Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
DirtyDog
x-medborgare
cleopatra
Redvictory
Thetaxpayer
Susz X
Vercingetorix
Sossar-e-lata
12 posters

Svensken ussama Kassir!!!!

Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

Svensken ussama Kassir!!!! Empty Svensken ussama Kassir!!!!

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-05-01, 02:05

Svenska namn slutar på ersson, ensson, rlsson, etc etc inte fan heter en svensk usama Kassir!!!

Senast ändrad av Sossar-e-lata den 2009-05-01, 02:08, ändrad totalt 1 gång
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Svensken ussama Kassir!!!! Empty Sv: Svensken ussama Kassir!!!!

Inlägg  Vercingetorix 2009-05-01, 02:07

Jag känner en amerikan som heter Eriksson...
    Är han svensk då, eller?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

Svensken ussama Kassir!!!! Empty nej!!!

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-05-01, 02:17

men ingen svensk heter Usama kassir,lika lite som en Iranier heter Andersson!! om en hund föds i ett stall blir det en häst då!!?? NEJ!! likasamma blir en turk som föds i Sverige en turk!!!!! vad tror du en turk svarar på frågan var han kommer ifrån om han är i turkiet???även om han är född i Sverige!! snälla låt han va det han svarar!! för inte är han en svensk.....det svarar han ju inte.....
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-05-01, 03:11

OCH????? Ärligt så tycker jag namnet Bin Ladin är mer passande på dig SeL..Faan- sluta sprida sånt som gör det pinsamt värre att vara svensk.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-05-01, 03:24

Vercingetorix skrev:Jag känner en amerikan som heter Eriksson...
    Är han svensk då, eller?

Troligtvis inte. :-) Men troligen svenskättling
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2009-05-01, 04:40

Thetaxpayer skrev:
    Vercingetorix skrev:Jag känner en amerikan som heter Eriksson...
    Är han svensk då, eller?

Troligtvis inte. :-) Men troligen svenskättling

Eller en ättling till en frisläppt slav, då det var vanligt att dessa tog sig europeiskt klingande namn.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2009-05-01, 04:41

"...om en hund föds i ett stall blir det en häst då!!?? NEJ!! likasamma blir en turk som föds i Sverige en turk!!!!!"

Och det spelar roll eftersom...?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Svensken ussama Kassir!!!! Empty Men!

Inlägg  Redvictory 2009-05-01, 08:31

En pojke som växer upp i ett hem där empati för andra människor saknas samt ett kvinnoförakt finns kan bli skadat för livet om pojken saknar självinsikt och självkänsla pojken kan så småningom utveckla destruktiva,manodepressiva sidor samt även
    bli Psykopat! känner ni igen någon här på forumet?

http://www.psykopat.se/psykopat.php
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

Inlägg  cleopatra 2009-05-01, 12:11

Redvictory skrev:En pojke som växer upp i ett hem där empati för andra människor saknas samt ett kvinnoförakt finns kan bli skadat för livet om pojken saknar självinsikt och självkänsla pojken kan så småningom utveckla destruktiva,manodepressiva sidor samt även
    bli Psykopat! känner ni igen någon här på forumet?

http://www.psykopat.se/psykopat.php

Nej inte här på forumet direkt. Däremot kan jag tänka mig att det stämmer alldeles utmärkt in på de pojkar som vuxit upp i fundamentalistiska och patriarkaliska hem. För er som genast misstänker att detta är riktat mot muslimer kan jag informera er om att det finns både fundamentalister och patriarkalister inom alla religioner och i alla länder och alla borde åtalas för barnmisshandel av högsta graden.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-05-01, 12:19

Sossar-e-lata skrev:men ingen svensk heter Usama kassir,lika lite som en Iranier heter Andersson!! om en hund föds i ett stall blir det en häst då!!?? NEJ!! likasamma blir en turk som föds i Sverige en turk!!!!! vad tror du en turk svarar på frågan var han kommer ifrån om han är i turkiet???även om han är född i Sverige!! snälla låt han va det han svarar!! för inte är han en svensk.....det svarar han ju inte.....

Mina söner är födda här av mig i SVERIGE med utlänsk fader den ene mörk den andre ljus svenska namn inget annat språk än svenska.
    Är dom bara halv svenska och förtjänar bara ett halvt medborgarskap.
    Med häften av våra rättigheter.
    eller kanske vi skall tvinga dom att halva året bo i pappans hemland.???
    Eller varför inte en smäll på käften en vacker vårkväll på byn åtminstonde den mörke ja menar hur fan kan han den mörke vara svensk trotts sitt namn möjligen HÄST.???
    Fast det är klart läser man här så stackar barn född svenskar dom måste med andra ord vara idioter. Evil or Very Mad
    PS din JÄVLA RASIST DU ÄR EN SKAM FÖR MITT SVENSKA FOLK
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2009-05-01, 12:43

Sossar-e-lata skrev:men ingen svensk heter Usama kassir,lika lite som en Iranier heter Andersson!! om en hund föds i ett stall blir det en häst då!!?? NEJ!! likasamma blir en turk som föds i Sverige en turk!!!!! vad tror du en turk svarar på frågan var han kommer ifrån om han är i turkiet???även om han är född i Sverige!! snälla låt han va det han svarar!! för inte är han en svensk.....det svarar han ju inte.....
    Och så påstår man att Sahlin förstör för vänstern? Rolling Eyes
    Fler sådana här idiotiska inlägg från dig gör knappast nytta för oss som hoppas på att Alliansen skall vinna nästa val.
    Jag kan inte annat än hålla med x-medborgare här. Man skäms, inte bara för att vara "svensk" utan även för att tillhöra samma politiska allians som dig. Att du skrev inlägget mitt i natten (troligen påverkad) är möjligen en förklaring, men inget försvar.

Hund...häst? Evil or Very Mad

Om du får ett barn som föds på Danderyds BB så är det visserligen ingen Danderydsbo för det. Om du flyttar till Danderyd och SEN föder barnet där så är barnet en Danderyds-bo (ingen hund, häst eller någonting annat). Är detta verkligen så svårt att förstå?. Namnet på barnet är FULLSTÄNDIGT irrelevant i sammanhanget!

Jag vet att "vissa" som fått svenskt medborgarskap aldrig lärt sig svenska och knappt ens bott i sverige nån längre tid utan agerar politiskt på olika sätt i omvärlden och ändå omtalas som "svenskar" i massmedia. Det kan man ha olika åsikter om men ditt inlägg var helt klart ÖVER gränsen.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-05-01, 12:46

DirtyDog skrev:
    Och så påstår man att Sahlin förstör för vänstern? Rolling Eyes
    Fler sådana här idiotiska inlägg från dig gör knappast nytta för oss som hoppas på att Alliansen skall vinna nästa val.
    Jag kan inte annat än hålla med x-medborgare här. Man skäms, inte bara för att vara "svensk" utan även för att tillhöra samma politiska allians som dig. Att du skrev inlägget mitt i natten (troligen påverkad) är möjligen en förklaring, men inget försvar.

Hund...häst? Evil or Very Mad

Om du får ett barn som föds på Danderyds BB så är det visserligen ingen Danderydsbo för det. Om du flyttar till Danderyd och SEN föder barnet där så är barnet en Danderyds-bo (ingen hund, häst eller någonting annat). Är detta verkligen så svårt att förstå?. Namnet på barnet är FULLSTÄNDIGT irrelevant i sammanhanget!

Jag vet att "vissa" som fått svenskt medborgarskap aldrig lärt sig svenska och knappt ens bott i sverige nån längre tid utan agerar politiskt på olika sätt i omvärlden ändå omtalas som "svenskar" i massmedia. Det kan man ha olika åsikter om men ditt inlägg var helt klart ÖVER gränsen.

TACK.. Very Happy Very Happy
    Alla har rätt att vara förbanad på en enskild person svart vit rutig eller randig.
    Men att dra alla över en kam. tvi säger jag bara
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-01, 13:27

Vi hade faktiskt den här diskussionen vid middagsbordet häromdagen. Frågan kom upp eftersom jag på en restaurang blev tillfrågad om jag var svensk, de som frågade var två äldre damer, en svensk och en utländsk. Jag får ofta den frågan, speciellt när jag är mörkhårig (just nu är jag en riktig svartskalle, jag är mörkare än min arabiska granne och hon tycker det är skitkul Smile ). Jag svarade att jag har en pappa från Österrike, men jag är född och uppvuxen i Sverige och har svenska värderingar så jag räknar mig som svensk. Min pappa däremot bodde i Sverige i 40 år och var svensk medborgare, men han sa alltid att han var Österrikare med svenskt medborgarskap.

Ergo: Är du född utomlands så kan du aldrig bli svensk hur integrerad du än är, då är du utlandsfödd med svenskt medborgarskap. Är du däremot född här, och givetvis har svenska värderinga och är väl integrerad, så är du svensk hur mörkhyad du än är, vilket namn du än bär och var dina föräldrar än kommer ifrån. Givetvis gäller detta också omvänt. Jag kan ansöka om medborgarskap i ett annat land, men jag kommer alltid att vara svensk, både pgra etnicitet och i mitt hjärta.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-05-01, 13:34

cleopatra skrev:Vi hade faktiskt den här diskussionen vid middagsbordet häromdagen. Frågan kom upp eftersom jag på en restaurang blev tillfrågad om jag var svensk, de som frågade var två äldre damer, en svensk och en utländsk. Jag får ofta den frågan, speciellt när jag är mörkhårig (just nu är jag en riktig svartskalle, jag är mörkare än min arabiska granne och hon tycker det är skitkul Smile ). Jag svarade att jag har en pappa från Österrike, men jag är född och uppvuxen i Sverige och har svenska värderingar så jag räknar mig som svensk. Min pappa däremot bodde i Sverige i 40 år och var svensk medborgare, men han sa alltid att han var Österrikare med svenskt medborgarskap.

Ergo: Är du född utomlands så kan du aldrig bli svensk hur integrerad du än är, då är du utlandsfödd med svenskt medborgarskap. Är du däremot född här, och givetvis har svenska värderinga och är väl integrerad, så är du svensk hur mörkhyad du än är, vilket namn du än bär och var dina föräldrar än kommer ifrån. Givetvis gäller detta också omvänt. Jag kan ansöka om medborgarskap i ett annat land, men jag kommer alltid att vara svensk, både pgra etnicitet och i mitt hjärta.

Kul min lillebrors pappa är också österrikare.
    halvbror tja visst om det finns halva bröder Very Happy
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-01, 13:55

x-medborgare skrev:
    cleopatra skrev:Vi hade faktiskt den här diskussionen vid middagsbordet häromdagen. Frågan kom upp eftersom jag på en restaurang blev tillfrågad om jag var svensk, de som frågade var två äldre damer, en svensk och en utländsk. Jag får ofta den frågan, speciellt när jag är mörkhårig (just nu är jag en riktig svartskalle, jag är mörkare än min arabiska granne och hon tycker det är skitkul Smile ). Jag svarade att jag har en pappa från Österrike, men jag är född och uppvuxen i Sverige och har svenska värderingar så jag räknar mig som svensk. Min pappa däremot bodde i Sverige i 40 år och var svensk medborgare, men han sa alltid att han var Österrikare med svenskt medborgarskap.

Kul min lillebrors pappa är också österrikare.
    halvbror tja visst om det finns halva bröder Very Happy

Japp, min barnaskara är halvsyskon. Flickorna har en pappa och pojkarna en, så de existerar bara från midjan och neråt Laughing Det roliga är att det bara var några år sedan min nu 22-åriga dotter påpekade detta. De har aldrig sett sig som halvsyskon och aldrig omnämnt varandra som halvsyster eller halvbror. Pojkarnas pappa säger alltid att han har fem barn och det är ju sant, även om han inte är flickornas biologiska pappa så tar han hand om dem som om de vore det. Detta trots att mitt X är en underbar pappa som är jätteengagerad i sina flickor.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-01, 14:07

Stackars S-e-L:s egna barn, ha en pappa som lär dom hata, invandrare, utländskt påbrå, sjuka och handikappade? No
    Vad blir det av dom barnen när dom tvingas på pappas förkastliga värderingar? No
    Hur det är med mamman, troligen samma skrot och korn, annars borde hon väl inte vilja ha med Täbys stolthet och göra? No
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-05-01, 14:09

Cleopatra..
    Ja du det viktigast är vem någon är för en själv.
    Jag har en tvillingbror två bröder en syster på pappas sida en bror på mammas.
    kusiner som blodsmässigt är mina småsyskons men inte mina men vem bryr sig.
    Osv.
    Mina barn har olika fäder en en förhatlig kurd/muslim/irak och en indier/hindu.
    Varför blev det så första STORA kärleken fel livstil. andra nödlösning har jag förstått i efterhand.Dum mot mitt första barn.
    Den ene har nästan ingen kontakt med sin far (livstilen)
    Den andre kommer nog bryta med sin känns det som.
    Tänker inte gå in på här varför men fick ensamvårdnad om honom och det får man inte i dagens sverige om det inte finns väldigt goda skäl.
    Du vet sånt är livet nu mer gift med svensk utan egna barn som räknar mina som hans.. Very Happy
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-01, 14:11

martin7lindgren skrev:Stackars S-e-L:s egna barn, ha en pappa som lär dom hata, invandrare, utländskt påbrå, sjuka och handikappade? No
    Vad blir det av dom barnen när dom tvingas på pappas förkastliga värderingar? No
    Hur det är med mamman, troligen samma skrot och korn, annars borde hon väl inte vilja ha med Täbys stolthet och göra? No

Inget är heligt för martin misär att häckla med.

familj föräldrar barn syskon djur homosexuella , utlänningar, utländskt påbrå.allt skall bajsas på av denna "Individ"
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-05-01, 14:18

Hur definerar man svensk?

Genom att man är född i landet eller har svenska föräldrar? Kanske genom att man lever i en svensk kultur? Har svenska som modersmål?

Själv har jag inte svenska som första språk, är jag då svensk? Jag är född i landet.

Mina systrar är alla födda utomlands, är de svenska?

queen
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-05-01, 14:24

fredrik rahm skrev:
    martin7lindgren skrev:Stackars S-e-L:s egna barn, ha en pappa som lär dom hata, invandrare, utländskt påbrå, sjuka och handikappade? No

Inget är heligt för martin misär att häckla med.

familj föräldrar barn syskon djur homosexuella , utlänningar, utländskt påbrå.allt skall bajsas på av denna "Individ"

Om du har något suntförnuft och läser tråden bakåt så kanske även du förstår vår ilska du med ditt italienska påbrå eller är du kanske en häst.????
    Även om martin är ditt främsta objekt här på forum så kan det vara lämpligt att kolla bakgrunden till inlägg ibland möjligen ifrågasätta formuleringar..
    Om det nu stör.
    Men av gammal vana bara hugga på är långt ifrån ett vuxet beteende.
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-01, 14:25

Regndrottning skrev:

Genom att man är född i landet eller har svenska föräldrar? Kanske genom att man lever i en svensk kultur? Har svenska som modersmål?

Själv har jag inte svenska som första språk, är jag då svensk? Jag är född i landet.

Mina systrar är alla födda utomlands, är de svenska?

queen

Enligt min åsikt RD, se mitt tidigare inlägg. Men alla har ju sin egen definition och det är som det ska vara. Bara för att en person har en åsikt så behöver inte alla andra tycka att det är rätt.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-05-01, 14:31

Enligt min åsikt RD, se mitt tidigare inlägg. Men alla har ju sin egen definition och det är som det ska vara. Bara för att en person har en åsikt så behöver inte alla andra tycka att det är rätt.

Ja, jag läste din defination, Cleopatra...

Enligt mig är dina söner svenskar, trots att de kanske inte ser så ut. (Jag bara gissar)

Jag tycker även orientaliska adoptivbarn är svenskar... vad annars skulle de vara?

Jag tänker även på en negerkille jag träffade. Han var så genuin svenskt att jag inte lade märke till att han var neger.... svårt att förklara. Men denne kille skulle 'stå ut' som svensk och vara identifierbar som svensk varsomhelst i världen. Och konstigt nog var han inte ett dugg svensk i härkomsten....

Men nu kom jag av mig.... Jag ville gärna höra hur andra definerar 'svensk'.

queen
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-01, 14:41

x-medborgare skrev:Cleopatra..
    Ja du det viktigast är vem någon är för en själv.
    Jag har en tvillingbror två bröder en syster på pappas sida en bror på mammas.
    kusiner som blodsmässigt är mina småsyskons men inte mina men vem bryr sig.
    Osv.
    Mina barn har olika fäder en en förhatlig kurd/muslim/irak och en indier/hindu.
    Varför blev det så första STORA kärleken fel livstil. andra nödlösning har jag förstått i efterhand.Dum mot mitt första barn.
    Den ene har nästan ingen kontakt med sin far (livstilen)
    Den andre kommer nog bryta med sin känns det som.
    Tänker inte gå in på här varför men fick ensamvårdnad om honom och det får man inte i dagens sverige om det inte finns väldigt goda skäl.
    Du vet sånt är livet nu mer gift med svensk utan egna barn som räknar mina som hans.. Very Happy

Härligt att höra att allt ordnat sig X:et! sunny Mm, olika livsstilar och värderingar kan ställa till det i förhållanden. Jag är ju själv uppvuxen i ett sånt förhållande och det är därför jag är så anti mot att blanda olika kulturer. Min pappa var ju ändå europe och från ett land som kulturellt ändå inte står långt från Sverige, men det räckte för att det skulle bli slitningar. Hans annorlunda syn på barnuppfostran och hans kvinnosyn grundades i barndommen och gick aldrig att integrera med svenska värderingar. I Österrike slår man barnen till de lyder, döttrar ska lyda sin far utan diskussion och kvinnan ska veta sin plats tongue Min mellandotter är tillsammans med en Thailändare. Snällare kille får du leta efter, men jag varnade henne för att det kunde bli problem pgra hans lite annorlunda uppfostran, och det blev det också. Nu är dessa inte olösliga eftersom min svärson är både snäll, ödmjuk och mycket diskutabel, men det orsakar slitningar som är onödiga eftersom ett förhållande är krångligt nog att få att fungera även utan de pålagringar olika kulturella värderingar ger.
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-05-01, 14:49

Regndrottning skrev:

Ja, jag läste din defination, Cleopatra...

Enligt mig är dina söner svenskar, trots att de kanske inte ser så ut. (Jag bara gissar)

Jag tycker även orientaliska adoptivbarn är svenskar... vad annars skulle de vara?

Jag tänker även på en negerkille jag träffade. Han var så genuin svenskt att jag inte lade märke till att han var neger.... svårt att förklara. Men denne kille skulle 'stå ut' som svensk och vara identifierbar som svensk varsomhelst i världen. Och konstigt nog var han inte ett dugg svensk i härkomsten....

Men nu kom jag av mig.... Jag ville gärna höra hur andra definerar 'svensk'.

queen

Hah, men vänta lite nu RD, nu blandar du nog ihop mig och X:et. Mina pojkar har en svensk pappa, hennes har utländska. Självklart är adoptivbarn svenskar, de är ju oftast uppfostrade av svenska föräldrar och har därför svenska värderingar. De flesta är ju så unga när de kommer hit så de inte ens minns sitt ursprungsland. Och visst kan utlandsfödda vara mer svenska än svenskarna själva (och även mycket trevligare), men min tolkning av vem som bör räknas som svensk ändras inte ändå.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-01, 15:02

Såg ett lysande exempel i TV 4:as "SPÅRLÖST" nu i veckan, om tjejen som sökte sina rötter i Taiwan?

Hon hittade sin biologiska familj, och det visade sig att hon blev stulen som 2 månaders baby, och bortadopterad hit till sverige,

Är hon svensk eller ej?
    Klart hon är svensk, ska hon straffas genom att jagas här i sitt eget land, där hon hamnade så liten?

Självklart inte, det borde inte ens den ylande S-e-L kunna ifrågasätta! No

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 22:13