http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2839391.svd
Varför är jag INTE förvånad?
RedCloud skrev:"Vi ska minska utanförskapet"
Allians mot Sverige, sep 2006
Sniperace skrev:en sak förundrar mig, att vissa ser skattehöjningar i ett av världens mest skattetyngda länder som något som SKA höjas, och stämmer upp i internationalen, men kanske inte alla verserna?
Båd' stat o lagar oss förtrycka,
vi under skatter digna ner.
är texten i denna. är sången passé?
ger höjda skatter mer arbete, ger de mer köpkraft?
kan de sämst ställda köpa mer mat om skatterna höjs?
Sniperace skrev:en sak förundrar mig, att vissa ser skattehöjningar i ett av världens mest skattetyngda länder som något som SKA höjas, och stämmer upp i internationalen, men kanske inte alla verserna?
En skattesänkning som skulle komma alla till nytta vore en sänkning av momsen. Måste vi verkligen ha så hög momssats som 25%?
Redvictory skrev:De flesta Svenskar kommer att få det värre!
Sniperace skrev:En skattesänkning som skulle komma alla till nytta vore en sänkning av momsen. Måste vi verkligen ha så hög momssats som 25%?
Men momsen på MAT sänktes väl till 12% eller har jag fel?
Vi är helt överens om detta, men när så har gjorts kanske man kan ta sig en funderare över huruvida skattesänkningar i Djursholm ska finansieras med ökade socialbidrag och höjd kommunalskatt i Hagfors.Vercingetorix skrev:Det är väl för fan viktigare att se över utgiftsposterna och möjliga effektiviseringar först, istället för att bara slentrianmässigt pungslå skattebetalarna än mer, som någon slags imbecill patentlösning på alla besvär?
formsvackan skrev:Vi är helt överens om detta, men när så har gjorts kanske man kan ta sig en funderare över huruvida skattesänkningar i Djursholm ska finansieras med ökade socialbidrag och höjd kommunalskatt i Hagfors.Vercingetorix skrev:Det är väl för fan viktigare att se över utgiftsposterna och möjliga effektiviseringar först, istället för att bara slentrianmässigt pungslå skattebetalarna än mer, som någon slags imbecill patentlösning på alla besvär?
Regndrottning skrev:Sniperace skrev:En skattesänkning som skulle komma alla till nytta vore en sänkning av momsen. Måste vi verkligen ha så hög momssats som 25%?
Nejdå, du har inte fel.
Vi har tre momstatser i Sverige, 25%, 12% och 6%. Utan att kolla efter för att försäkra mig så är den 6% momsen på tidningar och litteratur, 12% på maten och 25% på allt annat. Rätta mig någon om jag har fel här...
Momsen på maten anser jag vara helt fel fel, dock ett säkert kort för vilken regering som helst. Vi kan inte sluta köpa mat även om momsen vore 100% eller mera.
Regndrottning skrev:Sniperace skrev:En skattesänkning som skulle komma alla till nytta vore en sänkning av momsen. Måste vi verkligen ha så hög momssats som 25%?
Nejdå, du har inte fel.
Vi har tre momstatser i Sverige, 25%, 12% och 6%. Utan att kolla efter för att försäkra mig så är den 6% momsen på tidningar och litteratur, 12% på maten och 25% på allt annat. Rätta mig någon om jag har fel här...
Momsen på maten anser jag vara helt fel fel, dock ett säkert kort för vilken regering som helst. Vi kan inte sluta köpa mat även om momsen vore 100% eller mera.
Blåfront skrev:Redvictory skrev:De flesta Svenskar kommer att få det värre!
Kan du säga en enda bra sak göran persson gjorde?
En sak röding?
Tror du rödingars skattechock gör saker bättre?
RedCloud skrev:ps: konstigt att du inte drog upp nåt rasistiskt igen?
det gjorde han....lite senare
30% av 100.000 irakier har jobb
Då vill ni rödingar ta in fler irakier
Var ska dom jobba?
VISST FAN! MASSARBETSLÖSHET EXISTERAR INTE MED MIGRATION!
RedCloud skrev:ps: konstigt att du inte drog upp nåt rasistiskt igen?
det gjorde han....lite senare
30% av 100.000 irakier har jobb
Då vill ni rödingar ta in fler irakier
Var ska dom jobba?
VISST FAN! MASSARBETSLÖSHET EXISTERAR INTE MED MIGRATION!