Hur motiverar ni andra det förtroende ni har för Mona Sahlin som politiker?
Vilka är era argument?
Inom vilka områden har ni förtroende för henne?
Dao skrev:Därför att hon är rak, ärlig och jordnära! Hon har ingen ledarframtoning som Reinfeldt och Persson, utan är mer öppen för dialog och kompromisser!
Att hon gjort några mindre misstag för många år sedan, gör henne också mänsklig - framför allt för att hon stod för dem, tog konsekvenserna och återkom!
Det är inte så att jag inte skulle önskat en annan partiledare för sossarna, men hon är bra nog! Hennes styrkor som jag beskrev ovan kommer att komma till sin rätt som stadsminister!
Dao skrev:Därför att hon är rak, ärlig och jordnära! Hon har ingen ledarframtoning som Reinfeldt och Persson, utan är mer öppen för dialog och kompromisser!
Att hon gjort några mindre misstag för många år sedan, gör henne också mänsklig - framför allt för att hon stod för dem, tog konsekvenserna och återkom!
Det är inte så att jag inte skulle önskat en annan partiledare för sossarna, men hon är bra nog! Hennes styrkor som jag beskrev ovan kommer att komma till sin rätt som stadsminister!
Sossar ee lata skrev:Dao skrev:Därför att hon är rak, ärlig och jordnära! Hon har ingen ledarframtoning som Reinfeldt och Persson, utan är mer öppen för dialog och kompromisser!
https://www.youtube.com/watch?v=XgsLbLv5jD0
Rudolf med röda mulen skrev:Det här känns som precis rätt forum att ställa den här frågan.
Vilka är era argument?
lazy skrev:När fick pensionärerna höjd skatt?
MartinLindgren skrev:Rudolf med röda mulen? Låter helt enkelt som Rudolf blånäsa, ännu en ulv i fåra kläder!
Rättvisa, solidaritet och trygghet åt oss alla!
1. Minskade klassklyftor!
2. Bort med stupstocken för sjuka, skadade!
3. Rättvis beskattning mellan pensionärer och löntagare!
4. Riktiga jobb med riktiga löner och bostäder till sveriges unga!
4. Mer personal inom sjukvården så sjukhus inte behöver neka vård!
Ett litet axplock som Rudolf blånäsa säkert inte är intresserad att höra på?
Rudolf med röda mulen skrev:Det här känns som precis rätt forum att ställa den här frågan.
Vilka är era argument?
Kakmonstret skrev:Välkommen Rudolf.
Jag är också nyfiken på ämnets frågeställningar.
Infra skrev:Vi har förtroende för Mona. Hon kommer att skänka alliansens offer tillbaka litet värdighet
och återupprätta arbetarnas heder.
Att stå med mössan i hand och kröka rygg, skrapa med foten och bocka till överheten för att man fått allmoser i form av sänkt skatt. Det är sannerligen ingenting som skänker en svensk arbetare värdighet när det i själva verket är
en anständig lön han/hon skall kräva. En lön som tål beskattning för ändamål
som han har glädje och nytta av den dag lönen inte längre kommer.
Sniperace skrev:Infra skrev:Vi har förtroende för Mona. Hon kommer att skänka alliansens offer tillbaka litet värdighet
Att stå med mössan i hand och kröka rygg, skrapa med foten och bocka till överheten för att man fått allmoser i form av sänkt skatt. Det är sannerligen ingenting som skänker en svensk arbetare värdighet när det i själva verket är
JAg har INGET förtroende för mona, de sista riktiga sossarna som ingav riktigt förtroende var Per Albin och Hjalmar Branting! sedan har det varit mest skit..
Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Vi har förtroende för Mona. Hon kommer att skänka alliansens offer tillbaka litet värdighet
JAg har INGET förtroende för mona, de sista riktiga sossarna som ingav riktigt förtroende var Per Albin och Hjalmar Branting! sedan har det varit mest skit..
Jag ska meddela det till Rulle. Det var han som undrade.
Om han inte redan har somnat.Sniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Vi har förtroende för Mona. Hon kommer att skänka alliansens offer tillbaka litet värdighet
Det tror jag inte att du behöver, han läser nog det själv!
Infra skrev:Om han inte redan har somnat.Sniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:Infra skrev:Vi har förtroende för Mona. Hon kommer att skänka alliansens offer tillbaka litet värdighet
Det tror jag inte att du behöver, han läser nog det själv!
Sniperace skrev:JAg har INGET förtroende för mona, de sista riktiga sossarna som ingav riktigt förtroende var Per Albin och Hjalmar Branting! sedan har det varit mest skit..
Demona Stahlin skrev:HON ÄR RAK OCH ÄRLIG? HON ÄR VÄL DEN MEST OÄRLIGASTE POLITIKER VI HAFT?
SVART DAGMAMMA
OBETALD TV-LICENS
98 PARKERINGSBÖTER FÖR 30.000
MISSBRUKAT REGERINGENS KREDITKORT FÖR 50.000
HUR I HELVETE KAN NI GE HENNE STÖD OCH GNÄLLA PÅ ANDRA SOM BEGÅR MINDRE OCH FÄRRE SKANDALER?
HUR I HELVETE TÄNKER NI?
Rudolf med röda mulen skrev:Sniperace skrev:JAg har INGET förtroende för mona, de sista riktiga sossarna som ingav riktigt förtroende var Per Albin och Hjalmar Branting! sedan har det varit mest skit..
Ok. Det är noterat. Du har inget förtroende för Mona Sahlin men... jag tänkte att det kanske fanns folk här som hade förtroende för Mona Sahlin och jag är som sagt nyfiken på deras argument och motiveringar