Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
Infra
RedMentalCase
Secrist
formsvackan
Sniperace
Dao
redalert
R.O.F.L
Thrakath
F.I.S.T
RedCloud
DMustaine
16 posters

What a waste..

DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

What a waste.. - Sida 3 Empty Sv: What a waste..

Inlägg  DMustaine 2010-08-04, 12:20

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    DMustaine skrev:Kommer Pakistan med deras kärnvapen också lämnas därhän? Vi vet ju att Afghanistan och deras opiumproduktion står för 90% av världens heroin och betalar terrorismen. Den terrorism som kommer slå mot väst om/nu de får sin fristat! Vi måste fortsatt kämpa mot dessa inhumana människor. Nyligt framkom det att det planerades bombdåd i Norge! Snart har vi bombdåd i Sverige också!

Stor förvirring tycks råda inom bombhögern vad gäller Afghanskt råopium och
    vidareförädlingen av denna. Under talibanskt styre brändes opiumfälten och produktionen sjönk.

Detta rådde USA-invasionen snabbt bot på. I dag "blomstrar" vallmoodligen
    och efterfrågan på Heroin i Väst har tillfälligt mättats. Det pratas
    mycket om olja och gas som motiv till övergreppet på Afghanistan.
    Jag menar nog att kontroll över världens största råopiumkälla är ett
    nog så viktigt bisyfte.

Detta förvirrar bombhögern ty den har aldrig rätt kunna bedömma USA:s
    imperialistiska och nykoloniala karraktär.

yepp, nu blomstrar den eftersom den nu är talibanernas främsta inkomstkälla för att driva sin terror, det är ju ett ypperligt sätt för dem att få in pengar, och skulle de sedan vinna makten så blir det döden för dem de innan drog in pengar på...

Så Infra, kontrollen över opiet, det ligger i Talibanernas händer, till 100%
    Skärp dig. Vilken kontroll har Talibanerna ?

Du brukar alltsom oftast orda om precisionsvapen, så var nu vänlig och förklara varför inte USA använder sådana mot vallmoodlingarna om det nu är dessa som finansierar Talibanernas motståndskamp.

Du måste tillhöra den olyckliga skaran som tappades bakom en vagn OCH slog i huvudet!
    Att bränna odlingarna har en kontraproduktiv inverkan då man tar bort böndernas enda födkrok! Och de skulle gladeligen odla annat om det inte fanns ett hot riktat mot dem från talibanerna!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-08-04, 12:20

Sniperace skrev:men tyvärr är afghanistan ett bergigt land med områden som är väldigt svåra att kunna hitta och förstöra dessa.
    Talibanerna hade tidigare inga större problem med detta.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-08-04, 12:22

DMustaine skrev:Och de skulle gladeligen odla annat om det inte fanns ett hot riktat mot dem från talibanerna!
    Varför ökade då odlingarna så extremt mycket när USA invaderade landet och drev tillbaka Talibanerna ?

Inse att "affärsintressen" i USA tjänar enorma summor på dessa odlingar !
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-08-04, 12:32

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:men tyvärr är afghanistan ett bergigt land med områden som är väldigt svåra att kunna hitta och förstöra dessa.
    Talibanerna hade tidigare inga större problem med detta.

Men varför, jo för att de fanns ÖVERALLT i landet, i alla områden och byar osv...

det finns INTE USA och landets regering.

det verkar inte som du riktigt förstår hur afghanistan ligger och hur det är där...

egentligen är det bara STÄDERNA som behärskas av usa och landets myndigheter.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-04, 12:35

formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:Och de skulle gladeligen odla annat om det inte fanns ett hot riktat mot dem från talibanerna!
    Varför ökade då odlingarna så extremt mycket när USA invaderade landet och drev tillbaka Talibanerna ?

Inse att "affärsintressen" i USA tjänar enorma summor på dessa odlingar !

Nej, de ökade för att då drev talibanerna igång dessa odilgar där Usa o co inte ha någon större makt, som sagt du har nog bara väldigt ytliga kunskaper om ens några om hur det är i Afghanistan.

men visst tjänar det du kallar affärsintressen i USA pengar på produkten när den väl kommit dit, men det gör sådana här i sverige med, och på många andra ställen i världen, men PRODUCENTERNA av varan är TALIBANERNA, och utan dem skulle många mista sina pengar, men det ÄR ju deras enda sätt att få pengar till sin blodiga kamp, stöder du den, så stöder du i princip opiumodlingen
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-08-04, 12:50

Sniperace skrev:Men varför, jo för att de fanns ÖVERALLT i landet, i alla områden och byar osv...

det finns INTE USA och landets regering.

det verkar inte som du riktigt förstår hur afghanistan ligger och hur det är där...

egentligen är det bara STÄDERNA som behärskas av usa och landets myndigheter.
    Det finns en orsak till att Afghanistan kallas "imperiernas kyrkogård".
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-08-04, 12:58

Sniperace skrev:som sagt du har nog bara väldigt ytliga kunskaper om ens några om hur det är i Afghanistan.
    Säkert är det så, men jag har ändå hyfsad koll på vilka som byggde upp Talibanerna och dessutom varför. Jag anser mig också ha en hel del info om vad USA egentligen är ute efter i Afghanistan. Det är inte krossande av terrorism, införande av demokrati, flickskolor och/eller insamling av tomburkor som flera på forumet tycks tro.
    Sniperace skrev:men visst tjänar det du kallar affärsintressen i USA pengar på produkten när den väl kommit dit
    Och vägen dit är vilken då ?
    Sniperace skrev:men det gör sådana här i sverige med, och på många andra ställen i världen
    Självklart finns det andra som blickarna ska vändas mot.
    Sniperace skrev:men PRODUCENTERNA av varan är TALIBANERNA, och utan dem skulle många mista sina pengar, men det ÄR ju deras enda sätt att få pengar till sin blodiga kamp

Samma Talibaner som lade ner dessa odlingar efter att USA hjälpt dem till makten. Inte fasiken kunde de då få sitta kvar Very Happy
    Sniperace skrev:stöder du den, så stöder du i princip opiumodlingen
    Börja inte yla om vad jag eller andra stödjer nu igen.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 13:10

Först och främst har USA ett ansvar för sitt eget handlande i världen, både vad gäller utsugning ekonomisk av fattigare länder och av militära övergrepp i kubik....
    detta tycks du inte vilja beröra i något av dina inlägg.

Sniperace skrev:
    PÅ vilket sätt har USA ansvar för ett månghundraårigt förtryck av ex homosexuella från Islamiter,

Det finns ingen vänster som stöder förtryck av homosexuella...
    Och du stirrar dig blind på en extremistisk minoritet av den befolkningen för att kunna få uttryck för din smygrasism

Sniperace skrev:på vilket sätt har Usa ansvaret för ett månghundraårigt förtryck av renegater (avfällingar)

Den typen av förtryck förekommer även i USA, men varken i USA eller Iran är den typen av förtryck välkommet i ett vänstersamhälle.
    Och du stirrar dig blind på en extremistisk minoritet av den befolkningen för att kunna få uttryck för din smygrasism

Sniperace skrev:
    på vilket sätt har Usa ansvaret för ett månghundraårigt mördande medelst steningar?

Det har enkom de som utfört dessa handlingar ansvar för, VARKEN USA eller muslimer har ansvar för detta.

Sniperace skrev:på vilket sätt har usa ansvaret för pedofili med barnbrudar osv som också det är månghundraårigt bland dessa extremister?

Det har enkom de som utfört dessa handlingar ansvar för, VARKEN USA eller muslimer har ansvar för detta.
    Och du stirrar dig blind på en extremistisk minoritet av den befolkningen för att kunna få uttryck för din smygrasism.
    För övrigt skulle jag råda herrn att ta en titt över var pedifili i världen förekommer ... och du kommer få ett resultat som kommer krossa din världsbild om att muslimerna skulle vara skurkar på den fronten
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-04, 13:21

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:som sagt du har nog bara väldigt ytliga kunskaper om ens några om hur det är i Afghanistan.
    Säkert är det så, men jag har ändå hyfsad koll på vilka som byggde upp Talibanerna och dessutom varför. Jag anser mig också ha en hel del info om vad USA egentligen är ute efter i Afghanistan. Det är inte krossande av terrorism, införande av demokrati, flickskolor och/eller insamling av tomburkor som flera på forumet tycks tro.
    Sniperace skrev:men visst tjänar det du kallar affärsintressen i USA pengar på produkten när den väl kommit dit
    Och vägen dit är vilken då ?
    Sniperace skrev:men det gör sådana här i sverige med, och på många andra ställen i världen
    Självklart finns det andra som blickarna ska vändas mot.
    Sniperace skrev:men PRODUCENTERNA av varan är TALIBANERNA, och utan dem skulle många mista sina pengar, men det ÄR ju deras enda sätt att få pengar till sin blodiga kamp

Samma Talibaner som lade ner dessa odlingar efter att USA hjälpt dem till makten. Inte fasiken kunde de då få sitta kvar Very Happy
    Sniperace skrev:stöder du den, så stöder du i princip opiumodlingen
    Börja inte yla om vad jag eller andra stödjer nu igen.

på första delen, med all säkerhet INTE, men om följden blir att de sakerna uppfylls ser jag det som positivt, för det är väl inget vi vill ha eller hur?

vägen, är iallafall INTE genom usas transportsystem.....

och nej, blickarna bör nog vändas till det första ledet i produktionen, den som tar hand om grödorna...
    sedan vidare i led efter led.

JA, SAMMA talibaner, de vidsar nu att eftersom det ger DEM pengar till kamp går det bra, hade de inte haft användning för detta skulle det inte blivit så stort eller hur?

JAmen OM du stöder Talibenerna, då måste du väl stödja deras metoder eller hur, men jag antar att du INTE har några större sympatier för Talibanerna eller hur?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-04, 13:25

F.I.S.T skrev:Först och främst har USA ett ansvar för sitt eget handlande i världen, både vad gäller utsugning ekonomisk av fattigare länder och av militära övergrepp i kubik....

Sniperace skrev:
    PÅ vilket sätt har USA ansvar för ett månghundraårigt förtryck av ex homosexuella från Islamiter,

Sniperace skrev:på vilket sätt har Usa ansvaret för ett månghundraårigt förtryck av renegater (avfällingar)

Den typen av förtryck förekommer även i USA, men varken i USA eller Iran är den typen av förtryck välkommet i ett vänstersamhälle.

Sniperace skrev:
    på vilket sätt har Usa ansvaret för ett månghundraårigt mördande medelst steningar?

Sniperace skrev:på vilket sätt har usa ansvaret för pedofili med barnbrudar osv som också det är månghundraårigt bland dessa extremister?

Och du stirrar dig blind på en extremistisk minoritet av den befolkningen för att kunna få uttryck för din smygrasism.
    För övrigt skulle jag råda herrn att ta en titt över var pedifili i världen förekommer ... och du kommer få ett resultat som kommer krossa din världsbild om att muslimerna skulle vara skurkar på den fronten

Och ÄNDÅ lyckas du inte fatta att jag går emot de FANATIKER och extremister som gör allt detta, så det är enligt dig TABU för att annat förekommer i ex USA?

vad gäller pedofiler har jag i alla år sagt, lås in dem på mentalsjukhus för LIVSTID......
    oavsett om de är svenskar, norrmän, muslimer, kristna eller ateister osv...

men tyvörr är det nog BARA just islamska EXTREMISTER som hänvisar till religionen för att rättfärdiga sådant, eller hur?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-08-04, 13:53

Sniperace skrev:JAmen OM du stöder Talibenerna, då måste du väl stödja deras metoder eller hur, men jag antar att du INTE har några större sympatier för Talibanerna eller hur?
    Nej, jag "stödjer" inte Talibanerna, inte heller Hamas annat än i dina fantasier. Jag vet inte ens om jag ärligt motsätter mig de verkliga grunderna för USA's engagemang i Afghanistan, men jag vill gärna att saker och ting kallas för sina rätta namn.

Att större delen av narkotikan förs ut ur Afghanistan via Talibanernas och USA's allierade i Pakistan visar på problemet. Vilka är egentligen att lita på i denna "konflikt". En mängd "fiender" samarbetar till och från allteftersom det gynnar de egna särintressena.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 14:33

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Först och främst har USA ett ansvar för sitt eget handlande i världen, både vad gäller utsugning ekonomisk av fattigare länder och av militära övergrepp i kubik....

Sniperace skrev:

Sniperace skrev:

Och ÄNDÅ lyckas du inte fatta att jag går emot de FANATIKER och extremister som gör allt detta, så det är enligt dig TABU för att annat förekommer i ex USA?

vad gäller pedofiler har jag i alla år sagt, lås in dem på mentalsjukhus för LIVSTID......
    oavsett om de är svenskar, norrmän, muslimer, kristna eller ateister osv...

men tyvörr är det nog BARA just islamska EXTREMISTER som hänvisar till religionen för att rättfärdiga sådant, eller hur?

Nej du har fel ... det är bara Extremister, det faktum att du inkluderar ordet islamistiska i detta med tanke på att det är en mycket liten minoritet ... visar på de avsikter du har vilka är rasistiska.....

..... för övrigt skulle det vara intressant med orsakerna till dessa avarter av sexualitet, så att det gick att förebygga.... detta att förebygga är för mig intressantare än att låsa in folk, för sin egen hämndlystnads skull..... då det med förebyggande skulle ge effekten av mindre sådant i framtiden....

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-08-04, 17:31

Nima D hade en bra länk på sin blogg så jag snodde den och lägger in
    den här Smile Trevliga killar, talibanerna. No

Time
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 18:18

lazy skrev:Nima D hade en bra länk på sin blogg så jag snodde den och lägger in

Time

det där är så jävla idiotiskt.... svin är vad de är DE SOM GJORT DETTA !!!!!!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-04, 20:08

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:JAmen OM du stöder Talibenerna, då måste du väl stödja deras metoder eller hur, men jag antar att du INTE har några större sympatier för Talibanerna eller hur?
    Nej, jag "stödjer" inte Talibanerna, inte heller Hamas annat än i dina fantasier. Jag vet inte ens om jag ärligt motsätter mig de verkliga grunderna för USA's engagemang i Afghanistan, men jag vill gärna att saker och ting kallas för sina rätta namn.

Att större delen av narkotikan förs ut ur Afghanistan via Talibanernas och USA's allierade i Pakistan visar på problemet. Vilka är egentligen att lita på i denna "konflikt". En mängd "fiender" samarbetar till och från allteftersom det gynnar de egna särintressena.

Nej, skrev jag inte ganska tydligt att jag förutsätter att du INTE stöder dem?, tänk så man kan misstolka skriven text om man bara gör allt för att lyckas med det.... Very Happy

Att störta Talibanerna anser jag att var en välgärning, men det hade säkert kunnat gjorts på ett mycket bättre sätt, precis som när det gäller Irak, men tyvärr är det inte något man kan ändra i efterhand, det går inte att spela tillbaka bandet och göra en annan uppläggning..
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-08-04, 20:35

Sniperace skrev:Nej, skrev jag inte ganska tydligt att jag förutsätter att du INTE stöder dem?
    Ja, och jag gav dig rätt.
    Sniperace skrev:tänk så man kan misstolka skriven text om man bara gör allt för att lyckas med det.... Very Happy
    Inte alls, jag bara påpekade att mitt stöd för Hamas är något du bara inbillar dig Very Happy
    Sniperace skrev:Att störta Talibanerna anser jag att var en välgärning, men det hade säkert kunnat gjorts på ett mycket bättre sätt, precis som när det gäller Irak, men tyvärr är det inte något man kan ändra i efterhand, det går inte att spela tillbaka bandet och göra en annan uppläggning..
    Det hade trots allt varit allra bäst att inte "skapa" dem.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-08-04, 20:44

F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:Nima D hade en bra länk på sin blogg så jag snodde den och lägger in

Time

det där är så jävla idiotiskt.... svin är vad de är DE SOM GJORT DETTA !!!!!!

Kul att vi kan vara 100% ense ibland i.a.f Smile
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-08-04, 20:47

Påminner lite om när man av ngn anledning inte hade läst på ordentligt i
    småskolan utan satt och kollade i facit, det är alltid lätt att ha rätt
    med det i handen. Wink
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-08-04, 20:49

lazy skrev:

med det i handen. Wink

För då kom alltid frågan hur löste du det.
    Smile
    //berra
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-04, 20:53

Nej du har fel ... det är bara Extremister, det faktum att du inkluderar ordet islamistiska i detta med tanke på att det är en mycket liten minoritet ... visar på de avsikter du har vilka är rasistiska...

Ok, om du anser att det är rasistiskt att inte gilla dessa islamitiska avarter så får du väl tycka det, det varkar som du föresatt dig att jag ogillar alla muslimer, men där har du totalt fel, för fakta är att de enda jag riktar in mig på är dessa svin som PÅTVINGAR andra att leva efter sin religiösa inriktning, dessa som gör de bestialiska saker jag beskrivit, och dessa HATAR även den vanlige muslimen....

Här visar du väldigt tydligt på att kritik mot dessa är tabu i dina ögon, VARFÖR?

Islamister, och Islamiter är inte för mig och de flesta detsamma som muslimer, visst, muslimer KAN vara islamister eller islamiter, med det är bara en bråkdel av dem som är detta, iofs är väl ALLA islamister muslimer, men det gör ite att man ska se dem som tabu att kritiseram, eller ens HATA..

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-04, 20:55

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Nej, skrev jag inte ganska tydligt att jag förutsätter att du INTE stöder dem?
    Ja, och jag gav dig rätt.
    Sniperace skrev:tänk så man kan misstolka skriven text om man bara gör allt för att lyckas med det.... Very Happy
    Inte alls, jag bara påpekade att mitt stöd för Hamas är något du bara inbillar dig Very Happy
    Sniperace skrev:Att störta Talibanerna anser jag att var en välgärning, men det hade säkert kunnat gjorts på ett mycket bättre sätt, precis som när det gäller Irak, men tyvärr är det inte något man kan ändra i efterhand, det går inte att spela tillbaka bandet och göra en annan uppläggning..

De fanns egentligen INNAN också, men de gavs möjlighet till MAKT av USA, PGA SOVJETERNAS invasion av Afghanistan...

HAde dessa inte invaderat hade USA inte heller utrustat dessa så att de skulle bekämpa sovjeterna
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-08-04, 21:15

Sniperace skrev:De fanns egentligen INNAN också, men de gavs möjlighet till MAKT av USA, PGA SOVJETERNAS invasion av Afghanistan...
    HAde dessa inte invaderat hade USA inte heller utrustat dessa så att de skulle bekämpa sovjeterna
    För att lägga till rätta en del ska vi kanske först enas om att USA verkligen gjorde allt de kunde för att få Sovjet att invadera Afghanistan.

Le Nouvel Observateur, Paris, 15-21 January 1998
    Posted at globalresearch.ca 15 October 2001

--------------------------------------------------------------------------------

Question: The former director of the CIA, Robert Gates, stated in his memoirs ["From the Shadows"], that American intelligence services began to aid the Mujahadeen in Afghanistan 6 months before the Soviet intervention. In this period you were the national security adviser to President Carter. You therefore played a role in this affair. Is that correct?

Brzezinski: Yes. According to the official version of history, CIA aid to the Mujahadeen began during 1980, that is to say, after the Soviet army invaded Afghanistan, 24 Dec 1979. But the reality, secretly guarded until now, is completely otherwise Indeed, it was July 3, 1979 that President Carter signed the first directive for secret aid to the opponents of the pro-Soviet regime in Kabul. And that very day, I wrote a note to the president in which I explained to him that in my opinion this aid was going to induce a Soviet military intervention.

Q: Despite this risk, you were an advocate of this covert action. But perhaps you yourself desired this Soviet entry into war and looked to provoke it?

B: It isn't quite that. We didn't push the Russians to intervene, but we knowingly increased the probability that they would.

Q: When the Soviets justified their intervention by asserting that they intended to fight against a secret involvement of the United States in Afghanistan, people didn't believe them. However, there was a basis of truth. You don't regret anything today?

B: Regret what? That secret operation was an excellent idea. It had the effect of drawing the Russians into the Afghan trap and you want me to regret it? The day that the Soviets officially crossed the border, I wrote to President Carter. We now have the opportunity of giving to the USSR its Vietnam war. Indeed, for almost 10 years, Moscow had to carry on a war unsupportable by the government, a conflict that brought about the demoralization and finally the breakup of the Soviet empire.

Q: And neither do you regret having supported the Islamic fundamentalism, having given arms and advice to future terrorists?

B: What is most important to the history of the world? The Taliban or the collapse of the Soviet empire? Some stirred-up Moslems or the liberation of Central Europe and the end of the cold war?

Q: Some stirred-up Moslems? But it has been said and repeated Islamic fundamentalism represents a world menace today.

B: Nonsense! It is said that the West had a global policy in regard to Islam. That is stupid. There isn't a global Islam. Look at Islam in a rational manner and without demagoguery or emotion. It is the leading religion of the world with 1.5 billion followers. But what is there in common among Saudi Arabian fundamentalism, moderate Morocco, Pakistan militarism, Egyptian pro-Western or Central Asian secularism? Nothing more than what unites the Christian countries.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-08-04, 21:21

lazy skrev:

med det i handen. Wink
    Kan så vara, men jänkarna hade läst på ordentligt. Ryssarna önskar nog att även de hade gjort detsamma Very Happy
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-08-04, 22:10

formsvackan skrev:
    lazy skrev:

med det i handen. Wink
    Kan så vara, men jänkarna hade läst på ordentligt. Ryssarna önskar nog att även de hade gjort detsamma Very Happy

Oavsett vilket så har man skapat ett monster som måste avväpnas till varje
    pris.

Visst kan man lämna Afghanistan med motiveringen att "det kostar för mycket"
    och strunta i lokalbefolkningen (speciellt kvinnorna) men vad händer när
    detta ställe blir säte för terrorattacker mot bl.a Europa?

Min misstanke är att det kanske inte blir fullt så roligt då. Wink
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-08-04, 22:24

lazy skrev:Oavsett vilket så har man skapat ett monster som måste avväpnas till varje
    pris.
    "till varje pris" är alltid en för hög prislapp.
    lazy skrev:Visst kan man lämna Afghanistan med motiveringen att "det kostar för mycket"
    och strunta i lokalbefolkningen (speciellt kvinnorna) men vad händer när
    detta ställe blir säte för terrorattacker mot bl.a Europa?

Min misstanke är att det kanske inte blir fullt så roligt då. Wink
    Man kommer inte att lämna Afghanistan de närmaste femtio åren. Så länge som olje och gasreserverna finns kvar vid Kaspiska havet, kommer väst med USA i spetsen också att finnas kvar i regionen.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 21:04