning för återförande till sverige det handlade om.

Det var det jag försökte föra fram MammaG, att om inte media hade
    skrivit så mycket hade kanske Dawit Isaak redan varit frigiven?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-05-08, 23:22

lazy skrev:Jaså? Den innehåller inget annat än spekulationer. Och när detta hon nämnerhände fanns det INGET som tydde på att det var en frigivning för återförande till sverige det handlade om.

Jisses- om inte om hade varit hade jag varit kung..
    Vad är det du vill EGENTLIGEN Lazy?

Om nu mamaG har en större insikt än du så borde du väl respektera
    det eller?
    Du har enbart visat intresse i detta i ett enda syfte
    - att skapa avsky mot det som är det största hotet mot
    nazzemakten: folklig opponion...
    Vad annat har du delgivit alls?

Och du har mage att på ett annat ställe påstå att du känner till Amnesty alls!
    Besynnerligt att ditt hets inte bedrevs mot dem oxå- då dessa stod för uppropet ..det var långt tidigare än massmedia var bra nog att samsas om att ta upp det tillsammans..
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-05-09, 00:04

det eller?

Besynnerligt att ditt hets inte bedrevs mot dem oxå- då dessa stod för uppropet ..det var långt tidigare än massmedia var bra nog att samsas om att ta upp det tillsammans..

Ursäkta att jag undrar vad du har gjort ikväll Humlan? Har du läst igenom
    alla länkar ordentligt?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-05-09, 00:27

smilet skrev:
    Susz X skrev:

mvh

Som fd styrelsemedlem i Lundin Oil så har ju Bildt vissa ekonomiska intressen i regionen.
    Även om Bildts aktier förvaltas av en advokat eller fondförvaltare så måste intresset finnas kvar.

Tänk vad mycket man har att lära ..men vilka har aktier/ fonder där av de svenska politikerna då? Kan man hitta info om detta- eller är det hemligt.. Shocked
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-09, 10:02

PAJAS!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-09, 10:06

MammaGuevara skrev:

Jaså? Den innehåller inget annat än spekulationer. Och när detta hon nämnerhände fanns det INGET som tydde på att det var en frigivning för återförande till sverige det handlade om. Jag har via Journalisten följt detta enda sedan han greps, och det finns de i Sverige som är betydligt mer insatta i turerna kring detta än vad hon är.

Goddag yxskaft!
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-09, 10:08

Susz X skrev:
    lazy skrev:Jaså? Den innehåller inget annat än spekulationer. Och när detta hon nämnerhände fanns det INGET som tydde på att det var en frigivning för återförande till sverige det handlade om.

det eller?

Nazzar, nazzar överallt dessa nazzar!

Skriv på, skriv på, Skriv på, skriv på..........
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-09, 10:36

Skriv på, skriv på ylar Mr. Blue! No
    Självklart skriver inte han på för frisläppandet av David Isaak!

Mr. Blue verkar ju vara den som anstränger sig för någon annan, än sig själv!
    Men det är vi många andra som gjort!

Särskilt chefsredaktörerna från sveriges alla största dagstidningar!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:26