+12
Infra
RedMentalCase
Secrist
formsvackan
Sniperace
Dao
redalert
R.O.F.L
Thrakath
F.I.S.T
RedCloud
DMustaine
16 posters
What a waste..
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 76
Sv: What a waste..
Naturgas finns också i israeliska områden(?)
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 77
Naturgas finns också på månen, det är därför USA åkte dit.....
Man har även rapporterat om förmodade oljefyndigheter på Mars, därav alla Rovers...
lol
haverist, javisst.
Man har även rapporterat om förmodade oljefyndigheter på Mars, därav alla Rovers...
lol
haverist, javisst.
Corven- Antal inlägg : 1827
- Inlägg 78
lazy skrev:
Visst kan man lämna Afghanistan med motiveringen att "det kostar för mycket"
och strunta i lokalbefolkningen (speciellt kvinnorna) men vad händer när
detta ställe blir säte för terrorattacker mot bl.a Europa?
Min misstanke är att det kanske inte blir fullt så roligt då.
Varför denna tro på att om väst lämnar mellanöstern ifred, så kommer allt i väst förvandlas till en massa terrorattacker?
Under en väldigt lång tid har vi försökt tvinga mellanöstern att acceptera vår livsstil. Varför skulle bristen på detta tvång per automatik framkalla en massa terrordåd?
Terrordåden har ju för fan kommit som ett svar på västs försök att få mellanöstern att leva som oss....
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 79
Corven skrev:lazy skrev:
Varför denna tro på att om väst lämnar mellanöstern ifred, så kommer allt i väst förvandlas till en massa terrorattacker?
Under en väldigt lång tid har vi försökt tvinga mellanöstern att acceptera vår livsstil. Varför skulle bristen på detta tvång per automatik framkalla en massa terrordåd?
Terrordåden har ju för fan kommit som ett svar på västs försök att få mellanöstern att leva som oss....
Visst kan vissa få fortsätta att leva som de alltid gjort förut men vad har
de då här att göra?
Om jag skulle fly från en "diktatur" som försöker påtvinga mig kläder jag
inte vill ha m.m, varför skulle jag då försöka införa det i mitt nya land?
- Inlägg 80
lazy skrev:
Visst kan vissa få fortsätta att leva som de alltid gjort förut men vad har
de då här att göra?
Om jag skulle fly från en "diktatur" som försöker påtvinga mig kläder jag
inte vill ha m.m, varför skulle jag då försöka införa det i mitt nya land?
Fast nu handlade min fråga om vad som skulle hända om väst lämnade mellanöstern....
Inte varför folk gör det dom gör i Sverige....
Den saken kan vi väl diskutera i en annan debatt?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 81
Lär du dig aldrig någonting ? Förra gången du stack in nosen i diskussionen runt detta tog det två veckor innan du vågade dig ner från pottkanten igenRedMentalCase skrev:Naturgas finns också på månen, det är därför USA åkte dit.....
lol
haverist, javisst.
DMustaine- Antal inlägg : 3914
- Inlägg 82
[/quote]Och vilka är det som skapar efterfrågan till Opiumproduktionen, köper knark ?? ... snacka om snurrigt cyklopresonemang med rasistiska undertoner du för Mustaine
Ja det måste vara knarkarna som talibanerna skor sig på??
Och då är vi ju förskräckligt nära några här på forumet
- Inlägg 83
Corven skrev:lazy skrev:
Så du pekar ut hela mellanöstern som terrorister? Damn! det gör inte ens jag! Strongt gjort! Vad säger vi om centralasien då? Lr delar av Afrika? Vill inte de heller leva som oss lr kan det helt enkelt handla om religion och fanatism?
- Inlägg 84
DMustaine skrev:Corven skrev:
Så du pekar ut hela mellanöstern som terrorister? Damn! det gör inte ens jag! Strongt gjort! Vad säger vi om centralasien då? Lr delar av Afrika? Vill inte de heller leva som oss lr kan det helt enkelt handla om religion och fanatism?
Hur är det med läsförståelsen egentligen? Jag ifrågasätter varför man tror att om inte väst finns på plats i mellanöstern, så kommer det bli en massa terrordåd i Europa. Det indikerar att JAG inte tror att det kommer att hända. Alltså pekar jag INTE ut hela mellanöstern som terrorister.
- Inlägg 85
Visst finns det någon form av diagnos på dig rörande demens?
Vi säger att väst lämnar Afghanistan.
Tror du på fullaste allvar att ex talibanerna med fickorna fulla av knarkpengar men ingen att slåss mot längre nöjer sig med det? Då kommer man börja titta utanför sina gränser mot mål för terrordåd i väst! De har överflöd av fanatiker som inget hellre vill än att dö martyrdöden. Vad kommer att stoppa dom?
Ett exempel som hade kunnat sluta med tusentals dödsoffer är ju bilbomben man placerade i New York utfört av en pakistanier.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8670973.stm
- Inlägg 86
Varför skulle man det ? Det är väl troligare att man ännu en gång förstör opiumodlingarna.DMustaine skrev:Vi säger att väst lämnar Afghanistan.
Tror du på fullaste allvar att ex talibanerna med fickorna fulla av knarkpengar men ingen att slåss mot längre nöjer sig med det?
Då kommer man börja titta utanför sina gränser mot mål för terrordåd i väst!
Det stora problemet är att Talibanerna som trots allt stöd inte godkände CentGas (USA's) planer på gasledningen genom Afghanistan, förmodligen inte skulle göra det nu heller.
De amerikanska oljebolagen skulle alltså inte kunna tjäna storkovan på att sälja centralasiens olja och gas till andra länder i asien.
- Inlägg 87
formsvackan skrev:Varför skulle man det ? Det är väl troligare att man ännu en gång förstör opiumodlingarna.DMustaine skrev:Vi säger att väst lämnar Afghanistan.
Tror du på fullaste allvar att ex talibanerna med fickorna fulla av knarkpengar men ingen att slåss mot längre nöjer sig med det?
Då kommer man börja titta utanför sina gränser mot mål för terrordåd i väst!
Det stora problemet är att Talibanerna som trots allt stöd inte godkände CentGas (USA's) planer på gasledningen genom Afghanistan, förmodligen inte skulle göra det nu heller.
De amerikanska oljebolagen skulle alltså inte kunna tjäna storkovan på att sälja centralasiens olja och gas till andra länder i asien.
Troligare? Fantisera vidare......
- Inlägg 88
Vad är troligast, att någon med bibehållna värderingar gör som tidigare, eller helt plötsligt tvärtom ?DMustaine skrev:Troligare? Fantisera vidare......
Om du grundar dina antaganden på annat än fantasier får du gärna förklara vad.
- Inlägg 89
formsvackan skrev:Vad är troligast, att någon med bibehållna värderingar gör som tidigare, eller helt plötsligt tvärtom ?DMustaine skrev:Troligare? Fantisera vidare......
Begriper du inte att Pakistan står på tur?
- Inlägg 90
Eftersom frågan gällde Talibaners hantering av opiumodlingar förstår jag inte vad du menar. Gör du ?DMustaine skrev:formsvackan skrev:Vad är troligast, att någon med bibehållna värderingar gör som tidigare, eller helt plötsligt tvärtom ?DMustaine skrev:Troligare? Fantisera vidare......
- Inlägg 91
formsvackan skrev:Eftersom frågan gällde Talibaners hantering av opiumodlingar förstår jag inte vad du menar. Gör du ?DMustaine skrev:formsvackan skrev:Vad är troligast, att någon med bibehållna värderingar gör som tidigare, eller helt plötsligt tvärtom ?DMustaine skrev:Troligare? Fantisera vidare......
Jag har förstått att allt inte är begripligt i en så rökt tillvaro!
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 92
Div röka av olika slag verkar högern väldigt informerad om men att försöka föra en debatt vidare utan rökat verkar dom inte klara av.. Man kan ju fråga sig varför ?
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 93
Eftersom domsamma allianservännerna hakar upp sig så väldigt är det väl deras hemmabana.x-medborgare skrev:Div röka av olika slag verkar högern väldigt informerad om men att försöka föra en debatt vidare utan rökat verkar dom inte klara av.. Man kan ju fråga sig varför ?
//berra
- Inlägg 94
Skyller du dina fantasier på cigaretter ? Kanske du ska testa snus ett tag ?DMustaine skrev:formsvackan skrev:Eftersom frågan gällde Talibaners hantering av opiumodlingar förstår jag inte vad du menar. Gör du ?DMustaine skrev:formsvackan skrev:Vad är troligast, att någon med bibehållna värderingar gör som tidigare, eller helt plötsligt tvärtom ?DMustaine skrev:Troligare? Fantisera vidare......
Jag har förstått att allt inte är begripligt i en så rökt tillvaro!
- Inlägg 95
berralarzon skrev:Eftersom domsamma allianservännerna hakar upp sig så väldigt är det väl deras hemmabana.x-medborgare skrev:Div röka av olika slag verkar högern väldigt informerad om men att försöka föra en debatt vidare utan rökat verkar dom inte klara av.. Man kan ju fråga sig varför ?
//berra
Ja förmodligen varför i annat fall prata om det så mycket ??
- Inlägg 96
x-medborgare skrev:berralarzon skrev:Eftersom domsamma allianservännerna hakar upp sig så väldigt är det väl deras hemmabana.x-medborgare skrev:Div röka av olika slag verkar högern väldigt informerad om men att försöka föra en debatt vidare utan rökat verkar dom inte klara av.. Man kan ju fråga sig varför ?
//berra
Nu är ni där igen och projicerar
- Inlägg 97
DMustaine skrev:x-medborgare skrev:berralarzon skrev:Eftersom domsamma allianservännerna hakar upp sig så väldigt är det väl deras hemmabana.x-medborgare skrev:Div röka av olika slag verkar högern väldigt informerad om men att försöka föra en debatt vidare utan rökat verkar dom inte klara av.. Man kan ju fråga sig varför ?
//berra
japp vi är läraktiga... Goda förebilder..
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 98
x-medborgare skrev:DMustaine skrev:x-medborgare skrev:berralarzon skrev:Eftersom domsamma allianservännerna hakar upp sig så väldigt är det väl deras hemmabana.x-medborgare skrev:Div röka av olika slag verkar högern väldigt informerad om men att försöka föra en debatt vidare utan rökat verkar dom inte klara av.. Man kan ju fråga sig varför ?
//berra
Projicera hmm det var din kompis rmc som rökte på i denna tråd.
//berra
Hansom rmc är väldigt intresserad av pårökning, han kan ju börja med att träna på röka aborrre, känns inte som han förstör så mycket.
//berra
- Inlägg 99
berralarzon skrev:x-medborgare skrev:DMustaine skrev:x-medborgare skrev:berralarzon skrev:Eftersom domsamma allianservännerna hakar upp sig så väldigt är det väl deras hemmabana.x-medborgare skrev:Div röka av olika slag verkar högern väldigt informerad om men att försöka föra en debatt vidare utan rökat verkar dom inte klara av.. Man kan ju fråga sig varför ?
//berra
Projicera hmm det var din kompis rmc som rökte på i denna tråd.
//berra
Hansom rmc är väldigt intresserad av pårökning, han kan ju börja med att träna på röka aborrre, känns inte som han förstör så mycket.
//berra
Mitt sista cigarett bloss som feströkare tog jag morgonen för snart 3 år sedan när vi for till BB och min dotter skulle födas! Har inte ens funderat på en cigg sen dess! Däremot röker jag gärna och mest regnbåge och röding i min fina fiskrök!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 100
JAg rökte för sista gången nyårsaftonen 1981-82, då var jag storrökare, rökte minst två paket om dagen, sedan dess INGA återfall förutom en liten test tre månader efter att jag slutade, drog ETT djupt saftigt halsbloss, blev spaghetti i benen, alldeles grå i ansiktet, och kallsvettades
Men rökt fisk och kött har jag gjort ganska mycket, bla rökte jag MAKRILL i min SKORSTEN, gissa om den blev god.....
Men rökt fisk och kött har jag gjort ganska mycket, bla rökte jag MAKRILL i min SKORSTEN, gissa om den blev god.....