Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
ericTheDog
Regndrottning
Dao
F.I.S.T
Demona Stahlin
9 posters

Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat

Demona Stahlin

Antal inlägg : 434

Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat Empty Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat

Inlägg  Demona Stahlin 2010-07-24, 13:16

Trots vänsterkommunisternas borgarhat senaste 4 åren och smutskampanj efter smutskampanj och drev med lögner så har regeringen fortsatt högt förtroende

http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2074547/hogt-fortroende-for-regeringen

Kollar man på aftonbluderts svar

http://www.aftonbladet.se/debatt/article7514687.ab

Vänsterns eviga tjat om akassorna får mer utrymme och uppmärksamhet

Vänstern är desperat!

Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat Empty Sv: Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-24, 15:14

Demona Stahlin skrev:Trots vänsterkommunisternas borgarhat senaste 4 åren och smutskampanj efter smutskampanj och drev med lögner så har regeringen fortsatt högt förtroende

http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2074547/hogt-fortroende-for-regeringen

Kollar man på aftonbluderts svar

http://www.aftonbladet.se/debatt/article7514687.ab

Vänsterns eviga tjat om akassorna får mer utrymme och uppmärksamhet

Vänstern är desperat!

Very Happy

Om vänstern är desperat ... varför vimlar det då av trådar på detta forum om förtroendet för regeringen ?? king
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat Empty Sv: Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat

Inlägg  Dao 2010-07-24, 15:48

Med sådana här trådstarter, verkar mer Stahlin vara desperat!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-07-24, 19:55

Jag, som högerkommunist, är inte det mista desperat.

Därför har jag inga som helst behov att starta flertalet trådar om samma sak... :
    lol!
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-07-24, 23:52

Dagens Allians är väl ungefär vad sosseriet var för 8-10 år sedan. Det är bara den rabiata tokvänstern som protesterar.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-07-25, 00:29

ericTheDog skrev:Dagens Allians är väl ungefär vad sosseriet var för 8-10 år sedan. Det är bara den rabiata tokvänstern som protesterar.

Hum första gången jag hört ett erkännande för socialdemokratisk politik från höger håll.. Cool
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-25, 00:31

Regndrottning skrev:Jag, som högerkommunist, är inte det mista desperat.

Därför har jag inga som helst behov att starta flertalet trådar om samma sak... :
    lol!

Laughing
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat Empty Vimmel

Inlägg  Secrist 2010-07-25, 00:35

Om vänstern är desperat ... varför vimlar det då av trådar på detta forum om förtroendet för regeringen ??

Vimlar var väl ett starkt ord. Kolla hur många trådar som startats som behandlar arbetslöshet och sjukförsäkring. Då kan vi snacka om att det vimlar.

För övrigt är det rätt trevligt att se att svenska folket är lite mer nyanserade i sin bedömning av alliansen än vissa på vänsterkanten här inne.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-07-25, 00:49

Secrist skrev:Om vänstern är desperat ... varför vimlar det då av trådar på detta forum om förtroendet för regeringen ??

Vimlar var väl ett starkt ord. Kolla hur många trådar som startats som behandlar arbetslöshet och sjukförsäkring. Då kan vi snacka om att det vimlar.

För övrigt är det rätt trevligt att se att svenska folket är lite mer nyanserade i sin bedömning av alliansen än vissa på vänsterkanten här inne.

Ja de lever i tron att allt är bättre än det är....
    Många jag pratar med kände inte till hur de nya sjukförsäkringsreglerna eller hur a-kasse reglerna ändrats...
    Då de inte är sjuka eller arbetslösa...

Ju mer ointresserade människor är av samhällsfrågor och politik, ju mer kan politiker styra och ställa som de vill

Tyvärr är majoriteten ganska ointresserade
    Secrist
    Secrist

Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat Empty Ointresse

Inlägg  Secrist 2010-07-25, 00:52

Vilket sossarna är tacksamma för. Då får de fler röster.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-07-25, 00:54

Secrist skrev:Tyvärr är majoriteten ganska ointresserade

Vilket sossarna är tacksamma för. Då får de fler röster.

Hur var det med floskler Secrist???
    Många röstade på Alliansen pga skattesänkningen förra gången...
    Resten var helt utan intresse Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat Empty Röst

Inlägg  Secrist 2010-07-25, 01:07

Hur var det med floskler Secrist???
    Resten var helt utan intresse

Nonsens. Den avgörande skillnaden förra gången var att mot en oengagerad och arrogant Göran Persson stod en samspelad allians som frustade av energi och framtidstro.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-07-25, 01:10

Secrist skrev:Hur var det med floskler Secrist???
    Resten var helt utan intresse

Nonsens. Den avgörande skillnaden förra gången var att mot en oengagerad och arrogant Göran Persson stod en samspelad allians som frustade av energi och framtidstro.

tro vad du vill..... affraid
    Secrist
    Secrist

Regeringen fortsatt högt förtroende - vänstern desperat Empty Tro

Inlägg  Secrist 2010-07-25, 01:14

tro vad du vill.....

Läs vilken politisk analytiker som helst. Alla kommer att säga ungefär samma sak. Svenskarna har aldrig satt skattesänkningar speciellt högt på listan över viktiga frågor. De är bara en del av det.
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-07-25, 03:30

theward skrev:
    Secrist skrev:Om vänstern är desperat ... varför vimlar det då av trådar på detta forum om förtroendet för regeringen ??

Många jag pratar med kände inte till hur de nya sjukförsäkringsreglerna eller hur a-kasse reglerna ändrats...

Ju mer ointresserade människor är av samhällsfrågor och politik, ju mer kan politiker styra och ställa som de vill

Jag tycker att det här speglar den majoriteten!

”Valforskarna Sören Holmberg och Henrik Oscarsson vid Göteborgs universitet har i en ny bok (Väljare, Norstedts Juridik) studerat väljarnas allmänna politiska kunskap och hur de röstade vid valen 1985 till 2002 genom väljarundersökningar.
    - Om alla röstade som de politiskt mest kunniga skulle socialdemokraterna tappa stöd och folkpartiet vinna röster, säger Sören Holmberg, professor i statsvetenskap.

Valforskarna har också studerat vad som hade hänt om alla väljare vid de sex senaste valen hade röstat som den tredjedelen med mest kunskap. Valet 2002 hade slutat annorlunda:
    - Det hade blivit regeringsskifte. Mp hade åkt ur riksdagen och det borgerliga blocket hade blivit större än s-v, säger Sören Holmberg. Socialdemokraterna får vid samtliga sex riksdagsval mellan 1985 och 2002 större stöd av okunniga väljare än av kunniga.

Och det är tvärtom för folkpartiet och moderaterna. Det innebär också att en kunskapshöjning hos väljarna skulle gynna kunna främst fp och missgynna s, menar forskarna.
    För vänsterpartiet visar utvecklingen mellan 1985 och 2002 att partiet fått mer och mer stöd bland okunniga väljare när partiets väljarbas breddats. Samma utveckling har mp. ”

Så det visar sig att det du säger inte är sant! Att S skulle minskat och MP åkt ur riksdagen! De som intresserar sig för politik väljer i stor majoritet det borgerliga alternativet! Jag undrar varför det är så när man väl har kött på benen och en uppfattning om hur politiken ser ut? Inte tror jag det är för att lämna de svaga i sticket utan tvärtom!!
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-07-25, 03:36

Jag tror att det du skall frukta mest är att folk engagerar och intresserar sig för politiken!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-25, 11:08

DMustaine skrev:
    theward skrev:

Jag tycker att det här speglar den majoriteten!

”Valforskarna Sören Holmberg och Henrik Oscarsson vid Göteborgs universitet har i en ny bok (Väljare, Norstedts Juridik) studerat väljarnas allmänna politiska kunskap och hur de röstade vid valen 1985 till 2002 genom väljarundersökningar.
    - Om alla röstade som de politiskt mest kunniga skulle socialdemokraterna tappa stöd och folkpartiet vinna röster, säger Sören Holmberg, professor i statsvetenskap.

Valforskarna har också studerat vad som hade hänt om alla väljare vid de sex senaste valen hade röstat som den tredjedelen med mest kunskap. Valet 2002 hade slutat annorlunda:
    - Det hade blivit regeringsskifte. Mp hade åkt ur riksdagen och det borgerliga blocket hade blivit större än s-v, säger Sören Holmberg. Socialdemokraterna får vid samtliga sex riksdagsval mellan 1985 och 2002 större stöd av okunniga väljare än av kunniga.

Och det är tvärtom för folkpartiet och moderaterna. Det innebär också att en kunskapshöjning hos väljarna skulle gynna kunna främst fp och missgynna s, menar forskarna.
    För vänsterpartiet visar utvecklingen mellan 1985 och 2002 att partiet fått mer och mer stöd bland okunniga väljare när partiets väljarbas breddats. Samma utveckling har mp. ”

Så det visar sig att det du säger inte är sant! Att S skulle minskat och MP åkt ur riksdagen! De som intresserar sig för politik väljer i stor majoritet det borgerliga alternativet! Jag undrar varför det är så när man väl har kött på benen och en uppfattning om hur politiken ser ut? Inte tror jag det är för att lämna de svaga i sticket utan tvärtom!!

[size=18]Tur att det inte är "valforskare" som tillsätter riksdagsmandaten! Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-25, 11:09

DMustaine skrev:Jag tror att det du skall frukta mest är att folk engagerar och intresserar sig för politiken!

Sånt fruktar jag ALDRIG!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-25, 11:24

x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:Dagens Allians är väl ungefär vad sosseriet var för 8-10 år sedan. Det är bara den rabiata tokvänstern som protesterar.

Hum första gången jag hört ett erkännande för socialdemokratisk politik från höger håll.. Cool

Dom gör det faktiskt i vart annat inlägg numera, och sedan förnekar dom det snabbt och går till attack mot sossarna som ett bidragsvänligt parti.....
    sen i nästa tråd säger de att det inte är nån skillnad på sossarnas politik och alliansens .... Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-25, 11:30

DMustaine skrev:Jag tror att det du skall frukta mest är att folk engagerar och intresserar sig för politiken!

Jasså ... se här då detta är moderater: Cool

http://krassman-inyourface.blogspot.com/2010/06/m-vill-stoppa-okat-valdeltagande.html
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-07-25, 11:38

F.I.S.T skrev:
    x-medborgare skrev:

Dom gör det faktiskt i vart annat inlägg numera, och sedan förnekar dom det snabbt och går till attack mot sossarna som ett bidragsvänligt parti.....
    sen i nästa tråd säger de att det inte är nån skillnad på sossarnas politik och alliansens .... Shocked

De vill få folk att tro att Alliansen lika gärna kan sitta kvar...
    Alltså når propagandan nu desperata nivåer

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 22:05