JA, skjuta prick är det jag gillar, men jag gillar inte att ta liv, eller ens tänka mig ta liv...Infra skrev:Snipern:
"JA, jag undrar, ingen av oss hade iallafall lärt ut att spränga dagis, skolbussar, tunnelbanetåg och att slå till mot de civila, eller att mörda civila från motståndarlandet......"
Tja - du kan nog skjuta prick - det betvivlar jag inte.
Men när det gäller krig och krigshandlingar så är du nog inte så mycket
att hänga i julgran. Annars borde du veta att ialla krig sedan ww2 är det civilbefolkningarna som får klä skott vara kanonmat och ta på sig så gott
som allt lidande ett krig förorsakar. Och tendensen är progredierande
det vill säga denna tendens blir bara värre och värre. För att komma åt
att skada en soldat måste man vara av samma mordiska karaktär som israel
och köra med riktade mord vilka mycket väl kan begås helt vid sidan av
krigssammanhanget.
Nej! Soldaterna sitter skyddade i sina stridsvagnar eller utom räckhåll
i sina bombmaskiner eller till och med i oåtkomliga
stridsledningscentraler och trycker på knappar och dirigerar sina dödliga
projektiler mot civila och andra mål. Ta de förarlösa drönarna till ex,
mycket populära hos de angripande terroristerna i Afghanistan till exempel.
Så de dödsfall som noteras i moderna krig är utan vidare civilister
och endast i undantagsfall stridande.
Annat är det med er gerillakrigare av Palestinsk eller Göingetyp. Där är föutsättningarna annorlunda och stort manfall kan understundom förmärkas.
Detta beror färst och främst på de stridsmetoder ni tillämpar. Det gäller
att komma sin fiende så tätt inpå livet som möjligt, för att sprida ond
bråd död bland (vad man betecknar som) sina fiender.
Jag är säker på att du redan känner till självmordsbomber och självmordsbombare. Lär dig att förstå det du fått lära dig här.
Alla dessa civilister har dött för israels hand.
[img][/size][/color] [/b][/img]
VAr på Kpistskyttetävling idag, det VAR SSM i kpist i Halmstad, jag lyckades placera mig tvåa i min klass en träff under ettan, det förargliga är att OM jag hade haft en träff till skulle JAG blivit etta, pga fler innerträffar
VAd gäller drabbad civilbefolkning är jag mycket väl införstådd i att så sker, i mycket hög grad, me ÄNDÅ ser jag det som fel att medvetet VÄLJA att spränga dagis, skolbussar, trafikflygplan och annat som är civilt, enbart för att de VILL ta just de civila.... där är målet INGET annat än just dessa, tycker du det är fin kamp?
Jag tycker INTE det, och det innebär INTE att jag gillar det USA eller Israel gör fördenskull, men de är inte inriktade på samma sätt att det är de civila de är ute efter...
bäst vore om det inte blev några dödade ALLS....