Själva debatten vann Alliansen enkelt. Röran hade ingen koll och gjorde flera gånger bort sig totalt.
På Aftonbladet står det just nu 78 - 22 till Alliansen.
ericTheDog skrev:Östros ser äcklig ut enligt vad jag hört från kvinnliga väljare. Det bådar ju inte direkt gott för röran.
Själva debatten vann Alliansen enkelt. Röran hade ingen koll och gjorde flera gånger bort sig totalt.
ericTheDog skrev:Då aftonbladets webpoll visar 78 - 22 till Alliansen kan vi konstatera att rätt många håller med mig. Att sen Östros t.o.m var sämre än sina gnällkärringar kan ju inte jag hjälpa. Anders Borg var som vanligt säkerheten själv och fick den ena kärringen efter den andra att fullständigt tappa konceptet.
MartinLindgren skrev:Suck, alliansen vann ingenting, t.o.m självaste Anders Borg var ju för tusan helt avslagen!
Sen vad både centerns och KD.s gubbar tillförde begriper inte jag, men dom är väl ute och slåss med Mr.Doggen om lycktstolparna!
Men åándra sidan så bådar forums korkade byracka Mr.doggens analyser och prognoser gott, för den pysen har ju aldrig haft en enda siffra rätt!
berralarzon skrev:MartinLindgren skrev:Suck, alliansen vann ingenting, t.o.m självaste Anders Borg var ju för tusan helt avslagen!
Sen vad både centerns och KD.s gubbar tillförde begriper inte jag, men dom är väl ute och slåss med Mr.Doggen om lycktstolparna!
Men åándra sidan så bådar forums korkade byracka Mr.doggens analyser och prognoser gott, för den pysen har ju aldrig haft en enda siffra rätt!
Inget att bry sig vad eric tycker Martin
han tillhör extremistgänget samt enligt rykten härinne en pedofil med.
//berra
ericTheDog skrev:berralarzon skrev:MartinLindgren skrev:Suck, alliansen vann ingenting, t.o.m självaste Anders Borg var ju för tusan helt avslagen!
//berra
Det är nästan så man tycker synd om dubbelnicket berra.
berralarzon skrev:ericTheDog skrev:berralarzon skrev:MartinLindgren skrev:Suck, alliansen vann ingenting, t.o.m självaste Anders Borg var ju för tusan helt avslagen!
//berra
Tyck inte synd om mig värre för dig eric som har pedostämpel i bagaget numera.
//berra
ericTheDog skrev:berralarzon skrev:ericTheDog skrev:berralarzon skrev:MartinLindgren skrev:Suck, alliansen vann ingenting, t.o.m självaste Anders Borg var ju för tusan helt avslagen!
//berra
//berra
Det är ju därför dubbelnicket berra finns, för att kunna skriva sånt han inte vill stå för med sitt riktiga nick.
ericTheDog skrev:berralarzon skrev:ericTheDog skrev:berralarzon skrev:MartinLindgren skrev:Suck, alliansen vann ingenting, t.o.m självaste Anders Borg var ju för tusan helt avslagen!
//berra
//berra
Det är ju därför dubbelnicket berra finns, för att kunna skriva sånt han inte vill stå för med sitt riktiga nick.
Regndrottning skrev:Östros var lugn, vältalig och saklig.
Borg var också vältalig och saklig men ibland såg han besvärad ut. Inte heller kunde han priset på ost...
Kontentan av kvällens debatt blev att de rödgröna har klar och tydlig politik för att minska arbetslösheten och bygga upp välfärden medan alliansen vill sänka skatterna och hoppas på att jobben kommer igång. De låter andra göra jobbet...
ericTheDog skrev:Regndrottning skrev:Östros var lugn, vältalig och saklig.
Borg var också vältalig och saklig men ibland såg han besvärad ut. Inte heller kunde han priset på ost...
Kontentan av kvällens debatt blev att de rödgröna har klar och tydlig politik för att minska arbetslösheten och bygga upp välfärden medan alliansen vill sänka skatterna och hoppas på att jobben kommer igång. De låter andra göra jobbet...
Om jag förstod saken rätt skulle rödgröna minska arbetslösheten enbart genom satsningar i offentlig sektor. Man kunde dock inte förklara hur denna satsning skulle finansieras utan att höja skatten för gemene man. Klart var att de rödgröna är kraftigt oense sinsemellan.
berralarzon skrev:ericTheDog skrev:Östros ser äcklig ut enligt vad jag hört från kvinnliga väljare. Det bådar ju inte direkt gott för röran.
Och nu ska du på kvällskvisten övergå till att mobba Martin innan sängdax?
//berra
Regndrottning skrev:ericTheDog skrev:Regndrottning skrev:Östros var lugn, vältalig och saklig.
Om jag förstod saken rätt skulle rödgröna minska arbetslösheten enbart genom satsningar i offentlig sektor. Man kunde dock inte förklara hur denna satsning skulle finansieras utan att höja skatten för gemene man. Klart var att de rödgröna är kraftigt oense sinsemellan.
Det håller jag inte med om. Visst vill oppostionen satsa i det offentliga. Sades det inte att 100 000 jobb har försvunnit inom vård, skola och omsorg under de senaste fyra åren? Det är många jobb och de behöver ersättas. I synnerhet då det finns många 40-talister som snart går i pension i dessa verksamheter.
Jag ser hellre til att det aktivt satsas än att hålla tummarna och hoppas att jobben kommer, såsom alliansen vill göra.
Likså så är det tre miljarder av våra skattepengar som går till privat verksamhet. Tre miljarder som går rakt ner i privata fickor! Hade inte dessa miljarder gjort mer nytta om de fortsatte att användas inom det ofentliga? Jag blir arg att mina skattepengar går till vinster inom det privata näringslivet. Jag är förvånad att du tycker det är bra. Ett privat bolag skall vara just det, privat. Alltså bära sina egna kostnader utan att skattebetalarna skall stå för notan.
Och alliansen sade inget annat än att 'jobben kommer'. Men inget om hur de skall komma.....
MartinLindgren skrev:Det är ju just ditt problem mr.Doggen, det enda du förstår är när duglor på din egen spegelbild och slickar dig runt truten!
En sann Bighead värsta sorten!
lazy skrev:Regndrottning skrev:ericTheDog skrev:Regndrottning skrev:Östros var lugn, vältalig och saklig.
Det håller jag inte med om. Visst vill oppostionen satsa i det offentliga. Sades det inte att 100 000 jobb har försvunnit inom vård, skola och omsorg under de senaste fyra åren? Det är många jobb och de behöver ersättas. I synnerhet då det finns många 40-talister som snart går i pension i dessa verksamheter.
Jag ser hellre til att det aktivt satsas än att hålla tummarna och hoppas att jobben kommer, såsom alliansen vill göra.
Likså så är det tre miljarder av våra skattepengar som går till privat verksamhet. Tre miljarder som går rakt ner i privata fickor! Hade inte dessa miljarder gjort mer nytta om de fortsatte att användas inom det ofentliga? Jag blir arg att mina skattepengar går till vinster inom det privata näringslivet. Jag är förvånad att du tycker det är bra. Ett privat bolag skall vara just det, privat. Alltså bära sina egna kostnader utan att skattebetalarna skall stå för notan.
Och alliansen sade inget annat än att 'jobben kommer'. Men inget om hur de skall komma.....
Det "lustiga" är att oppositionen "glömmer" att berätta att många offentliga
jobb har övergått till privata dito och alla "stoppar inte pengar i egna fickor."
Och att alla privata inte 'stoppar pengarna i egna fickan' är bara nys. Skulle DU driva ett företag om du inte tjänade något på det?
ericTheDog skrev:Precis lazy,
rd,
Det sägs väl att 30000 offentliga jobb försvunnit men att lite mer än 30000 jobb istället skapats i privata företag. Det intressanta för mig är vart man får mest för pengarna ((gissa vart?). Inte om något företag råkar gå med vinst.
De rödgröna vill dra undan mattan för dessa dryga 30000 privatanställda. Så de första 30000 offentliga jobb man skapar ger inget nettotillskott.
Dessutom missar rd att förklara varifrån pengarna ska komma till alla dessa offentliga jobb.
Alliansen har lyckats strålande med sin jobbpolitik med tanke på att vi haft århundradets finanskris. Trots denna kris är sysselsättningen högre idag än när Alliansen tog över. Alliansen har hög trovärdighet när det gäller jobbpolitiken.
Det är dock viktigt att komma ihåg att jobb skapas av företag och entrepenörer - inte politiker. Alliansens jobb är att skapa förutsättningar för jobb.