Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
DirtyDog
x-medborgare
cleopatra
Redvictory
Thetaxpayer
Susz X
Vercingetorix
Sossar-e-lata
12 posters

Svensken ussama Kassir!!!!

fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Svensken ussama Kassir!!!! - Sida 2 Empty Sv: Svensken ussama Kassir!!!!

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-01, 15:06

svensk är vad ens medborgarskap visar..enligt mig är ett medborgarskap något FINT som oftast MILJONER människor dött för i olika konflikter och krig.

annars måste vi gå in på "raser" och "gener" och detta är det enkom nynazister och extremvänster som gör.

Exempel: om pelle och lena föder anna i Brasilien är anna brasiliansk medborgare och ej svensk.

(om dom ej föder på svenska ambasaden dvs)

Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-05-01, 15:08, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-01, 15:08

Du vet i vanlig ordning inte vad du ylar om Mr.Rahm! No
    Jag tror inte du vet någonting om barn och föräldrarskap! No

Du kanske ska hålla dig till det du förstår dig på, typ din egen tumme, den vet du ju en hel del om? geek
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-01, 15:09

martin7lindgren skrev:Du vet i vanlig ordning inte vad du ylar om Mr.Rahm! No
    Jag tror inte du vet någonting om barn och föräldrarskap! No

Du kanske ska hålla dig till det du förstår dig på, typ din egen tumme, den vet du ju en hel del om? geek

mmm ..martin.. vad hade du att säga i debatten??

varför inte kritisera föräldrar bögar barn , djur och utlänningar som vanligt??=)
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-01, 15:10

postar igen pga spam:

svensk är vad ens medborgarskap visar..enligt mig är ett medborgarskap något FINT som oftast MILJONER människor dött för i olika konflikter och krig.

annars måste vi gå in på "raser" och "gener" och detta är det enkom nynazister och extremvänster som gör.

Exempel: om pelle och lena föder anna i Brasilien är anna brasiliansk medborgare och ej svensk.

(om dom ej föder på svenska ambassaden dvs)
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-01, 15:11

Men hur blir det då om Pelle och Anna som du snackar om, flyttar hem till sverige med sitt lilla barn?
    Berätta Mr. Rahm!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-01, 15:12

martin7lindgren skrev:Men hur blir det då om Pelle och Anna som du snackar om, flyttar hem till sverige med sitt lilla barn?
    Berätta Mr. Rahm!

ja hör och häpna.. då får lilla anna söka medborgarskap som alla andra..vilket är extremt LÄTT med 2 svenska föräldrar.

eller vill du PÅSTÅ att lilla nyfödda anna har en speciell "RAS" och "gener" och ett medfött PÅBRÅ som gör henne "svensk" per Automatik??

Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-05-01, 15:13, ändrad totalt 2 gånger
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-05-01, 15:13

Redvictory skrev:En pojke som växer upp i ett hem där empati för andra människor saknas samt ett kvinnoförakt finns kan bli skadat för livet om pojken saknar självinsikt och självkänsla pojken kan så småningom utveckla destruktiva,manodepressiva sidor samt även
    bli Psykopat! känner ni igen någon här på forumet?

http://www.psykopat.se/psykopat.php

Kan så vara - men- kan även förväxlas med långvarigt missbruk av något slag
    - det ger psykopatiskt förstärkta bieffekter..
    Och- förakt mot någon som skadat- kanske oxå självförakt med ångest...
    Då projicerar man/ kvinna...i ett systematiskt självförsvar..för man vet inget annat sätt..egentligen ganska sorgligt- men det finns gränser.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-05-01, 15:16

fredrik rahm skrev:
    Jag har ingen aning om vad lagen i Brsilien säger om detta, men om vi utgår från att Pelle och/eller Lena har svenskt medborgarskap, så erhåller Anna även detta oavsett var hon föds.

Mina barn och barnbarn har dubbla, eller t.o.m. trippla medborgarskap, trots att samtliga av dem är födda på endast ett ställe Very Happy
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-01, 15:18

formsvackan skrev:
    fredrik rahm skrev:
    Jag har ingen aning om vad lagen i Brsilien säger om detta, men om vi utgår från att Pelle och/eller Lena har svenskt medborgarskap, så erhåller Anna även detta oavsett var hon föds.

Mina barn och barnbarn har dubbla, eller t.o.m. trippla medborgarskap, trots att samtliga av dem är födda på endast ett ställe Very Happy

jag har dubbelt med.. (som martin kritiserade och hatade som vanligt.. har 2 pass och får rösta i 2 riksdagsval)

Idag dock får man ej dubbelt, vilket valdes bort i och med värnplikten (som jag gjorde i sverige)

Dock Visste jag ej att barnens nationalitet går på föräldradans utan logiskt borde det vara landet dom föds i

Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-05-01, 15:18, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-01, 15:18

Så här är det, barn som av sina föräldrar lärs hata invandrare, folk med utländskt påbrå, sjuka och handikappade, tycker jag bara synd om,
    Det är åt helvete, vad ska det bli av dom med den uppfostran?

Hur är det med dig själv, är du svensk eller italienare?
    Vill du jagas och bli kallad allt möjligt för din påbrå, av människor som fostras till att bete sig så sedan barnsben,

Har du rätt att vara invandrarfientlig? Berätta?
    Hur kan du stödja föräldrar som fostrar sina barn så!

Du väljer hellre att angripa mig för jag tycker den uppfostran är åt helvete, du är nere i diket nu igen Mr. Raahhhmmmm! geek
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-01, 15:20

Vad snackar du för skit Mr. Rahm?
    Jag hatar ingen, jag är 100% antirasist, lägg för tusan inte dina värderingar i min mun geek
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-01, 15:21

Den enda som uttryckt främlingsfientliga åsikter av oss 2 är DU martin.

samt ditt eviga hat emot "sjärtgossar" kvinnor, föräldrar, andras barn, djur och alla människor som ej tycker exakt som dig.

Ingen och INGET går säker för dina påhopp , ditt hat och ovett
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-01, 15:22

fredrik rahm skrev:
    formsvackan skrev:
    fredrik rahm skrev:

jag har dubbelt med.. (som martin kritiserade och hatade som vanligt.. har 2 pass och får rösta i 2 riksdagsval)

Idag dock får man ej dubbelt, vilket förut valdes bort i och med värnplikten (som jag gjorde i sverige)

Dock Visste jag ej att barnens nationalitet går på föräldradans utan logiskt borde det vara landet dom föds i
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-05-01, 15:30

fredrik rahm skrev:
    formsvackan skrev:
    fredrik rahm skrev:

Idag dock får man ej dubbelt, vilket valdes bort i och med värnplikten (som jag gjorde i sverige)

Hur gammla är dina barn vet att min bror född i sverige av svensk mor fick österrikiskt medborgarskap.detta var 1964.
    Men idag vad jag vet blir man svensk om man är född här mina ungar är det.
    Ändrades inte detta på 70-talet ???
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-01, 15:35

fredrik rahm skrev:Dock Visste jag ej att barnens nationalitet går på föräldradans utan logiskt borde det vara landet dom föds i
    Mina barns mor är fransyska, och medborgarskapet följde moderns enligt fransk lag. Något som inte var enbart positivt då Sverige på den tiden (70-talet) inte godkände dubbla medborgarskap, vilket blev följden trots att barnen är födda i Sverige.

För att slippa två års militärtjänstgöring i Frankrike tvingades en av mina söner att ansöka om att slippa det franska medborgarskapet, något som inte var så förbaskat lätt !

Ett av mina barnbarn är född i New York, av en italiensk moder varför den killen har svenskt, italienskt och amerikanskt eftersom man där går på födelseplatsen. Det skulle förmodligen vara möjligt att få franskt också, men varför i hela fridens namn då ?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-01, 15:40

så form.. nationalitet är landet själv som bestämmer..vilket åxå är LOGISKT.

sedan det där med värnplikt.. valet stog mellan 13 månader i Sverige eller 2.3 ÅR i Italien=)

dock fick jag behålla mitt italienska medborgarskap efter lumpen skumt nog.

(eu land som eu land)

'Dock VIDHÅLLER jag att människor EJ har speciella "gener" eller någon speciell "svenskhet" som per automatik ger denna rätt att kalla sig "svensk" utan det är vad som står i Passet som gäller
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-01, 16:09

fredrik rahm skrev:'Dock VIDHÅLLER jag att människor EJ har speciella "gener" eller någon speciell "svenskhet" som per automatik ger denna rätt att kalla sig "svensk" utan det är vad som står i Passet som gäller
    Vi är helt överens om detta.
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-05-01, 22:35

När min mamma gifte sig med min österrikiske pappa 1959 fick hon automatiskt österrikiskt medborgarskap och hade då dubbelt, svenskt och österrikiskt. När pappa sen blev svensk medborgare förlorade han sitt österrikiska medborgarskap med följd att min helsvenska mamma satt med dubbla och pappa som i själ och hjärta var österrikare "bara" hade svenskt! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-01, 23:05

Du snackar bara en massa skit, Mr. Rahm!
    Dra inte in mig i ditt vimsande,
    Säger jag att jag är 100% antirasist,
    då är jag det, förstått! Twisted Evil
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

Svensken ussama Kassir!!!! - Sida 2 Empty Martin du är rasist

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-05-02, 00:09

du hatar oliktänkande, du kallar folk stjärtgossar, du kallar de som tycker annat än vad du tycker för parasiter etc etc, helt klart rasist! SD 2010 kanske är något för dig? de gillar inte heller oliktänkande & homosexuella, det passar ju dig Martin
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-05-02, 08:06

Sossar-e-lata skrev:du hatar oliktänkande, du kallar folk stjärtgossar, du kallar de som tycker annat än vad du tycker för parasiter etc etc, helt klart rasist! SD 2010 kanske är något för dig? de gillar inte heller oliktänkande & homosexuella, det passar ju dig Martin

Nu skrev du nog fel S-E-L! du måste mena din vän och bundsförvant blåfront! han stämmer på pricken in på din beskrivning!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 00:35