Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
MammaGuevara
theward
berralarzon
GustavAnder
formsvackan
9 posters

    Är välfärdsstaten önskvärd ?

    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty Sv: Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-04, 11:55

    theward skrev:
    blueheaven skrev:Är du vid dina sinnens fulla bruk theward? cyclops

    ps du blir inte ett dugg större, genom dina taffliga försök att trycka ner andra..

    Nåt som flertalet av ni på högerkanten borde lära er....

    Snarare ses ni som små osäkra, men bortskämda barn...

    Självinsikt är en egenskap som är klart underskattad Wink

    Ser ut som om det är fler som lider av dessa brister! Rolling Eyes
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty Sv: Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Inlägg  kanaljen 2009-05-04, 12:01

    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    Regndrottning skrev:
    Skall man vara hövlig med ett gäng drägglande vänstermobbare efter sig?

    Ta nu och vakna upp för fan!

    Ärligt, Blue... Tycker du det är rätt att bara en grupp får komma med epiteter? Men när din grupp gör skall vi andra bara svälja förolämpningarna?

    Lite konsekvens får det allt vara.


    queen

    Ja det må så vara men denna drägglande vänstergrupp har aldrig sysslat med annat än epiteter som verkar vara det enda språk de kan, vad gör man då?

    och även du själv tillhörde en vänstergrupp....

    För med undantaget Martin och Berra så är det ni som är otrevligast och som definitivt är mest osakliga och dreglar mest...

    Sen ser jag deras reaktion som en direkt följd av erat usla beteende

    Skärp dig, sluta tyck synd om Martäään nu. Han är en likadan kolsupare. Detsamma gäller Berra.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty ingen som tycker ´"synd" om honom

    Inlägg  theward 2009-05-04, 15:48

    kanaljen skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    Regndrottning skrev:
    Skall man vara hövlig med ett gäng drägglande vänstermobbare efter sig?

    Ta nu och vakna upp för fan!

    Ärligt, Blue... Tycker du det är rätt att bara en grupp får komma med epiteter? Men när din grupp gör skall vi andra bara svälja förolämpningarna?

    Lite konsekvens får det allt vara.


    queen

    Ja det må så vara men denna drägglande vänstergrupp har aldrig sysslat med annat än epiteter som verkar vara det enda språk de kan, vad gör man då?

    och även du själv tillhörde en vänstergrupp....

    För med undantaget Martin och Berra så är det ni som är otrevligast och som definitivt är mest osakliga och dreglar mest...

    Sen ser jag deras reaktion som en direkt följd av erat usla beteende

    Skärp dig, sluta tyck synd om Martäään nu. Han är en likadan kolsupare. Detsamma gäller Berra.

    Men innan du lär dig skillnade n mellan Angripare och försvarare, känns det ganska meningslöst att diskutera med dig.
    90% av tiden står högern för de personlioga angreppen härinne, det kan man tydligt se... om man inte är blind...

    Sen att Tex Martin gärna tar i så han spricker när han hamnar i försvarsläge, hör inte till saken egentligen...

    har inte hört någon vänster häckla mot handikappade.....osv
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty Sv: Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-04, 20:23

    Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Den frågan är en av de viktigaste i vårt land, och den som också delar befolkningen i två lika stora läger. Vad som känns tråkigt är att det ena lägret kanske inte är medvetna om vad de egentligen tagit ställning för.

    Gruppen med människosynen "Hungriga vargar jagar bättre", kallade MammaGuevara dem för. Skuldsatta säljare säljer mera, är också en ofta uttalad "sanning" i näringslivet.

    Högern står för detta samhälle, ett samhälle där vi alla tvingas jaga och konkurrera om varje livsnödvändighet, ett samhälle där medkänsla med den svagare omedelbart "bestraffas" med ett försämrat eget utfall, ett samhälle där den starkes rätt råder i alla sammanhang. Det vore mycket förvånande om halva svenska folket tror sig tillhöra de starkaste. Om så inte är fallet, vad tror de då på ?

    Jag tillhör dem som tror på, och önskar en utbyggnad av välfärdssamhället. För det blir jag kallad kommunistsvin, förtryckare, massmördare och andra liknande trevligheter. Om man inte kan känna solidaritet med sina medmänniskor utan att vara kommunist, så är det väl det jag är då utan att tidigare ha begripit det själv.

    Jag tillhör själv den grupp av människor i vårt land som har allra mest att tjäna på högerpolitik, åtminstone ekonomiskt. En företagare som själv bestämmer sina villkor, stor villa med strandtomt, sommarstuga vid en annan mindre sjö, flera bilar och båtar, vuxna utflugna barn som har sina egna liv och barn, obegränsat med semester om jag så önskar, reser dit jag vill när jag vill, full valfrihet i de flesta situationer i livet.

    Varför ska jag försöka roffa åt mig mer ?

    Det har dock inte alltid varit så. Jag är född av fattiga föräldrar, och hade inte haft en chans att komma dit jag är, utan det välfärdssamhälle som tillhandahöll allt jag behövde och mer därtill.

    Varför ska jag förneka andra människor samma möjligheter ?

    Jag har inget alls emot att betala "världens högsta skatt" för att andra barn och ungdomar i vårt land ska kunna växa upp i trygghet, i ett land där valet av föräldrar inte betyder allt.

    Välfärdsstaten är i mina ögon ytterst önskvärd. Därför röstar jag mot dem som vill rasera densamma.


    Senast ändrad av formsvackan den 2009-05-04, 20:49, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty Sv: Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Inlägg  RedCloud 2009-05-04, 20:31

    "Välfärdsstaten är i mina ögon ytterst önskvärd. Därför röstar jag mot dem som vill rasera densamma."

    amen
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty Sv: Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Inlägg  kanaljen 2009-05-04, 20:33

    RedCloud skrev:"Välfärdsstaten är i mina ögon ytterst önskvärd. Därför röstar jag mot dem som vill rasera densamma."

    amen


    Då ska man inte rösta rött, det är då vi blir av med den än snabbare.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty Sv: Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-04, 21:11

    RedCloud skrev:"Välfärdsstaten är i mina ögon ytterst önskvärd. Därför röstar jag mot dem som vill rasera densamma."

    amen

    Men i praktiken struntar du fullständigt vilket det verkliga resultatet blir?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty Sv: Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-04, 21:15

    blueheaven skrev:Men i praktiken struntar du fullständigt vilket det verkliga resultatet blir?
    Välfärdsstaten är i mina ögon ytterst önskvärd. Därför röstar jag mot dem som vill rasera densamma.

    Vilken bokstavskombination i ovanstående är det som du inte lyckas förstå ?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty Sv: Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-04, 21:21

    Överallt där kommunisterna innehaft makten har det slutat i elände och misär alltså så långt från välfärdsstaten man kan komma! affraid

    Vad är det du inte vill förstå svackan?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty Sv: Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-04, 21:24

    blueheaven skrev:Vad är det du inte vill förstå svackan?
    Vad kommunisterna egentligen har med vårt svenska välfärdssamhälle att göra.

    Sponsored content


    Är välfärdsstaten önskvärd ? - Sida 2 Empty Sv: Är välfärdsstaten önskvärd ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 18:50