– Mona (Sahlin) fick två plus. Han kan inte få mer än så för han var inte bättre. Två plus.
+25
Mona_Stalin
datic
Sniperace
DMustaine
formsvackan
Thetaxpayer
MartinLingren
RedCloud
Kakmonstret
F.I.S.T
RedMentalCase
Infra
Vercingetorix
theward
lazy
SiP
Secrist
redalert
ericTheDog
R.O.F.L
Redvictory
ANNA2LINK
MartinLindgren
berralarzon
x-medborgare
29 posters
NYA SIFFROR/OPINION...!
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 726
Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!
Vad får han (Jan Björklund) för betyg?
– Mona (Sahlin) fick två plus. Han kan inte få mer än så för han var inte bättre. Två plus.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 727
Nja nu är ju Lena Mellin en fullblodsblåing, som oftast lägger sig platt inför alliansen, samtidigt som driver mosamona för full rulle sedan länge,
Så ger hon Mona som hon gör vad hon kan för att smutskasta 2+, samma som ger sin egen blåing så är ju Björklund illa ute!
Själv tycker jag inte en så partisk person som Mellin ska kommentera politik i en av våra största tidningar, hon borde skriva i M blaskorna SVD eller EXPRESSEN!
Så ger hon Mona som hon gör vad hon kan för att smutskasta 2+, samma som ger sin egen blåing så är ju Björklund illa ute!
Själv tycker jag inte en så partisk person som Mellin ska kommentera politik i en av våra största tidningar, hon borde skriva i M blaskorna SVD eller EXPRESSEN!
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 728
MartinLindgren skrev:Nja nu är ju Lena Mellin en fullblodsblåing, som oftast lägger sig platt inför alliansen, samtidigt som driver mosamona för full rulle sedan länge,
Säg, är du fullständigt bakom flötet, eller är du bara den typiske vänsterväljaren ?
Kalla Mellin blåing, du är ju mer sanslös än den rökande "läraren" ibland.
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
- Inlägg 729
MartinLindgren skrev:Nja nu är ju Lena Mellin en fullblodsblåing, som oftast lägger sig platt inför alliansen, samtidigt som driver mosamona för full rulle sedan länge,
Du tycker inte SvD eller Expressen tillhör våra största tidningar.
För kännedom är Lena Melin röd, t.o.m. rödgrön, precis som du martin.
martin och lena melin springer ut över ängarna...
- Inlägg 730
Läs själv retorikern Elaine Bergqvist intryck efter att ha hört Major Björklund i SVT ikväll?
Inte låter hon direkt imponerad iallafall, helt enkelt alldeles för mycket jag om allting, och som Lena Mellin anser förvirrad och dåligt påläst så förstår man att majoren har en del att göra!
Men han kanske käkade grädde på moset till den prickiga falukorven innan han gick in i studion?
http://blogg.aftonbladet.se/retorikbloggen
Sen sa ju Björn Rosengren i agenda efteråt att sorgligt men sant att FP gått från att ha varit ett liberalt folkparti till ett en frågeparti!
Inte låter hon direkt imponerad iallafall, helt enkelt alldeles för mycket jag om allting, och som Lena Mellin anser förvirrad och dåligt påläst så förstår man att majoren har en del att göra!
Men han kanske käkade grädde på moset till den prickiga falukorven innan han gick in i studion?
http://blogg.aftonbladet.se/retorikbloggen
Sen sa ju Björn Rosengren i agenda efteråt att sorgligt men sant att FP gått från att ha varit ett liberalt folkparti till ett en frågeparti!
- Inlägg 731
Aldrig, NO WAY att jag köper att Lena Mellin är rödgrön, garanterat mörkaste blåa moderaten!
Däremot är jag rödgrön, så nu vet du det kakan, och inte behövde jag någon valkompass för att komma fram till det!
19 september går vi till val på antingen rödgrön förändring eller blå fortsättning!
Björklunds påtalande ikväll att rättvisa för honom var att alla kan ju inte ha bra löner?
Däremot är jag rödgrön, så nu vet du det kakan, och inte behövde jag någon valkompass för att komma fram till det!
19 september går vi till val på antingen rödgrön förändring eller blå fortsättning!
Björklunds påtalande ikväll att rättvisa för honom var att alla kan ju inte ha bra löner?
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 732
Martin kämpar tokdesperat att hålla liv i sina sedan länge döda trådar.
Det enda som numera nämns är snoppar och rumpor, blånäsor, piskor och batonger, dansandes över ängarna i baksätet på en cheva......vilken fullblodsidiot!
Det enda som numera nämns är snoppar och rumpor, blånäsor, piskor och batonger, dansandes över ängarna i baksätet på en cheva......vilken fullblodsidiot!
DMustaine- Antal inlägg : 3914
- Inlägg 733
redalert skrev:Martin kämpar tokdesperat att hålla liv i sina sedan länge döda trådar.
Du glömde pottkanter lika pikant som han glömmer uteliggarna i sumpan!
- Inlägg 734
Toblerones utfrågning redan bortglömd.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 735
Val
Framåt tillsammans mot valseger 2010! Lägg din röst på alliansen och få visioner och framåtanda i svensk politik!
- Inlägg 736
Credit till Alf Svensson som sätter ner foten mot sina styrande allianspolare gällande pensionärernas röster som man slåss om att vinna,
Debatten är ovärdig, den handlar om att dom som lyckats överleva ska käka när eller fjärrlagad mat, det är ju självklart att också äldre vill äta aptitretansde mat på tallrik inte ur en låda, säger Alf,
http://aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/articel7685340.ab
Tydligen håller inte pensionär Alf.S med Expressen/AB och sifos påtalande om hur pensionärerna ger Björklund ok från igår kväll!
Något RoffarReinfeldt och hans kumpaner inte brytt sig under sin mandat period är att sjuka, skadade och pensionärer inte för att citera Mr.Doggen tärande och lata, vi snackar om människor, fullvärdiga medborgare!
Rösta rödgrönt! 19 september, så röstar vi bort stupstockar och utförsäkringar av trasiga medmänniskor, och ett regerings alternativ som kräver långt bättre levnadsvillkor för våra särskillt ålderaspensionärer!
Hmmm..., Vilka är det som har det yttersta ansvaret för alliansens pensionärspolitik, jovisst är det hans eget KD, med Göran Hägglund & Maria Larrsons i spetsen!
Debatten är ovärdig, den handlar om att dom som lyckats överleva ska käka när eller fjärrlagad mat, det är ju självklart att också äldre vill äta aptitretansde mat på tallrik inte ur en låda, säger Alf,
http://aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/articel7685340.ab
Tydligen håller inte pensionär Alf.S med Expressen/AB och sifos påtalande om hur pensionärerna ger Björklund ok från igår kväll!
Något RoffarReinfeldt och hans kumpaner inte brytt sig under sin mandat period är att sjuka, skadade och pensionärer inte för att citera Mr.Doggen tärande och lata, vi snackar om människor, fullvärdiga medborgare!
Rösta rödgrönt! 19 september, så röstar vi bort stupstockar och utförsäkringar av trasiga medmänniskor, och ett regerings alternativ som kräver långt bättre levnadsvillkor för våra särskillt ålderaspensionärer!
Hmmm..., Vilka är det som har det yttersta ansvaret för alliansens pensionärspolitik, jovisst är det hans eget KD, med Göran Hägglund & Maria Larrsons i spetsen!
- Inlägg 737
Val
Framåt tillsammans mot valseger 2010! Lägg din röst på alliansen och få visioner och framåtanda i svensk politik!
Rösta mot förmyndarmentalitet och straffbeskattningar av vanliga arbetare.
Rösta mot förmyndarmentalitet och straffbeskattningar av vanliga arbetare.
- Inlägg 738
Ja nu är det bekräftat, hur RoffarReinfeldt och hans kumpaners SD ådror bultar och puserar som ett svart streck genom alla fyra allianspartierna!
Kanske dags att grattulera Jimmy Åkesson, som långt innan valet är avgjort har sitt partis frågor fast
förankrat i riksdagen genom alliansen!
Alliansen driver ju SD:s främlingsfientliga politik så hårt att inte ens SD själva skulle komma på tanken att som alliansen gå på som bulldozers!
1. Invandrare måste!
2. Invandrare får inte!
3. Invandrare ska släppa sina ursprung från dag 1, annars,,,?
5. Invandrarkvinnor ska ha sämre föräldrar försäkring?
6. Invandrare ska skrivas in i en ny låglöne enhet på arbetsmarknade!
http://aftonbladet.se/valet2010/articel7695531.ab
Kanske dags att grattulera Jimmy Åkesson, som långt innan valet är avgjort har sitt partis frågor fast
Alliansen driver ju SD:s främlingsfientliga politik så hårt att inte ens SD själva skulle komma på tanken att som alliansen gå på som bulldozers!
1. Invandrare måste!
2. Invandrare får inte!
- Inlägg 739
MartinLindgren skrev:Ja nu är det bekräftat, hur RoffarReinfeldt och hans kumpaners SD ådror bultar och puserar som ett svart streck genom alla fyra allianspartierna!
1. Invandrare måste!
2. Invandrare får inte!
Du glömde bort att ta med Sven-Erik Österberg:
http://svt.se/2.128339/1.2109222/ganska_bra_forslag_ta_emot_farre_asylsokande
- Inlägg 740
Janmajor Björklunds valvisa! Björklunds verklighet!
http://svt.se/2.128339/1.2121623/dorsins_valvisa_om_jan_bjorklund?lid=senastenytt_2113671&lpos_2121623
http://svt.se/2.128339/1.2121623/dorsins_valvisa_om_jan_bjorklund?lid=senastenytt_2113671&lpos_2121623
- Inlägg 741
Ser att du väljer att ignorera rasisten Sven-Erik Österberg, en av Monas hejdukar:
datic- Antal inlägg : 347
- Inlägg 742
Kakmonstret skrev:Ser att du väljer att ignorera rasisten Sven-Erik Österberg, en av Monas hejdukar:
som vanligt när verkligheten inte stämmer med vad de rödgröna skygglapparna säger så stoppar den rödgröna strutsen huvudet i marken och hoppas verkligheten försvinner...
- Inlägg 743
Vi kan rösta i vilken valokal vi vill i hela sverige mellan 1 - 19 september, bra för dom som är upptagna eller vill vara ute i godtid, röstkort och ID krävs!
Hjälp jag har redan röstat men har ångrat mig, och vill ändra min lagda röst!
ingen fara på taket, eftersom din redan lagda röst inte lagts i valurnan än, det gör först efter att valokalerna stängt den 19 september!
Det är bara den senast lagda rösten som gäller och hamnar i urnan, nytt röstkort får man mot uppvisande av ID!
Självklart i valokalen som står på kortet, dit alla redan lagda röster skickas!
1. Med andra ord, vi får rösta i valfri lokal i hela sverige, mellan 1 - 19 september
2. Alltså kan vi ångra vår redan lagda röst och rösta omn ända fram till valokalen stänger på valdagen, för att efter stängningen lägga rösten i urna innan rösträkningen börjar
www@val.se
ingen fara på taket, eftersom din redan lagda röst inte lagts i valurnan än, det gör först efter att valokalerna stängt den 19 september!
Det är bara den senast lagda rösten som gäller och hamnar i urnan, nytt röstkort får man mot uppvisande av ID!
1. Med andra ord, vi får rösta i valfri lokal i hela sverige, mellan 1 - 19 september
2. Alltså kan vi ångra vår redan lagda röst och rösta omn ända fram till valokalen stänger på valdagen, för att efter stängningen lägga rösten i urna innan rösträkningen börjar
www@val.se
- Inlägg 744
Jag ignorerar inte Österberg, det är stor skillnad att bemöta invandrare värdigt och männskligt mot att sätta upp villkor, förbud och en massa andra påbud med piskor och batonger a´la alliansen!
Med männskligt och värdigt menar jag att precis som Österberg påtalar måste sverige bli bättre på att integrera nyanlända genom att ge dom högre levnadsstandard och liv på samma villkor som alla andra medborgare i sverige!
Rösta rödgrönt 19 september, rösta för människors lika värde här i sverige oavsett ursprung!
Leve mångfalden som våra invandrare för med sig till det nya landet, våra invandrare och ökad mångfald bra för sverige!
Sen är ju din så högt älskade och högburne kung CarlGustav Bernadotte med familj invandrare dom också, eller hur Kakan?
Med männskligt och värdigt menar jag att precis som Österberg påtalar måste sverige bli bättre på att integrera nyanlända genom att ge dom högre levnadsstandard och liv på samma villkor som alla andra medborgare i sverige!
Rösta rödgrönt 19 september, rösta för människors lika värde här i sverige oavsett ursprung!
Leve mångfalden som våra invandrare för med sig till det nya landet, våra invandrare och ökad mångfald bra för sverige!
Sen är ju din så högt älskade och högburne kung CarlGustav Bernadotte med familj invandrare dom också, eller hur Kakan?
datic- Antal inlägg : 347
- Inlägg 745
nästan ett halleluja moment! det verkar som att den gamla fylltratten inte är helt obildbar
dock har det smugit sig in ett litet fel i texten ovan, de lokaler man förtidsröstar i den 1-19 september heter Röstningslokaler, de lokaler man direktröstar i på valdagen (dvs får sin röst stoppad i urnan) heter vallokaler.
En liten men betydelsefull skillnad. I tex Botkyrka finns det 14 röstningslokaler och 44 vallokaler (som bara har öppet på valdagen).
I en mindre kommun tex Lycksele så finns det 3 röstningslokaler och 8 vallokaler, ingen av dem har gemensam adress, dvs det är inte samma lokal som du kan förtidsrösta och direktrösta, så om du går till en röstningslokal den 19:e så kommer din röst att räknas som en förtidsröst även om den sker på valdagen, och i så fall räknas på onsdagen efter valet.
Har man väl direktröstat i sin vallokal så kan man inte ändra rösten efter det. Så fort rösten blivit stoppad i urnan så gäller den rösten utan möjlighet till ändring.
dock har det smugit sig in ett litet fel i texten ovan, de lokaler man förtidsröstar i den 1-19 september heter Röstningslokaler, de lokaler man direktröstar i på valdagen (dvs får sin röst stoppad i urnan) heter vallokaler.
En liten men betydelsefull skillnad. I tex Botkyrka finns det 14 röstningslokaler och 44 vallokaler (som bara har öppet på valdagen).
I en mindre kommun tex Lycksele så finns det 3 röstningslokaler och 8 vallokaler, ingen av dem har gemensam adress, dvs det är inte samma lokal som du kan förtidsrösta och direktrösta, så om du går till en röstningslokal den 19:e så kommer din röst att räknas som en förtidsröst även om den sker på valdagen, och i så fall räknas på onsdagen efter valet.
Har man väl direktröstat i sin vallokal så kan man inte ändra rösten efter det. Så fort rösten blivit stoppad i urnan så gäller den rösten utan möjlighet till ändring.
- Inlägg 746
Val
Det är ju perfekt martin. Du har fortfarande chansen att rösta på en enad allians istället för en bakåtsträvande och splittrad rödgrön röra.
Det är ju perfekt martin. Du har fortfarande chansen att rösta på en enad allians istället för en bakåtsträvande och splittrad rödgrön röra.
- Inlägg 747
Mera rödgrönt för framtiden, gratis tandvård för unga upp till 24 år, samt sänkt gräns för tandchecken till äldre från 75 ner till 65år!
htt://afonbladet.se/senastenytt/ttnytt/inrikes/articel7697353.ab
htt://afonbladet.se/senastenytt/ttnytt/inrikes/articel7697353.ab
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 748
MartinLindgren skrev:Vi kan rösta i vilken valokal vi vill i hela sverige mellan 1 - 19 september, bra för dom som är upptagna eller vill vara ute i godtid, röstkort och ID krävs!
www@val.se
Nej, Röstar du i DIN anvisade vallokal på valdagens morgon är din röst gjord och ken INTE ändras, dina tre röstsedlar läggs ju i tre helt neutrala kuvert som lämnas till valförrättaren, som stryker dit namn på listan och visasr sina bisitare att jag stoppar kuvertet för kommunalvalet i sin urna, jag stoppar kuvertet för landstingsvalet i sin urna, och jag stoppar kuvertet för riksdagsvalet i sin urna.
när detta är gjort finns INTE en chans att få rösta om eftersom de inte har en chans att veta vilka röstkuvert som var DINA, det du skriver är enbart dina egna fantasier.
däremot om du röstar i annan förtidslokal så kan du ändra dig på valdagen, men ALDRIG om du röstar i din anvisade lokal på VALDAGEN!
Så det som är korrekt är att röstar du i DIN vallokal på valdagen, då LÄGGER de dina röster DIREKT i respektive valurna, UTAN att det finns möjlighet att se vilka kuvert som är dina....
- Inlägg 749
Money
Mera rödgrönt för framtiden, gratis tandvård för unga upp till 24 år, samt sänkt gräns för tandchecken till äldre från 75 ner till 65år!
Så de unga kan lägga pengarna på nya kläder och utekväll på puben istället.
Så de unga kan lägga pengarna på nya kläder och utekväll på puben istället.
- Inlägg 750
MartinLindgren skrev:Vi kan rösta i vilken valokal vi vill i hela sverige mellan 1 - 19 september, bra för dom som är upptagna eller vill vara ute i godtid, röstkort och ID krävs!
www@val.se
Och?