lazy skrev:R.O.F.L skrev:lazy skrev:
Hittade mitt 6 år gamla inlägg som man kan utveckla mer med tanke på allt som pågått i MP, börjar med en länk som är klickbar även om man inte är inloggad: http://www.expressen.se/nyheter/val-2010/sveket-mot-wetterstrand---flera-miljopartister-byter-block/
Artikeln från Aftonbladet och Niklas Gladhs förklaring:
Omkring 25 miljöpartister i Stockholmskommunen Botkyrka lämnar med omedelbar verkan Miljöpartiet och tänker istället valkampanja för alliansen.
– Vi är många som menar att vi kommer att få mera av våra frågor förverkligade inom alliansen, säger Ardavast Reshdouni, i dag ordförande för miljö- och hälsoskyddsnämnden för MP.
Niklas Gladh, gruppledare för Miljöpartiet i Botkyrka, tillbakavisar kritiken från Ardavast Reshdouni och menar att det ligger andra skäl bakom avhoppet.
– När vi fattade beslut om vår kommunlista här i Botkyrka fick inte Ardavast förnyat förtroende att stå på listan inför höstens val, säger han.
Skälet till det är enligt Niklas Gladh att Ardavast Reshdouni uttryckt islamfientliga åsikter på ett sätt som upprört många medlemmar.
– Han har bland annat sagt att vi svenskar är alldeles för blåögda och inte ser den islamifiering som sker i Sverige. Det är något som många blivit upprörda över.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12415317.ab
Ja, detta skrev vi för flera år sedan. Vi hade rätt såklart. Frågan är varför det tog sån jävlA tid att granska dom?
Duger de här raderna? – När vi fattade beslut om vår kommunlista här i Botkyrka fick inte Ardavast förnyat förtroende att stå på listan inför höstens val, säger han.
Skälet till det är enligt Niklas Gladh att Ardavast Reshdouni uttryckt islamfientliga åsikter på ett sätt som upprört många medlemmar.
– Han har bland annat sagt att vi svenskar är alldeles för blåögda och inte ser den islamifiering som sker i Sverige. Det är något som många blivit upprörda över.
"Islamofobin" har legat som en stor tung filt över all debatt, inte minst ifrån det mångkulturella centret i just Botkyrka/Fittja med Tobias Hübinette i spetsen, det fanns en tid då jag spenderade mycket av min tid i just Fittja, idag vill jag inte ens stå på busshållplatsen där.
Hehe, före sin tid.