Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
datic
theward
6 posters

mkt märkligt det här

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

mkt märkligt det här Empty mkt märkligt det här

Inlägg  theward 2010-08-31, 12:46

De som ylar om att man ska bidra, man ska jobba..
    De som säger att sjuka är lata, inbillningssjuka och parasiter.
    De som säger att arbetslösa är lata gökungar etc etc....

Det är de som till synes gör absolut minst...och de sitter här klart mest...

Ett tips att vara på jobbet, är inte alltid samma sak som att jobba och bidra.
    När man är på jobbet ska man jobba inte syssla med en massa annat dravel...

Så mao är tokhögerns trovärdighet på stort minus...
    För antingen missköter de sina jobb grovt eller så är de själva arbetslösa...vilket gör allt mer än märkligt om an säger så Rolling Eyes

Eller är det så illa att det finns partier som betalar folk att sitta på såna här och andra forum och sprida propaganda..
    Då kanske dessa partier borde se till vilka de anlitar och hur de sköter sig isåfall....

Nä nu får detta vuxendagis klara sig minst till tordag kväll..innan jag gluttar in igen...
    Blir förövrigt nästan inget på hela veckan, för jag har annat att göra... Wink
    datic
    datic

Antal inlägg : 347

mkt märkligt det här Empty Sv: mkt märkligt det här

Inlägg  datic 2010-08-31, 12:51

theward skrev:

det beror på jobbet det, personligen så förbereder jag en körning av någonting i en databas, när jag sedan trycker på kör så tar det 10-15 minuter innan den körningen är klar. Jag kan inte förbereda nästa körningen innan den är klar. Kommer det inte några mail eller telefonsamtal under dessa 10-15 minuter så har min arbetsgivare inget mot att jag surfar...

likadant om man jobbar i en butik, alla varor är uppackade och det finns inga andra sysslor, och inga kunder i butiken - då kan man surfa ett tag utan att någon protesterar..

sedan är det personer med arbetsförmåga som fuskar till sig sjukersättning som är parasiter
    och arbetslösa som inte söker de jobb som finns som är lata gökungar
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-08-31, 12:57

Jag har helt fria arbetstider. Väljer när och hur mycket jag ska jobba.
    Blir inte 100 % arbetstid i månaden, brukar ligga runt 90-95 %.

theward
    theward

Inlägg  theward 2010-08-31, 13:08

datic skrev:
    theward skrev:

det beror på jobbet det, personligen så förbereder jag en körning av någonting i en databas, när jag sedan trycker på kör så tar det 10-15 minuter innan den körningen är klar. Jag kan inte förbereda nästa körningen innan den är klar. Kommer det inte några mail eller telefonsamtal under dessa 10-15 minuter så har min arbetsgivare inget mot att jag surfar...

likadant om man jobbar i en butik, alla varor är uppackade och det finns inga andra sysslor, och inga kunder i butiken - då kan man surfa ett tag utan att någon protesterar..

sedan är det personer med arbetsförmåga som fuskar till sig sjukersättning som är parasiter
    och arbetslösa som inte söker de jobb som finns som är lata gökungar

Angående butiksjobb, så kan jag intyga att det alltid finns jobb...om man vill jobba.
    Vill man inte lika mkt, då kan man ju surfa..

Skulle vilja påstå att att allt surfande stör koncentration och påverkar jobbet negativt oavsett vilkewt jobb man än har...

Har arbetat med några riktiga latoxar...som typ jobbat 20% av sin arbetstid...
    De kostar på det sättet mer än en arbetslös gör och de tvingar de som vill jobba och vill företagets bästa att jobba hårdare än de egentligen skule behöva
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-08-31, 13:11

Inte för att vänstermuppen theward har med det att göra, men för er andra som begriper enkel text: Jag är pangförkyld själv och hemma med ett barn som också är förkyld. Jobbar dock hemifrån några timmar per dag.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-08-31, 13:17

ericTheDog skrev:Inte för att vänstermuppen theward har med det att göra, men för er andra som begriper enkel text: Jag är pangförkyld själv och hemma med ett barn som också är förkyld. Jobbar dock hemifrån några timmar per dag.

ja visst och då tar du vård av sjukt barn eller hur?
    Sen kallar du andra parasiter...

Dessutom tror jag inte ett dugg på dina falsarium, är det inte enklare att tala sanning istället...
    Fast jag förstår ju att det blir svårare och svårare för varje dag för dig....

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-08-31, 13:18

Angående butiksjobb, så kan jag intyga att det alltid finns jobb...om man vill jobba.

Exakt theward, det är vad jag alltid sagt, det finns jobb om man vill jobba.

Släpp ditt sossefierade fängelse och bli fri theward !Smile
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-08-31, 13:24

RedMentalCase skrev:Angående butiksjobb, så kan jag intyga att det alltid finns jobb...om man vill jobba.

Lever fritt och tänker själv, mer än man kan säga om er det Wink

Nu ska jag ut i den fria ensliga naturen och njuta av stillheten/vildheten i 3 dagar...Finns både varg, björn och lo däruppe Very Happy
    Blir en hel del fiske, lite spartansk (men god mat), maxi-yatsi...lyssna på radion. Elda i fotogenkamin, mys med tjejen, plocka lite svamp och allmänt må bra...

Fast det sistnämda blir det kanske lite si och så med eftersom jag råkade ut för en olycka igår och skadade nacke och rygg ganska rejält..
    Men jag är inte den som viker ner mig, utan jag kämpar på..
    Tar medicin och biter ihop och låter det läka lugnt och fint(förhoppningsvis)

Dvs rena motsatsen till den bid ni vill ge av mig och andra sjuka och handikappde
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2010-08-31, 13:31

theward skrev:
    RedMentalCase skrev:Angående butiksjobb, så kan jag intyga att det alltid finns jobb...om man vill jobba.

Nu ska jag ut i den fria ensliga naturen och njuta av stillheten/vildheten i 3 dagar...Finns både varg, björn och lo däruppe Very Happy
    Blir en hel del fiske, lite spartansk (men god mat), maxi-yatsi...lyssna på radion. Elda i fotogenkamin, mys med tjejen, plocka lite svamp och allmänt må bra...

Fast det sistnämda blir det kanske lite si och så med eftersom jag råkade ut för en olycka igår och skadade nacke och rygg ganska rejält..

Dvs rena motsatsen till den bid ni vill ge av mig och andra sjuka och handikappde

Se upp för Björnar, de är nu de äter upp sig inför vintern. Smile

Blir man attackerad av vargar ska man slå ledarvargen på nosen med en pinne eller käpp Smile

Lodjur är skygga.

Hur ser vildsvinspopulationen ut (då syftar jag inte på Lennart)?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-08-31, 13:37

Kakmonstret skrev:
    theward skrev:

Se upp för Björnar, de är nu de äter upp sig inför vintern. Smile

Blir man attackerad av vargar ska man slå ledarvargen på nosen med en pinne eller käpp Smile

Lodjur är skygga.

Hur ser vildsvinspopulationen ut (då syftar jag inte på Lennart)?

Björnar äter 90% bär Wink kött äter de mest direkt efter du kommer ur idet, då de slår nån älg

Vargar är mkt skygga och har inte ens varit närheten av att bli attackerad, dock har jag sett varg 3 ggr och spår minst 100ggr

Lodjur är extrem skygga och tysta av sig...

Vildsvinen breder väl sakta ut sig, men de finns än så länge knapt här, men man behöver bara några mil söderut så finns det Wink

Vildsvin förövrigt skulle jag anse vara skogens farligaste djur, men de är ju ätliga så då klagar inte jägarna Rolling Eyes
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-31, 13:37

theward skrev:
    ericTheDog skrev:Inte för att vänstermuppen theward har med det att göra, men för er andra som begriper enkel text: Jag är pangförkyld själv och hemma med ett barn som också är förkyld. Jobbar dock hemifrån några timmar per dag.

Dessutom tror jag inte ett dugg på dina falsarium, är det inte enklare att tala sanning istället...

Nu skrev jag ju redan från början att du inte har med detta att göra. Du är helt enkelt för korkad.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-08-31, 13:42

ericTheDog skrev:
    theward skrev:

Nu skrev jag ju redan från början att du inte har med detta att göra. Du är helt enkelt för korkad.

Kan ju säga att det vore njutbart att avslöja dig och ertappa dig med byxorna nere, som de lögnare och propagandamaskin du är, så du fick skämmas offentligt....
    Men jag har varken, tid ork eller egentligen intresse av att genomföra det.

Däremot är jag frågande om inte du som nicknappat och sysslat med andra saker...gärna offrar tid på att försöka komma åt dina motståndare Rolling Eyes

Den som är korkad är du, sen kan man lägga till hjärtlös och utstuderat elak till listan också Wink
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-31, 13:47

Nog för att theward är korkad, men hans fria fantasier är ändå rätt underhållande.
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2010-08-31, 14:07

ericTheDog skrev:Nog för att theward är korkad, men hans fria fantasier är ändå rätt underhållande.

Han är absolut den minst korkade här, han står åtminstonde med båda fötterna på jorden, om vi skall sätta en korkmätare här så finns det ett flertal som skulle ge såna utslag att mätaren inte räckte till...
    Och Eric, om du inte framställde dig själv som en otroligt elak och cynisk person, då skulle du framstå som riktigt trevlig, men om det är omgivningen eller om det ger dig en kick att själv framställa dig sådan vet jag inte, men själv ser jag en trevlig prick bakom din fasad..

Och bara för att vara tydlig, att du tjafsar med Martin förstår jag, den mannen har inget annat än spyor i sitt ordföråd, även om man försöker att debattera med honom så går det inte, i varje fall om man inte har samma åsikt...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:39