Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Kommunal stämmer kommun för uppsägning av anställd.

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Kommunal stämmer kommun för uppsägning av anställd. Empty Kommunal stämmer kommun för uppsägning av anställd.

    Inlägg  Susz X 2009-05-03, 04:01


    Saxat ut Borås Tidning 2009-04-23 :

    "Svenska Kommunalarbetareförbundet har lämnat in en stämningsansökan till Arbetsdomstolen där de ansöker om stämning av Svenljunga kommun.

    Det gäller en medlem i facket som sagts upp från sin tillsvidareanställning hos kommunen. Facket menar att det finns ingen grund för uppsägningen.
    Kommunal vill att Arbetsdomstolen förklarar uppsägningen ogiltig och att Svenljunga betalar ett allmänt skadestånd på 120 000 kronor till den uppsagda. "


    Inte mer än rätt - om det nu inte finns skäl till uppsägningen..
    Så hejjar jag givetvis på den uppsagde och Kommunals initiativ.
    Eller?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Kommunal stämmer kommun för uppsägning av anställd. Empty Sv: Kommunal stämmer kommun för uppsägning av anställd.

    Inlägg  cleopatra 2009-05-03, 09:14

    Jag har varit med i Kommunal sedan jag började arbeta och de har ALDRIG gjort något för mig mer än att förhandla fram taskiga löneförhöjningar och ta ut höga avgifter. De schyssta höjningar jag fått har jag själv löneförhandlat om. Trots det har jag solidariskt betalat både fack- och a-kasseavgiften utan att knorra. Det är väl på tiden att de gör NÅGOT för NÅGON för att berättiga sin existens, men med kännedom om Kommunal är det säkert någon riktig mupp de försvarar. Det finns mängder av människor som hävdar att det inte finns grund för uppsägning trots att de tex stjäl och/eller missköter arbetet.

      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 13:33