Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
redalert
Thetaxpayer
Infra
Dao
Redvictory
Secrist
MartinLindgren
DMustaine
ANNA2LINK
13 posters

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-17, 15:29

    Jag förstår inte hur borgarna kan tro att sämre villkor i försäkringssystemen kan leda till ökat välbefinnande och bättre hälsa för människor. Borgarna tänker helt fel här.

    Alla i Sverige vill att folkhälsan i Sverige ska bli bättre, men då måste ju samhället verkligen jobba för det också. Nu sker det tvärtom...


    Detta hårda tuffa samhälle kommer att leda till sämre folkhälsa hos oss svenskar.


    Högern kommer att tro att jag pratar för min egen del, men det gör jag inte. Jag mår i stort sätt bra i dag, jag tänker på dom som fortfarande inte mår bra och tvingas in i åtgärder som dom inte klarar av. Jag tänker på dom som utförsäkras pga att dom har varit sjuka "för länge" enligt alliansen och måste ut och ställa sig till abetsmarknadens befogande. Jag tänker på dom stackars människorna som hamnar hos socialen...

    Inte fyra år till med detta omänskliga samhälle tack!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  DMustaine 2010-08-17, 16:20

    Jag ser 4 år med dekadensen som ett omöjligt alternativ, åter tillbaka till ett system där det inte skall löna sig att arbeta finns inte på kartan! Dessutom är hela dekadensen fylld av pajaser alltför inkompetent för att driva företaget Sverige!

    Helvete semestern är slut bara kasta sig i ekorrhjulet igen!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-17, 17:23

    DMustaine skrev:Jag ser 4 år med dekadensen som ett omöjligt alternativ, åter tillbaka till ett system där det inte skall löna sig att arbeta finns inte på kartan! Dessutom är hela dekadensen fylld av pajaser alltför inkompetent för att driva företaget Sverige!

    Helvete semestern är slut bara kasta sig i ekorrhjulet igen!


    Arbete har alltid lönat sig i vilket samhälle du än lever i... Rika kontra fattiga har alltid funnits och kommer säkert alltid att finnas. Men samhället ska fungera när folk inte kan arbeta av olika orsaker också och det gör det inte i dag.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  MartinLindgren 2010-08-17, 17:27

    Du har förstått Anna, och du är ju inte ensam, vi är många, tillräckligt många den 19 september!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-17, 17:30

    MartinLindgren skrev:Du har förstått Anna, och du är ju inte ensam, vi är många, tillräckligt många den 19 september!


    Ja vi håller alla tummar i världen för det...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Rött

    Inlägg  Secrist 2010-08-17, 23:02

    Du har förstått Anna, och du är ju inte ensam, vi är många, tillräckligt många den 19 september!

    Är ni så många som är arbetsskygga? Razz
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  Redvictory 2010-08-17, 23:08

    Secrist skrev:Du har förstått Anna, och du är ju inte ensam, vi är många, tillräckligt många den 19 september!

    Är ni så många som är arbetsskygga? Razz

    Det är alliansanhängarna som är arbetsskygga! de kan ju fan inte ens städa sitt hem själva!inte byta däck bromsar och oljebyten på bilen inte snickra! lata och odugliga är vad de är! inte ens tillfredsställa sina fruar (det får Rot-snickaren göra) Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Städa

    Inlägg  Secrist 2010-08-17, 23:13

    Det är alliansanhängarna som är arbetsskygga! de kan ju fan inte ens städa sitt hem själva!inte byta däck bromsar och oljebyten på bilen inte snickra! lata och odugliga är vad de är! inte ens tillfredsställa sina fruar (det får Rot-snickaren göra)

    Tydligen inte vänstern heller eftersom de är flitiga utnyttjare av RUT-avdraget.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  Redvictory 2010-08-17, 23:28

    Secrist skrev:Det är alliansanhängarna som är arbetsskygga! de kan ju fan inte ens städa sitt hem själva!inte byta däck bromsar och oljebyten på bilen inte snickra! lata och odugliga är vad de är! inte ens tillfredsställa sina fruar (det får Rot-snickaren göra)

    Tydligen inte vänstern heller eftersom de är flitiga utnyttjare av RUT-avdraget.

    En vänster använder Rut-avdrag blir per automatik att i pricip alla vänster är flitiga "utnyttjare" av detta! så alliansiskt av dig secrist! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty En vänster?

    Inlägg  Secrist 2010-08-17, 23:30

    En vänster

    Du borde nog gå en matematikkurs. Det är långt fler än en person. Här har du några stycken...

    – Det är en felprioritering att ge sådana som mig skatterabatt. Jag har råd ändå, säger Ylva Johansson, tidigare vård- och äldreomsorgsminister, nu riksdagsledamot, till Aftonbladet.

    Ylva Johansson och maken Erik Åsbrink (S), tidigare finansminister, köpte hushållstjänster för närmare 50 000 kronor under 2008, visar en granskning som tidningen gjort.

    De är inte ensamma om det. Andra ledande S-politiker som nyttjat rutavdraget är bland andra tidigare kulturministern Leif Pagrotsky, tidigare utrikesministern Jan Eliasson och förre statsministern Göran Persson, partiets valgeneral Bo Krogvig samt riksdagsledamoten, tillika tidigare talmannen Björn von Sydow.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  Dao 2010-08-18, 01:56

    Det är alltid lika underhållande at ta del av när Secrist då och då upptäcker att samhället och världen inte är svartvit. Men av någon anledning så är det alltid enbart åt endera hållet i hans värld! Wink

    Givetvis finns det vänster som utnyttjar RUT-avdrag, av samma skäl som det finns höger som betalar skatt, miljöpartister som kör bil, etc, etc...

    Man måste nog vara ganska liten själv, för att göra en stor sak av en sådan bagatell! Laughing
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  Infra 2010-08-18, 02:42

    Jag håller helt med Anna.
    Fyra års nedmontage tar decennier att reparera.


    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Dumdristig
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  Infra 2010-08-18, 03:49

    Fyra år till med detta elände och jag blir gråhårig.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  DMustaine 2010-08-18, 07:31

    Fyra år med dekadensen och vår status är densamma som Greklands!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty RUT

    Inlägg  Secrist 2010-08-18, 07:39

    Givetvis finns det vänster som utnyttjar RUT-avdrag, av samma skäl som det finns höger som betalar skatt, miljöpartister som kör bil, etc, etc...

    Man måste nog vara ganska liten själv, för att göra en stor sak av en sådan bagatell!

    Man måste nog vara rätt naiv för att klara av ett så enkelspårigt liv. Min visst, jag förstår att vänstern inte ställer några större krav på att deras politiker ska leva som de lär eftersom de skulle hela deras värld rasa.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  Redvictory 2010-08-18, 08:30

    Infra skrev:Fyra år till med detta elände och jag blir gråhårig.

    Många blir både gråhåriga och skalliga med denna avgrundshöger i hela 4 år till!
    4 år till kommer göra att människor blir som regeringen dvs omoraliska och säga upp Tv licensen börja arbeta svart m,m m,m det blir ett svar på arbets/bidragslinjen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-08-18, 08:57

    Många blir både gråhåriga och skalliga med denna avgrundshöger i hela 4 år till!
    4 år till kommer göra att människor blir som regeringen dvs omoraliska och säga upp Tv licensen börja arbeta svart m,m m,m det blir ett svar på arbets/bidragslinjen


    Inga fler domedagsprofetior på lager?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  Dao 2010-08-18, 09:54

    DMustaine skrev:Fyra år med dekadensen och vår status är densamma som Greklands!

    Ett stort skäl att rösta rödgrönt, alltså...

    Alliansens väg är densamma som Grekland, liksom Spanien och liknande länder valde. Med dem är risken mycket stor att det blir samma resultat...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  Dao 2010-08-18, 09:56

    Secrist skrev:Givetvis finns det vänster som utnyttjar RUT-avdrag, av samma skäl som det finns höger som betalar skatt, miljöpartister som kör bil, etc, etc...

    Man måste nog vara ganska liten själv, för att göra en stor sak av en sådan bagatell!

    Man måste nog vara rätt naiv för att klara av ett så enkelspårigt liv. Min visst, jag förstår att vänstern inte ställer några större krav på att deras politiker ska leva som de lär eftersom de skulle hela deras värld rasa.

    Även politiker måste leva i det samhälle som är, oavsett vilken ideologi de faktiskt har!

    Det var liksom DET som var min poäng med mitt inlägg! Att politiker lever i nuet är bättre än de som fanatiskt försöker leva efter en drömvärld som bara finns i fantasin!

    Du borde testa det, Secrist! Wink
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  Thetaxpayer 2010-08-18, 09:58

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Fyra år med dekadensen och vår status är densamma som Greklands!

    Ett stort skäl att rösta rödgrönt, alltså...

    Alliansens väg är densamma som Grekland, liksom Spanien och liknande länder valde. Med dem är risken mycket stor att det blir samma resultat...



    Har du missat att Sverige är ett av de länder som klarat krisen bäst?
    Ett tips. Dit räknas inte Grekland och Spanien.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  redalert 2010-08-18, 10:11

    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Fyra år med dekadensen och vår status är densamma som Greklands!

    Ett stort skäl att rösta rödgrönt, alltså...

    Alliansens väg är densamma som Grekland, liksom Spanien och liknande länder valde. Med dem är risken mycket stor att det blir samma resultat...



    Har du missat att Sverige är ett av de länder som klarat krisen bäst?
    Ett tips. Dit räknas inte Grekland och Spanien.

    Grekland och Spanien, länder med traditionell sossepolitik, och så ser man ju hur det gick också! Sad
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  RedCloud 2010-08-18, 10:13

    [spanien] länder med traditionell sossepolitik

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Franco

    Franco dog som dikatator 1975....obehagligt vad forumets ultra höger är historielös
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Hur ska det fungera bättre om mindre & mindre människor är med och bidrar??

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-08-18, 10:16

    ANNA2LINK skrev:Jag förstår inte hur borgarna kan tro att sämre villkor i försäkringssystemen kan leda till ökat välbefinnande och bättre hälsa för människor. Borgarna tänker helt fel här.

    Alla i Sverige vill att folkhälsan i Sverige ska bli bättre, men då måste ju samhället verkligen jobba för det också. Nu sker det tvärtom...


    Detta hårda tuffa samhälle kommer att leda till sämre folkhälsa hos oss svenskar.


    Högern kommer att tro att jag pratar för min egen del, men det gör jag inte. Jag mår i stort sätt bra i dag, jag tänker på dom som fortfarande inte mår bra och tvingas in i åtgärder som dom inte klarar av. Jag tänker på dom som utförsäkras pga att dom har varit sjuka "för länge" enligt alliansen och måste ut och ställa sig till abetsmarknadens befogande. Jag tänker på dom stackars människorna som hamnar hos socialen...

    Inte fyra år till med detta omänskliga samhälle tack!

    Pengarna kommer inte från himlen lilla Anna, man måste jobba för sitt levebröd, inte gnälla
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Så som Mona levde under många år menar du, svart jobb & obetald TV licens, det är sossemelodi det

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-08-18, 10:19

    Redvictory skrev:
    Infra skrev:Fyra år till med detta elände och jag blir gråhårig.

    Många blir både gråhåriga och skalliga med denna avgrundshöger i hela 4 år till!
    4 år till kommer göra att människor blir som regeringen dvs omoraliska och säga upp Tv licensen börja arbeta svart m,m m,m det blir ett svar på arbets/bidragslinjen

    Vi vet att du & dina lika är fifflare, men det skall vi hederliga sätta stopp för!!! ni ska fan vara med och bidra!!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  redalert 2010-08-18, 10:24

    RedCloud skrev:
    [spanien] länder med traditionell sossepolitik


    Franco dog som dikatator 1975....obehagligt vad forumets ultra höger är historielös

    35 år sedan Franco dog med andra ord!

    Det var bara 20 år sedan muren i Berlin föll! affraid

    Sponsored content


    Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack! Empty Sv: Inte fyra år med detta omänskliga samhälle tack!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 08:55