Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Lite humor från moderaterna i Halmstad

Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Lite humor från moderaterna i Halmstad Empty Lite humor från moderaterna i Halmstad

Inlägg  Regndrottning 2010-08-31, 20:42

Jag fick, idag, Moderaternas valmaifest för Halmstads kommunpolitik. Jag hade mycket roligt åt deras formuleringar.

Det mesta av valmaifestet var vaga formuleringar om att vi skall ha bra skola, vård och omsorg Inte ord om hur de tänker gå tillväga för detta.... vanlig valretorik som kn komma från vilken partisom helst.....

Men, en del pärlor finns... t.ex:

"Alla ska få sin hälso-och sjukvård nära och snabbt samt själv kunna välja vårdgivare - en lots genom vården"

Nu är det så att man inte kan välja vårdcentral inom kommunen. Jag vet, jag har försökt. Jag har blivit anvisat en vårdcentral och där skall jag hålla mig OM jag inte väljer en privatföretag....

Och vad är en lots? Är det någon som skall hålla mig i handen och leda mig till de olika vårdinrättningarna?

"Alliansregeringen har ökat tandvårdsstödet från tre till sex miljader kronor. Det innebär att alla har råd att gå på regelbunden kontroll och den med störst behov får störst stöd."

Nu är det så att alla har INTE råd! Även med en tandvårdscheck på 75 kr/året så har inte alla råd att betala ytterligare 6- 700 kr för en undersökning. Inte heller har de råd med att låta laga sina tänder.....Så att påstå att alla har råd, är en stor, fet lögn!

Och den bästa pärla kommer sist i brochyren. Kommunalpolitikerna säger; " Vi skall fortsätta utveckla samarbetet med kommunen - särskild för de äldre."

- Ja, vad annars? Vem hade moderata kommunalpolitikerna tänk sig annars att arbeta med?
    Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Lite humor från moderaterna i Halmstad Empty Sv: Lite humor från moderaterna i Halmstad

Inlägg  RedCloud 2010-08-31, 20:45

Fick i veckan ett brev från Falumoderaterna.

100% av innehållet handlade om hur illa det skulle gå om de rödgröna skulle vinna.

Inte en rad, inte ett ord om den egna politiken.

Makalöst faktiskt.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Lite humor från moderaterna i Halmstad Empty Sv: Lite humor från moderaterna i Halmstad

Inlägg  redalert 2010-08-31, 21:04

RedCloud skrev:Fick i veckan ett brev från Falumoderaterna.

100% av innehållet handlade om hur illa det skulle gå om de rödgröna skulle vinna.

Inte en rad, inte ett ord om den egna politiken.

Makalöst faktiskt.

Är det inte samma reptrick som som Mona och company kört i snart 4 år? cyclops
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Lite humor från moderaterna i Halmstad Empty Vård

Inlägg  Secrist 2010-08-31, 21:26

Nu är det så att man inte kan välja vårdcentral inom kommunen. Jag vet, jag har försökt. Jag har blivit anvisat en vårdcentral och där skall jag hålla mig OM jag inte väljer en privatföretag....

Har inte Halmstad Vårdvalet?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Lite humor från moderaterna i Halmstad Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-08-31, 21:29

Ärligt talat har jag lite svårt att se vad regnis är så upprörd över. Moderaternas valretorik skiljer sig väl knappast från någon annan.

Ska man lyssna på de rödgröna så får man intrycket att sverige kommer att få Edens lustgård att framstå som ett förfallet ghetto om de rödgröna vinner.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-08-31, 22:23

Secrist skrev:Nu är det så att man inte kan välja vårdcentral inom kommunen. Jag vet, jag har försökt. Jag har blivit anvisat en vårdcentral och där skall jag hålla mig OM jag inte väljer en privatföretag....

Har inte Halmstad Vårdvalet?

Ja, Halmstad har vårdvalet.

När det gäller att byta inom det offentliga våden så är det mycket byråkrati, inte värt besväret. Däremot om jag vill gå till privatklinik så går det utmärkt.

Vad jag är 'upprörd' över, (merroad, faktisk), är den otroligt dåliga brosyren som moderaterna delar ut. 'Vi vill satsa på vård, skola omsorg.'.... Vilket parti säger inte detta? Vilket parti vill inte detta?

Hade jag tagit samma broschyr och satt ett stort, rött V på framsidan så hade det varit lika rätt. Brochyren innehöll inte ett jota politik! Den var en samling av floskler och retorik.

Jag har nu samlat på alla riksdagspartiernas valbrochyrer inför kommunalvalet och moderaternas var klart den sämsta. När kommunalpolitikerna säger att de vill utveckla arbetet med kommunen? Ja, vad jobbar de annars på?

Det sista är så dumt att det står härligt till....*suck*
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-08-31, 22:31

Alliansregeringen har ökat tandvårdsstödet från tre till sex miljader kronor. Det innebär att alla har råd att gå på regelbunden kontroll och den med störst behov får störst stöd."

Nu är det så att alla har INTE råd! Även med en tandvårdscheck på 75 kr/året så har inte alla råd att betala ytterligare 6- 700 kr för en undersökning. Inte heller har de råd med att låta laga sina tänder.....Så att påstå att alla har råd, är en stor, fet lögn!

Ja nu tar det ju ett tag innan man hunnit reparera all den skada som vänstern åstadkommit det ska vi väl ha all respekt för!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 05:38