x-medborgare skrev: theward skrev: x-medborgare skrev: kanaljen skrev: theward skrev:
Är väl snarare din verklighetsbild, den är ganska olik de allra flestas om man säger så...
Du lever inte i nuet helt enkelt, vet å fan om du levt i det förflutna heller..
Enligt många läkare så är fibromyalgi en påhittad sjukdom. "Sjukdomen" används t om. som slagord i kampen mot dom ruskiga sverigedemokraterna. "din fibromyalgi sjuke dj...vel !" osv
Det är sällan jag blir så förbannad men säger bara det
FAR ÅT HELVETE..
Jag lever med det och kommer att få leva med det resten av mitt liv lovar du vill inte byta..
Fast jag tvivlar på att kanaljen menade att han tyckte det var en påhittat..sjukdom
Att det finns en massa läkare som tycker det är påhittat är väldigt beklagligt eftersom sjukdommen är godkänd som sjukdom av både socialstyrelesn och framförallt av WHO...
Sewn kan jag tycka att läkarvetenskapen egentligen "givit upp" när de ställer den diagnosen.
Eftersom jag är övertygad att av 100st fibromylagisjuka, finns det minst 50st olika orsaker till varför de är sjuka..
Fibromyalgi är ju en symtomdiagnos, den förklarar ju inte varför man blivit sjuk, inte heller hur man ska kuna bli frisk..
Det är väl det som är det jävligaste med fibromyalgi, man kämpar mot en oidentifierbar fiende hela tiden
Nä den som vill byta til sig Fibromyalgi, den borde nog psykundersökas ganska omgående
Ja det är möjligt så bara rött när jag läste raderna och kanaljen tja jag är inte säker på hans under mening men Hade jag fel i syftet ber jag Kanaljen om ursäkt.
Ja man vet ju att det är serotinin halten i ryggmärgsvätskan som är för låg bla.
Möjligen också ett överförings problem mellan nervtrådar.
Sjukdomen kallas muskelreumatism.
Orsaken är ganska väldokumenterad långvarig stress och att man helt enkelt inte lyssnar på sin kropp.
Den vanligaste gruppen som får fibro är just slitvargar arbetsnarkomaner.osv.
Bot nä psykofarmika typ cipramil eller liknande har en mildrande effekt.
Men botar ju inte på något sätt.
bästa hjälpen enligt mig är.
Slarva inte med sömnen och lyssna på kroppen
Hitta din psykiska balans och ro..byt miljö gör en förändring i livet bryt mönster.
Enl min mening när den akuta fasen är över på upptill 3 år Så är aktivitet är BRA jobba är bra.
Och visst har man ont och att värken flyttar på sig ja man är hudöm det gör ont när någon bara tar i en.
Men rörlighet gör att man snabbare hämtar sig efter varje skov eller dag en natts söm och man orkar ta tag i en ny dag.
Sedan har jag en personlig funderin 80-95% Kacao.
Innehåller rätt mycket serotonin kanske man skulle försöka medicinera sig själv med en "ruta" om dagen smakar fan enl min mening.
Min mening är bli vän med din sjukdom låt inte sjukdomen vara en orasak att vara sjuk Men du behöver dina ca 3 års rehablitering och stöd först och att man håller sig långt ifrån självmordstankarna som kan gnaga i en det blir "Bättre"
psykofarmaca är inget för mig, hjälper på vissa.
Fast jag har aldrig haft det behovet eller problemet..
Beror lite på hur man ser det.
Nu är inte bara smärtan och funktionsnedsättning muskulär på mig.
Den sitter även i skelett och leder.
Personligen tror jag att amalgamfyllningar är en av de största bovarnna i dramat för mig iaf...
Att sätta in kvicksilver, som är ett av de värsta (nerv)gifter vi har i munnen på folk, är ju direkt horribelt...
Jag har varit en hurtbulle hela lovet, alltid haft typ 10 bollar i luften..
Så visst kan man på ett sätt säga att man medverkar till att "bränna ut" sin kropp.
Man har bara kört på utan att lyssna på sin kropp.
Tidsaspekterna kan vara väldigt olika, även hur mtk man tål är ytterst individuellt...
Jag har haft symtom sen jag var 19 år gammal, men blivit jättemkt sämre de senaste 2,5 åren...
Nu har väl försämringen stannat upp och förhoppningsvis börjar förbättringen nu...(vill iaf inte bli sämre)
Jobba är bra, fast framförallt aktivitet är bra...
Paradoxen är ju att man ska vara glad o postiv..vilket är en aning svårt när man stöter på patrull med FK osv
Det gäller helt enkelt att andra livstil..för min del innebär det faktiskt att bli lite mera lat och mindre plikttrogen
Mera själviskt också för den delen.........