Demona Stahlin skrev: theward skrev: Demona Stahlin skrev:
(Hela socialförsäkringens samlade överskott var 119 MILJARDER kr för år 2006).http://www.dn.se/ekonomi/avslag-pa-sjukskrivning-har-fordubblats-1.719843
För var och en av de 20.000 som fått nej till sjukpenning finns det en läkare som gjort en bedömninghttp://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1682493.svdFör de omkring 200000 med komplexa och stora behov av anpassade insatser vill socialdemokraterna slå ihop delar av Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen till en ny myndighet.Hur ofta får ni i debatter höra s startade hetsjakten, utförsäkrade 20.000 och förtidspensionera 200.000 och sparade 119 miljarder på sjuka?
Det är ju därför kommunisterna satt i system att sprida lögner om sjukregler, skrämma sjuka och till och med sjunka så lågt att hetsa sjuka begå självmord!
Du kanske vet att när nåt genererar överskott, så behöver man inte spara.
Varför har isåfall Alliansen gjort dessa brutala förändringar i sjukförsäkringen?
Vad är det för fel att slå ihop myndigheter då?
Du må ha utelämnad glåpord, men du är lika förvirrad som vanligt
Och vad tror du detta 'överskott' grundar på så man inte behöver spara?
Du försvarar alltså detta?
Att man utföräkrade 20.000, och slapp betala 80% av lön på 200.000 förtidspensionärer
Kan det MÖJLIGTVIST ha bidragit till 'överskottet'?
Detta försvarar du? Ja återigen ser vi hur bra allt låter bara det kommer från rätt färg!
Du förstår inte skillnaden med ett överskott och behöva spara ...
Har man ett överskott, behöver man inte spara ytterligare
Har jag tex ett "hyreskonto" som jag betalar in till och det visar sig när året är slut att jag har typ 7000 i överskott..
Finns det ingen anledning att kapa kostnaderna så jag och de övriga som bor i huset...får sämre boendemiljö året efter...
Snarare kunde man tom öka standarden lite, eller spara för större "projekt längre fram.
Men då skulle givetvis pengarna stanna kvar där de hör hemma....
inte för jag tror, du förstod liknelsen, men men
Folk kommer alltid att nekas sjukpenning/sjukersättning, det vore osunt om alla som sökte skulle få det...
Det kanske du kan räkna ut varför?
Förr kunde man "sjukpensioneras, nu är det närmast omöjligt även om behovet finns....
Måste kännas bättre att beviljas, än att tvingas gå till soc, eller vad tror du?????