Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

4 posters

Varför ska redan rika få 6000kr mer som arbetslös med rödgröna?

Demona Stahlin

Antal inlägg : 434

Varför ska redan rika få 6000kr mer som arbetslös med rödgröna? Empty Varför ska redan rika få 6000kr mer som arbetslös med rödgröna?

Inlägg  Demona Stahlin 2010-08-28, 20:19

Kommunisternas förslag

950 * 22 = 20.125

Borgarnas

680 * 22= 14.960

Vad får de som inte når taket och max ersättning?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Varför ska redan rika få 6000kr mer som arbetslös med rödgröna? Empty Sv: Varför ska redan rika få 6000kr mer som arbetslös med rödgröna?

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-28, 20:57

Ja du Lilldemona, en liten motfråga, varför ska RoffarReinfeldt och hans kärring tillgodogöra sig 125.000/år i rena pengar rakt ner i fickan av skattelättnader via sin egen politik?

Samtidigt, som sjuka människor kastas ut från sjukförsäkringen och förpassas till
    socialt försörjningstöd?

Varför har inte jag som förtidspensionär och alla i liknande situation fått en enda krona under hela RoffarReinfeldts mandatperiod, inte ens en ettöring?
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Varför ska redan rika få 6000kr mer som arbetslös med rödgröna? Empty Sv: Varför ska redan rika få 6000kr mer som arbetslös med rödgröna?

Inlägg  Vercingetorix 2010-08-28, 21:01

Man kanske skulle kunna koppla storleken på a-kasseersättningen till antalet intervjuer man blivit kallad till? Wink
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-08-28, 23:08

Vercingetorix skrev:Man kanske skulle kunna koppla storleken på a-kasseersättningen till antalet intervjuer man blivit kallad till? Wink

ja det vore bra eller antalet arbetsplatsbesök man gör, för det har iaf enligt mig varit ett effektivt sätt att få jobb.
    Gäller att tro på sig själv och tala om att man vill ha jobb Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2010-08-28, 23:17

theward skrev:
    Vercingetorix skrev:Man kanske skulle kunna koppla storleken på a-kasseersättningen till antalet intervjuer man blivit kallad till? Wink

ja det vore bra eller antalet arbetsplatsbesök man gör, för det har iaf enligt mig varit ett effektivt sätt att få jobb.

Trodde jag skulle bli hudflängd här, hehe...
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-08-28, 23:21

Vercingetorix skrev:
    theward skrev:

Trodde jag skulle bli hudflängd här, hehe...

nää inte av mig...när man är arbetslös ska man vara aktiv...
    Söka jobb är en stor del av det...
    Sen brukade jag under mina arbetslösa perioder...göra en massa saker som jag inte hann riktigt annars...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:09