Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Kakmonstret
RedMentalCase
Vercingetorix
Secrist
datic
F.I.S.T
10 posters

Varför skulle sanningen vara förnedrande för Filippa och Fredrik ???

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Varför skulle sanningen vara förnedrande för Filippa och Fredrik ??? Empty Varför skulle sanningen vara förnedrande för Filippa och Fredrik ???

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-01, 11:25

http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2117595/s-kampanj-fornedrar-reinfeldts-ekonomi

Hur kan en "opartisk" tidning" tycka att det är att "förnedra någon, när man säger sanningen ???......

Skattesänkningarna ligger ju i den storleksordningen för paret Reinfeldt, och det är deras beslut politiskt som orsakat detta.... är det något som skall tystas ner tycker ni ????........'
    Shocked
    datic
    datic

Antal inlägg : 347

Varför skulle sanningen vara förnedrande för Filippa och Fredrik ??? Empty Sv: Varför skulle sanningen vara förnedrande för Filippa och Fredrik ???

Inlägg  datic 2010-09-01, 11:29

F.I.S.T skrev:Skattesänkningarna ligger ju i den storleksordningen för paret Reinfeldt, och det är deras beslut politiskt som orsakat detta....

vill de rödgröna avskaffa jobbskatteavdraget? (senaste jag hörde så skulel de behålla det och även införa samma avdrag för pensionärer)
    vill de rödgröna ändra fastighetsavgiften? (ser inget om detta i deras valmanifestet...)
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Varför skulle sanningen vara förnedrande för Filippa och Fredrik ??? Empty Sanning

Inlägg  Secrist 2010-09-01, 11:32

Hur kan en "opartisk" tidning" tycka att det är att "förnedra någon, när man säger sanningen ???......

Så rena personangrepp är något fint? Du kanske också vill se valkampanjer i våra tidningar där Mona dränks i Toblerone? Snacka om att vänstern är desperat! Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Varför skulle sanningen vara förnedrande för Filippa och Fredrik ??? Empty Sv: Varför skulle sanningen vara förnedrande för Filippa och Fredrik ???

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-01, 11:34

datic skrev:
    F.I.S.T skrev:Skattesänkningarna ligger ju i den storleksordningen för paret Reinfeldt, och det är deras beslut politiskt som orsakat detta....

vill de rödgröna avskaffa jobbskatteavdraget? (senaste jag hörde så skulel de behålla det och även införa samma avdrag för pensionärer)
    vill de rödgröna ändra fastighetsavgiften? (ser inget om detta i deras valmanifestet...)

De rödgröna vill höja skatten för den rikaste delen av befolkningen !!!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-01, 11:35

Secrist skrev:Hur kan en "opartisk" tidning" tycka att det är att "förnedra någon, när man säger sanningen ???......

Så rena personangrepp är något fint? Du kanske också vill se valkampanjer i våra tidningar där Mona dränks i Toblerone? Snacka om att vänstern är desperat! Shocked

Så du menar att det inte funnits nån kampanj från högersidan som involverar toblerone... ????

Skärp dig för fan !!!
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2010-09-01, 11:36

Faktan som sådan är det inga preoblem med, utan det är snarare sättet på vilket det framställs som ifrågasätts.
    Hur skulle det se ut om Mona Sahlins privatekonomi basunerades ut av alliansen på samma sätt? (Att det informellt har debatterats är en sak, men det har aldrig vrit en valfråga.)

Nu riskerar vi få en än smutsigare valkampanj, där Monas tidigare problem kommer att användas av Alliansen i deras valpropaganda.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-09-01, 11:37

F.I.S.T skrev:
    datic skrev:

"den rikaste delen..."???

ALla som inte bara legat på soffan , utan brytt sig om sig sin familj, skaffat en utbildning med tillhörande skulder och nu efter 15 år lyckats få en lön på 32 tusen i månan......

Rödgrön röra verkar bara vara en röra för de verkligt avundsjuka och missunsamma.

datic
    datic

Inlägg  datic 2010-09-01, 11:40

F.I.S.T skrev:
    Så du menar att det inte funnits nån kampanj från högersidan som involverar toblerone... ????

Skärp dig för fan !!!

Skärp dig själv för fan !!!

Det är extremt stor skillnad på en officiell kampanj av ett parti och en anhängare som skriver på ett forum. Visa gärna upp någon officiell kampanj med toblerone från något av allianspartierna...

Ska vi tillskriva martins nazistdynga och hat mot homosexuella till den officiella rödgröna kampanjen eller ska vi låta det vara en förvirrad anhängares skitsnack?
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-09-01, 11:42

Jag säger inte att det är förnedrande för Reinfeldtarna.

Snarare är det förnedrande för S. Vad har de att vinna på att visa upp Reinfeldts privata ekonomi?

Det Mona säger är ju egentligen att det är hon som vill ha hans lön.

Det sofflockssossarna vill veta är vad en rödgrön regering kan erbjuda för bättre alternativ än vad dagens alliansregering gör. Inte hur mycket paret Reinfeldt tjänar eller betalar i skatt.

Mona ägnar hela sin tid åt att prata om Alliansens politik, vad som är fel och dåligt. Hon säger ingenting om vad som är bra med en rödgrön politik, sannolikt för att de inte har någon.

Jämför med Göran Hägglund som bara nämnde oppositionen 2 gånger under sin utfrågning i TV igår. Istället fokuserade han på att prata om vad Kristdemokraterna står för. Inte vad oppositionen inte står för.

En alternativ kampanj från Mona skulle ha kunnat vara att lägga ut sin egen ekonomi, först med exempel på alliansens politik, sedan med de rödgrönas politik, och skriva "Så här mycket mer kommer jag, Mona, att få betala i skatt med en rödgrön politik. Häftigt va?". Det hade varit mer slagkraftigt och visat på en vilja att ta ansvar istället för avundsjuka.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-01, 11:42

Vercingetorix skrev:Faktan som sådan är det inga preoblem med, utan det är snarare sättet på vilket det framställs som ifrågasätts.
    Hur skulle det se ut om Mona Sahlins privatekonomi basunerades ut av alliansen på samma sätt? (Att det informellt har debatterats är en sak, men det har aldrig vrit en valfråga.)

Nu riskerar vi få en än smutsigare valkampanj, där Monas tidigare problem kommer att användas av Alliansen i deras valpropaganda.

Men nu är du inte uppriktig V-rix.....

Du vet lika väl som jag att det pågått en kampanj att smutskasta Mona för hennes privatekonomi.... denna har gått ut på att misskreditera henne ...
    Sedan borde även du kunna se att det faktiskt inte bara är paret Reinfeldt ensak hur mycket skattesänkningar de tillförskaffat sig själva genom politiska beslut de själva stöder, och varit drivande att fatta....... det är faktiskt viktigt att påpeka, så att folk ser vad Moderaterna gör i den frågan, och att de gör det för att få orimligt stor förbättring i egen ekonomi.... inte för företagande som de påstår
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-09-01, 11:44

Nu blir man snart trött på denne korkade fisten.

Den värsta kampanjen mot Mona Sahlin kommer ju från hennes egna led.
    Ska Reinfeldt och Alliansens betala för det också??

Men det går ju i linje med vad vänster tycker, alla andra ska betala för allt, även om de inte ens är inblandade...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-01, 11:49

datic skrev:
    F.I.S.T skrev:

Skärp dig för fan !!!

Skärp dig själv för fan !!!

Det är extremt stor skillnad på en officiell kampanj av ett parti och en anhängare som skriver på ett forum. Visa gärna upp någon officiell kampanj med toblerone från något av allianspartierna...

Ska vi tillskriva martins nazistdynga och hat mot homosexuella till den officiella rödgröna kampanjen eller ska vi låta det vara en förvirrad anhängares skitsnack?

Men nu anser jag inte att det är något förnedrande i att tala om hur stora skattesänkningar de själva tillförskaffat sig....

... däremot är det förnedrande att tvinga ut sjuka till jobb.....
    - det är förnedrande att sätta en tidsbegränsning på hur länge man får vara sjuk,,,,

- Det är förnedrande att folk som inte längre är produktiva, inte längre är värda något i Reinfeldts samhälle...

- Det är förnedrande att avlyssna folk i deras eget privatliv....

- det är förnedrande att varna journalister från att utreda moderata förehavanden....

Det är förnedrande att

... ja jag skulle kunna fortsätta längre ....
    Secrist
    Secrist

Varför skulle sanningen vara förnedrande för Filippa och Fredrik ??? Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-09-01, 11:55

Skärp dig för fan !!!

Jag har inte sett någon sådan i årets valrörelse. Men du får gärna försöka motbevisa mig. Nå, har du något att komma med?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-01, 11:58

Secrist skrev:Så du menar att det inte funnits nån kampanj från högersidan som involverar toblerone... ????

Skärp dig för fan !!!

Jag har inte sett någon sådan i årets valrörelse. Men du får gärna försöka motbevisa mig. Nå, har du något att komma med?

Du ser inte skogen för träden då.... den har hållit på sedan 90-talet, och har varit av verbal karaktär.....
    datic
    datic

Inlägg  datic 2010-09-01, 12:33

F.I.S.T skrev:

enligt tabell i aftonbladet idag, om de rödgröna vinner valet
    lön 15000, skattehöjning från 20,6% till 21,1%, 0,5% höjning
    lön 40000, skattehöjning från 31% till 31,4%, 0,4% höjning
    lön 100000, skattehöjning från 46,7% till 48,3%, 1,6% höjning

man kan ju inte låta bli att undra varför en person med 15000 får en större höjning än en med 40000 i lön...

Personen med 40000 i lön för dessutom 360 kr rabatt på dagisavgiften (om personen har ett barn), de med låg inkomst får ingen rabatt av de rödgröna på dagisavgiften... undrar varför?
    Secrist
    Secrist

Varför skulle sanningen vara förnedrande för Filippa och Fredrik ??? Empty Toblerone

Inlägg  Secrist 2010-09-01, 18:06

Du ser inte skogen för träden då.... den har hållit på sedan 90-talet, och har varit av verbal karaktär.....

Jag kan inte påminna mig om att vi sett detta i helsidesannonser i någon dagstidning. Men som sagt, du får gärna motbevisa mig. Nå, upp till bevis.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-01, 18:24

Secrist skrev:Du ser inte skogen för träden då.... den har hållit på sedan 90-talet, och har varit av verbal karaktär.....

Jag kan inte påminna mig om att vi sett detta i helsidesannonser i någon dagstidning. Men som sagt, du får gärna motbevisa mig. Nå, upp till bevis.

Jasså du blev helt plötsligt FÖR att man skulle bevisa något nu ??? ja just det ... det var fråga om att ANDRA än du skall bevisa något ..... Laughing

..... men pröva och läs det jag skrev en gång till, så ser du att jag inte behöver bevisa att det finns som helsideannonser i nån dagstidning.... eftersom jag aldrig påstått detta ..... Jag påstår och vet lika väl som du att smutskampanjen pågått ca 15 års tid och att den i huvudsak varit verbal
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-09-01, 18:25

Hur mycket tjänar mona och östros på skattesänkningen?

De behöver ingen?

Men se då till att sänk deras lön för bövelen!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-01, 18:27

redalert skrev:Hur mycket tjänar mona och östros på skattesänkningen?

De behöver ingen?

Men se då till att sänk deras lön för bövelen!

Skillnaden är att Mona tydligt säger att även hon tjänar på den skattesänkningen, och att hon menar på att hon inte behöver den, och vill se till så att högavlönade likt henne själv, INTE får den typen av skattelättnader ...

.... ps ,jag har inga förhoppningar om att du skall förstå Cool
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-09-01, 18:28

Jag tror faktiskt Alliansen tjänar på denna kampanj. Först tänkte jag: Jävlar vad pengar de tjänat på skattesänkningarna.

Sen funderade jag på vad familjen tjänat på Alliansens skattesänkningar. Det var sannerligen inga småpengar vi sparade heller. Och då är vi bara vanliga arbetare. Varenda arbetare som gör samma kalkyl kommer komma fram till ungefär detsamma som jag.

Hur många arbetarfamiljer tror ni vill gå tillbaka till en vänsterregering och höja sin skatt tillbaka till de proppmätta nivåerna?

Sen kan jag tycka att det är ännu ett svaghetstecken från röran. Är detta verkligen det bästa man har att komma med, ja då är det värre ställt än jag trodde med dem. Nästa steg är väl att de officiellt går ut med martins metoder och anklagar Reinfeldt för att vara en homosexuell nazist.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-09-01, 18:29

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Så du menar att det inte funnits nån kampanj från högersidan som involverar toblerone... ????

Skärp dig för fan !!!

Du fattar inte mycket va?

Det var sossarna själva som "kampanjade" mot Mona i toblerone attacken det är så det fungerar i det partiet och nu med smutskampanjen mot paret Reinfeldt! affraid

Senast ändrad av redalert den 2010-09-01, 18:30, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-01, 18:30

ericTheDog skrev: Nästa steg är väl att de officiellt går ut med martins metoder och anklagar Reinfeldt för att vara en homosexuell nazist.

Källa/Länk ??
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-01, 18:31

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:

Skärp dig för fan !!!

Det var sossarna själva som "kampanjade" mot Mona i toblerone attacken det är så det fungerar i det partiet och nu med paret Reinfeldt! affraid

Kan du bevisa att det är på det viset ??
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-09-01, 18:32

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev: Nästa steg är väl att de officiellt går ut med martins metoder och anklagar Reinfeldt för att vara en homosexuell nazist.

Källa/Länk ??

På vad?
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-09-01, 18:35

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:

Skärp dig för fan !!!

Det var sossarna själva som "kampanjade" mot Mona i toblerone attacken det är så det fungerar i det partiet och nu med paret Reinfeldt! affraid

Kan du bevisa att det är på det viset ??

Fortsätt att blunda med båda ögonen så skall du slippa se! affraid cyclops clown

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 20:40