theward 2009-05-03, 21:45
GustavAnder skrev: theward skrev: GustavAnder skrev: theward skrev:i länder där välfärden inte till närmelsevis håller Sveriges "höga" klass?
Kolla bara på USA, vad mkt "white trailerpark trash" finns inte där.
Hur många slumområden med färgade finns det inte.
Knark, våld och allmän misär...
Så kom inte dragandes med att det är bättre där folk får klara sig bäst dom vill.
Det blir helt tydligt inte bättre av att montera ner välfärden, snarare sämre.
De enda som får det bättre är de som tjänar mkt pengar på sänkta eller borttagna skatter.
Fast får de det bättre?, då den ökade utslagningen, föder mera våld, mera brott.
Sånt kostar pengar och ger ett osäkrare samhälle, ett hårdare samhälle.
Vill vi verkligen ha det så?????
Jaha du,USA och whitetrash och getto vilket svammel.
Men om pengarna tar slut, hur ska du få ihop till välfärden då, det är ju liksom den frågan Reinfeldt seriöst tar upp, och det stora flertalet av svenskarna frågar sig. De kan till skillnad från vänstertokar nämligen tänka .
Jupp det kan de....
Förklara på ett trovärdigt sätt, hur skattelättnader..
Som ger mindre pengar till välfärden..
Kan rädda välfärden i framtiden...
Den ekvationen får iaf inte jag att gå ihop.
Får inte heller ihop ekvationen att ökad utslagning..kan föra ett land framåt...
WOW, måste sätta mig ner och lugna ner mig lite, en vänster som debatterar och ställer en seriös fråga som inte är en blandning av tok konspiration och folie....
Tack, theward.
Skattelättnader på ARBETE säkrar framtidens välfärd genom att folk ARBETAR mer då skatten blir lägre. Mer arbetande folk ger MER pengar till exempelvis välfärd.
Enkelt, och sant.
Alla förstår det, utom en lite del ännu icke upplysta, och alla socialskitiska politiker som är rädda om sina värdelösa byråkratarbete som snyltare .
Sen, kan vi debattera vad välfärd är och hur statens och kommunens inkomster ska fördelas och användas.
Vilka menar du nu?
Kan tänka mig att några av de som ligger runt brytpunkten för marginalskatt arbetar mera med sänkt skatt.
i övrigt har jag väldigt svårt att tro att en vanligt arbetare, jobbar ett enda dugg mera med sänkt skatt.
Skulle snare påstå att en person med tex 200 000 i årslön, känner större sug att jobba extra när skatten stjäl mer av lönen.
Få man mera kvar per arbetat krona, behöver man ju snarare inte jobba lika mkt.För att fylla plånboken lika mkt.
Det finns faktiskt många som ser livet som annat än att jobba o jobba.
Många värderar fritid o familj högt också
Dessutom ser jag ingen nytta med att den arbetande delen av befolkning jobbar mera och att de arbetslösa, blir fler o fler och får ännu svårare att få jobb.
Samtidigt som de anklagas för att vara lata,bekväma och tillsammans med sjuka och invandrare behandlas allt sämre i samhället