Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
R.O.F.L
redalert
PE Dal
theward
ericTheDog
berralarzon
F.I.S.T
11 posters

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  theward 2010-07-25, 00:42

    Secrist skrev:öhh... det där kan du inte ro i land med hur många gånger som helst.....

    Suck, den humorbefriade vänstern där allt är svårt och jobbigt har vaknat igen. Inte konstigt att Ohly gav direktiv att Vänsterpartiet måste försöka tvätta av sig stämpeln som det negativa partiet där alla är arga.

    Ser inget kul med att folk utförsäkras och hamnar i kläm bara för att regeringen och dessa anhängare skiter i dom....

    Nog för jag har lite svart humor, men inte så cynisk och inte så svart
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-25, 00:55

    Secrist skrev:öhh... det där kan du inte ro i land med hur många gånger som helst.....

    Suck, den humorbefriade vänstern där allt är svårt och jobbigt har vaknat igen. Inte konstigt att Ohly gav direktiv att Vänsterpartiet måste försöka tvätta av sig stämpeln som det negativa partiet där alla är arga.

    Hump... Sad humor befriade???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-07-25, 01:02

    Hump... humor befriade???

    Humorbefriade. Det är ett ord. Inte två.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  theward 2010-07-25, 01:05

    Secrist skrev:Hump... humor befriade???

    Humorbefriade. Det är ett ord. Inte två.

    Beror väl på vad man menar Wink
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Ett

    Inlägg  Secrist 2010-07-25, 01:17

    Beror väl på vad man menar

    Försöker du slingra dig? Wink
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  theward 2010-07-25, 01:18

    Secrist skrev:Beror väl på vad man menar

    Försöker du slingra dig? Wink

    just playing the game Wink
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-07-25, 01:24

    Ser inget kul med att folk utförsäkras och hamnar i kläm bara för att regeringen och dessa anhängare skiter i dom....

    Nog för jag har lite svart humor, men inte så cynisk och inte så svart


    Tror du på fullt allvar att regeringen och alliansröstare "skiter i dom" som du uttrycker det? Att det finns folk som hamnar mellan stolarna betyder inte att man skiter i dem. Bara att de hamnar i en lucka mellan paragraferna. Och tror du att detta aldrig kommer att hända med en rödgrön regering så är du mer än lovligt naiv.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-25, 01:29

    Secrist skrev:Hump... humor befriade???

    Humorbefriade. Det är ett ord. Inte två.

    va!!! har du ingen humor.. Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Kul

    Inlägg  Secrist 2010-07-25, 01:30

    va!!! har du ingen humor..

    Jodå, fast nu finns det inga anspråk på att vara annat är ett stavfel.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  theward 2010-07-25, 01:33

    Secrist skrev:Ser inget kul med att folk utförsäkras och hamnar i kläm bara för att regeringen och dessa anhängare skiter i dom....

    Nog för jag har lite svart humor, men inte så cynisk och inte så svart


    Tror du på fullt allvar att regeringen och alliansröstare "skiter i dom" som du uttrycker det? Att det finns folk som hamnar mellan stolarna betyder inte att man skiter i dem. Bara att de hamnar i en lucka mellan paragraferna. Och tror du att detta aldrig kommer att hända med en rödgrön regering så är du mer än lovligt naiv.

    på vilket vis bryr man sig?
    Regeringen och FK gör inte ett skit för att ändra på detta.
    Tvärtom ger de ett intryck av att allt fungerar "perfekt, Nåt som även ni hakar på och gärna instämmer i

    och iaf forumhögern gör sig mest lustiga över andras sjukdommar och problem som sjukdomarna ger....
    Rena hån och förtal är vardagsmat.....det ska man behöva stå ut med?

    har du totalt missat det eller?

    ps jo det har skett med sosseregeringar förr och det kommer att ske igen...
    Det är bara en fråga om i vilken omfattning...och den kommer att minska med en Rödgrön regering.
    Mao kommer sjukförsäkringen inte bli lika släpphänt som den var förr, men inte lika brutal som den är idag
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Regler

    Inlägg  Secrist 2010-07-25, 01:43

    Det är bara en fråga om i vilken omfattning...och den kommer att minska med en Rödgrön regering.

    Faller under kategorin "önsketänkande". Har de rödgröna ens ett färdigt paket vad gäller sjukförsäkringen eller finns det bara ett betänkande och förslag från arbetsgrupper?

    Regeringen och FK gör inte ett skit för att ändra på detta.
    Tvärtom ger de ett intryck av att allt fungerar "perfekt, Nåt som även ni hakar på och gärna instämmer i


    Också nonsens (som vanligt). Visa var jag någonsin påstått att allt är perfekt!

    Här är lite siffror som kanske borde få dig att tänka till lite när du kräver att inga "konstiga fall" är acceptabelt.

    Första halvåret 2008 kom 275 000 anmälningar in, och minskade till 260 000 samma tid förra året.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-25, 01:53

    Secrist skrev:va!!! har du ingen humor..

    Jodå, fast nu finns det inga anspråk på att vara annat är ett stavfel.

    I detta fal var det faktiskt inte mitt fel stavnings kontrollen skrek så jag delade på ordet och då blev han tyst.. fråga mig inte varför ?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  redalert 2010-07-25, 10:54

    Och vem är bäst, starkast, störst, smartast,....... mest solidarisk, givmild, flitigast och betalar in mest skatt? cheers
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  theward 2010-07-25, 11:01

    redalert skrev:Och vem är bäst, starkast, störst, smartast,....... mest solidarisk, givmild, flitigast och betalar in mest skatt? cheers

    ja du lär ju iaf inte vara med på den listan.... affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-25, 11:17

    theward skrev:
    redalert skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:
    theward skrev:En stor tröst är sådana människor som forumhögen består av, mår allra sämst själva
    De får nollsympati från mig och ja det vore bra för dom att få känna på hur det är att vara långvarigt sjuk


    Jaså du har ingen sympati med de som har det sämst. Tänk det misstänkte jag hela tiden.

    läsförståelsen Eric, vart har du den...

    inte de som har det sämst...utan ni mår sämst själva, av att var som ni är...
    Nää jag har ingen sympati för "djävulen"...
    Sympati till sympatilösa det har jag mao inte....
    Fast tom jag har svårt att vara så sympatilös som man borde vara åt dessa individer......
    Beror väl på att jag är uppfostrad att bry mig om människor mm

    Synd att det aldrig framkommer här! Sad

    Tycker du på allvar att jag ska bry mig om människor som hånar sjuka, kallar sjukdommar för fjanteri/hittepå mm...
    Ni verkar helt tanklösa på vad ni håller på med.
    Nu kan jag ta det mesta av skit, men det kan inte alla göra
    Ert beteende är så lågt att jag funderar på om det inte rent av är straffbart att hålla på som ni gör.
    Det är iaf grymt omoraliskt och borde användas som avskräckande exmpel ut i skolor och arbetsplatser

    Finns andra saker än empati för er som jag kommer att tänka på....

    Det här är ett typiskt exempel på vissa valda delar av högerns retorik.
    Dom förutsätter att de ska få bete sig som svin på forumet i 90 % av sina inlägg, och när det fanns en admin och denne reagerade på detta skrek de att det var "censur".....

    ... och när denna valda del av forumhögern hånat, förnedrat och pissat tillräckligt mycket på sjuka och arbetslösa, så att en el två vänsterdebattörer tappar empatin för dessa.... då menar de på att dessa vänster är empatilösa ??? Shocked

    ..... en mycket märklig retorik... dessa få forumhöger som beter sig på detta vis, tänker sig att dessa har en speciell rättighet att bete sig som svin, och vara oempatiska, och ändå kunna håva in vänsterns sympatier och empati.....

    ... detta tyder på brist på både intelligens och EQ, från dessa forumhöger
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  F.I.S.T 2010-07-25, 11:20

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Jag fick skavsår när jag var ute och gick igår. Om de rödgröna vinner valet, hur många månaders sjukskrivning kan det vara värt tror ni? Ett halvår? cheers

    I en annan tråd ondgjorde du dig över svartmålningar och överdrifter... Men du verkar inte ha några problem med det alls, märker jag...

    Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  theward 2010-07-25, 11:35

    Secrist skrev:Det är bara en fråga om i vilken omfattning...och den kommer att minska med en Rödgrön regering.

    Faller under kategorin "önsketänkande". Har de rödgröna ens ett färdigt paket vad gäller sjukförsäkringen eller finns det bara ett betänkande och förslag från arbetsgrupper?

    Regeringen och FK gör inte ett skit för att ändra på detta.
    Tvärtom ger de ett intryck av att allt fungerar "perfekt, Nåt som även ni hakar på och gärna instämmer i


    Också nonsens (som vanligt). Visa var jag någonsin påstått att allt är perfekt!

    Här är lite siffror som kanske borde få dig att tänka till lite när du kräver att inga "konstiga fall" är acceptabelt.

    Första halvåret 2008 kom 275 000 anmälningar in, och minskade till 260 000 samma tid förra året.

    nonsens det vet du ju allt om Shocked
    Du och Eric verkar ha gått i samma skola Rolling Eyes

    Anmälningar som kommer in... är väl ganska ointressant.
    Det är väl beviljade sjukskrivningar, sjukersättningar som är det ENDA VIKTIGA

    Avd perfekt, du är inte den enda högermänniskan i Sverige(tyvärr) och vad du tycker i frågan... har ringa betydelse då det verkar som de flesta stödjer det som händer.
    Har för övrigt inte hört några direkta protester från dig heller

    Sen är det så att initialt få sjukpenning, är i princip inget svårare än förr...
    Det är när ju inte blir frisk (nog snabbt) som problemen börjar
    Liksom inte svårt att bli sjukskriven när man lider av uppenbara skador eller sjukdommar som läker/blir botade...inom de satta tidsramarna förståss
    Det är de som har kroniska åkommor som hamnar i kläm

    Fast ni fortsätter trolla och det gör mig så arg och ledsen

    Sponsored content


    Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka - Sida 4 Empty Sv: Den övermänskliga delen av forumhögern som ej kan bli sjuka

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 23:22