Sniperace 2010-08-22, 11:35
formsvackan skrev: Sniperace skrev:men vill de sänka den så det gynnar även mig
Hur vet du det ?
Vet vad, den frågan ingår knappast i mitt svar, vad är det du INTE förstår?
jag skriver OM det gynnar mig är det ok, och hittills har alliansen gynnat mig långt mer än sossarna under alla år jag varit sjukpensionär i väldigt låg inkomstklass.
1988 när jag sjukpensionerades blev årsinkomsten 105.000, 2006 när alliansen tog över var den 115.000, i sista deklarationen var den 125.00 så det alliansen ökat för mig är fan så mycket mer än vad sossarna gjort, och min uträkning var denna bör ligga vid nästa deklaration ligger på 130.000
under 18 år, nästan alla med sossar var ökningen TOTALT 9000:-, under 4 år med alliansen blev ökningen 15.000, så vilka har get mig mest?
Jag har aldrig haft det så bra som jag fått det nu, jag fick till och med chansen att prova på olika jobb UTAN att någon pension drogs in eller jag fick andra problem, det vara bara att säga till på FK att nu provar jag ett jobb, och det gav inga som helst negativa biverkningar som indragen pension eller annat, jag fick inte ens denna sänkt med den summa jag lyckades dra in i mina försök...
Under sossetiden så var fk,s svar att OM jag valde att självsvådligt prova på jobb så skulle min pension omprövas och det skulle göras nya utredningar osv osv....
Och under den tiden fick vi vända på vartenda öre och kämpa för överlevnad, idag ansr jag att vi lever gott...
och som sagt, vi tillhör absolut inte någon överklass....