Vad tycker V och MP om rödingarnas budget?
Vad kommer rödingarna tycka om V och MP budget?
Vad kommer rödingarna tycka om V och MP budget?
RedCloud skrev:"Vad tycker V och MP om rödingarnas budget?"
din lilla barnsliga valp, om du ändå kunde uttrycka dig korrekt.
(v) är nog de som är rödast i det gänget, så varför envisas du med att kalla (s) för rödingar ?
det var lääääääänge sedan de var det.
Tyvärr har du fel. Sossarna har tappat färgen alltmer med tiden. Vi får hoppas att de snart inser att en blåkopia, inte är något annat än en just en kopia, och dessutom en suddig sådan.Blåfront skrev:Du kan gnälla som en kärring hur mycket du vill... sossar är rödingar
formsvackan skrev:Tyvärr har du fel. Sossarna har tappat färgen alltmer med tiden. Vi får hoppas att de snart inser att en blåkopia, inte är något annat än en just en kopia, och dessutom en suddig sådan.Blåfront skrev:Du kan gnälla som en kärring hur mycket du vill... sossar är rödingar
Ska de överhuvudtaget vara kvar i trafik, behöver de genomgå en renovering till originalskick.
.
Du är i din fulla rätt att tycka vad du vill om sossarnas val av spår, och det är jag också. Socialdemokratin i Sverige seglar idag under falsk flagg, och att driva högerpolitik får högern baske mig klara av själva.R.O.F.L skrev:Eller inte, tycker dem är på helt rätt spår. Finns det inga sossar härinne längre?
formsvackan skrev:Du är i din fulla rätt att tycka vad du vill om sossarnas val av spår, och det är jag också. Socialdemokratin i Sverige seglar idag under falsk flagg, och att driva högerpolitik får högern baske mig klara av själva.R.O.F.L skrev:Eller inte, tycker dem är på helt rätt spår. Finns det inga sossar härinne längre?
Om denna utveckling fortsätter kommer Sverige snart att vara i samma situation som USA, med två stora högerblock som kämpar om makten, men det ena låtsas vara litet mindre höger än det andra.
Det behövs ett seriöst och tydligt vänsteralternativ i svensk politik. De små människornas intressen måste kunna tas tillvara på ett verkligt sätt, inte bara med ord i valrörelser och propagandistiska utspel.
.
Redvictory skrev:blåfronten har bevakat och bevakat! ska de röda komma med nåt förslag som jag kan klaga på! tillslut kommer budgetförslaget och naturligtvis så slår han ner på det! innan han ens läst hela! vilken kille?
Susz X skrev:Redvictory skrev:blåfronten har bevakat och bevakat! ska de röda komma med nåt förslag som jag kan klaga på! tillslut kommer budgetförslaget och naturligtvis så slår han ner på det! innan han ens läst hela! vilken kille?
Ja- det var det värsta - som en HÖK bevakar denne..
( påminner mig om höken i yggdrassill..tror han var de onda jättarnas redskap..
i mytologin)
Visst vore det bättre att lägga energin på att göra lite nytta
kan jag tycka. Men å andra sidan- det gör ju att man lär sig
vad "blåfront" faktiskt står för...
Övervakning...det går lixom igen på alla plan..Tex: FRA, IPRED
för att nämna några..
Redvictory skrev:blåfronten har bevakat och bevakat! ska de röda komma med nåt förslag som jag kan klaga på! tillslut kommer budgetförslaget och naturligtvis så slår han ner på det! innan han ens läst hela! vilken kille?
Susz X skrev:Redvictory skrev:blåfronten har bevakat och bevakat! ska de röda komma med nåt förslag som jag kan klaga på! tillslut kommer budgetförslaget och naturligtvis så slår han ner på det! innan han ens läst hela! vilken kille?
Ja- det var det värsta - som en HÖK bevakar denne..
( påminner mig om höken i yggdrassill..tror han var de onda jättarnas redskap..
i mytologin)
Visst vore det bättre att lägga energin på att göra lite nytta
kan jag tycka. Men å andra sidan- det gör ju att man lär sig
vad "blåfront" faktiskt står för...
Övervakning...det går lixom igen på alla plan..Tex: FRA, IPRED
för att nämna några..
Jag tror inte alls att jag sagt detta. Jag "beklagar" mig över att sossarna ägnar sig åt högerpolitik. Vi pratar förmodligen om olika saker du och jag.R.O.F.L skrev:Att S valde en Allians, falang eller koalition är förödande som du säger Formsv. Ett förhastat beslut då S fortfarande hade opinionssiffrorna med sig.
Jag tycker inte att det känns det minsta naturligt att "S politiska väg har vuxit fram" högerut.R.O.F.L skrev:Skulle kännts som mera naturligt att S politiska väg hade vuxit fram mera naturligt (Vänster eller höger).