Sniperace 2010-08-06, 22:14
Dao skrev: Sniperace skrev: Dao skrev: Sniperace skrev: Infra skrev:Fel igen, Snipern!
De avsedda målen kanske vi inte skall haka upp oss så mycket på då de egentliga,
civila målen alltid faller som käglor då dessa förfärliga makters krigsapparater är igång och arbetar. Det är sann terror, det, Snipern!
När skall du mogna tillräckligt för att inse det, tro. Förmodligwen aldrig.
Du är nog bortom all räddning din gamle zionist.[/size].
ja så må du tycka men ändå måste vi se till avsikten, är det så att man ger sig iväg för att döda just civila så ser jag det som värre än när man ger sig på militär och detta drabbar även civila.
Det är där jag ser skillnaden, att det sedan är förfärligt är en annan sak
Syftar du på den UTTALADE avsikten, eller den EGENTLIGA avsikten?
För du kan väl inte gå ALL retorik som används i Tel Aviv och Washington?
Självfallert syftar kag till den uttalade avsikten, och vad man i verkligheten kan först att de menar, och tyvärr DAO, så tror jag inte ett ögonblick på att det ÄR de civila som både Israel och USA är ute efter att skada och skrämma, jag tror på att det är olyckliga offer i kampen eftersom vissa element kämpar för att de ska dra civila med sig i döden...
I sådana fall är USA och Israel fruktansvärt dåliga i att föra krig!
Klusterbomber över bostadsområden är ju liksom bara olyckliga omständiheter...
Bland annat...
Här är LITE av vad Israel har hållit på med, bara under en liten del av 2005. Det finns givetvis mycket mer:
http://www.theinsider.org/news/article.asp?id=0761
Inte för att jag amser det vara bra att USA eller Israel gör så, men det är lika illa om inte värre av dem som USA eller israel jagar, att ta betäckning bak dessa och att utsätta sin omgivning för den faran..
Men samtidigt VET vi ju att det ÄR deras taktik, att dessa sedan ser de oskyldiga offren som martyrer, och att dessa dött för allah, osv...
Krig är ALDRIG något fint, och sällan rättvist eller så.
och soldater bär sig illa åt,trubbas av av allt våld och död...