Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Mona_Stalin
datic
Sniperace
DMustaine
formsvackan
Thetaxpayer
MartinLingren
RedCloud
Kakmonstret
F.I.S.T
RedMentalCase
Infra
Vercingetorix
theward
lazy
SiP
Secrist
redalert
ericTheDog
R.O.F.L
Redvictory
ANNA2LINK
MartinLindgren
berralarzon
x-medborgare
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 31 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-30, 15:57

Mera rödgröna valöften, gratis tandvård för unga upp till 24 år mot dagens 19 år!
    Samtidigt sänker man åldersgränsen för tandchecken från 75 till 65 år!

Utöver säger Lasse Ohly och V att på sikt måste vi ha ett system som behandlar hela kroppen lika,
    Men vi rödgröna börjar dom äldre och yngre!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-08-30, 15:58

Rösta i vallokal

Vallokalens namn, adress och öppettid står på röstkortet som sänds till alla som är upptagna i röstlängden och har en adress.

Det finns en vallokal per valdistrikt och det är bara de som är folkbokförda i valdistriktet som får rösta i vallokalen.

Klicka här för att läsa mer om valdistrikt

Vallokalen har endast öppet på valdagen, ändå väljer c:a två tredjedelar att gå att rösta i sin vallokal.
    I vallokalen finns valkuvert och valsedlar

Vid ingången till vallokalen brukar det finnas bord där valsedlarna har lagts ut. Genom att ta valsedlar för flera partier kan man undvika att någon får reda på vad man tänker rösta på.

Vid ingången till vallokalen står oftast en person som delar ut valkuvert och som hänvisar väljaren till en ledig valskärm.

Klicka här för att läsa mer om vilka partiers valsedlar som läggs ut
    Väljaren gör i ordning rösten bakom en valskärm

Bakom valskärmen kan väljaren göra i ordning sin röst. Endast en valsedel ska läggas i varje kuvert. Det finns en penna bakom varje valskärm som man kan använda om man vill personrösta, dvs. sätta ett kryss i rutan för den kandidat som man helst vill ska bli vald för partiet.
    Väljaren lämnar sedan rösten till röstmottagarna

Därefter går väljaren fram till röstmottagarna och lämnar fram kuverten. Numera måste varje väljare visa legitimation (om man inte är känd av röstmottagaren) eller låta någon annan intyga identiteten.

Samtidigt som röstmottagarna prickar av väljaren i röstlängden lägger de ner valkuverten i valurnorna. Det finns en valurna för varje val.
    Preliminärt resultat redan på valnatten

På kvällen när röstmottagningen är avslutad öppnas varje valurna och rösterna räknas.

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-08-30, 15:59

datic skrev:nästan ett halleluja moment! Smile det verkar som att den gamla fylltratten inte är helt obildbar

dock har det smugit sig in ett litet fel i texten ovan, de lokaler man förtidsröstar i den 1-19 september heter Röstningslokaler, de lokaler man direktröstar i på valdagen (dvs får sin röst stoppad i urnan) heter vallokaler.

En liten men betydelsefull skillnad. I tex Botkyrka finns det 14 röstningslokaler och 44 vallokaler (som bara har öppet på valdagen).

I en mindre kommun tex Lycksele så finns det 3 röstningslokaler och 8 vallokaler, ingen av dem har gemensam adress, dvs det är inte samma lokal som du kan förtidsrösta och direktrösta, så om du går till en röstningslokal den 19:e så kommer din röst att räknas som en förtidsröst även om den sker på valdagen, och i så fall räknas på onsdagen efter valet.

Har man väl direktröstat i sin vallokal så kan man inte ändra rösten efter det. Så fort rösten blivit stoppad i urnan så gäller den rösten utan möjlighet till ändring.

Självfallet är det så.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 31 Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-08-30, 15:59

Genom att dränka de i valfläsk! Razz
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-30, 16:02

MartinLindgren skrev:Mera rödgröna valöften, gratis tandvård för unga upp till 24 år mot dagens 19 år!
    Samtidigt sänker man åldersgränsen för tandchecken från 75 till 65 år!

Utöver säger Lasse Ohly och V att på sikt måste vi ha ett system som behandlar hela kroppen lika,

Lasse Långfinger har ju sagt att det där med demokratiska rättigheter inte är så viktigt. Mot bakgrund av det kan man undra hur i h-e någon kan bry sig om vad denne Stalinist tycker om tandvården.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-30, 16:05

Inga ock Mr.Doggen, bara ett klarläggande från förra valet när jag sa samma sak men det blåa drevet blev hysteriska och kastade sig över mig i flera månader om hur fel jag hade!

Rätt kan bara bli rätt, och fel blir fel Mr.Doggen, men nu blev det alltså rätt igen!

Grrr, vov, vov Mr.Doggen, nu kan du i lugn och ro smyga iväg med din rödgröna keps och rösta rödgrönt precis var du vill,
    Men om du skulle ångra dig efter att du dammat av regnbågskepsen och bytt ut den rödgröna så går det hur bra som helst att rösta om med regnbågskepsen på!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-30, 16:18

Jag förstår att du sparkar bakut åt rödgröna välfärds förslag som vänder sig i första hand mot dom mest behöver (tandvård)!
    För trots att du går i taket och sliter ditt hår av frustation, så tror jag att många unga upp till 24 år och äldre från 65 år som kan börja tandvården 10 år tidigare välkommnar det rödgröna förslaget!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 31 Empty Ge

Inlägg  Secrist 2010-08-30, 16:20

Jag förstår att du sparkar bakut åt rödgröna välfärds förslag som vänder sig i första hand mot dom mest behöver (tandvård)!
    För trots att du går i taket och sliter ditt hår av frustation, så tror jag att många unga upp till 24 år och äldre från 65 år som kan börja tandvården 10 år tidigare välkommnar det rödgröna förslaget!

Gör inte alla det? Gratis är gott! cheers
    Vad får jag? Får jag också gratis tandvård i det rödgröna sverige?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-30, 16:21

MartinLindgren skrev:Inga ock Mr.Doggen, bara ett klarläggande från förra valet när jag sa samma sak men det blåa drevet blev hysteriska och kastade sig över mig i flera månader om hur fel jag hade!

Rätt kan bara bli rätt, och fel blir fel Mr.Doggen, men nu blev det alltså rätt igen!

Grrr, vov, vov Mr.Doggen, nu kan du i lugn och ro smyga iväg med din rödgröna keps och rösta rödgrönt precis var du vill,
    Men om du skulle ångra dig efter att du dammat av regnbågskepsen och bytt ut den rödgröna så går det hur bra som helst att rösta om med regnbågskepsen på!

Det var ju fint martin att du ändrat dig och nu håller med oss. Och faktum kvarstår. Har du direktröstat i vallokal på valdagen så är denna din röst oåterkallelig.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-30, 16:22

MartinLindgren skrev:Jag förstår att du sparkar bakut åt rödgröna välfärds förslag som vänder sig i första hand mot dom mest behöver (tandvård)!

Ja, de under 24 är ju verkligen de som behöver tandvård, eller hur var det nu?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-30, 16:23

ericTheDog skrev:
    MartinLindgren skrev:Inga ock Mr.Doggen, bara ett klarläggande från förra valet när jag sa samma sak men det blåa drevet blev hysteriska och kastade sig över mig i flera månader om hur fel jag hade!

Det var ju fint martin att du ändrat dig och nu håller med oss. Och faktum kvarstår. Har du direktröstat i vallokal på valdagen så är denna din röst oåterkallelig.

yepp, lite mer att läsa här, och det visar ganska klart att Martin HADE fel om man tillgoodogör vad det står, det är väldiugt svårt att försöka tolka det annorlunda!

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/valresultat/valnatt/index.html
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-08-30, 16:26

ericTheDog skrev:
    MartinLindgren skrev:Jag förstår att du sparkar bakut åt rödgröna välfärds förslag som vänder sig i första hand mot dom mest behöver (tandvård)!

ja faktiskt är det mkt viktigt att unga sköter sina tänder, då dåligt tandhälsa bara blir värre med åren..
    Tänker man på den stora arbetslösheten bland unga
    och många inte uppfyllt kraven för att få a-kassa.
    Så är det många unga som inte har råd att gå till tandläkaren
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-30, 16:30

theward skrev:
    ericTheDog skrev:

ja faktiskt är det mkt viktigt att unga sköter sina tänder, då dåligt tandhälsa bara blir värre med åren..

Sant...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-08-30, 16:32

theward skrev:
    ericTheDog skrev:

Men vilken grupp i samhället har STÖRST behov av en billigare tandvård, ungdomar, eller lite äldre?

redan idag har de ju fri sådan till och med sitt nittonde år.

jag föreställer mig att många i 50-70-årsåldern har mer problem än dessa.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-30, 16:49

De rödgröna ställer hela tiden grupp mot grupp. Heltidsarbetande låg och medelinkomsttagare som ska betala bidragslyftarnas kalas.

Vi ställer inte upp på det längre. Därför vann Alliansen valet 2006 och kommer fortsätta vinna valen ända till rödgrön röra skärper till sig.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-08-30, 17:49

ericTheDog skrev:De rödgröna ställer hela tiden grupp mot grupp. Heltidsarbetande låg och medelinkomsttagare som ska betala bidragslyftarnas kalas.

Vi ställer inte upp på det längre. Därför vann Alliansen valet 2006 och kommer fortsätta vinna valen ända till rödgrön röra skärper till sig.

Nej något annat borde inte vara möjligt!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-08-30, 18:19

ericTheDog skrev:De rödgröna ställer hela tiden grupp mot grupp. Heltidsarbetande låg och medelinkomsttagare som ska betala bidragslyftarnas kalas.

Dumhuve! Tror du det är bidragstagarna som tar dina pengar?
    Har du inte upptäckt att de är ett utrotningshotat
    släkte? Nej det är storfinansen och överklassen som suktar
    efter dina korvören. Många bäckar små, du vet.Du är så
    lurad av moderaterna att du inte märker att du står med
    ändan bar.
    Smile
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-08-30, 18:21

Snacka om politiskt omedvetna knegare som binder ris åt
    egen rygg genom att rösta mörkblått.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-30, 18:54

Återigen Mr.Doggen, en öppen fråga till dig för vilken gång i ordningen vet jag inte?
    För som du förstår måste frågan ställas till dig, för Adolf är det ju för sent att fråga, men du kan väl svara för er båda?

Berätta för mig vilka dom lata bidragaslyftarna är som kalasar på dina pengar, och vilken nivås kalasande räcker dina stålar till?

Samtidigt så visar ju Mr.Doggen & Allertens snikna avundsjuka på sina allra sämst ställda medmänniskor så snikvattnet både rinner och stänker ut deras käftar och bruna näsor, vilka nötter vi andra har att göra med!

Sen varför deras näsor är så bruna beror säkert på flera saker, ett av skälen beror nog på något man nog inte vill veta, var dessa nötter är och nosar och petar och slicka med sina tungor får dom gärna hålla för sig själva!

Men efter som du störs så mycket av dina sjuka och skadade medmänniskor, dom du dagligen kallar lata tärande bidragslyftare som inte en enda av dina futtiga skattekronor ska gå till, så tala gärna om vad vi ska göra med dom här ofrivilligt arbetsoförmögna?

Vi vet ju hur din like Adolf löste problemet, men hur tycker du det ska lösas Mr.Doggen?
    Men med tanke på ditt maniska mentala betende verkar ju inte din situation vara avundsvärd, nazist, smyghomosexuell och ett bighead (brakego) värsta sorten verkar inte vara någon lyckad kombination,
    Att sitta och glo på sin egen spegelbild och slicka sig själv runt truten av upphetsning låter ju inte som någon höjdare för oss här ute i verkligheten!

Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-08-30, 18:57, ändrad totalt 1 gång
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-08-30, 18:57

Vad jag vet så gjorde ju Adolf processen kort med homosexuella ganska omgående, så vem som mest liknar Adolf i sin tankegång är ju uppenbart.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-30, 19:09

Just det, ingen hemlighet att Adolf både tog sig och höll sig kvar vid makten genom att utöva projektionism, fokusförsjuka sina egna svagheter och läggningar avledande mot andra!

Att han var homosexuell har många vittnat om, särskillt från hans yngre år, när han bodde i Wien,
    Som på Adolfs tid inte sågs med blida ögon, något man inte skyltade med, vilket ledde till klappjakt mot sina likar när han kom till makten, helt enkelt ett spel för galleriet som fick kosta mycket lidande för oskyldiga människor!

Men nu anno 2010 här hemma är det valet 19 speptember som gäller, då vi ska kicka alliansen genom att rösta rödgrönt!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-08-30, 19:14

MartinLindgren skrev:Just det, ingen hemlighet att Adolf både tog sig och höll sig kvar vid makten genom att utöva projektionism, fokusförsjuka sina egna svagheter och läggningar avledande mot andra!

Att han var homosexuell har många vittnat om, särskillt från hans yngre år, när han bodde i Wien,
    Som på Adolfs tid inte sågs med blida ögon, något man inte skyltade med, vilket ledde till klappjakt mot sina likar när han kom till makten, helt enkelt ett spel för galleriet som fick kosta mycket lidande för oskyldiga människor!

Men nu anno 2010 här hemma är det valet 19 speptember som gäller, då vi ska kicka alliansen genom att rösta rödgrönt!

Just det ??????????????

Du är ju helt sinnesslö, det är ju DU som hela tiden trackar folk för att du inbillar dig att de är homo.....
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-30, 21:16

Vet du vad martin? Lika många gånger som du kopplat ihop mig med Hitler och påstått att jag är homosexuell, så många gånger har jag pedagogiskt förklarat för dig vilka de lata bidragslyftarna är.

Det är helt enkelt ingen idé att förklara fler gånger. Fortsätt du att fördjupa dig i ditt favoritämne: Nazistisk homosexualitet. Detta ditt nazi-jidder visar med all tydlighet vilket lowlife du är och alltid varit.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-30, 21:51

Märkligt minsann,hur ett falkenberg företag som Tomas Östros skulle avlägga ett inplanerat besök hos, plötsligt ställs in av företaget i sista sekund, mycker gratis PR går förlorad,

Man motiverar att man inte vill kopplas till någon partipolitik, men om misstankarna stämmer att svenskt näringsliv ligger bakom så tycker jag det är rena diktaturfasonerna, men samtidigt så djävla borgerligt,

Tydligen fruktar man en väntad rödgrön valseger, så det kanske bara är och sträcka på sig, för facket som Östrosc samtidigt skulle träffa kan han ju möta ändå!

http;//aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/articel7699341.ab

Men låt dom få som dom vill, samtidigt så antar jag att förtaget inte vill att vi rödgröna ska köpa deras produkter! Wink

Jag röstar rödgrönt ändå 19 september! cheers
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-30, 21:54

Vem vet? Företaget kanske inte ville bli ihopkopplade med rödgrönt gaynazi-jidder.

Hade du f.ö inte redan röstat? Du har fortfarande chansen att ändra till den vinnande sidan.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 10:38