Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Omröstning

    Är det rätt eller fel med könskvotering inom politiken ?

    [ 1 ]
    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Bar_left13%Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Bar_right [13%] 
    [ 7 ]
    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Bar_left87%Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Bar_right [87%] 
    [ 0 ]
    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Bar_left0%Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Bar_right [0%] 

    Totalt antal röster: 8
    Omröstning stängd
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  womanlover 2009-04-29, 01:03

    OBS: Frågan ska vara: Är det rätt med könskvotering inom politiken ? OBS
    Inte "Rätt eller fel". Jag lyckas inte editera detta. OBS


    Sossarna lyckas ju inte hitta en vettig och bra partiledare - som alla vet.
    Någonstans - någongång har tydligen någon bestämmt att det MÅSTE vara en kvinna ..
    Varför i h-vete då ? Vore det inte bättre att den som är mest lämpad och bäst kvalificerad tillsätts till den posten. Där faller Mona Sahlin ur direkt. Tänk om vi kunde övertala Jan Eliasson. Vilket lyft det vore för partiet.
    Jag är ju "Womanlover" och är dessutom feminist - men nånting håller på att spåra ur. Två kvinnor håller på att kraschlanda hela socialdemokratin.
    Tror nog att Per Albin Hansson vänder sig i sin grav. Kanske även Palme.
    Vore mycket kul om vi kunde diskutera detta utan att ramla ur tråden.

    Har inte bestämt ännu vad jag ska rösta på 2010.
    Blir nog SD - Piratpartiet eller Sossarna utan Mona.


    Tips: Den som tycker att vi frångår tråden, eller sysslar med personangrepp - skriv en alien
    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Alien


    Senast ändrad av womanlover den 2009-04-29, 03:18, ändrad totalt 19 gånger
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  marxisten 2009-04-29, 01:05

    Håller med. Bäst lämpad skall styra partiet, föreningen eller vad det nu är. Annars drabbar det resterande delar av den organisationen.

    Om sossarna anser Mona är det så kör till! Det är deras val!


    Senast ändrad av marxisten den 2009-04-29, 01:25, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-29, 01:08

    womanlover skrev:Sossarna lyckas ju inte hitta en vettig och bra partiledare - som alla vet.
    Någon - någonstans - någongång har tydligen bestämmt att det MÅSTE vara en kvinna ..
    Varför i h-vete då ? Vore det inte bättre att den som är mest lämpad och bäst kvalificerad tillsätter den posten. ( Där faller Mona Sahlin direkt ).
    Vore mycket kul om vi kunde diskutera detta utan att ramla ur tråden.
    Tips: Den som tycker att vi frångår tråden - skriv en
    alien


    Aha skall det vara en Psykopat som du eller ??

    Är du inte fan Kanaljens brorsa eller något
    för att enligt era inlägg kan man faktisk
    förknipa är med en störd familj - inavel...


    Ingen illa menat alltså men tror faktisk att detta är in real!!

    Twisted Evil
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  womanlover 2009-04-29, 01:10

    KickTheRasist skrev:
    womanlover skrev:Sossarna lyckas ju inte hitta en vettig och bra partiledare - som alla vet.
    Någon - någonstans - någongång har tydligen bestämmt att det MÅSTE vara en kvinna ..
    Varför i h-vete då ? Vore det inte bättre att den som är mest lämpad och bäst kvalificerad tillsätter den posten. ( Där faller Mona Sahlin direkt ).
    Vore mycket kul om vi kunde diskutera detta utan att ramla ur tråden.
    Tips: Den som tycker att vi frångår tråden - skriv en
    alien


    Aha skall det vara en Psykopat som du eller ??

    Är du inte fan Kanaljens brorsa eller något
    för att enligt era inlägg kan man faktisk
    förknipa är med en störd familj - inavel...


    Ingen illa menat alltså men tror faktisk att detta är in real!!

    Twisted Evil
    alien
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-29, 01:11

    Gud vad jag gillar omröstningar och statistik. scratch när det bara finns en röst alltså min. Det betyder ju att jag har 100% rätt i min åsikt eller jocolor
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-29, 01:16

    x-medborgare skrev:Gud vad jag gillar omröstningar och statistik. scratch när det bara finns en röst alltså min. Det betyder ju att jag har 100% rätt i min åsikt eller jocolor




    Ärligt talat varför skall inte en kvinna kunna vara statsminister ??



    MVH

    //KTR
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-29, 01:17

    Härligt att se fullblods SD:aren womanlovers brinnande intresse för Mona Sahlin!
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  womanlover 2009-04-29, 01:25

    x-medborgare skrev:Gud vad jag gillar omröstningar och statistik. scratch när det bara finns en röst alltså min. Det betyder ju att jag har 100% rätt i min åsikt eller jocolor

    Nu finns det tre röster.
    Alla tycker som du och jag.

    Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-29, 01:26

    KickTheRasist skrev:
    x-medborgare skrev:Gud vad jag gillar omröstningar och statistik. scratch när det bara finns en röst alltså min. Det betyder ju att jag har 100% rätt i min åsikt eller jocolor




    Ärligt talat varför skall inte en kvinna kunna vara statsminister ??



    MVH

    //KTR

    Visst kan hon det men alla utnämningar skall vara på meriter och lämplighet inte pga kön.
    Då utarmar man kunskap och effiktivitet.
    Idagen sammhäller kan kvinnor nå lika långt som män det är bara att visa framfötterna.
    Och blir man förbisedd pga kön så finns det lagar mot sådant
    Så ja jag är emot könskvotering.
    Möjligen inom vissa tex utbildningar däe det av tradition är mer av en det en eller andra könet. möjligen där. Very Happy
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  womanlover 2009-04-29, 01:26

    martin7lindgren skrev:Härligt att se fullblods SD:aren womanlovers brinnande intresse för Mona Sahlin!
    alien
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-29, 01:28

    womanlover skrev:
    x-medborgare skrev:Gud vad jag gillar omröstningar och statistik. scratch när det bara finns en röst alltså min. Det betyder ju att jag har 100% rätt i min åsikt eller jocolor

    Nu finns det tre röster.
    Alla tycker som du och jag.

    Very Happy

    FYRA betyder det att vi har jäkligt sunda åsikter eller är rackarns medelmåttiga. Very Happy Very Happy

    4 av 9 miljoner invånare det är inte illa Very Happy Very Happy

    Sponsored content


    Är det rätt med könskvotering inom politiken ? Empty Sv: Är det rätt med könskvotering inom politiken ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 04:01