Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:
nej, det var inte något så simpelt som en gammal folkabuss, utan en riktigt gammal stor DIESELBUSS utan någon form av avgasarening som rök tjock svart illaluktande rök.....
Men då är alltså miljörörelsens kamp mot privatbilismen bara ett spel för gallerierna och nget de menar när de vill höja bränslepriserna och vill att privatbilismen ska ner på så låga nivåer så möjligt för att ersättas av ren kollektivtrafik?
För det första Sniper, du har här ETT exempel, och drar med i princip hela miljörörelsen i den jämförelsen....
Dessutom ett mycket vagt exempel utan länk och bestyrkande över vad som gjorts och sagts i ärendet...
Sedan nonchalerar du återigen på typiskt borgarsätt de stora miljöproblemen, genom att lägga fokus på mindre enskilda problem...
De stora problemen är som jag nämnt ovan marknadsekonomins följder i form av utsläpp vid oförsvarbara transporter grundat på hur nyliberalismens grunder verkar på miljön, vid utarmning av resurser osv....
Ta gärna med detta i ditt nästa svar... om du har något....
Och sen är det på det viset att bilismen, kommer vi inte ifrån helt och hållet så länge vi har en global marknadsekonomi....
Och ja ... bilparken är på väg att bytas ut eftersom..... och det är bra, även om det i dagsläge är en klassfråga att ha bil, ta körkort mm.....
Så du kan hålla på hur länge du vill och argumentera att just detta exempel är med bussen är ett miljöovänligt alternativ,,.... men du duckar för de verkliga problemen, samt beskyller i princip hela miljörörelsen för att ha dubbelmoral, pga att de inte har råd att köpa en ny miljövänlig bil för hundrafemtiotusen kronor och åka var för sig som är brukligt inom borgerligheten.....
Och de höjda bensinpriserna har både jag och miljöpartiet förklarat ayy de delvis skall finansiera forskning kring miljövänligare bilism ... och dylikt... SAMT förbereda oss på det som komma skall, när oljan tar slut som följd av ensidig kapitalistisk utarmande och nyttjande av en miljöovänlig produjt för att den genererat mest snabba pengar till oljeschejker och oljebolag
Bra skrivet FIST!
men då är det alltså inget fel om många väljer att köra med sina gamla koldioxidalstrande bilar tills de är slutkörda?
Så att jag behöver inte fundera på att bli bättre miljömässigt och byta bil till en mindre med mindre koldioxidutsläpp, av ekonomiska orsaker
Jag tycker inte att det verkar befogat för dig att byta ner dig till en mer miljöovänlig bil eftersom du tydligen haft råd med en dyrare miljövänlig bil hittills .... eller har något negativt hänt med din privatekonomi, som sjukskriven, under de 4 senaste åren av alliansstyre som gör att du inte längre har råd ??....
Men jag måste säga att med den nuvarande bilen är jag jättenöjd även om den kanske anses mljömässigt sämre.
SE där, se där..... då blir det väl aningen dubbelmoral om du kritiserar dieselbussen på väg till miljökonventet... trodde du var emot dubbelmoral ?