Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Redvictory
Regndrottning
Vercingetorix
F.I.S.T
8 posters

    Könskvotering på SVT

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Könskvotering på SVT Empty Könskvotering på SVT

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-29, 11:51



    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article7383191.ab...


    Dom e ju bara för otroligt korkade, i sitt tänkande.
    Nu skall tydligen pianisterna i Så ska det låta bytas ut mot kvinnliga förmågor.
    Inget fel i detta... OM man hade haft någon duktig kvinnlig pianist som VILL ta på sig jobbet....

    ... men det har man inte, det är således viktigare att ha en kvinna på posten, än en person som passar för programmet och är populär bland tittarna ...

    ... märkligt på min ära !!

    ..... det går bra att ha tre spånhuvuden till programledare i "Förhud" ... fölåt, "förkväll" ska det visst vara.... TRE st kvinnor utan kompetens, och 3 kg smink per skalle.... där är det inte frågan om könskvotering åt andra hållet inte ..

    Jag älska Tina Ahlin, när hon var med som pianist, .... men könskvotering för könskvoteringens skull, NEJ TACK !!!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Könskvotering på SVT Empty Sv: Könskvotering på SVT

    Inlägg  Vercingetorix 2010-06-29, 12:27

    Könskvotering för könskvoteringens skull tycks ju annars vara en käpphäst inom vänstern. Cred för att du tar avstånd ifrån det...
    Däremot borde vi ha allsångskvotering inom SVT, dvs för varje gång en producent får en idé om ett allsångsprogram får han något hårt i huvudet...
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Könskvotering på SVT Empty Sv: Könskvotering på SVT

    Inlägg  Regndrottning 2010-06-29, 15:38


    Jag är i princip för könskvotering. Men, bara inom sådan verksamhet där kvinnor annars har svårt att komma in. Vilket är inte fallet här.

    Så, jag säger NEJ!!! Låt Stefan och Putte vara kvar! Det finns tillräckligt med kvinnliga underhållare på tv, snart är väl männen en bristvara...
    Mad
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Könskvotering på SVT Empty Sv: Könskvotering på SVT

    Inlägg  Redvictory 2010-06-29, 15:51

    F.I.S.T skrev:

    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article7383191.ab...


    Dom e ju bara för otroligt korkade, i sitt tänkande.
    Nu skall tydligen pianisterna i Så ska det låta bytas ut mot kvinnliga förmågor.
    Inget fel i detta... OM man hade haft någon duktig kvinnlig pianist som VILL ta på sig jobbet....

    ... men det har man inte, det är således viktigare att ha en kvinna på posten, än en person som passar för programmet och är populär bland tittarna ...

    ... märkligt på min ära !!

    ..... det går bra att ha tre spånhuvuden till programledare i "Förhud" ... fölåt, "förkväll" ska det visst vara.... TRE st kvinnor utan kompetens, och 3 kg smink per skalle.... där är det inte frågan om könskvotering åt andra hållet inte ..

    Jag älska Tina Ahlin, när hon var med som pianist, .... men könskvotering för könskvoteringens skull, NEJ TACK !!!

    Det är lika inom militären polisen och räddningstjänsten! dvs massor av passande personer ratas enbart för att kvotera in kvinnor och hbt personer! jag kan tillägga att jag inte har nåt alls emot dessa men att kvotera som ett slags handigkapp är ju lite märkligt! i förängningen skulle man kunna smita före i anställningskön om man hittar på att man är trans!det skulle vara bättre om de anpassade vissa sysslor eftersom kvinnor har mycket mindre muskelmassa och uthållighet!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Könskvotering på SVT Empty Sv: Könskvotering på SVT

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-29, 17:47

    Nu är ju högsta hönset, SVT chefen Eva Hamillton, kvinnan som efterträdde den förra kvinnliga SVT chefen Christina Jutterström!

    Så hos SVT kan ju kvinnor inte komma mycket högre!


    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Könskvotering på SVT Empty Sv: Könskvotering på SVT

    Inlägg  redalert 2010-06-29, 18:19

    MartinLindgren skrev:Nu är ju högsta hönset, SVT chefen Eva Hamillton, kvinnan som efterträdde den förra kvinnliga SVT chefen Christina Jutterström!

    Så hos SVT kan ju kvinnor inte komma mycket högre!



    Tror du de nöjer sig med detta då?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Könskvotering på SVT Empty Sv: Könskvotering på SVT

    Inlägg  MartinLindgren 2010-06-29, 22:03

    Vilka dom snackar du om, om du menar kvinnor så varför ska dom nöja sig, varför ska inte kvinnor ta för sig på alla områden dom är lika kompetenta som män!

    Självklart ska allt RoffarReinfeldt och dom övriga som verkar för ett fortsatt gubbvälde bekämpas!

    Särskilt du Allerten bör ju vara för kvinnor i ledande positioner, med tanke på dina 50 + och morsan kjolar som du inte vill släppa taget på!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Könskvotering på SVT Empty Sv: Könskvotering på SVT

    Inlägg  F.I.S.T 2010-06-29, 23:21

    Vercingetorix skrev:Könskvotering för könskvoteringens skull tycks ju annars vara en käpphäst inom vänstern. Cred för att du tar avstånd ifrån det...
    Däremot borde vi ha allsångskvotering inom SVT, dvs för varje gång en producent får en idé om ett allsångsprogram får han något hårt i huvudet...

    Jag tycker dom kan få nåt hårt i huvudet varje gång dom KOPIERAR ännu nåt förnedringsprogram från USA eller Tyskland....el annat land

    Sådana som Tjockholmen, osv
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Könskvotering på SVT Empty Sv: Könskvotering på SVT

    Inlägg  x-medborgare 2010-06-29, 23:28

    Jag är emot kvotering... Idag finns det möjlighet att driva orättvisor i process..
    Kvinnor måste ta sig i kragen och ta för sig mer. Vilket är fullt möjligt.
    Kompetens skall vara avgörande för ett jobb inte kön.
    Och blir det för många män tja hur är det då med ambition och kompetens?
    Och som sagt orättvisor går att komma tillrätta med idag vi lagstiftningar som vi har.
    Cool
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Könskvotering på SVT Empty Sv: Könskvotering på SVT

    Inlägg  DMustaine 2010-06-29, 23:49

    Jag är för bäst kompetens! Bäst kompetens som tv hallåor har snygga kvinnor Very Happy

    Sponsored content


    Könskvotering på SVT Empty Sv: Könskvotering på SVT

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 02:18