Vercingetorix skrev:"Var menar du att de stödjer det? Det står klart o tydligt: Lagstiftningen skall ändras så att det görs helt klart att den endast reglerar användning och kopiering av verk i kommersiella sammanhang"
Du missar poängen. De omdefinierar "kommersiella sammanhang" till att exkludera fildelning med kreti och pleti via siter som TPB, vilket i sin tur är en fullständig våldtäkt på den befintliga kopieringsrätt som finns inskriven i gällande upphovsrättslagstiftning.
Hmm- ja- det är väl inte riktigt okej..
Men samtitidigt kan jag tycka att det är viktigt som de skriver i sin
presentation inför EU- valet:
Citat:
"Det är viktigt att få behålla rätten till ett privatliv och rätten att kunna kommunicera fritt via e-post, telefon eller brev. Det ska kännas tryggt att använda internet. Därför ska staten inte göra intrång i privatlivet och jaga en hel ungdomsgeneration. Internet blir i stället tryggare med en balanserad upphovsrätt som låter folk ta del av kultur.
Till skillnad från de partier som har makten i EU idag kommer vi inte att ge vårt stöd till förslag som är utformade för att öka statens insyn i våra privatliv. Piratpartiet strider för rätten till ett privatliv och en balanserad upphovsrätt och det är vi ensamma om. "
http://www.piratpartiet.se/
I mina ögon har det ju faktiskt en del med yttrandefrihet att göra oxå
- utöver integriteten...Som vi vet ville ju EU införa vissa förbud i
bloggosfären förra året....
Och- ärligt talat så har jag inte varit med om att någon som varit aktiv
i PP vare sig förnedrat oliktänkande, nedvärderat, stalkat eller hotat på
nätet..
Beteendet säger ju allt egentligen - både i tanke- ord och handling.
Inte heller kastat pajjer på olika partier- eller har jag missat nåt?
Tycker nog att PP behövs för att få en balans angående detta i EU..
De har vettigare tänk än SD tycker jag..och- inte ger de sig på
oliktänkande som jag beskrev tidigare..och tydligt sett-
på fler plan