Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Susz X
RedCloud
SilverSurfer
blueheaven
Sossar-e-lata
Sniperace
MartinLindgren
theward
12 posters

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Sv: Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    Inlägg  Blåfront 2009-05-04, 19:42

    theward skrev:
    Blåfront skrev:Sjukpensionär

    Rödingars system att dölja arbetslösheten

    No No No

    Det är märkligt

    Jag har haft möte med

    FK
    AF
    Läkare
    Sjukgymnast
    Kommunen

    2 parts
    4 parts

    Verkar inte som andra har det?

    Han är utdömd av läkare

    Har han gjort FMU?

    FK får inte gå över det beslutet

    Märklitg.... väldigt märkligt...

    Är väl snarare din verklighetsbild, den är ganska olik de allra flestas om man säger så...

    Du lever inte i nuet helt enkelt, vet å fan om du levt i det förflutna heller..

    Ja den är min verklighetsbild

    Jag gick ett halvår på 2 parts med AF och FK med något som kallas SAMVERKAN, men detta funkade inte för mig. SAMVERKAN, när man ska pröva arbetsförmågan på den ÖPPNA arbetsmarknaden i 6 månader, där ni rödingar ljuger om att man bara får vara sjukskriven i 6 månader

    När detta inte fungerade eftersom det var fel från början

    Då ordnade FK möte med

    FK
    AF
    Läkare
    Sjukgymnast
    Kommunen

    Men vissa verkar tro man får allt severat eller?

    Just nu hålls min arbetsförmåga på att REGISTRERAS, när denna process är klar kommer man INTE att kunna dra min arbetsförmåta över samma kam på ALLA yrken

    Detta skulle ALDRIG ha hänt med rödingarna där man blev kastad ut på gatan!

    Det är bra theward

    Fortsätt du med ditt hat och dina personangrepp!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty det konstiga att sömn har jag inte haft svårt med

    Inlägg  theward 2009-05-04, 19:58

    har sovit bra mest hela tiden.
    hur överjävligt det än må ha varit runt omkring mig.

    har ganska lätt att släppa alla måsten och krav och tänka på små roliga saker.
    kan ju iaf inte oroa mig för saker som jag inte kan påverka.

    Men visst kommer dessa tankar till mig iaf, men sällan på nätterna

    blåfront.. jag vet inte vad du har för specialkontakter eller vad du är sjuk på för vis

    Men är det någon som ljuger eller iaf tror sig veta sanningen så är det du...

    kan aldrig tänka mig att du behandlas annorlunda än de flesta andra, det vore ju rena tjänstefel av fk isåfall.......
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Sv: Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    Inlägg  Blåfront 2009-05-04, 20:05

    theward skrev:har sovit bra mest hela tiden.
    hur överjävligt det än må ha varit runt omkring mig.

    har ganska lätt att släppa alla måsten och krav och tänka på små roliga saker.
    kan ju iaf inte oroa mig för saker som jag inte kan påverka.

    Men visst kommer dessa tankar till mig iaf, men sällan på nätterna

    blåfront.. jag vet inte vad du har för specialkontakter eller vad du är sjuk på för vis

    Men är det någon som ljuger eller iaf tror sig veta sanningen så är det du...

    kan aldrig tänka mig att du behandlas annorlunda än de flesta andra, det vore ju rena tjänstefel av fk isåfall.......

    Jag har inte haft några specialkontakter och detta är inget som gått över på en natt utan mycket skit hände under rödingarna

    Mest har jag varit envis för jag accepterar inte att bli kallad fuskare av Göran Persson och jag har stått på mig och fått bla FMU genom utskällning mot FK

    Samt när jag har provat arbetsförmågan (som många andra inte gjort) och man bara blivit nonchallant bemött så har jag stått på mig och tjatat envist.

    Att jag skulle bli behandlad annorlunda tror jag knappast... Därmed tror jag inte på att jag ska få något serverat som många andra verkar tro

    Som sagt... nu håller min arbetsförmåga på att registgreras... Jävligt märkligt att andra då anses klara av det och det.

    Sen har jag fått erkännande jag hamnat mellan stolarna, vilket kanske andra inte fått

    Sen kan ju du och ni andra rödingar själv tro på er sanning, verkar som majoriteten av sjuka inte vågar stå för sin sak

    Om läkaren påpekar en sak, FK en annan, sen slängs du ut på gatan och det inte fungerar, processen upprepar sig. Hur mycket skit tror du att man kan ta då?

    Många långtidssjukskrivna har inte ens provat sin arbetsörmåga

    Många långtidssjukskrinva har inte gjort några medicinska undersökningar

    De blev sjukskrinva av rödingarnas system att dölja arbetslösheten

    Det måste ni vara stolta över?

    Först förtidspensionär på 64% för att sedan bli kastad ut på gatan No No No
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty X-Medborgaren.

    Inlägg  kanaljen 2009-05-04, 20:15

    x-medborgare skrev:
    kanaljen skrev:
    theward skrev:

    Är väl snarare din verklighetsbild, den är ganska olik de allra flestas om man säger så...

    Du lever inte i nuet helt enkelt, vet å fan om du levt i det förflutna heller..

    Enligt många läkare så är fibromyalgi en påhittad sjukdom. "Sjukdomen" används t om. som slagord i kampen mot dom ruskiga sverigedemokraterna. "din fibromyalgi sjuke dj...vel !" osv

    Det är sällan jag blir så förbannad men säger bara det

    FAR ÅT HELVETE..

    Jag lever med det och kommer att få leva med det resten av mitt liv lovar du vill inte byta..


    Mitt syfte var inte att kränka dig, jag ber ursäkt för mitt övertramp. Men, jag har blivit utsatt och utfrågad om jag lider av fibromyalgi eftersom jag kommer att rösta på sverigedemokraterna. Det var en AT-läkare på sunderby sjukhus som myntade det i ett inlägg i tidningen NSD (Norrbottenssocialdemokraten). Han menade att fibromyalgi var en sjukdom som inte var vetenskapligt bevisad och att det var mest Sverigedemokrater som led av den sjukdomen. Jag bad honom att länka till sådana sensationella forskningsunderlag. Man han pös iväg som en fis i rymden och har inte syns till efter det. Duger min förklaring, X?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty ja du

    Inlägg  theward 2009-05-04, 20:16

    Blåfront skrev:
    theward skrev:har sovit bra mest hela tiden.
    hur överjävligt det än må ha varit runt omkring mig.

    har ganska lätt att släppa alla måsten och krav och tänka på små roliga saker.
    kan ju iaf inte oroa mig för saker som jag inte kan påverka.

    Men visst kommer dessa tankar till mig iaf, men sällan på nätterna

    blåfront.. jag vet inte vad du har för specialkontakter eller vad du är sjuk på för vis

    Men är det någon som ljuger eller iaf tror sig veta sanningen så är det du...

    kan aldrig tänka mig att du behandlas annorlunda än de flesta andra, det vore ju rena tjänstefel av fk isåfall.......

    Jag har inte haft några specialkontakter och detta är inget som gått över på en natt utan mycket skit hände under rödingarna

    Mest har jag varit envis för jag accepterar inte att bli kallad fuskare av Göran Persson och jag har stått på mig och fått bla FMU genom utskällning mot FK

    Samt när jag har provat arbetsförmågan (som många andra inte gjort) och man bara blivit nonchallant bemött så har jag stått på mig och tjatat envist.

    Att jag skulle bli behandlad annorlunda tror jag knappast... Därmed tror jag inte på att jag ska få något serverat som många andra verkar tro

    Som sagt... nu håller min arbetsförmåga på att registgreras... Jävligt märkligt att andra då anses klara av det och det.

    Sen har jag fått erkännande jag hamnat mellan stolarna, vilket kanske andra inte fått

    Sen kan ju du och ni andra rödingar själv tro på er sanning, verkar som majoriteten av sjuka inte vågar stå för sin sak

    Om läkaren påpekar en sak, FK en annan, sen slängs du ut på gatan och det inte fungerar, processen upprepar sig. Hur mycket skit tror du att man kan ta då?

    Många långtidssjukskrivna har inte ens provat sin arbetsörmåga

    Många långtidssjukskrinva har inte gjort några medicinska undersökningar

    De blev sjukskrinva av rödingarnas system att dölja arbetslösheten

    Det måste ni vara stolta över?

    Först förtidspensionär på 64% för att sedan bli kastad ut på gatan No No No

    tror att utskällning mot FK, ej funkar....
    Om det funkat för dig..då har du haft tur.
    Ilska, föder ilska...

    Vilka har inte arbetsprovat menar du, vilka har inte fått medicinsk utredning?

    Du får ursäkta men jag tappar kontexten i det du skriver.
    Det är väldigt motsägelsefullt och luddigt det du skriver

    Klart man inte kan ta skit när man blir utförsäkrat, de flesta blir knäckta...
    En del orkar fortsätta kämpa, andra är helt slut mentalt.
    Menar de flesta har redan en långvarig sjukdom/handikapp att kämpa emot...

    Arbetsförmåga är inviduellt.
    Ta tex diagnosen fibromyslgi.
    Vissa klarar 100% arbete, andra måste förtidspensioneras...

    Så om du bedöms som arbetsoförmögen, betyder det inte att en annan med samma sjukdom anses det samma..

    Dessutom är fortfarande det lite av ett lotteri, beroende på vilken handläggare man har på FK

    Kalla mig fan inte röding, har aldrig röstat på ett rött parti...inte än iaf
    "Laxstjärt", det kan du kalla mig..
    För jag har gått vattenbrukslinjen tongue
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Sv: Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    Inlägg  Sniperace 2009-05-04, 20:19

    Hmmm, jag tvivlar på att hon avsåg dig i detta, utan dem som avfärdar fibromyalgin, vi kan önska dem som på samma sätt avfärdar elöverkänslighet/elallregi som fantasier eftersom det är KLART bevisat att det existerar genom blindtest där dessa osvikligen kunnat avgöra när de utsattes för elektromagnetisk strålning.

    Problemet är att det blir KOSTSAMT om de godkänner osv...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Sv: Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-04, 20:36

    kanaljen skrev:
    x-medborgare skrev:
    kanaljen skrev:
    theward skrev:

    Är väl snarare din verklighetsbild, den är ganska olik de allra flestas om man säger så...

    Du lever inte i nuet helt enkelt, vet å fan om du levt i det förflutna heller..

    Enligt många läkare så är fibromyalgi en påhittad sjukdom. "Sjukdomen" används t om. som slagord i kampen mot dom ruskiga sverigedemokraterna. "din fibromyalgi sjuke dj...vel !" osv

    Det är sällan jag blir så förbannad men säger bara det

    FAR ÅT HELVETE..

    Jag lever med det och kommer att få leva med det resten av mitt liv lovar du vill inte byta..


    Mitt syfte var inte att kränka dig, jag ber ursäkt för mitt övertramp. Men, jag har blivit utsatt och utfrågad om jag lider av fibromyalgi eftersom jag kommer att rösta på sverigedemokraterna. Det var en AT-läkare på sunderby sjukhus som myntade det i ett inlägg i tidningen NSD (Norrbottenssocialdemokraten). Han menade att fibromyalgi var en sjukdom som inte var vetenskapligt bevisad och att det var mest Sverigedemokrater som led av den sjukdomen. Jag bad honom att länka till sådana sensationella forskningsunderlag. Man han pös iväg som en fis i rymden och har inte syns till efter det. Duger min förklaring, X?

    Ja då visst duger den om du läser lite tillbaka så besinnade även jag mig "lite"
    ibland hinner reaktionen före hjärnan.. Very Happy Very Happy
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Sv: Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    Inlägg  Blåfront 2009-05-04, 20:51

    Om man har fibromyalgi borde man fått göra tester där man får prova lyfta olika vikter, och utföra vissa olika moment

    Ja det är ju jävligt märkligt man aldrig får höra dessa personer gjort fmu utan bara fk egna läkare som inte träffar dom gör sin egen bedömning och kastas ut på gatan
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Sv: Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-04, 21:19

    Blåfront skrev:Om man har fibromyalgi borde man fått göra tester där man får prova lyfta olika vikter, och utföra vissa olika moment

    Ja det är ju jävligt märkligt man aldrig får höra dessa personer gjort fmu utan bara fk egna läkare som inte träffar dom gör sin egen bedömning och kastas ut på gatan

    Vet inte om vikter skulle hjälpa eller utesluta något.
    Om jag utgår fån mig själv.
    Tex styrkan i musklerna är det inget fel på orkar fortfarande lyfta en tung sak rakt upp i luften tex har heller inga problen att göra lyft i mitt yrke (sjukvård)
    Utan det är fin motoriken typ kan inte hålla ett brev/papper penna mellan fingrarna längre än dryga minuten så krampar och domnar händerna.
    Skala potatis kvinna som jag är raka benen osv.
    Känslan är som om du skulle knyta din näve och handen vore svullen så du inte kan knyta handen tillräckligt.
    Alla små grepp är mer eller mindre omöjligt.
    Men inte styrkan i sig. ???
    Om det nu var så du menade ???
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Sv: Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    Inlägg  kanaljen 2009-05-04, 21:47

    x-medborgare skrev:
    kanaljen skrev:
    x-medborgare skrev:
    kanaljen skrev:
    theward skrev:

    Är väl snarare din verklighetsbild, den är ganska olik de allra flestas om man säger så...

    Du lever inte i nuet helt enkelt, vet å fan om du levt i det förflutna heller..

    Enligt många läkare så är fibromyalgi en påhittad sjukdom. "Sjukdomen" används t om. som slagord i kampen mot dom ruskiga sverigedemokraterna. "din fibromyalgi sjuke dj...vel !" osv

    Det är sällan jag blir så förbannad men säger bara det

    FAR ÅT HELVETE..

    Jag lever med det och kommer att få leva med det resten av mitt liv lovar du vill inte byta..


    Mitt syfte var inte att kränka dig, jag ber ursäkt för mitt övertramp. Men, jag har blivit utsatt och utfrågad om jag lider av fibromyalgi eftersom jag kommer att rösta på sverigedemokraterna. Det var en AT-läkare på sunderby sjukhus som myntade det i ett inlägg i tidningen NSD (Norrbottenssocialdemokraten). Han menade att fibromyalgi var en sjukdom som inte var vetenskapligt bevisad och att det var mest Sverigedemokrater som led av den sjukdomen. Jag bad honom att länka till sådana sensationella forskningsunderlag. Man han pös iväg som en fis i rymden och har inte syns till efter det. Duger min förklaring, X?

    Ja då visst duger den om du läser lite tillbaka så besinnade även jag mig "lite"
    ibland hinner reaktionen före hjärnan.. Very Happy Very Happy



    Det är lugnt, jag är likadan pajkastare ibland.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Det finns redan sådana tester

    Inlägg  theward 2009-05-04, 21:53

    x-medborgare skrev:
    Blåfront skrev:Om man har fibromyalgi borde man fått göra tester där man får prova lyfta olika vikter, och utföra vissa olika moment

    Ja det är ju jävligt märkligt man aldrig får höra dessa personer gjort fmu utan bara fk egna läkare som inte träffar dom gör sin egen bedömning och kastas ut på gatan

    Vet inte om vikter skulle hjälpa eller utesluta något.
    Om jag utgår fån mig själv.
    Tex styrkan i musklerna är det inget fel på orkar fortfarande lyfta en tung sak rakt upp i luften tex har heller inga problen att göra lyft i mitt yrke (sjukvård)
    Utan det är fin motoriken typ kan inte hålla ett brev/papper penna mellan fingrarna längre än dryga minuten så krampar och domnar händerna.
    Skala potatis kvinna som jag är raka benen osv.
    Känslan är som om du skulle knyta din näve och handen vore svullen så du inte kan knyta handen tillräckligt.
    Alla små grepp är mer eller mindre omöjligt.
    Men inte styrkan i sig. ???
    Om det nu var så du menade ???

    De har jag genomgått på smärthanteringskursen.
    Säger som x-meborgare sa.
    Det är varken fel på styrka eller ork jämnt.
    Så maxprestationen en dag kan vara lika bra som vems som helst.
    Andra dagar är styrkar påverkad pga av att muskelerna värker och är allmänt svag och blir extremt lätt trött.
    Dvs att ett enstaka test, kan bli väldigt missvisande

    Det är därför just arbetsförmågan är svår att fastställa med enstaka tester.
    Det krävs snarare många kontakter med sjukvården(läkare,sjukgymnast, arbetsterapeut mm), att man lyssnar på individen osv.

    Vi på kursen förde aktivitetsdagbok, för att se vad vi gjort och hur vi mådde.
    på så sätt kan man optimera sitt välbefinnande och då även maximera sin arbetsförmåga...

    ps händerna är ett jätteproblem för mig, både motoriskt och kraftmässigt
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Sv: Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-04, 22:27

    theward skrev:
    x-medborgare skrev:
    Blåfront skrev:Om man har fibromyalgi borde man fått göra tester där man får prova lyfta olika vikter, och utföra vissa olika moment

    Ja det är ju jävligt märkligt man aldrig får höra dessa personer gjort fmu utan bara fk egna läkare som inte träffar dom gör sin egen bedömning och kastas ut på gatan

    Vet inte om vikter skulle hjälpa eller utesluta något.
    Om jag utgår fån mig själv.
    Tex styrkan i musklerna är det inget fel på orkar fortfarande lyfta en tung sak rakt upp i luften tex har heller inga problen att göra lyft i mitt yrke (sjukvård)
    Utan det är fin motoriken typ kan inte hålla ett brev/papper penna mellan fingrarna längre än dryga minuten så krampar och domnar händerna.
    Skala potatis kvinna som jag är raka benen osv.
    Känslan är som om du skulle knyta din näve och handen vore svullen så du inte kan knyta handen tillräckligt.
    Alla små grepp är mer eller mindre omöjligt.
    Men inte styrkan i sig. ???
    Om det nu var så du menade ???

    De har jag genomgått på smärthanteringskursen.
    Säger som x-meborgare sa.
    Det är varken fel på styrka eller ork jämnt.
    Så maxprestationen en dag kan vara lika bra som vems som helst.
    Andra dagar är styrkar påverkad pga av att muskelerna värker och är allmänt svag och blir extremt lätt trött.
    Dvs att ett enstaka test, kan bli väldigt missvisande

    Det är därför just arbetsförmågan är svår att fastställa med enstaka tester.
    Det krävs snarare många kontakter med sjukvården(läkare,sjukgymnast, arbetsterapeut mm), att man lyssnar på individen osv.

    Vi på kursen förde aktivitetsdagbok, för att se vad vi gjort och hur vi mådde.
    på så sätt kan man optimera sitt välbefinnande och då även maximera sin arbetsförmåga...

    ps händerna är ett jätteproblem för mig, både motoriskt och kraftmässigt

    Hum nu blev jag nyfiken..
    själv har jag konstant ont i nacken ibland mer eller mindre händer och fötter domnar.
    men har du upplevt tex när du är ute och går så antingen får du skit ont i fotleden eller foten viker sig??
    För att gå över efter ett par stapplande steg
    Eller två märkliga grejer till när jag går kan det känas som om en kniv går upp från foten inuti benet upp mot knät.
    Eller som att dina fotsulor skulle vara två stora blåmärken??
    Har du lättare att gå på plan mark än upp/ner lut som mig?
    trappor spec ner är ett elände?

    Och en grej som jag kallar illamåendet fast det inte rikigt är det vet bara inte hur jag skall beskriva det.
    Men ungefär som om varje liten cell/muskel skulle dra ihopp sig. det går fort liksom en rysnig och en snabb yrsel (gratis snabb fylla Very Happy )
    Du behöver inte svara men jag blir så nyfiken för att kanske fårstå min egen känsla Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty kan säga så här

    Inlägg  theward 2009-05-05, 09:29

    Att jag kan få en akut smärta varsomhelst i kroppen.
    Kommer den smärtan i höften, foten eller knäet..
    Då ramlar jag ibland bara ihop.

    Dessa akuta smärtor varar melan 30 skunder till typ 5 minuter.
    Man tror att nåt är allvarligt trasigt, det är ett som är säkert.

    Yrsel hade jag mer förrut, illamående kommer och går.Speciellt om morgonen.
    Får även riktiga vallningar, då kroppstemperaturen höjs markant och väldigt snabbt. Eller så fryser jag som sjutton

    Hade mkt kramper förr om åren och svimmade då och då.
    Hade en känsla av att huden "brann" några år efter att jag tagit bort amalgamet..

    Minnet är påverkat, synen(ser jättekasst vissa dagar) och man är inte lika snabb i tanken, kroppsmotoriken är direkt dålig emellanåt

    Har även ett oregerligt blodsocker under vissa perioder...

    Så jag känner igen otroligt mkt i det du beskriver Wink

    Det är jättekonstigt att tex vara ute och gå obehindrat, sen få ett hugg i knäet eller foten. Så man knappt tar sig hem.
    Sedan en stund efteråt inte känna någon smärta alls.

    Händer att jag fått krypa upp i sovrummet.........
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Sv: Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-05, 16:43

    theward skrev:Att jag kan få en akut smärta varsomhelst i kroppen.
    Kommer den smärtan i höften, foten eller knäet..
    Då ramlar jag ibland bara ihop.

    Dessa akuta smärtor varar melan 30 skunder till typ 5 minuter.
    Man tror att nåt är allvarligt trasigt, det är ett som är säkert.

    Yrsel hade jag mer förrut, illamående kommer och går.Speciellt om morgonen.
    Får även riktiga vallningar, då kroppstemperaturen höjs markant och väldigt snabbt. Eller så fryser jag som sjutton

    Hade mkt kramper förr om åren och svimmade då och då.
    Hade en känsla av att huden "brann" några år efter att jag tagit bort amalgamet..

    Minnet är påverkat, synen(ser jättekasst vissa dagar) och man är inte lika snabb i tanken, kroppsmotoriken är direkt dålig emellanåt

    Har även ett oregerligt blodsocker under vissa perioder...

    Så jag känner igen otroligt mkt i det du beskriver Wink

    Det är jättekonstigt att tex vara ute och gå obehindrat, sen få ett hugg i knäet eller foten. Så man knappt tar sig hem.
    Sedan en stund efteråt inte känna någon smärta alls.

    Händer att jag fått krypa upp i sovrummet.........

    Ja visst fan känns det skumt det har hänt att jag ramlat handlöst i gatan.
    Men på något sätt lär man sig är alltid berädd på att nått kan ge upp.

    För några år sedan gick jag hos en sjukgumnast/psykolog.
    Där vi gorde massor av olika avslappnings övningar dels för att lära känna vår kropp.
    Bla. skulle vi stå rakt upp och blunda lådsas att det fans en pinne rakt igenom. oss.
    Det var då jag upptäckte känslan av att jag lutade trotts att jag stod rakt upp.
    En annan övning var att ligga på golvet och slappna av bitvis och då upptäkte jag att högra sidan kändes som den låg högre upp än vänstra sidan.
    Förmodar att detta kan påverka balansen..
    Man tar ju massor av prover fick då veta att jag hade en imunbrist ett ämne saknades
    men Dr sa att detta var jag född med genetiskt alltså..
    Det där du berättar om synen stämmer bra på mig också..
    Jäkla märklig sjukdom..

    Sponsored content


    Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför - Sida 2 Empty Sv: Från "sjukpensionär" i 8 år till 100% arbetför

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 03:34