Sahlin lovar att förmögenhetsskatten ska slå hårdast mot de småförmögna. Miljrdärerna klarar sig alltså som vanligt.
+4
Redvictory
datic
MartinLindgren
ericTheDog
8 posters
Sahlin och förmögenhetsskatten
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 2
Sv: Sahlin och förmögenhetsskatten
Inte alls Mr.Doggen, Mona var kristallklar med att dom 1% av sveriges förmögnaste goda för 1.400 miljarder kan räkna med en sammanlagd förmögenhetskatt 3/4 miljarder!
Mona var lika tydlig med att dom du kallar småförmögna inte alls ingår i den här 1% av våra allra tätaste!
Mona var lika tydlig med att dom du kallar småförmögna inte alls ingår i den här 1% av våra allra tätaste!
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 3
Om det vore sant skulle det inte behövas någon begränsningsregel på den nya skatten. Kan du ingenting?
datic- Antal inlägg : 347
- Inlägg 4
MartinLindgren skrev:med en sammanlagd förmögenhetskatt 3/4 miljarder!
knappt en miljard alltså.
hur många miljarder har de rödgröna gett vallöften om? 10? 15? 20? vart ska de andra miljarderna komma från martin?
För jobbskatteavdraget ska vara kvar, skatten ska sänkas för pensionärer... och enligt martin ska inte småförmögna behöva betala något...
så vadå? är det sjuka och arbetslösa som får betala sossarnas vallöften eller var kommer pengarna från?
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 5
ericTheDog skrev:Sahlin lovar att förmögenhetsskatten ska slå hårdast mot de småförmögna. Miljrdärerna klarar sig alltså som vanligt.
Om du tror det så måste hon vara ett självklart val för dig som borgare eller?
- Inlägg 6
Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Sahlin lovar att förmögenhetsskatten ska slå hårdast mot de småförmögna. Miljrdärerna klarar sig alltså som vanligt.
Jag tror ingenting, lyssnade på vad som faktiskt sades.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 7
ericTheDog skrev:Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Sahlin lovar att förmögenhetsskatten ska slå hårdast mot de småförmögna. Miljrdärerna klarar sig alltså som vanligt.
Jag tror ingenting, lyssnade på vad som faktiskt sades.
Det sistnämnda skall du tala tyst om....
Sahlin nämnde 1% av befolkningen när hon talade om förmögenhetsskatterna. Inte om småföretagare. Ämnet 'småföretagare' nämndes inte under intervjun.
- Inlägg 8
Jag har inte heller nämnt småföretagare. Jag pratade om att småförmögna med Sahlins politik kommer få den högsta förmögenhetsskatten. Miljardärer kommer få marginell förmögenhetsskatt. Bra förslag från Mona? Stämmer överens med vänsterns retorik att rika ska betala mer?
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 9
ericTheDog skrev:Jag har inte heller nämnt småföretagare. Jag pratade om att småförmögna med Sahlins politik kommer få den högsta förmögenhetsskatten. Miljardärer kommer få marginell förmögenhetsskatt. Bra förslag från Mona? Stämmer överens med vänsterns retorik att rika ska betala mer?
Du har rätt. Jag läste fel. Jag ber om ursäkt.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 10
ericTheDog skrev:Sahlin lovar att förmögenhetsskatten ska slå hårdast mot de småförmögna. Miljrdärerna klarar sig alltså som vanligt.
Lysande, ,lysande..
De småförmögna, folk som jobbat och slitit hela livet och varit sparsamma istället för att ligga på soffan och gnälla om bidrag fär sin belöning av sosseriet.
Bara de med pervers avund anser det är bra.
- Inlägg 11
Själv behöver jag inte vara orolig. Bränner pengar i den takt de kommer in. Man lever bara en gång.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 12
ericTheDog skrev:Själv behöver jag inte vara orolig. Bränner pengar i den takt de kommer in. Man lever bara en gång.
Ja som samhället ser ut idag ska man nog inte ha pengar synligt, har man besparingar ska man gömma dom, typ , i madrassen.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 13
Du får mycket gärna förklara vad du menar med detta.RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Sahlin lovar att förmögenhetsskatten ska slå hårdast mot de småförmögna. Miljrdärerna klarar sig alltså som vanligt.
Lysande, ,lysande..
De småförmögna, folk som jobbat och slitit hela livet och varit sparsamma istället för att ligga på soffan och gnälla om bidrag fär sin belöning av sosseriet.
Bara de med pervers avund anser det är bra.
gubbenilådan- Antal inlägg : 26
- Inlägg 14
ericTheDog skrev:Själv behöver jag inte vara orolig. Bränner pengar i den takt de kommer in. Man lever bara en gång.
Precis som i de forna kommunistländerna fick man pengar gällde det att göra slut på dem så fort som möjligt innan någon annan eller inflationen tog dem.