Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:ANNA2LINK skrev:F.I.S.T skrev:Det är klart att en majoritet av Svenskarna av egoistiska själ idag gärna ser mer pengar i sin egen plånbok, oavsett vilka avbräck det ger för den tidigare smått unika och fantastiska välfärd som Sverige varit ett föregångsland för andra länder att avundas och beundra.....
.... Regeringen har lyckats med bedriften att få folk att tro att det enbart kommer positivt ut av att de 2/3 som redan har det bäst får mer i plånkan... och tonat ner vad som blir lidande av det....
Dessa skattpengar som nu stoppas i fickorna på de som redan hade det oförskämt bra ur ett globalt perspektiv, gjorde innan skattesänkningarna nytta i form av skola vård och omsorg.... således är det ganska enkelt att räkna ut att dessa grupper blivit lidande av regeringens politik......
... men detta har Alliansen lyckats dölja och ljuga bort från agendan....
... så de friska arbetsföra har idag glömt sin egen sårbarhet, och lever efter tron att de inte kan bli sjuka...
Tack och lov finns ännu en stor grupp arbetare som är villiga att betala skatt för hela samhällets väl, och inser sin egen sårbarhet
Instämmer! Bra skrivet F.I.S.T!
bock och tack
Då förutsätter jag att DU frivilligt betalar in mer skatt till den nivå du anser den ska ligga på?
eller tar du emot skattelättnaden och konsumerar?
Jag röstar på de som delvis skall återställa skatterna efter Alliansens miljardsänkningar för de som behöver dessa minst, så vi får en bättre vård .... gör du det ??
... för övrigt så hjälper jag folk i behov i min vardag, och arbetar ideellt ...
Skänker pengar gör jag oxå...
Sedan accepterar jag med glädje den skattesats som sätts på mig när de rödgröna höjer skatterna.....