Naturligtvis generaliserar jag, det är det som är poängen. Jag anser att du hycklar rejält när du fördömer ett beteende hos palestinier och samtidigt hyllar samma beteende hos skåningar.
Nej, just där har du FEL, jag har varit väldigt tydlig med att benämna det som HAMAZ, och dessutom hela tiden skiljt detta från Palestinier och skrivit att det är INTE Palestiniernas vilja att det ska göras som Hamaz och flera av dess systerorganisationer gjort....
Och som sagt, vad gäller just de snapphanar jag skrivit om så var det frihetskämparna, som faktiskt ALDRIG har kunnat beläggas med de grymheter du påstår, men med Hamaz kan detta beläggas eftersom det sker i NUTID och att höga hamazmän beredvilligt berättar om vad de gör eller hur, därom vilar inge tveksamheter.
Vad gäller kommentare terrorist och synvinkel väljer jag att det kvittar vilken sida de slåss för, väljer de att medvetet inrikta sig just mot de civila, att det är just de som är deras MÅL så är det terror, men det innebär inte att jag vill kalla det terror för att civila stryker med när man bekämpar en annan styrka och dessa råkar finnas i vägen, och det tror jag INTE att någonsin varit Israels planer, här är det en väldigt tråkig följd av kriget och av Hamaz egen planläggning.
Som sagt, jag tror INTE att Israel en enda gång har resonerat så här, i morgon slår vi till mot den eller den skolan för att skrämma upp befolkningen, utan det har varit vi slår till mot det stället, för där gömmer Hamaz sig, har ett lager eller att de skjuter från den platsen.
Men Hamaz däremot beslutar att NU slår vi till mot det där diskoteket så kan vi få många offer, skrämmer upp israelerna och hämnas för våra falna kamrater....
Visst Israel TAR till övervåld, och det är i allra högsta grad beklagligt, men som sagt, de planerar INTE att de ska plocka just de civila, för det är troligen ALDRIG meningen med deras svarsattacker...