Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
smilet
MartinLindgren
MammaGuevara
RedCloud
fredrik rahm70
cleopatra
Vercingetorix
lazy
blueheaven
Susz X
14 posters

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 14:49

    ..Varför?
    här är förklaringen:

    http://newsmill.se/artikel/2009/05/03/darfor-var-det-ratt-av-reinfeldt-att-inte-skriva-pa-uppropet-om-isaak




    Bra jobbat av massmedia , Amnesty och mänskliga röster!
    Att tillsammans - trots sin
    konkurrens- jobba mot ett mycket gott mål!


    Påtryckningar görs inte enbart för att påverka förtryckaren själv. De görs också för att stärka det motstånd som finns på plats. Varje förtryckare har sin motståndsrörelse och bör få veta att den inte består enbart av några få kämpar i hemlandet, utan också av ett massivt stöd världen över. Vare sig de befinner sig i
    Iran eller Eritrea.


    Saxat ur SvD:
    "Klockan tio på morgonen gick Svenska Dagbladets chefredaktör Lena K Samuelsson, Expressens Thomas Mattsson, Dagens Nyheters Pia Skagermark och Aftonbladets Jan Helin och Kalle Jungkvist in på Eritreas ambassad.

    Syftet var att lämna över protestlistan med cirka 213 000 namn och tala med landets chargé d'affaires Yonas Manna Bairu.

    –213 000 läsare har engagerat sig för en person som de inte känner, som sitter fängslad i ett land som de inte vet så mycket om, sade Aftonbladet.se:s Kalle Jungkvist. "


    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2834391.svd
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 16:22


    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Davidn

    källa: expressen


    Bakgrund, reflektioner och de som engagerade sig helhjärtat- eller INTE..

    http://www.expressen.se/nyheter/1.900052/30-chefredaktorer-om-david-isaak-och-statsministern


    Saxat:

    "Fredrik Reinfeldt har inte gjort det, han är statsminister och riskerar skarp kritik om han börjar skriva på vissa upprop men inte andra. Fredrik Reinfeldt faller inte heller för starka påtryckningar att skriva brev till Eritreas statsledning och vädja för den fängslade eritreanske journalisten Dawit Isaak, som också har svenskt medborgarskap."

    http://newsmill.se/artikel/2009/05/03/darfor-var-det-ratt-av-reinfeldt-att-inte-skriva-pa-uppropet-om-isaak

    Är det rimligt eller rentutav egoistiskt?
    Borde man som politiker och vuxen oxå ha ett ansvar här?
    Är det ett orimligt krav?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  blueheaven 2009-05-08, 16:33

    Så det är Reinfeldts fel att Isaak sitter i fängelse i Eritrea?

    Har han suttit där sedan 2001 så har han ju suttit den mesta tiden under G.Persson's styre, varför fick man då inte läsa om varför inte Persson gjorde något åt detta, varför inte skriva och pressa på den som är ansvarig för Isaak's arrestering?

    Eritrea ligger som bekant inte i Sverige och Eritreas regering anser tydligen att killen är från Eritrea?

    Hur tycker ni att svensk regering skall göra förutom att diplomatiskt påtala omständigheterna?

    Skicka trupper, avsätta Eritreas regering, eller göra ett fritagningsförsök?

    Man kan ju inte göra som Wanja, skriva på ett papper när man inte har klart för sig alla omständigheter?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 16:37

    blueheaven skrev:Så det är Reinfeldts fel att Isaak sitter i fängelse i Eritrea?

    Har han suttit där sedan 2001 så har han ju suttit den mesta tiden under G.Persson's styre, varför fick man då inte läsa om varför inte Persson gjorde något åt detta, varför inte skriva och pressa på den som är ansvarig för Isaak's arrestering?

    Eritrea ligger som bekant inte i Sverige och Eritreas regering anser tydligen att killen är från Eritrea?

    Hur tycker ni att svensk regering skall göra förutom att diplomatiskt påtala omständigheterna?

    Skicka trupper, avsätta Eritreas regering, eller göra ett fritagningsförsök?

    Alla som vetat och inte brytt sig har givetvis ett ansvar här..
    Samtidigt: Löjligt tjafs BH- här snackar vi om vuxet rakryggat ansvar av I DAG!
    Det är i DAG uppropet och namninsamlingen genomförts ..inte för åtta år sedan.
    Lägg ner dina vibbar och bakåtsträvan BH..
    Eller anser du att inte Reinfelt/ Sveriges nuvarande stadsminister ska ta ett ansvar alls?
    Såväl massmedia som petitionen som Amnestys upprop är och har varit mycket tydligt och synligt för alla.Så kunskap har inte saknats alls,,tvärtom.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  lazy 2009-05-08, 16:45

    [font=Verdana]Snacka om att överraska positivt Susz X, det tackar
    jag för! Very Happy Menar alltså länken till Merit Wagers artikel.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Vercingetorix 2009-05-08, 16:52

    Den tysta diplomatin kanske är mer verkningsfull när man sitter som statsminister?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 16:53

    lazy skrev:[font=Verdana]Snacka om att överraska positivt Susz X, det tackar
    jag för! Very Happy Menar alltså länken till Merit Wagers artikel.

    Hur menar du? Jag vet inget alls om skribenten- förutom
    att jag tycker det var förbannat bra skrivet!
    Innehållet i artikeln - det som lyfts fram
    är väl ändå det allra viktigaste- eller hur?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 16:54

    Vercingetorix skrev:Den tysta diplomatin kanske är mer verkningsfull när man sitter som statsminister?

    Jasså- försvarar du något så ryggradslöst?
    Även om jag vore Moderat för hela slanten
    skulle jag inte göra det alls.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 17:13

    Susz X skrev:
    lazy skrev:[font=Verdana]Snacka om att överraska positivt Susz X, det tackar
    jag för! Very Happy Menar alltså länken till Merit Wagers artikel.

    Hur menar du? Jag vet inget alls om skribenten- förutom
    att jag tycker det var förbannat bra skrivet!
    Innehållet i artikeln - det som lyfts fram
    är väl ändå det allra viktigaste- eller hur?



    Ja, absolut Susz. Merit Wagner hade helt rätt i att en statsminister inte ska ägna sig åt sakfrågor utan vara neutral i sådana frågor (liksom kungen). Det ser ju väldigt illa ut om han tex skriver under ett upprop men inte ett annat, och skriver han på alla så tappar ju hans underskrift sin pondus.

    Dock förstår jag inte hur Fredrik kan ursäktas genom att inte Reinfeldt skrev på? Eller menar du att ingen moderat skrev på bara för att de är just.....moderater?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 17:20

    cleopatra skrev:
    Susz X skrev:
    lazy skrev:[font=Verdana]Snacka om att överraska positivt Susz X, det tackar
    jag för! Very Happy Menar alltså länken till Merit Wagers artikel.

    Hur menar du? Jag vet inget alls om skribenten- förutom
    att jag tycker det var förbannat bra skrivet!
    Innehållet i artikeln - det som lyfts fram
    är väl ändå det allra viktigaste- eller hur?



    Ja, absolut Susz. Merit Wagner hade helt rätt i att en statsminister inte ska ägna sig åt sakfrågor utan vara neutral i sådana frågor (liksom kungen). Det ser ju väldigt illa ut om han tex skriver under ett upprop men inte ett annat, och skriver han på alla så tappar ju hans underskrift sin pondus.

    Dock förstår jag inte hur Fredrik kan ursäktas genom att inte Reinfeldt skrev på? Eller menar du att ingen moderat skrev på bara för att de är just.....moderater?

    Tycker faktiskt inte att någon ska förhälla sig neutralt när det handlar om mänskliga rättigheter- förstår inte varför du anser det Cleo?

    Fredrik Reinfeldt är samma person..det var iaf vad jag menar i mina inlägg.
    Vad menar du?
    Självklart skrev även moderater på- jisses- expressen kritiserar oxå Reinfelt
    ser du väl!
    Jag menar att det är skamligt att INTE Reinfelt rakryggat tar ställning för
    mänskliga rättigheter.Det handlar om meer än en signatur- men det var väl det minsta han kunde gjort.


    Ps- i artikeln är det inte Merit som tycker- hon beskriver verkligheten- det finns en skillnad. Kan du se den skillnaden Cleo?

    Ärligt talat Cleopatra- skall en ledare inte vara rakryggad och enbart sitta tyst?
    Anser du det i alla gruppprocesser? Även iiom andra verksamheter?
    Vad ger ett sådant ledarskap för konsekvenser tror du?



    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-08, 17:31, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  lazy 2009-05-08, 17:22

    Hur menar du? Jag vet inget alls om skribenten- förutom
    att jag tycker det var förbannat bra skrivet!
    Innehållet i artikeln - det som lyfts fram
    är väl ändå det allra viktigaste- eller hur?

    Precis vad jag också tycker Susz X men av ngn anledning
    hade jag inte förväntat mej att du skulle tycka det.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 17:23

    lazy skrev:Hur menar du? Jag vet inget alls om skribenten- förutom
    att jag tycker det var förbannat bra skrivet!
    Innehållet i artikeln - det som lyfts fram
    är väl ändå det allra viktigaste- eller hur?

    Precis vad jag också tycker Susz X men av ngn anledning
    hade jag inte förväntat mej att du skulle tycka det.

    Klandra inte mig för dina egna fördomar. Tack.
    Vore intressant ändock att få reda på vad du grundar dem på???
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  lazy 2009-05-08, 17:30

    Tja, tyvärr visade det sej ganska snabbt att det inte var
    mina fördomar i.a.f, du skriver att det är skamligt av
    Reinfeldt att inte ta ställning dessutom skriver du att
    Merit Wager inte skriver vad hon tycker, vad kallar du då
    det här hon skriver?


    Tack och lov att Fredrik Reinfeldt håller huvudet kallt och varken kysser RFSL:s ordförande eller låter sig pressas av någon att skriva olämpliga och irrelevanta brev till ett annat lands president. Hade vi däremot haft Mona Sahlin som statsminister så är risken stor att hon hade gjort bort både sig själv och Sverige och skickat iväg ett brev till Eritrea.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 17:35

    lazy skrev:Tja, tyvärr visade det sej ganska snabbt att det inte var
    mina fördomar i.a.f, du skriver att det är skamligt av
    Reinfeldt att inte ta ställning dessutom skriver du att
    Merit Wager inte skriver vad hon tycker, vad kallar du då
    det här hon skriver?


    Tack och lov att Fredrik Reinfeldt håller huvudet kallt och varken kysser RFSL:s ordförande eller låter sig pressas av någon att skriva olämpliga och irrelevanta brev till ett annat lands president. Hade vi däremot haft Mona Sahlin som statsminister så är risken stor att hon hade gjort bort både sig själv och Sverige och skickat iväg ett brev till Eritrea.

    Så- en fint av dig alltså- för det skrev jag från första början..
    kan din teknik.."löpa med för att sedan hugga"..löjligt- och lägre än lägst..

    Merit beskriver verkligheten- det finns en skillnad på att enbart visa sitt eget tyckande. Kan du se den skillnaden Lazy?

    Ärligt talat Lazy- skall en ledare inte vara rakryggad och inte enbart sitta tyst?
    Anser du det i alla gruppprocesser? Även inom andra verksamheter?
    Vad ger ett sådant ledarskap för konsekvenser tror du?
    Och- vem gynnar det? Inte M- inte heller människan..men nazistpartiet ler givetvis.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  lazy 2009-05-08, 18:00

    Susz X, jag anser precis som Merit Wager att en statsminister
    ska inte ta ställning i såna här saker, som privatperson
    däremot hade han kunnat göra det d.v.s om han inte hade varit
    statsminister, det finns folk inom UD som är bättre lämpade
    att utöva påtryckningar.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-08, 18:09

    lazy skrev:Tja, tyvärr visade det sej ganska snabbt att det inte var
    mina fördomar i.a.f, du skriver att det är skamligt av
    Reinfeldt att inte ta ställning dessutom skriver du att
    Merit Wager inte skriver vad hon tycker, vad kallar du då
    det här hon skriver?


    Tack och lov att Fredrik Reinfeldt håller huvudet kallt och varken kysser RFSL:s ordförande eller låter sig pressas av någon att skriva olämpliga och irrelevanta brev till ett annat lands president. Hade vi däremot haft Mona Sahlin som statsminister så är risken stor att hon hade gjort bort både sig själv och Sverige och skickat iväg ett brev till Eritrea.

    Har Sverige råd med ett Krig med Eritrea??

    Nej.. som sagt man kan skriva på protestera skicka diplomater, men som absolut statsöverhuvud representerar man SVERIGE och skall vara mycket mycket försiktig.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  RedCloud 2009-05-08, 18:31

    "men som absolut statsöverhuvud representerar man SVERIGE och skall vara mycket mycket försiktig"

    eller så tar man sitt ansvar

    Diktaturens kreatur
    //Olof Palme om diktaturen i Tjeckoslovakien

    Satans mördare
    // Olof Palme om Francodiktaturen

    Och därför är bombningarna ett illdåd. Och av det har vi många exempel i den moderna historien. Och de är i allmänhet förbundna med ett namn: Guernica, Oradour, Babij Jar, Katyń, Lidice, Sharpeville, Treblinka. Där har våldet triumferat. Men eftervärldens dom har fallit hård över dem som burit ansvaret. Nu fogas ett nytt namn till raden: Hanoi, julen 1972.
    //Olof Palme om USAs bombningar av Hanoi
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 18:53

    Krig Rahm? Vem faan har snackat om en vilja att ha krig?
    Är det inte i stället så att det finns makthavare/ politiker som
    har andra egna/ personliga ekonomiska intressen i just Eritrea?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 19:08

    cleopatra skrev:
    Susz X skrev:
    lazy skrev:
    Text

    Text
    Text


    Saxat ur ingressen:

    "Merit Wager, mångårigt flyktingombud, förklarar här varför hon anser det vara rätt att Fredrik Reinfeldt inte skrev på."

    Kan du se skillnaden Susz? Cool

    Nej, jag anser fortfarande inte att en statsminister (eller Kungen) ska ta ställning i enskilda frågor. Min förklaring har du redan fått. Och att någon skulle tro att en ledare för ett demokratiskt land inte skulle stå upp för mänskliga rättigheter är nog ingen risk, det kan man göra utan att skriva på petitioner om det.

    Fredrik Reinfeldt är samma person som vem då? Shocked Jag kanske är spånig, men jag fattar fortfarande inte varför artikeln skulle förklara varför Fredrik inte skrev på.

    Jag är mer orolig för vilka konsekvenserna skulle blivit om han skrivit på. Tror du att en öppen diplomatisk konflikt mellan Sverige och Eritrea skulle gagna Dawit Isaak? Reinfeldt tänkte lite längre än näsan räckte bara, och det gjorde han förbaskat rätt i.
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  MammaGuevara 2009-05-08, 19:25

    Hr har vi en man som genom sitt handlande blev en hjlte för tusetals människor i yytersta fara för sitt liv. Ett par skor Reinfeldt aldrig skulle kunna fylla.


    http://newsmill.se/artikel/2009/03/29/pappa-raddade-manga-manniskor-genom-att-strunta-i-den-tysta-diplomatn
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 19:34

    MammaGuevara skrev:Hr har vi en man som genom sitt handlande blev en hjlte för tusetals människor i yytersta fara för sitt liv. Ett par skor Reinfeldt aldrig skulle kunna fylla.


    http://newsmill.se/artikel/2009/03/29/pappa-raddade-manga-manniskor-genom-att-strunta-i-den-tysta-diplomatn

    Håller med dig här Mama. Är så innerligt trött på "andras dubbelmoral- även politikers"
    Och avsaknad av rakryggrad ,ärlighett- de flesta är väl det- utom vissa här- som
    tar sådant i försvar. Tyst diplomati..
    Hur en person i ena vevan kan klaga på politikers tystnad för att i andra andetaget
    försvara den.
    Det är väl oxå dubbelmoral?!
    Inte bättre själva med andra ord..
    Skylla det på en rädsla? Jisses- en diskussion med ett land är inte detsamma som krig. Kanske ligger oviljan i att ens våga diskutera just i att det blir konflikter och krig- om man tänker tvärtom mot vad exempelvis Cleo gör i ovanstående inlägg..


    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-08, 19:38, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-08, 19:35

    Självklart ska sveriges statsminister Fredrik Reinfeldt, sluta upp bakom en svensk medborgare som sitter fängslad utomlands utan rättegång sedan många år!

    Men han gör väl som tidigare, han kliver fram den dagen David Isaak är hemma igen, om han kommer hem, för att plocka personliga poäng?


    Men å andra sidan så struntar ju Reinfeldt totalt i människor här hemma också, sjuka, skadade och pensionärer,
    Så han är ju bra att strunta i det som är obekvämt,


    EN STATSMINISTER SOM STRUNTAR I SINA EGNA MEDBORGARE?


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-05-08, 19:38, ändrad totalt 1 gång
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  cleopatra 2009-05-08, 19:37


    Skillnaden MG, är att Edelstam inte var statsminister, och nu var det faktiskt frågan om Reinfeldt skulle skrivit på eller inte som diskuterades.

    Sen kan man väl kanske ha lite mer kritiska åsikter om resten av diplomatkåren, och hur de har agerat.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Susz X 2009-05-08, 19:41

    cleopatra skrev:

    Skillnaden MG, är att Edelstam inte var statsminister, och nu var det faktiskt frågan om Reinfeldt skulle skrivit på eller inte som diskuterades.

    Sen kan man väl kanske ha lite mer kritiska åsikter om resten av diplomatkåren, och hur de har agerat.

    Och? Som stadsminister/ ledare är man ansvarbefriad- är det det du menar?
    Men det är helt okej att de inom partiet som inte håller med i allt blir nedtryckta av Reinfelt????ETT exempel var FRA- lagen..
    Jösses- du ser väl själv vad ett svagt ledarskap som du försvarar leder till..
    Eller VILL du inte se pga indoktrinerad moderat?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Vercingetorix 2009-05-08, 19:56

    Susz X skrev:
    Vercingetorix skrev:Den tysta diplomatin kanske är mer verkningsfull när man sitter som statsminister?

    Jasså- försvarar du något så ryggradslöst?
    Även om jag vore Moderat för hela slanten
    skulle jag inte göra det alls.

    Varken du eller jag vet vad som försigår bakom lyckta dörrar. Att då öppet gå ut och fördöma (det som iofs ska fördömas) vore kontraproduktivt i sak.

    Sponsored content


    Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik.. Empty Sv: Nätverk "David Isaak"- alla skrev på utom Fredrik..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 21:23