Sniperace 2010-09-01, 11:29
Thecharmed skrev:Säg mig, hur mycket mer har du läst av Gorkij Sniper?
Jag är ganska säker på att du inte överhuvutaget skulle hålla med om det mesta han skriver om!!
Han var nämligen KOMMUNIST vettu.
Du har hittat ett kritiskt uttalande som Gorkij gjorde.
Jag kan ge dig flera sådana STARKA uttalanden som ungdomspartierna har gjort mot sina moderspartier:
"De folkpartister som röstade ja till FRA har förlorat rätten att kalla sig liberaler"
""Stoppa övervakningssamhället!"
"Mitt svar är att jag inte vill studera, jobba eller betala skatt i en polisstat som avlyssnar och bevakar allt jag gör, och jag vill inte heller bli gammal i ett samhälle som betraktar medborgare som brottslingar tills motsatsen bevisats, istället för tvärtom"
Allt detta (finns hur mycket som helst) från de liberala ungdomsförbunden.
Gorij hade säkert rätt i mycket av sina åsikter, och just detta att Lenin o co föll för maktens gift är jag väldigt säker på att han VERKLIGEN menade.
Själv anser jag att kommunismens lära är VÄLDIGT bra, men tyvärr har inte en enda av dem som fått makt lyckats behärska sig UTAN att förgiftas av detta och börjat roffa och leva högt över vad den vanlige medborgaren kunnat drömma om, ALLA har tyvärr förfallit till ertt maktmissbruk som inte finns med i marx skrifter.
Ser du verkligen upp till dessa despoter som tyvärr förgiftats?
är du FÖR ingrepp i yttrandefrihet och annan frihet till ett tvång och förtryck som dessa förda landet?
det följde ju på INTE sätt intentionerna som detta började med eller hur?
Som sagt, tyvärr verkar det som det är en inneboende svaghet hos människan att renonera som att denna lilla extra förmån har jag gjort mig förtjänt av osv osv, som ökas hela tiden.
Lenin var INTE ett undantag från detta, Stalin var inte heller det, ingen av dem är personer någon människa borde beundra.