Instämmer helhjärtat i elogen KTR!
Därenmot de personer som medvetet ljuger/ sprider osanningar om
hur verkligheten- de står inte högt allas.
Det finns gränser för hur giriga, elaka, falskheter ska få bete sig..
Och - dessa svin gör även allt för att svärta ned dem som är riktiga
människor..sorgligt- men sant och inget nytt under solen..
Saxat ur artikeln AB:
"Problemet som har uppstått är att palestiniernas rörelsefrihet är ordentligt hindrad. Jag träffade palestinier som bodde på ena sidan muren och arbetade på den andra. För att komma till och från jobbet var de tvungna att köa vid vägspärrarna, ofta i timmar. De måste ha särskilt tillstånd för att komma igenom, och många gånger släpptes de ändå inte in av de israeliska soldaterna.
Vid vägspärrarna antecknade jag om kränkningar skedde och skickade rapporter till internationella organisationer med förhoppning om att orättvisorna skulle uppmärksammas. En gång såg jag en soldat stå med sitt maskingevär ovanför en liten palestinsk pojke. Jag gick fram och frågade varför han höll kvar pojken.
Efter det släppte de honom.
Som fredsföljeslagare skulle jag vara neutral, men när den lille pojken vägrades släppas igenom skedde ett brott mot folkrätten och då tog jag hans parti. Inte för att han var palestinier, utan för att han var ett offer för orättvisa."
Vi vet alla hur det är och har varit- finns även filmklipp som visar hur rasistiska militärer trackasserar/ mobbar palestinska barn.
Detta lands nazister är vedervärdiga- med ett uppvisat maktbehov som varje mänsklig varelse borde förkasta med kraft.
Vi måste inte gå i närstrid med kräk i Sverige som försöker mörka denna
verklighet- de är i stället pinsamma.Exakt lika pinsamma som nazar som hatar judar. Samma skrot och korn.
FN , Amnesty har gjort utredningar som heter duga. Medlemmarnas kunskap
där är bred- med stor kompetens på alla plan. Krigssituationer inberäknad.
Detta har lett till att USA vill gå med i syfte att stärka FN- samt
att globala jurister ställer krav.
Det kan ingen liten fjantig svensk rasist mäta sig mot..
Japp- en eloge till Helena- en rakryggad äkta medmänniska!
Men- med säkerhet kommer den som vill smutskasta henne oxå-
det är bra att veta vissas teknik- dessa gör lixom ALLT för att
känna makt- även går över lik..