Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
ANNA2LINK
berralarzon
RedMentalCase
redalert
theward
x-medborgare
ericTheDog
Redvictory
12 posters

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  Redvictory 2010-07-09, 09:19

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article7440237.ab

    Statsministern har entledigat ett statsråd. Det gick blixtsnabbt, bilderna på Sven Otto Littorin raderades redan samma dag på sovjetiskt vis ur regeringens bildarkiv.

    Så tackar man knappast en uppskattad kollega.

    På en presskonferens i Rosenbad sa en mycket behärskad Fredrik Reinfeldt att Sven Otto Littorin begärt entledigande av familjeskäl. Några sammanbitna ord och sedan var sessionen slut.

    Så tar man knappast farväl av en partikamrat som betytt mycket för de nya Moderaterna.

    Det krävs ingen pr-konsult för att förstå att Fredrik Reinfeldt till varje pris försöker undvika att det hela utvecklas till ”affären Littorin”.

    Redan i går rapporterade Aftonbladet att Sven Otto Littorin utpekats för ett brott som kan ge fängelse. Brottet skulle ha skett i valrörelsen 2006 då Sven Otto Littorin var partisekreterare, det vill säga en av partiorganisationens högsta chefer.

    Reinfeldt gör samma misstag som i Schenström=affären! dvs han försöker dölja!

    http://www.dn.se/debatt/reinfeldt-doljer-nagot-i-schenstrom-affaren-1.535195

    Frågan är om det inte är bättre att lägga korten på bordet?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-09, 09:37

    Självfallet vet inte Reinfeldt mer än han måste. Han vill inte veta. Kan du ingenting om hur det fungerar?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  Redvictory 2010-07-09, 09:42

    ericTheDog skrev:Självfallet vet inte Reinfeldt mer än han måste. Han vill inte veta. Kan du ingenting om hur det fungerar?

    Du menar som i Schenström=Affären?*ASG* Very Happy
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-09, 10:35

    Scheenström-affären var relaterad till arbetet. I denna affär handlar det troligen om privatlivet.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  Redvictory 2010-07-09, 10:50

    ericTheDog skrev:Scheenström-affären var relaterad till arbetet. I denna affär handlar det troligen om privatlivet.

    Nja säg inte det! Schenström påstod ju att hon var ledig men det visade sig att hon hade beredskapen och ansvaret för rikets säkerhet i berusat tillstånd!

    En Minister är väl alltid i tjänst? dvs de är ju offentliga personer!
    Ni har ju varit mycket flitiga när det gäller Monas köp av Toblerone och parkeringsböter på hennes fritid! inget som jag försvarar men! skulle tex Lars Ohly misstänkas för detsamma som Littorin skulle jag vilja att korten lades på bordet för att få det utagerat! jag tror det kommer skrivas mycket om Littorin som nu tar fokus ifrån Valet!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-09, 11:10

    Har du några uppgifter som påvisar att Reinfeldt känner till vad Littorin inte ens är anklagad för så får du gärna publicera detta. Annars får detta gå på ditt konto för fria fantasier.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  Redvictory 2010-07-09, 11:37

    ericTheDog skrev:Har du några uppgifter som påvisar att Reinfeldt känner till vad Littorin inte ens är anklagad för så får du gärna publicera detta. Annars får detta gå på ditt konto för fria fantasier.

    Nu är det så att jag lagt ihop 1+1 och fått det till 2! får du en annan siffra?
    Varför avtackas inte Littorin?Han var ju så bra! varför raderas Littorin från samtliga sidor hos M inom ett dygn? Varför vill ingen hos Alliansen kännas vid Littorin längre?

    Tror du det är en liten skitgrej typ att Littorin tittat på porr i X fruns dator?
    Eller att Littorin gillar att klä ut sig till transa? knappast Råttan!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-09, 11:58

    Förmodligen vet han det mesta men som arbetsledare/kamrat så är han lojal och tiger.. Detta är ju trotts allt Littorins privatliv
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-09, 12:05

    x-medborgare skrev:Förmodligen vet han det mesta men som arbetsledare/kamrat så är han lojal och tiger.. Detta är ju trotts allt Littorins privatliv


    Kanske. Men om det nu handlar om ett brott så är det inte säkert man berättar det för sin arbetsledare/kamrat.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-09, 12:10

    Redvictory skrev:
    ericTheDog skrev:Har du några uppgifter som påvisar att Reinfeldt känner till vad Littorin inte ens är anklagad för så får du gärna publicera detta. Annars får detta gå på ditt konto för fria fantasier.

    Nu är det så att jag lagt ihop 1+1 och fått det till 2! får du en annan siffra?
    Varför avtackas inte Littorin?Han var ju så bra! varför raderas Littorin från samtliga sidor hos M inom ett dygn? Varför vill ingen hos Alliansen kännas vid Littorin längre?

    Tror du det är en liten skitgrej typ att Littorin tittat på porr i X fruns dator?
    Eller att Littorin gillar att klä ut sig till transa? knappast Råttan!


    Vi vet inte varför Littorin inte avtackas. Han kanske bad om att slippa. Ja, han var en bra minister. Och? När han inte längre jobbar på regeringskansliet är det ju rimligt att han raderas. Det är faktiskt inte ett dugg konstigt. Det sista är nog en lögn. Jag tror man av empatiska skäl inte vill prata om Littorin med media. Fler rubriker är knappast vad han behöver.

    Att titta på porr kan det inte vara, då det inte är ett brott. Men hur vet du att ett brott har begåtts?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  theward 2010-07-09, 12:16

    x-medborgare skrev:Förmodligen vet han det mesta men som arbetsledare/kamrat så är han lojal och tiger.. Detta är ju trotts allt Littorins privatliv

    Fast som offentlig person, har man avsagt sig det mesta av sitt privatliv Rolling Eyes
    Sen är det ju frågan vad han gjort...finns ju vissa antydningar om att han kan ha betalt för vissa tjänster.
    Är det så, finner jag det väldigt illa faktiskt, speciellt om en arbetsmarknasminister gör sådana saker.

    Men sanningen kommer väl förhoppningsvis fram...och littrin får det han förtjänar.
    Nåt jag reagerar på att det ska vara så synd om vissa, om de utför omoraliska eller tom kriminella handlingar

    Ta tex Madeleines Jonas, han hade ju tydligen knullat runt til höger o vänster..
    Varför fick han ta timeout från jobbet och varför gullas det med ett sådant ärkesvin?
    Stå til svars för sina handlingar , ska man baske mig göra, oavsett partifärg
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  ericTheDog 2010-07-09, 12:21

    Littorin är inte längre en offentlig person.

    Aftonbladet har skickligt manipulerat folk att söka gissa VAD Littorin gjort, när den eg. fråga är OM han gjort något.

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  theward 2010-07-09, 12:28

    ericTheDog skrev:Littorin är inte längre en offentlig person.

    Aftonbladet har skickligt manipulerat folk att söka gissa VAD Littorin gjort, när den eg. fråga är OM han gjort något.


    Reinfeldt har ju nu sagt, att det fanns andra skäl, förutom de angavs förrut Wink
    Han var offentligt när "brottet" begicks..och bör därför stå till svars offentligt för det..
    Fast rakryggighet och högersympatisier verkar inte gå hand i hand precis Rolling Eyes

    De enda som jag tycker uppriktigt synd om i denna situation är hans barn...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  redalert 2010-07-09, 12:50

    theward skrev:
    x-medborgare skrev:Förmodligen vet han det mesta men som arbetsledare/kamrat så är han lojal och tiger.. Detta är ju trotts allt Littorins privatliv

    Fast som offentlig person, har man avsagt sig det mesta av sitt privatliv Rolling Eyes
    Sen är det ju frågan vad han gjort...finns ju vissa antydningar om att han kan ha betalt för vissa tjänster.
    Är det så, finner jag det väldigt illa faktiskt, speciellt om en arbetsmarknasminister gör sådana saker.

    Men sanningen kommer väl förhoppningsvis fram...och littrin får det han förtjänar.
    Nåt jag reagerar på att det ska vara så synd om vissa, om de utför omoraliska eller tom kriminella handlingar

    Ta tex Madeleines Jonas, han hade ju tydligen knullat runt til höger o vänster..
    Varför fick han ta timeout från jobbet och varför gullas det med ett sådant ärkesvin?
    Stå til svars för sina handlingar , ska man baske mig göra, oavsett partifärg

    Betyg: geek geek geek geek geek
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  Redvictory 2010-07-09, 14:47

    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:Förmodligen vet han det mesta men som arbetsledare/kamrat så är han lojal och tiger.. Detta är ju trotts allt Littorins privatliv


    Kanske. Men om det nu handlar om ett brott så är det inte säkert man berättar det för sin arbetsledare/kamrat.

    Det ligger nåt i det! Göran Lindberg hade ju också hemligheter han inte ville berätta för Arbetsledare/kamrater
    Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-09, 14:57

    Jag tror att i ett sådant känsligt läge som en valrörelse.. är det bättre med öppna kort Nu kommer focus ligga på vad och varför..
    Om det skulle vara nått " Allvarligt " Så tror jag regeringen tjänar på att visa detta går vi inte med på.

    Hade det varit mindre allvarligt är jag övertygad om att god min hållits till efter valet..

    Men med detta hemlighetsmakeri så får man ännu mera känslan av vi och dom.. Det spelar ingen roll dom kan göra vad dom vill.
    Så kommer städpatrullen.

    Detta kommer kosta alliansen det är jag övertygad om..

    Mvh
    Hyenan.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  RedMentalCase 2010-07-09, 15:21

    x-medborgare skrev:Jag tror att i ett sådant känsligt läge som en valrörelse.. är det bättre med öppna kort Nu kommer focus ligga på vad och varför..
    Om det skulle vara nått " Allvarligt " Så tror jag regeringen tjänar på att visa detta går vi inte med på.

    Hade det varit mindre allvarligt är jag övertygad om att god min hållits till efter valet..

    Men med detta hemlighetsmakeri så får man ännu mera känslan av vi och dom.. Det spelar ingen roll dom kan göra vad dom vill.
    Så kommer städpatrullen.

    Detta kommer kosta alliansen det är jag övertygad om..

    Mvh
    Hyenan.

    Oavsett vad Littorin figurerar i, han har avgått.

    Har Sahlin avgått ????
    Självklart inte, var ska hon kunna tjäna de pengar hon gör idag.


    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-09, 15:24

    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:Jag tror att i ett sådant känsligt läge som en valrörelse.. är det bättre med öppna kort Nu kommer focus ligga på vad och varför..
    Om det skulle vara nått " Allvarligt " Så tror jag regeringen tjänar på att visa detta går vi inte med på.

    Hade det varit mindre allvarligt är jag övertygad om att god min hållits till efter valet..

    Men med detta hemlighetsmakeri så får man ännu mera känslan av vi och dom.. Det spelar ingen roll dom kan göra vad dom vill.
    Så kommer städpatrullen.

    Detta kommer kosta alliansen det är jag övertygad om..

    Mvh
    Hyenan.

    Oavsett vad Littorin figurerar i, han har avgått.

    Har Sahlin avgått ????
    Självklart inte, var ska hon kunna tjäna de pengar hon gör idag.



    Hon försvann ett tag kan du idag säga hur Littorin kommer att agera.. Cool
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  RedMentalCase 2010-07-09, 15:28

    Väldigt märkligt sätt att bedömma situationer du har x.
    Detta nonsens kommer att kosrta Alliansen nada.
    Redan idag går alla rödgröna tomtar ut och sympatiserar med Littorin.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-09, 15:35

    RedMentalCase skrev:Väldigt märkligt sätt att bedömma situationer du har x.
    Detta nonsens kommer att kosrta Alliansen nada.
    Redan idag går alla rödgröna tomtar ut och sympatiserar med Littorin.

    Lika "märklig" som din..Cool Det handlar inte om sympati familjedelen har han all sympati även från mig.. Very Happy Och det finns mer det har t.o.m. freddan erkänt. Cool
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  RedMentalCase 2010-07-09, 15:37

    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:Väldigt märkligt sätt att bedömma situationer du har x.
    Detta nonsens kommer att kosrta Alliansen nada.
    Redan idag går alla rödgröna tomtar ut och sympatiserar med Littorin.

    Lika "märklig" som din..Cool Det handlar inte om sympati familjedelen har han all sympati även från mig.. Very Happy Och det finns mer det har t.o.m. freddan erkänt. Cool

    Min bedömmning delas ju av alla utanför slasktidningsvärlden, dig och rv, typ.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-09, 15:40

    RedMentalCase skrev:
    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:Väldigt märkligt sätt att bedömma situationer du har x.
    Detta nonsens kommer att kosrta Alliansen nada.
    Redan idag går alla rödgröna tomtar ut och sympatiserar med Littorin.

    Lika "märklig" som din..Cool Det handlar inte om sympati familjedelen har han all sympati även från mig.. Very Happy Och det finns mer det har t.o.m. freddan erkänt. Cool

    Min bedömmning delas ju av alla utanför slasktidningsvärlden, dig och rv, typ.

    x-medborgare rätta in dig i ledet hur vågar du.. Shocked
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  RedMentalCase 2010-07-09, 15:41

    Vem har påstått att du inte får ha annan uppfattning ???,
    jag bara pekar på att den har ingen som helst förankring annat än i din önskan att smutskasta Alliansen.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  x-medborgare 2010-07-09, 15:42

    RedMentalCase skrev:Vem har påstått att du inte får ha annan uppfattning ???,
    jag bara pekar på att den har ingen som helst förankring annat än i din önskan att smutskasta Alliansen.

    Klart jag inte har nån förankring jag är ju vänster... Du vet.. säkert fulltankad och pårökt också.. Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  berralarzon 2010-07-09, 15:52

    x-medborgare skrev:
    RedMentalCase skrev:Vem har påstått att du inte får ha annan uppfattning ???,
    jag bara pekar på att den har ingen som helst förankring annat än i din önskan att smutskasta Alliansen.

    Klart jag inte har nån förankring jag är ju vänster... Du vet.. säkert fulltankad och pårökt också.. Very Happy


    Du missade också X-et att påpeka att du är en ärlig skattebetalare! till skillnad från tjyven rmc/kommunistjägaren.
    //berra

    Sponsored content


    Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen? Empty Sv: Hur mycket vet Reinfeldt om Littorinskandalen?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 09:39